| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Temat Dnia > Jak i gdzie kupić podpis elektroniczny

Jak i gdzie kupić podpis elektroniczny

Jak i gdzie zakupić oraz jak dokonać aktywacji podpisu elektronicznego? Jakie są koszty zestawów do podpisu elektronicznego i związanego z nim kwalifikowanego znacznika czasu? Jakie są minimalne wymagania techniczne, aby się nim posługiwać? Jaki jest zakres zastosowania i jakie są zalety podpisu elektronicznego?

1. Notarialne poświadczenie podpisu - w tym przypadku należy przesłać oba egzemplarze umowy subskrybenta wraz z załącznikiem nr 1 (przy czym jeden egzemplarz z notarialnym poświadczeniem podpisu) oraz potwierdzenie przelewu na adres firmy dokonującej certyfikacji.

2. Weryfikacja tożsamości w punkcie rejestracji - w tym przypadku należy przekazać jeden komplet dokumentów pracownikowi dokonującemu weryfikacji.

3. Weryfikacja tożsamości w punkcie potwierdzania tożsamości (PPT) - w tym przypadku należy przesłać dwa egzemplarze umowy subskrybenta wraz z załącznikiem nr 1 oraz potwierdzenie przelewu na adres firmy dokonującej certyfikacji.

4. Weryfikacja tożsamości za pośrednictwem mobilnego punktu potwierdzania tożsamości - w tym przypadku przedstawiciel firmy certyfikującej dokonuje odbioru stosownych dokumentów.

Kolejnym krokiem jest weryfikacja otrzymanych przez firmę dokonującą certyfikacji dokumentów i wystawienie na ich podstawie certyfikatu. O tej czynności certyfikujący się podmiot zostaje zawiadomiony za pośrednictwem poczty e-mail. W otrzymanej wiadomości znajdują się informacje o systemie, do którego należy się zalogować przy użyciu karty i pobrać certyfikat. Następnie należy dokonać zapisu certyfikatu na kartę kryptograficzną za pomocą oprogramowania zawartego w zestawie.

Dokumenty i informacje, jakie należy przygotować w celu zakupu zestawu do podpisu elektronicznego, można zdecydowanie podzielić na dwie grupy, biorąc za kryterium podziału możliwość zakupu zestawu z certyfikatem kwalifikowanym uniwersalnym oraz zestawu z certyfikatem kwalifikowanym zawierającym dodatkowe dane, i tak:

1) dokumenty oraz informacje wymagane przy zakupie zestawu z certyfikatem kwalifikowanym uniwersalnym (certyfikat rekomendowany dla płatników ZUS, do korespondencji z administracją publiczną i w kontaktach biznesowych) to:

- dane, jakie zawarte zostają w certyfikacie: dane osobowe użytkownika certyfikatu, m.in. imię, nazwisko, numer PESEL, numer NIP itd.,

- dane podmiotu, który dokonuje zapłaty za zestaw - mogą to być dane podmiotu, dla którego użytkownik certyfikatu będzie działał lub dane użytkownika certyfikatu,

- dokumenty: dowód osobisty lub paszport użytkownika certyfikatu;

2) dokumenty oraz informacje wymagane przy zakupie zestawu z certyfikatem kwalifikowanym zawierającym dodatkowe dane (certyfikat rekomendowany dla osób fizycznych pełniących funkcje publiczne oraz dla pełnomocników firm):

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Jan Bijas

Dyrektor Generalny Salomon Finance

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »