REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Elektroniczne kanały dostępu do rachunków firmowych

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Maciej Bednarek
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Korzystanie z kont internetowych to nie tylko oszczędność czasu. Wykorzystując kanały elektroniczne, można zaoszczędzić na prowadzeniu konta i przelewach.


Prowadząc własną firmę nie warto tracić czasu na załatwianie bankowych formalności. Przelewy, w tym również do ZUS i urzędów skarbowych, oraz kilka innych operacji można zlecać z siedziby firmy - przez internet. Oferta rachunków bieżących dla firm w ciągu ostatnich kilku miesięcy wzbogaciła się o kilka nowych propozycji. Można zaobserwować, że banki coraz częściej wprowadzają oddzielne pakiety dla firm z sektora mikroprzedsiębiorstw lub modyfikują dotychczas istniejące, tak by spełniały oczekiwania tego segmentu.

REKLAMA

REKLAMA


Bankowość internetowa


Obecnie większość instytucji umożliwia przedsiębiorcom korzystanie z usług bankowości internetowej. Są to zarówno banki tradycyjne, jak i banki wyłącznie internetowe, nieposiadające placówek (mBank, Inteligo, Volkswagen Bank direct).


- Dla małej firmy korzystanie z bankowości internetowej jest nie tylko wygodniejsze, ale i tańsze. A właśnie do kosztów obsługi rachunku bankowego startujące mikro firmy przywiązują często dużą uwagę. Do niedawna opłata za prowadzenie firmowego rachunku bankowego wynosiła nawet kilkadziesiąt złotych miesięcznie. Dziś niektóre banki, na przykład internetowy mBank czy MultiBank, oferują prowadzenie rachunku bez opłat - mówi Wojciech Boczoń, analityk portalu Bankier.pl.

REKLAMA


Coraz większa konkurencja na rynku może jednak utrudnić przedsiębiorcom znalezienie optymalnej oferty. Poszukiwania powinno się zacząć przede wszystkim od określenia, czego tak naprawdę od banku wymagamy. Potrzeby firm są różne w zależności od skali działalności i wysokości obrotów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo


- Mikrofirmie może wystarczyć konto w banku internetowym do regulowania swoich zobowiązań wobec ZUS, urzędu skarbowego i kontrahentów. Nadal jednak wielu przedsiębiorców rozlicza się gotówkowo. W takiej sytuacji lepszy może okazać się bank tradycyjny, który oprócz placówek umożliwi także dostęp do bankowości internetowej, choć niekiedy za trochę większą opłatą - radzi Wojciech Boczoń.


Ważny wybór oferty


Istotna jest także liczba przelewów dokonywanych co miesiąc. Jeżeli firma zleca dużo operacji tego typu, warte uwagi może być konto droższe, ale umożliwiające dokonywanie tych zleceń bez opłat lub po niższej cenie. Niektóre banki oferują dwa warianty rachunków: tani rachunek z wyższymi prowizjami za operacje lub droższy z niższymi opłatami. Część banków umożliwia także zlecanie przez internet przelewów do ZUS i urzędów skarbowych bez opłat.


Przewagą bankowości internetowej nad tradycyjną jest nie tylko cena, ale i oszczędność czasu.


- Przelewy można zlecać bezpośrednio sprzed ekranu monitora, a stałych odbiorców zdefiniować w systemie. Później zlecenie przelewu ogranicza się do kilku kliknięć myszką. Co równie ważne, podgląd rachunku przez internet daje możliwość bieżącego śledzenia wydatków i obserwowania historii firmowego konta. Banki umożliwiają także eksportowanie określonych danych i wyciągów do plików i przechowywanie ich na komputerze osobistym - dodaje ekspert Bankier.pl


Konta internetowe dla MSP. Prowizje za podstawowe operacje

Kliknij aby zobaczyć ilustrację.


MACIEJ BEDNAREK

maciej.bednarek@infor.pl

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Stażysta w firmie na zupełnie nowych zasadach. 7 najważniejszych założeń planowanych zmian

Stażyści będą otrzymywali określone wynagrodzenie, a pracodawcy będą musieli podpisywać z nimi umowy. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przedstawiło założenia projektu nowej ustawy.

Polska jednym z najbardziej atrakcyjnych kierunków inwestycyjnych w Europie

Globalna relokacja kosztów zmienia mapę biznesu, ale w Europie Środkowej Polska nadal pozostaje jednym z najpewniejszych punktów odniesienia dla firm szukających balansu między ceną a bezpieczeństwem.

Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

REKLAMA

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

REKLAMA

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA