REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

3 mln zł trafiło do turystów za odwołane wycieczki

UFG zwraca pieniądze turystom za odwołane wycieczki
UFG zwraca pieniądze turystom za odwołane wycieczki
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Jak poinformował Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny pierwsze wypłaty z Turystycznego Funduszu Zwrotów za odwołane z powodu epidemii wycieczki przekroczyły 3 mln zł.

Zwrócone pieniądze za odwołane wycieczki

3 mln zł zostały zwrócone turystom za imprezy odwołane z powodu pandemii. UFG poinformował, że w dużej części wniosków pojawiły się liczne rozbieżności; ich weryfikacja wydłuży czas zwrotu do 4 miesięcy.

REKLAMA

"Pierwsze wypłaty za imprezy odwołane z powodu pandemii z Turystycznego Funduszu Zwrotów opiewają na kwotę ponad 3 mln zł, a realizacje kolejnych będą zlecane w następnych dniach, wśród nich jest duża pula wypłat opiewająca na kilkadziesiąt milionów zł" – przekazał rzecznik prasowy Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego Damian Ziąber.

Polecamy: PPK Pracownicze plany kapitałowe. Obowiązki pracodawcy

Rozbieżne informacje we wnioskach o wypłaty

Wypłaty są realizowane według wskazań podróżnych i w kwotach przez nich wykazanych, których wysokości są bardzo różne.

REKLAMA

Według rzecznika, w dużej części wniosków złożonych zarówno przez podróżnych jak i organizatorów, wystąpiły braki zgodności danych uniemożliwiające na tym etapie, połączenie wniosków podróżnego z danymi przekazanymi przez przedsiębiorcę.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

"Najczęstsze rozbieżności to różnice w datach zawarcia umowy, różne kwoty podawane jako kwoty do zwrotu, niewłaściwa pisownia nazwisk z polskimi znakami diaktrytycznymi, zaokrąglanie kwot, błędy w numerach PESEL, itd. Zdarzało się również kilkukrotne złożenie tych samych wniosków przed przedsiębiorców turystycznych czy składanie wniosków dotyczących klientów, którzy ostatecznie nie zrezygnowali z realizacji imprezy turystycznej, a także składanie wniosków z konta podróżnego innego niż osoby, która zawarła umowę czy podanie błędnego numeru rachunku do zwrotu" - podał.

Jak wyjaśnił Ziąber, choć wiele tych rozbieżności udaje się wyjaśniać na bieżąco, to mając na uwadze skalę błędów i zakres korekt, które muszą być wykonane, okres weryfikacji w przypadku części wniosków musi zostać przedłużony do czterech miesięcy.

W jakim terminie wypłacane są pieniądze turystom?

W ciągu 4 miesięcy powinien nastąpić zwrot środków wpłaconych za imprezy turystyczne odwołane z powodu pandemii w przypadku konieczności przeprowadzenia dodatkowego postępowania wyjaśniającego. Termin liczony jest od daty otrzymania przez Fundusz późniejszego z wniosków podróżnego albo organizatora.

Wypłaty z pozostałych wniosków będą odbywać się cały czas, dlatego podróżni powinny sprawdzać stan środków na rachunkach wskazanych do wypłaty.

REKLAMA

UFG przypomina, że do mechanizmu zwrotu pieniędzy za odwołane wycieczki potrzebne są trzy rzeczy: wniosek podróżnego, wniosek organizatora imprezy oraz wpłacenie przez niego opłaty w wysokości określonej w ustawie. Dodał, że z powodu trwającej pandemii wnioski należy składać wyłącznie online, po zalogowaniu się na uprzednio założone konto w portalu TFG. Zwroty możliwe są dla tych, którzy nie odebrali rekompensaty (voucher, przesunięcie terminu wycieczki, inna wycieczka, zwrot gotówki) oraz dla wszystkich rodzajów płatności bezgotówkowych oraz przy wpłacie u agenta gotówką.

UFG zapewnia szczelność krajowego systemu obowiązkowych ubezpieczeń OC oraz stara się ograniczać liczbę nieubezpieczonych posiadaczy pojazdów, poruszających się po polskich drogach. Prowadzi również ogólnopolską bazę danych ubezpieczeniowych, z której korzystają m.in. zakłady ubezpieczeń do celów taryfikacji umów i likwidacji szkód. UFG zajmuje się też wypłatą odszkodowań i świadczeń poszkodowanym w wypadkach i kolizjach drogowych, spowodowanych przez nieubezpieczonych posiadaczy pojazdów oraz nieubezpieczonych rolników. Ponadto, wypłaca odszkodowania osobom poszkodowanym w wypadkach drogowych, w których sprawca szkody nie został ustalony.

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA   

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Podatek dochodowy 2025: skala podatkowa, podatek liniowy czy ryczałt. Trzeba szybko decydować się na wybór formy opodatkowania, jaki termin - do kiedy

Przedsiębiorcy mogą co roku korzystać z innej – jednej z trzech możliwych – form podatku dochodowego od przychodów uzyskiwanych z działalności gospodarczej. Poza wysokością samego podatku, jaki trzeba będzie zapłacić, teraz forma opodatkowania wpływa również na wysokość obciążeń z tytułu składki na ubezpieczenie zdrowotne.

Raportowanie ESG: jak się przygotować, wdrażanie, wady i zalety. Czy czekają nas zmiany? [WYWIAD]

Raportowanie ESG: jak firma powinna się przygotować? Czym jest ESG? Jak wdrożyć system ESG w firmie. Czy ESG jest potrzebne? Jak ESG wpływa na rynek pracy? Jakie są wady i zalety ESG? Co należałoby zmienić w przepisach stanowiących o ESG?

Zarządzanie kryzysowe czyli jak przetrwać biznesowy sztorm - wskazówki, przykłady, inspiracje

Załóżmy, że jako kapitan statku (CEO) niespodziewanie napotykasz gwałtowny sztorm (sytuację kryzysową lub problemową). Bez odpowiednich narzędzi nawigacyjnych, takich jak mapa, kompas czy plan awaryjny, Twoje szanse na bezpieczne dotarcie do portu znacząco maleją. Ryzykujesz nawet sam fakt przetrwania. W świecie biznesu takim zestawem narzędzi jest Księga Komunikacji Kryzysowej – kluczowy element, który każda firma, niezależnie od jej wielkości czy branży, powinna mieć zawsze pod ręką.

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym. Sprzedaż majątku przedsiębiorstwa w ramach postępowania restrukturyzacyjnego ma sens tylko wtedy, gdy z ekonomicznego punktu widzenia nie ma większych szans na uzdrowienie jego sytuacji, bądź gdy spieniężenie części przedsiębiorstwa może znacznie usprawnić restrukturyzację.

REKLAMA

Ile jednoosobowych firm zamknięto w 2024 r.? A ile zawieszono? [Dane z CEIDG]

W 2024 r. o 4,8 proc. spadła liczba wniosków dotyczących zamknięcia jednoosobowej działalności gospodarczej. Czy to oznacza lepsze warunki do prowadzenia biznesu? Niekoniecznie. Jak widzą to eksperci?

Rozdzielność majątkowa a upadłość i restrukturyzacja

Ogłoszenie upadłości prowadzi do powstania między małżonkami ustroju rozdzielności majątkowej, a majątek wspólny wchodzi w skład masy upadłości. Drugi z małżonków, który nie został objęty postanowieniem o ogłoszeniu upadłości, ma prawo domagać się spłaty równowartości swojej części tego majątku. Otwarcie restrukturyzacji nie powoduje tak daleko idących skutków.

Wygrywamy dzięki pracownikom [WYWIAD]

Rozmowa z Beatą Rosłan, dyrektorką HR w Jacobs Douwe Egberts, o tym, jak skuteczna polityka personalna wspiera budowanie pozycji lidera w branży.

Zespół marketingu w organizacji czy outsourcing usług – które rozwiązanie jest lepsze?

Lepiej inwestować w wewnętrzny zespół marketingowy czy może bardziej opłacalnym rozwiązaniem jest outsourcing usług marketingowych? Marketing odgrywa kluczową rolę w sukcesie każdej organizacji. W dobie cyfryzacji i rosnącej konkurencji firmy muszą stale dbać o swoją obecność na rynku, budować markę oraz skutecznie docierać do klientów.

REKLAMA

Rekompensata dla rolnika za brak zapłaty za sprzedane produkty rolne. Wnioski tylko do 31 marca 2025 r.

Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi przypomina, że od 1 lutego do 31 marca 2025 r. producent rolny lub grupa może złożyć do oddziału terenowego Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa (KOWR) wniosek o przyznanie rekompensaty z tytułu nieotrzymania zapłaty za sprzedane produkty rolne od podmiotu prowadzącego skup, przechowywanie, obróbkę lub przetwórstwo produktów rolnych, który stał się niewypłacalny w 2023 lub 2024 r. - w rozumieniu ustawy o Funduszu Ochrony Rolnictwa (FOR).

Zintegrowane raportowanie ESG zaczyna już być standardem. Czy w Polsce też?

96% czołowych firm na świecie raportuje zrównoważony rozwój, a 82% włącza dane ESG do raportów rocznych. W Polsce 89% dużych firm publikuje takie raporty, ale tylko 22% działa zgodnie ze standardami ESRS, co stanowi wyzwanie dla konkurencyjności na rynku UE.

REKLAMA