| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Mała firma > Pracownik i ZUS > Daj się znaleźć - dbaj o swój wizerunek w sieci!

Daj się znaleźć - dbaj o swój wizerunek w sieci!

Szukając pracy, powinniśmy nie tylko czytać ogłoszenia i wysyłać CV, ale także dbać o swój wizerunek i obecność na portalach społecznościowych poświęconych karierze. Do takich serwisów należą m.in. Goldenline czy LinkedIn. Warto dobrze, wyczerpująco uzupełnić swój profil i udzielać się w dyskusjach.

W dzisiejszych czasach wielu pracodawców zleca znalezienie odpowiednich pracowników agencjom doradztwa personalnego, często specjalizującym się w konkretnej branży. Firmom motoryzacyjnym pomaga portal MotoKariera, który poszukuje specjalistów z branży motoryzacyjnej.

Poza wybieraniem kandydatów spośród tych, którzy nadesłali swoje CV w odpowiedzi na ogłoszenie, rekruterzy szukają pracowników w sieci. Nierzadko korzystają z serwisów społecznościowych dedykowanych karierze i nawiązywaniu kontaktów biznesowych, gdzie poszukują odpowiednich kandydatów na dane stanowisko. Warto więc dokładnie uzupełnić swój profil, zamieścić informacje na temat wyksztalcenia, historii zatrudnienia, doświadczenia, znajomości języków obcych i zainteresowań. Dzięki temu rekruterom łatwiej będzie dotrzeć do osób, które idealnie wpisują się w profil firmy i spełniają wymagania pracodawcy.

Zobacz: Minimalne wynagrodzenie w 2014 roku wzrośnie o 80 zł

Ważne jest nie tylko założenie profilu na portalach społecznościowych poświęconych karierze, ale także aktualizowanie informacji, w tym przypadku profil jest bowiem odpowiednikiem CV. Warto zamieścić profesjonalne zdjęcie i dokładnie wypełnić formularz. Ponadto pomocne jest zapisanie się do grup tematycznych i uczestnictwo w dyskusjach. Osoby, które chcą wiązać swoją karierę z motoryzacją, mogą wykazać się wiedzą i profesjonalnym podejściem do problemów, dyskutując z innymi fanami motoryzacji. Obecność na forach dyskusyjnych pomaga poznawać osoby z branży i budować sieć kontaktów. Zawsze należy jednak ważyć swoje wypowiedzi. Ujawnianie szczegółów dotyczących klientów czy ostra krytyka byłego pracodawcy nigdy nie są mile widziane.

Zakładając profil na portalach społecznościowych i wypowiadając się na forach dyskusyjnych, powinniśmy mieć na uwadze przede wszystkim to, że nasze wypowiedzi mogą zobaczyć zarówno klienci, znajomi, obecny pracodawca, jak i rekruterzy czy przyszły pracodawca. Warto więc pokazać się z jak najlepszej strony, dbać o profesjonalizm i nie ujawniać szczegółów dotyczących naszych prywatnych spraw.

Zobacz: Wynagradzanie pracowników w firmie - niektóre patologie

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Radców Prawnych "Bochnacki, Bojanowski, Hipsz"

Radcowie prawni

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK