REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Dlaczego restrukturyzacja Disneya już teraz przynosi wyniki na Wall Street? [ANALIZA]

Dlaczego restrukturyzacja Disneya już teraz przynosi wyniki na Wall Street?
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Wysoka kapitalizacja i znana marka przyciąga wielu inwestorów do akcji Disneya. Ta firma wyszła już bowiem dawno temu poza produkcję filmów animowanych i jako rozrywkowy konglomerat oferuje także wiele innych produktów, takich jak usługi streamingowe HULU i Disney+, parki rozrywki, hotele i wiele innych. Disney jest także częścią indeksu S&P100, na który składają się największe firmy z giełdy w Nowym Jorku, dlatego w ofercie akcje tej spółki ma każdy liczący się broker online. Minione lata nie były jednak zbyt korzystne dla Disneya. Spółka znajdowała się pod słusznym ostrzałem inwestorów i była obwiniana za niekorzystne decyzje w zarządzaniu firmą. 

Rezultatem były znaczne spadki cen akcji, które są obecnie dalekie od szczytu z początku 2021 roku, kiedy odnotowano ponad $200 za akcję, w porównaniu z obecnym poziomem $90, co oznacza spadek o ponad połowę wobec maksimum. Wynikiem tego niezadowolenia była zmiana zarządu i restrukturyzacja spółki. Z pozycji CEO usunięty został dotychczasowy długoterminowy dyrektor Bob Chapek, którego obwiniano za słabe wyniki finansowe. Na koniec 2022 roku zastąpił go popularny Bob Iger, który od razu wprowadził trudne, ale niezbędne porządki, między innymi redukując zatrudnienie o 7000 pracowników, co pozwoliło zaoszczędzić 5,5 miliardów dolarów w kosztach. Iger zmienił także strategię i zreorganizował główne działy firmy, co zostało pozytywnie przyjęte przez inwestorów.

REKLAMA

REKLAMA

W listopadzie 2023 roku Disney przełamał falę spadków i wszedł w kolejną fazę rozwoju, oferując ciekawe możliwości inwestorom wierzącym w nowe przywództwo i potencjał całej branży rozrywkowej.

Potencjał Disneya na rynku kapitałowym

Aktualną sytuację Disneya podsumowuje Maxim Manturov, Dyrektor ds. Badań Inwestycyjnych we Freedom Finance Europe. Według Manturova: “Oceniając akcje Disneya, należy brać pod uwagę kilka niuansów:

  • Obecne wyzwania: Disney mierzył się z wyzwaniami związanymi z kilkoma premierami filmowymi, które nie spełniły oczekiwań, co przyczyniło się do trzyletniego spadku cen akcji. Ostatnie premiery, takie jak "Marvels," zadebiutowały z rozczarowującymi wynikami, przynosząc obawy o zyski z tych przedsięwzięć.
  • Wyniki w Sektorze Streamingowym: Disney+, jako usługa streamingowa, zademonstrował możliwości rozwoju na rynkach międzynarodowym, choć na rynku amerykańskim wykazuje jedynie marginalny rozwój. Pomimo tych wyzwań, nacisk na ciągłe inwestycje i zwiększanie możliwości w segmencie streamingowym sugeruje pozytywną dynamikę długoterminową.
  • Parki Rozrywki: Odwiedziny w parkach rozrywki Disneya zmniejszają się, co częściowo jest związane z rosnącymi cenami. Wyższe ceny przyczyniły się jednak do wzrostu przychodów o 5%, a także o większy o 9% zysk operacyjny w segmencie parków rozrywki.”

To podejście podziela także wielu innych analityków, zwracających uwagę na możliwe wybicie cenowe akcji tej spółki. Niezbędne będzie jednak dalsze ograniczanie kosztów działalności i koncentracja na najbardziej zyskownych działaniach. Disney nie może bowiem liczyć już na tak duże wpływy z kin jak dawniej, wraz ze zmieniającymi się przyzwyczajeniami konsumentów. Preferujemy bowiem dziś bardziej rozrywkę w domu, na czym mogą zyskać serwisy streamingowe. 

REKLAMA

Pod tym względem Disney stara się nie pozostawać z tyłu, oferując dość bogatą ofertę programową w ramach swojego flagowego Disney+, który w minionym roku trafił także do Polski. Jednocześnie firma przejęła Hulu, znacznie zwiększając swój udział w tym rynku.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kto już nie chce kablówki?

Jak jednak można wywnioskować z powyższego wykresu, choć w 2023 roku Disney+ zajmował trzecią pozycję wśród platform streamingowych, to brakuje mu wiele do Netflixa, a co więcej, wzrosty ilości nowych użytkowników nie są duże. A wobec kurczących się dochodów z emisji filmów w kinach, rynek filmów VOD może mieć kluczowe znaczenie dla przychodów tej spółki w długim terminie. Celem Disneya było osiągnięcie w 2024 roku 260 milionów subskrybentów usługi Disney+. Ale już teraz wiadomo, że tego celu nie uda się zrealizować, ze względu na to, że w ubiegłym roku miał ich zaledwie 150 milionów.

Disney ma też udziały w sieciach kablowych, ale streaming filmów online jest dziś dużo bardziej przyszłościową branżą. W Stanach Zjednoczonych kablówka znajduje się już w zaledwie połowie gospodarstw domowych, a trend rezygnacji z telewizji kablowej trwa. W tej perspektywie, równie duże znaczenie będzie mieć ograniczanie kosztów działalności. To bardzo duża część wydatków firmy, a do tego uważnie obserwowana przez inwestorów giełdowych. W 2024 roku Disney ma wydać 25 miliardów dolarów na treści filmowe i telewizyjne. Aż 11 miliardów dolarów pochłoną z tego transmisje sportowe w sieci ESPN, a 4 miliardy zostaną wydane na zakup i produkcję na Hulu. Co ciekawe, będący liderem oglądalności Netflix wydaje na treści filmowe 17 miliardów dolarów, a więc znacznie mniej od Disneya. Może to świadczyć, że zarząd firmy będzie musiał nadal restrukturyzować i ciąć koszty, jeśli chce utrzymać finanse pod kontrolą. 

Co ciekawe, jak już wspomniano w wypowiedzi powyżej, zwiększyły się nieco przychody z parków rozrywki. Jeżeli firma będzie potrafiła utrzymać to tempo wzrostu, można oczekiwać dalszych korzyści z tego segmentu. Kontynuacja wzrostów Disneya na Wall Street będzie więc zależała od zdecydowanych działań nowego CEO, a inwestorzy będą uważnie patrzyli zarówno na słupki oglądalności produkcji fimowych i serwisów streamingowych, jak i na skuteczne zarządzanie kosztami działalności.

Autor: Dmytro Spilka

Więcej ważnych informacji znajdziesz na stronie głównej Infor.pl

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Opłata mocowa i kogeneracyjna wystrzelą w 2026. Firmy zapłacą najwięcej od dekady

W 2026 roku rachunki za prąd zmienią się bardziej, niż większość odbiorców się spodziewa. To nie cena kWh odpowiada za podwyżki, lecz gwałtowny wzrost opłaty mocowej i kogeneracyjnej, które trafią na każdą fakturę od stycznia. Firmy zapłacą nawet o 55 proc. więcej, ale koszt odczują także gospodarstwa domowe. Sprawdzamy, dlaczego ceny rosną i kto zapłaci najwięcej.

URE: 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t

Prezes Urzędu Regulacji Energetyki przyznaje 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t. Jak uzyskać wsparcie z URE?

Rynek zamówień publicznych czeka na firmy. Minerva chce go otworzyć dla każdego [Gość Infor.pl]

W 2024 roku wartość rynku zamówień publicznych w Polsce wyniosła 587 miliardów złotych. To ogromna pula pieniędzy, która co roku trafia do przedsiębiorców. W skali Unii Europejskiej znaczenie tego segmentu gospodarki jest jeszcze większe, bo zamówienia publiczne odpowiadają za około 20 procent unijnego PKB. Mimo to wśród 33 milionów firm w UE tylko 3,5 miliona w ogóle próbuje swoich sił w przetargach. Reszta stoi z boku, choć mogłaby zyskać nowe źródła przychodów i stabilne kontrakty.

"Zrób to sam" w prawie? To nie działa!

Obecnie w internecie znaleźć można wszystko. Bez trudu znajdziemy gotowe wzory umów, regulaminów, czy całe polityki. Takie rozwiązania kuszą prostotą, szybkością i przede wszystkim brakiem kosztów. Nic dziwnego, że wielu przedsiębiorców decyduje się na skorzystanie z ogólnodostępnego wzoru nieznanego autora zamiast zapłacić za konsultację prawną i przygotowanie dokumentu przez profesjonalistę.

REKLAMA

Za negocjowanie w złej wierze też można odpowiadać

Negocjacje poprzedzają zazwyczaj zawarcie bardziej skomplikowanych umów, w których do uzgodnienia pozostaje wiele elementów, często wymagających specjalistycznej wiedzy, wnikliwej oceny oraz refleksji. Negocjacje stanowią uporządkowany albo niezorganizowany przez strony ciąg wielu innych wzajemnie się uzupełniających albo wykluczających, w całości lub w części, oświadczeń, twierdzeń i zachowań, który dopiero na końcu ma doprowadzić do związania stron umową [1].

"Najtańsza energia to ta, którą zaoszczędziliśmy". Jaka jest kondycja polskiej branży AGD? [WYWIAD]

Polska pozostaje największym producentem AGD w Unii Europejskiej, ale stoi dziś przed kumulacją wyzwań: spadkiem popytu w kraju i na kluczowych rynkach europejskich, rosnącą konkurencją z Chin i Turcji oraz narastającymi kosztami wynikającymi z unijnych regulacji. Choć fabryki wciąż pracują stabilnie, producenci podkreślają, że bez wsparcia w zakresie innowacji, rynku pracy i energii trudno będzie utrzymać dotychczasową przewagę konkurencyjną. Z Wojciechem Koneckim, prezesem APPLiA – Polskiego Związku Producentów AGD rozmawiamy o kondycji i przyszłości polskiej branży AGD.

Kobieta i firma: co 8. polska przedsiębiorczyni przy pozyskiwaniu finansowania doświadczyła trudności związanych z płcią

Blisko co ósma przedsiębiorczyni (13 proc.) deklaruje, że doświadczyła trudności potencjalnie związanych z płcią na etapie pozyskiwania finansowania działalności. Najczęściej trudności te wiązały się z otrzymaniem mniej korzystnych warunków niż inne podmioty znajdujące się w podobnej sytuacji (28 proc.) oraz wymaganiem dodatkowych zabezpieczeń (27 proc.). Respondentki wskazują także odrzucenie wniosku bez jasnego uzasadnienia (24 proc.). Niemal ⅕ przedsiębiorczyń nie potrafi określić czy tego typu trudności ich dotyczyły – deklaruje to 19 proc. badanych. Poniżej szczegółowa analiza badania.

Kto może korzystać z wirtualnych kas fiskalnych po nowelizacji? Niższe koszty dla Twojej firmy

W świecie, gdzie płatności zbliżeniowe, e-faktury i zdalna praca stają się normą, tradycyjne, fizyczne kasy fiskalne mogą wydawać się reliktem przeszłości. Dla wielu przedsiębiorców w Polsce, to właśnie oprogramowanie zastępuje dziś rolę tradycyjnego urządzenia rejestrującego sprzedaż. Mowa o kasach fiskalnych w postaci oprogramowania, zwanych również kasami wirtualnymi lub kasami online w wersji software’owej. Katalog branż mogących z nich korzystać nie jest jednak zbyt szeroki. Na szczęście ostatnio uległ poszerzeniu - sprawdź, czy Twoja branża jest na liście.

REKLAMA

Co zrobić, gdy płatność trafiła na rachunek spoza białej listy?

W codziennym prowadzeniu działalności gospodarczej nietrudno o pomyłkę. Jednym z poważniejszych błędów może być dokonanie przelewu na rachunek, który nie znajduje się na tzw. białej liście podatników VAT. Co to oznacza i jakie konsekwencje grożą przedsiębiorcy? Czy można naprawić taki błąd?

Zmiany dla przedsiębiorców: nowa ustawa zmienia dostęp do informacji o VAT i ułatwi prowadzenie biznesu

Polski system informacyjny dla przedsiębiorców przechodzi fundamentalną modernizację. Nowa ustawa wprowadza rozwiązania mające na celu zintegrowanie kluczowych danych o podmiotach gospodarczych w jednym miejscu. Przedsiębiorcy, którzy do tej pory musieli przeglądać kilka systemów i kontaktować się z różnymi urzędami, by zweryfikować status kontrahenta, zyskują narzędzie, które ma szanse znacząco usprawnić ich codzienną działalność. Możliwe będzie uzyskanie informacji, czy dany przedsiębiorca został zarejestrowany i figuruje w wykazie podatników VAT. Ustawa przewiduje współpracę i wymianę informacji pomiędzy systemami PIP i Krajowej Administracji Skarbowej w zakresie niektórych informacji zawartych w wykazie podatników VAT (dane identyfikacyjne oraz informacja o statusie podmiotu).

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA