Coraz więcej firm korzysta z internetowych brokerów usług kurierskich
REKLAMA
REKLAMA
Serwis DwiePaczki.pl zbadał kondycję rynku internetowych brokerów usług kurierskich. Z raportu wynika, że brokerzy pośredniczą w przesyłce blisko miliona paczek rocznie. Do najpopularniejszych firm kurierskich, z którymi współpracują pośrednicy, należą UPS i DHL.
Rynek podlegał będzie konsolidacji
Z uwagi na efekt skali brokerzy są w stanie zaoferować znacznie niższą cenę niż bezpośredni operator. Wielkość wolumenu, jaki pośrednik zagwarantuje firmie kurierskiej wpływa wprost proporcjonalnie na to, jak wielkie upusty od niej otrzyma. Im większą liczbę klientów posiada firma brokerska, tym większymi rabatami dysponuje, a zatem ma niższe ceny.
„Z naszych badań wynika, że brokerzy pośredniczą w przesyłce blisko miliona paczek rocznie. Spośród nich kluczową rolę odgrywa pięć firm, do których może należeć nawet 80% całego wolumenu. Wiele wskazuje na to, że rynek będzie podlegał dalszemu procesowi konsolidacji” - mówi Michał Łaska, właściciel serwisu DwiePaczki.pl.
Najlepiej wypada UPS
Raport wskazuje na firmę UPS jako najchętniej wybieranego kontrahenta fi (33% brokerów), kolejne pozycje zajmują: DHL (20%) oraz DPD (17%). UPS dominuje również wśród brokerów, którzy opierają swoje funkcjonowanie wyłącznie na jednej firmie kurierskiej. Należy do niej aż 1/3 wspomnianego segmentu rynku.
Polskie firmy na ogół mają podpisaną umowę z jednym kurierem. Zdarza się jednak, że współpracują z dwoma lub trzema partnerami. W ten sposób zmniejszają ryzyko niedotrzymania terminów przesyłek w przypadku dużego obciążenia jednego z operatorów.
Co trzeci klient to firma
Dane zawarte w raporcie wykazują, że 30% klientów firm brokerskich reguluje swoje należności na podstawie wystawionej faktury. Oznacza to, że ich klientami są podmioty gospodarcze. Dla pośredników stanowią one najcenniejsze źródło zamówień, gdyż zapewniają oni regularne wpływy.
***
Droppa sp. z o.o. (właściciel serwisu Dwiepaczki.pl) z siedzibą w Poznaniu jest pierwszym na polskim rynku dostawcą kompleksowych usług logistycznych dla małego e-biznesu. Udostępnia powierzchnie magazynową, posiada profesjonalną linię do pakowania towarów oraz kooperuje z największymi firmami kurierskimi. Swoją ofertę kieruje głównie do małych sklepów internetowych, sprzedawców korzystających z serwisów aukcyjnych oraz przedsiębiorstw, które pomimo ograniczonych zasobów chcą korzystać z profesjonalnej obsługi logistycznej. Komunikacja pomiędzy firmą a klientem odbywa się zdalnie za pomocą portalu Droppa.pl. oraz za pośrednictwem Biura Obsługi Klienta.
REKLAMA
REKLAMA