REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Coraz więcej firm korzysta z internetowych brokerów usług kurierskich

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

Internetowi brokerzy stają się znaczącym graczem na rynku usług kurierskich. Ich klienci to głównie sklepy internetowe, firmy handlujące na portalach aukcyjnych oraz osoby okazjonalnie wysyłające przesyłkę.

 

REKLAMA

REKLAMA

Serwis DwiePaczki.pl zbadał kondycję rynku internetowych brokerów usług kurierskich. Z raportu wynika, że brokerzy pośredniczą w przesyłce blisko miliona paczek rocznie. Do najpopularniejszych firm kurierskich, z którymi współpracują pośrednicy, należą UPS i DHL.

 

Rynek podlegał będzie konsolidacji

REKLAMA

 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Z uwagi na efekt skali brokerzy są w stanie zaoferować znacznie niższą cenę niż bezpośredni operator. Wielkość wolumenu, jaki pośrednik zagwarantuje firmie kurierskiej wpływa wprost proporcjonalnie na to, jak wielkie upusty od niej otrzyma. Im większą liczbę klientów posiada firma brokerska, tym większymi rabatami dysponuje, a zatem ma niższe ceny.
„Z naszych badań wynika, że brokerzy pośredniczą w przesyłce blisko miliona paczek rocznie. Spośród nich kluczową rolę odgrywa pięć firm, do których może należeć nawet 80% całego wolumenu. Wiele wskazuje na to, że rynek będzie podlegał dalszemu procesowi konsolidacji”  - mówi Michał Łaska, właściciel serwisu DwiePaczki.pl.

 

Najlepiej wypada UPS

 

Raport wskazuje na firmę UPS jako najchętniej wybieranego kontrahenta fi (33% brokerów), kolejne pozycje zajmują: DHL (20%) oraz DPD (17%). UPS dominuje również wśród brokerów, którzy opierają swoje funkcjonowanie wyłącznie na jednej firmie kurierskiej. Należy do niej aż 1/3 wspomnianego segmentu rynku.
Polskie firmy na ogół mają podpisaną umowę z jednym kurierem. Zdarza się jednak, że współpracują z dwoma lub trzema partnerami. W ten sposób zmniejszają ryzyko niedotrzymania terminów przesyłek w przypadku dużego obciążenia jednego z operatorów.

 

Co trzeci klient to firma

 

Dane zawarte w raporcie wykazują, że 30% klientów firm brokerskich reguluje swoje należności na podstawie wystawionej faktury. Oznacza to, że ich klientami są podmioty gospodarcze. Dla pośredników stanowią one najcenniejsze źródło zamówień, gdyż zapewniają oni regularne wpływy.

 

***
Droppa sp. z o.o. (właściciel serwisu Dwiepaczki.pl) z siedzibą w Poznaniu jest pierwszym na polskim rynku dostawcą kompleksowych usług logistycznych dla małego e-biznesu. Udostępnia powierzchnie magazynową, posiada profesjonalną linię do pakowania towarów oraz kooperuje z największymi firmami kurierskimi. Swoją ofertę kieruje głównie do małych sklepów internetowych, sprzedawców korzystających z serwisów aukcyjnych oraz przedsiębiorstw, które pomimo ograniczonych zasobów chcą korzystać z profesjonalnej obsługi logistycznej. Komunikacja pomiędzy firmą a klientem odbywa się zdalnie za pomocą portalu Droppa.pl. oraz za pośrednictwem Biura Obsługi Klienta.

 

 

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak stoper i koncentracja ratują nas przed światem dystraktorów?

Przez lata próbowałem różnych systemów zarządzania sobą w czasie. Aplikacje, kalendarze, kanbany, mapy myśli. Wszystko ładnie wyglądało na prezentacjach, ale w codziennym chaosie pracy menedżera czy konsultanta – niewiele z tego zostawało.

Odpowiedzialność prawna salonów beauty

Wraz z rozszerzającą się gamą ofert salonów świadczących usługi kosmetyczne, rośnie odpowiedzialność prawna osób wykonujących zabiegi za ich prawidłowe wykonanie. W wielu przypadkach zwrot pieniędzy za źle wykonaną usługę to najmniejsza dolegliwość z grożących konsekwencji.

Finansowanie operacyjne dla dużych firm: ranking top faktorów 2025

Rynek finansowania operacyjnego w 2025 roku jest ukształtowany przez konwergencję wyzwań makroekonomicznych i dynamicznej transformacji technologicznej. Faktoring, pierwotnie postrzegany głównie jako rezerwowe źródło krótkoterminowej płynności, osiągnął status strategicznego instrumentu zarządzania kapitałem obrotowym i odpornością operacyjną dużych korporacji.

Od 30 grudnia 2025 r. duże i średnie firmy będą musiały udowodnić, że nie przyczyniają się do wylesiania. Nowe przepisy i obowiązki z rozporządzenia EUDR

Dnia 30 grudnia 2025 r. wchodzi w życie rozporządzenie EUDR. Duże i średnie firmy będą musiały udowodnić, że nie przyczyniają się do wylesiania. Kogo dokładnie dotyczą nowe obowiązki?

REKLAMA

Śmierć wspólnika sp. z o.o. a udziały w spółce

Życie pisze różne scenariusze, a dalekosiężne plany nie zawsze udają się zrealizować. Czasem najlepszy biznesplan nie zdoła uwzględnić nieprzewidzianego. Trudno zakładać, że intensywny i odnoszący sukcesy biznesmen nagle zakończy swoją przygodę, a to wszystko przez śmierć. W takich smutnych sytuacjach spółka z o.o. nie przestaje istnieć. Powstaje pytanie – co dalej? Co dzieje się z udziałami zmarłego wspólnika?

Cesja umowy leasingu samochodu osobowego – ujęcie podatkowe po stronie "przejmującego" leasing

W praktyce gospodarczej często zdarza się, że leasingobiorca korzystający z samochodu osobowego na podstawie umowy leasingu operacyjnego decyduje się przenieść swoje prawa i obowiązki na inny podmiot. Taka transakcja nazywana jest cesją umowy leasingu.

Startupy, AI i biznes: Polska coraz mocniej w grze o rynek USA [Gość Infor.pl]

Współpraca polsko-amerykańska to temat, który od lat przyciąga uwagę — nie tylko polityków, ale też przedsiębiorców, naukowców i ludzi kultury. Fundacja Kościuszkowska, działająca już od stu lat, jest jednym z filarów tej relacji. W rozmowie z Szymonem Glonkiem w programie Gość Infor.pl, Wojciech Voytek Jackowski — powiernik Fundacji i prawnik pracujący w Nowym Jorku — opowiedział o tym, jak dziś wyglądają kontakty gospodarcze między Polską a Stanami Zjednoczonymi, jak rozwijają się polskie startupy za oceanem i jakie szanse przynosi era sztucznej inteligencji.

Coraz większe kłopoty polskich firm z terminowym płaceniem faktur. Niewypłacalnych firm przybywa w zastraszającym tempie

Kolejny rekord niewypłacalności i coraz większa świadomość polskich firm. Od stycznia do końca września 2025 roku aż 5215 polskich firm ogłosiło niewypłacalność. To o 17% więcej niż w tym samym okresie w 2024 roku i o 39% więcej niż po pierwszym półroczu 2025 roku.

REKLAMA

Gdy motywacja spada. Sprawdzone sposoby na odzyskanie chęci do działania

Zaangażowanie pracowników to nie tylko wskaźnik nastrojów w zespołach, lecz realny czynnik decydujący o efektywności i kondycji finansowej organizacji. Jak pokazuje raport Gallupa „State of the Global Workplace 2025”, firmy z wysokim poziomem zaangażowania osiągają o 23 proc. wyższą rentowność i o 18 proc. lepszą produktywność niż konkurencja. Jednocześnie dane z tego samego badania są alarmujące – globalny poziom zaangażowania spadł z 23 do 21 proc., co oznacza, że aż czterech na pięciu pracowników nie czuje silnej więzi z miejscem pracy. Jak odwrócić ten trend?

Niezwykli ludzie. Jak wzbogacać kulturę organizacji dzięki talentom osób z niepełnosprawnością?

Najważniejszym kapitałem każdej organizacji są ludzie – to oni kształtują kulturę, rozwój i pozycję firmy na rynku. Dobrze dobrany zespół udźwignie ogromne wymagania, często przewyższając pokładane w nich oczekiwania, natomiast niewłaściwie dobrany lub źle zarządzany – może osłabić firmę i jej relacje z klientami. Integralnym elementem dojrzałej kultury organizacyjnej staje się dziś świadome włączanie różnorodności, w tym także osób z niepełnosprawnością.

REKLAMA