Nie tylko na targu, czyli rolnik może sprzedawać też w internecie
REKLAMA
REKLAMA
Ministerstwo Rolnictwa wraz z jednostkami doradztwa rolniczego prowadzi kampanię informacyjną "Cudze chwalicie, swoje poznajcie", która promuje portal polskiebazarek.pl jako narzędzie sprzedaży bezpośredniej od rolnika do konsumenta.
REKLAMA
Cel e-bazarku
Platforma polskiebazarek.pl ma pomóc w sprzedaży żywności przez rolników w okresie pandemii koronawirusa poprzez nawiązywanie bezpośrednich kontaktów z konsumentami.
Można na nim bezpłatnie zamieszczać ogłoszenia o sprzedaży i promocji swoich produktów. Szczególnie wartym podkreślenia jest fakt, że dzięki takiemu działaniu konsument płaci dokładnie tyle, ile proponuje rolnik - nie ma marży pobieranej przez pośredników.
Pomysłodawcą i prekursorem takiego działania jest Podkarpacki Ośrodek Doradztwa Rolniczego w Boguchwale. Platformy powstają na stronach Ośrodków Doradztwa Rolniczego (ODR) w całym kraju. Produkty znajdujące się w ofercie są zróżnicowane regionalne, można na nich handlować nie tylko żywnością, ale także rękodziełem, używanymi maszynami rolniczymi, zwierzętami gospodarskimi czy oferować usługi. Inicjatywa powstała w maju i już w ciągu miesiąca na platformie pojawiło się kilka tysięcy ofert.
Zasady działania e-bazarku
Odbiór produktów ma charakter osobisty i zależy od uzgodnień obu stron, natomiast Ośrodek – poprzez e-bazarek - pośredniczy w nawiązaniu kontaktów i znalezieniu produktów odpowiadających wymaganiom konsumenta.
W każdym ODR działają specjalnie utworzone infolinie oferując pomoc zarówno producentom, chcącym zaprezentować swoje produkty na stronie e-bazarku, jak i konsumentom, szukającym interesujących ich produktów.
Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.