| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Mała firma > Reklama > Czy wyciąg z cennika jest niedozwoloną reklamą leków recepturowanych?

Czy wyciąg z cennika jest niedozwoloną reklamą leków recepturowanych?

Reklama leków, podobnie jak np. alkoholu, ze względu jej społeczne znaczenie podlega szczególnym uregulowaniom prawnym zawartym w ustawie Prawo farmaceutyczne. Specjalne obostrzenia ustawodawca przewidział w przypadku reklamy leków wydawanych wyłącznie na receptę. Nie oznacza to jednak, że właściciele aptek całkowicie stracili możliwość zabiegania o klienta.

Wspomniany organ może jednocześnie nakazać podmiotowi postępującemu sprzecznie z przepisami usunięcie stwierdzonych naruszeń. Dla przedsiębiorcy, w którego interesy godzi nieuczciwy konkurent nierzadko nie jest to wystarczające rozwiązanie. Główny Inspektor Farmaceutyczny nie jest bowiem w stanie zajrzeć do każdej gazetki każdej apteki w Polsce.

W takiej sytuacji przedsiębiorca, który uważa się za poszkodowanego, może skorzystać z rozwiązań przewidzianych w ustawie z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2003 r., Nr 153, poz. 1503 ze zm.). Zgodnie z art. 16 ust. 1 pkt 1 ustawy czynem nieuczciwej konkurencji w zakresie reklamy jest reklama sprzeczna z przepisami prawa.

Tym samym reklama leków i innych produktów leczniczych niezgodna z przepisami Prawa farmaceutycznego może zostać uznana przez sąd za czyn nieuczciwej konkurencji po wytoczeniu przez poszkodowanego przedsiębiorcę powództwa według ogólnych zasad postępowania cywilnego. W konsekwencji nieuczciwy przedsiębiorca może zostać zobowiązany do naprawienia szkód wyrządzonych konkurencji

Polecamy: Najem dla początkującego przedsiębiorcy - porada

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Prawna Skarbiec

- przygotuj się na coś innego

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »