REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Drobiarze: Jesteśmy podmiotami skupującymi zboże

Organizacje drobiarskie wystąpiły do ministra rolnictwa z apelem o uznanie za podmioty skupujące zboże także hodowców drobiu
shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Organizacje drobiarskie wystąpiły do ministra rolnictwa z apelem o uznanie za podmioty skupujące zboże także hodowców drobiu. Bez tej zmiany rolnicy sprzedający zboże bezpośrednio hodowcom nie mogą otrzymać wsparcia ze strony państwa.

Dwanaście organizacji drobiarzy skupionych w Porozumieniu Rolniczym Zrzeszeń i Organizacji Drobiarskich przygotowało apel do ministra rolnictwa w sprawie zmiany rozporządzeń z 21 kwietnia określających zasady realizacji przez Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa zadań związanych ze wsparciem dla sektorów zbóż i nasion oleistych.

REKLAMA

Wsparcie pominęło ważną część rynku zbóż

REKLAMA

Celem tych rozporządzeń jest zapewnienie wsparcia dla rolników – producentów zbóż i nasion roślin oleistych w związku z istotnymi spadkami cen na rynku produktów rolnych – związanych w szczególności z importem z Ukrainy po napaści Rosji na tej kraj. W ocenie autorów wystąpienia – jak mówi Paweł Podstawka, przewodniczący Krajowej Federacji Hodowców Drobiu i Producentów Jaj – w przyjętych przez resort rozwiązaniach pominięto bardzo ważną część rynku zbóż, jakim jest bezpośrednia sprzedaż ziarna przez rolników hodowcom zwierząt – zwłaszcza producentom drobiu.

„Warunkiem otrzymania wsparcia jest udokumentowanie sprzedaży produktów rolnych objętych pomocą podmiotom prowadzącym działalność w zakresie obrotu, skupu lub przetwórstwa zbóż lub nasion oleistych. Niestety ARIMR, która jest odpowiedzialna za realizacje zadań związanych z pomocą, nie uznaje za takie podmioty rolników prowadzących produkcję zwierzęcą skupujących zboża i nasiona na paszę dla swojego inwentarza. Skutek jest taki, że rolnicy, ze zrozumiałych względów, już teraz wstrzymują się ze sprzedażą swoich plonów hodowcom drobiu lub też domagają się ceny znacznie wyższej od rynkowej, bo podwyższonej o kwotę niemożliwej do uzyskania z ARiMR dopłaty” – wyjaśnia Podstawka.

Opłacalność produkcji drobiu zagrożona

Zdaniem sygnatariuszy apelu, pominięcie na ministerialnej liście hodowców produkujących pasze na potrzeby własnego gospodarstwa sprawia, że są oni zmuszeni do kupowania zbóż od pośredników lub po zawyżonych cenach, co będzie miało wpływ na opłacalność produkcji i ceny końcowe polskiej żywności. Wśród sygnatariuszy apelu oprócz skupiającej około 2,5 tysiąca hodowców drobiu KFHDiPJ jest m.in. Krajowa Rada Drobiarstwa – Izba Gospodarcza, prezes Krajowej Rady Izb Rolniczych, Krajowa Izba Producentów Drobiu i Pasz, Unia Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego UPEMI i Polski Związek Zrzeszeń Hodowców i Producentów Drobiu. (PAP)

Autopromocja
Oprac. Piotr T. Szymański

REKLAMA

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

REKLAMA

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

REKLAMA

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA