REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Marketing
Marketing
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

W Polsce rynek reklamowy jest ukierunkowany na tworzenie wizerunku wśród opinii publicznej. Zainteresowanie nowymi projektami reklamowymi jest znaczne, widzowie szukają nowych form prezentacji i nowych popularnych produktów.

Rynek reklamy w Polsce

REKLAMA

Na rynek reklamy w Polsce obok tych trendów wprowadzane są techniki i narzędzia standardowe. Formy prezentacji obecne na rynku to również dopracowywane przez lata projekty marketingowe oparte o politykę produktową, formy obsługi klienta oraz współpracę i konkurencję na rynku polskim i zagranicznym. W Polsce od wielu lat liderem rynku reklamowego jest Mazowsze. Wydatki na ten cel oraz ilość ogłoszonych przetargów trzykrotnie przewyższa kolejne na liście województwa.

REKLAMA

Wydatki na reklamę są znacznym obciążeniem dla firmy. Brak kontroli i limitów wydatków prowadzi do nadmiernych kosztów oraz ograniczenia środków na inne cele.  Prowadzenie polityki marketingowej w firmie pozwala zdobyć nowych kontrahentów oraz wprowadzać nowe trendy na rynek krajowy. Firma o silnej pozycji marketingowej jest postrzegana jako korzystny współpracownik na rynku wewnętrznym i zagranicznym. Marketing pozwala wprowadzać nowości i innowacje na szeroką skalę.

Polski rynek reklamowy rozwija się zazwyczaj w rejonach o wysokim poziomie zagospodarowania i wysokiej liczbie mieszkańców. Wydatki na reklamę są najwyższe w rejonie Mazowsza. Kwota jaką wydano na tym obszarze w ciągu 2011 to 191,6 mln zł. Znaczne wydatki pojawiają się w rejonie Dolnego Śląska, Łodzi i Pomorza - około 45,4 mln zł w każdym z nich. Najniższe zaangażowanie na rynku marketingowym jest w województwie zachodniopomorskim (730,8 tys. zł), lubelskim (846,9 tys. zł) oraz na Warmii i Mazurach (874,8 tys. zł).

Polecamy: Marketing bezpośredni - sposób promocji i zasięg

REKLAMA

Produkty marketingowe to głównie produkty konsumenckie z sektora FMCG oraz urządzenia i inne produkty użytkowe. W ciągu roku na Mazowszu przyjęto do realizacji ponad 520 propozycji na prowadzenie akcji marketingowych. W innych rejonach kraju wyniki były znacznie słabsze. W Małopolsce przyjęto tylko 190 propozycji (10% projektów w kraju), na Śląsku 148 propozycji. Obszary turystyczne, o niskim zaludnieniu oraz niskim poziomie produkcji i usług nie są ukierunkowane na powszechny, ogólnokrajowy marketing.  Najważniejsze obszary turystyczne w kraju m.in. Mazury, Podlasie, Kujawy i Pomorze w ciągu roku 2011 zainwestowały w średnio po 40 akcji marketingowych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wartość przetargów w pierwszym półroczu 2011 roku na Mazowszu szacuje się na 47,9 mln zł, do końca roku kwota ta zgodnie z prognozą podniesie się do 184 mln zł. Kwoty wydatków w tym rejonie to około 50% wydatków w kraju. Na kolejnych miejscach przy ocenie kwoty inwestycji jest rejon Łodzi, Pomorza i Dolnego Śląska (10% inwestycji w kraju w każdym).

  • Łódź jest obszarem o wysokim poziomie produkcji oraz obszarem handlowym dla rynku Polskiego i zagranicznego. Potencjał produkcyjny jest znaczny, co zachęca do poszukiwania reklamodawców, inwestorów i współpracowników z UE. Działania marketingowe na tym obszarze są ukierunkowane na rozwój i modernizację.
  • Pomorze jest od dawna obszarem transportowym i turystycznym. Rozbudowa w tym rejonie połączeń transportowych i rejsów turystycznych wymaga odpowiednich współpracowników oraz nakładów finansowych. Kapitał od prywatnych inwestorów oraz wsparcie UE i rządu pozwala na wprowadzenie tego regionu w relacje handlowe w skali międzynarodowe. Budowa centrów logistycznych i magazynowych jest zachętą dla nowych i obecnych współpracowników. Marketing związany z tym obszarem jest formą prezentacji dla przyciągnięcia inwestorów z krajów europejskich oraz prezentacją istniejących marek.
  • Dolny Śląsk jest obszarem turystycznym o wyjątkowych walorach przyrodniczych i historycznych. Dolny Śląsk jest również największym producentem wyrobów rzemieślniczych. Zainteresowanie na rynku międzynarodowym tymi produktami jest znaczne, a działania marketingowe przyczyniają się do wzmocnienia wizerunku i marki wyrobów. Sztuka regionalna jest interesująca dla mieszkańców wielu europejskich krajów.

Wydatki roczne na akcje marketingowe w województwie łódzkim to 45,6 mln zł. Na Pomorzu około 44,8 mln zł, w województwie dolnośląskim 43,2 mln zł. Najniższe zaangażowanie w działania marketingowe w 2011 ocenia się na Warmii i Mazurach, w rejonie lubelskim i zachodniopomorskim.

Polecamy: Kiedy reklama porównawcza jest dopuszczalna?

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Brak chętnych do pracy. Restaurator oferuje prawie 1300 zł za pomoc w znalezieniu kelnera

Sezon letni jeszcze się nie rozpoczął, a w branży gastronomicznej i hotelowej już, tak jak co roku, brakuje pracowników. Właściciel bistro w Aoście na północy Włoch oferuje bon wartości 300 euro osobie, która pomoże mu znaleźć kelnera. 

Ogromne zmiany na rynku pracy w ciągu najbliższych 5 lat

Najbliższe 5 lat na rynku pracy ma przynieść ogromne zmiany. Według Adecco zniknie 83 miliony miejsc pracy, a na ich miejsce powstanie jedynie 69 milionów innych. Jakie posady są zagrożone? 

Nowa usługa finansowa dla prowadzących działalność gospodarczą: gotówka na niski procent

Teraz gotówka na niski procent lub przy spełnieniu dodatkowych warunków całkowicie nieoprocentowana, staje się nową usługą dla przedsiębiorców korzystających w mikrofaktoringu lub dopiero mających w planach skorzystanie z takiego instrumentu. W uproszczeniu ten nowy produkt przypomina zaliczkę tytułem wpływów z przyszłej faktury i pozwala na zachowanie płynności finansowej w okresie gdy jeszcze produkt nie został sprzedany a więc i faktura nie może być wystawiona.

Wartościowe środowisko pracy - czym jest, jak je stworzyć?

Dobra atmosfera w pracy przedkłada się na lojalność pracowników, ich motywację i zaangażowanie. Jak zapewnić pracownikom najlepsze employee journey? 

REKLAMA

Jak Nvidia może zyskać na wartości dzięki inwestorom w akcje memy

Dzięki fantastycznemu rocznemu zwrotowi, przekraczającemu obecnie 220%, Nvidia stałą się jedną z najczęściej dyskutowanych spółek w ostatnim okresie i dowodem na to, że rynek technologiczny trzyma się dobrze. Czy spółka należy również do kategorii akcji memów, czy raczej jej wycena jest oparta o solidne podstawy?

Drogi prąd będzie przyczyną zahamowania sztucznej inteligencji?

Wykorzystanie sztucznej inteligencji to duże koszty energetyczne. Czy bez inwestycji w strukturę centrodanową i energetyczną rozwój AI wyhamuje? 

Chmura obliczeniowa - bezpieczeństwo danych w erze cyfrowej transformacji, czyli dlaczego polskiego przedsiębiorcy nie stać na rezygnację z chmury [WYWIAD]

Czym jest chmura obliczeniowa? Czy przedsiębiorca korzystający z chmury może czuć się bezpiecznie? Czy to opłacalna inwestycja? O tym wszystkim rozmawiamy z Tomaszem Stachlewskim, Head of Technology CEE w AWS. 

OECD: Polska gospodarka zaczyna się powoli ożywiać. Inflacja będzie stopniowo zwalniać

Najnowsza prognoza makroekonomiczna OECD zawiera ocenę globalnej sytuacji gospodarczej oraz szczegółowy opis sytuacji gospodarczej państw członkowskich OECD, w tym Polski.

REKLAMA

System kaucyjny do zmiany. Jest nowy projekt

Ministerstwo Klimatu i Środowiska przygotowało projekt nowelizacji ustawy o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi. Odnosi się on do funkcjonowania systemu kaucyjnego. Zgodnie z nim kaucja będzie pobierana w całym łańcuchu dystrybucji. Co jeszcze ma się zmienić?

Rewizja KPO przyjęta przez rząd. Co z podatkiem od aut spalinowych?

Rewizja Krajowego Planu Odbudowy (KPO) została przyjęta przez Radę Ministrów - poinformowała na platformie X minister funduszy i polityki regionalnej Katarzyna Pełczyńska-Nałęcz.

REKLAMA