REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ochrona środowiska w firmie - wizerunek

Natalia Rostworowska
Specjalista ds. obsługi klientów biznesowych z sektora finansowego
Ochrona środowiska w firmie
Ochrona środowiska w firmie

REKLAMA

REKLAMA

Ochrona środowiska w firmie może pomóc w budowaniu wizerunku przedsiębiorcy. Dowiedz się w jaki sposób promować działalność dbając o środowisko.

Według badań CBOS blisko połowa Polaków (46%) deklaruje zaniepokojenie stanem środowiska naturalnego w naszym kraju. Zmiany klimatyczne widać „gołym okiem” – podnoszący się poziom mórz, kurczenie się lodowców, coraz częstsze występowanie gwałtownych burz, powodzi oraz inne klęski żywiołowe to problem budzący niepokój na całym świecie. W wyniku tych zajść co roku na świecie ginie 160 tys. osób – to tyle, ile żyje w niejednym sporym polskim mieście! Te szokujące dane pokazują także, że w ciągu zaledwie 50 lat może wyginąć  1/3 wszystkich gatunków roślin i zwierząt. Globalne ocieplenie stało się tematem medialnym zarówno w sferze politycznej, jak i społecznej. Potwierdzeniem tego jest choćby kariera byłego amerykańskiego wiceprezydenta Ala Gore’a, autora scenariusza filmu „Niewygodna prawda”, który za zwrócenia uwagi publicznej na kwestię globalnego ocieplenia otrzymał Pokojową Nagrodę Nobla.

REKLAMA

Firmy będą chronić środowisko

Do ochrony środowiska przyczyniają się nie tylko rządy, wprowadzające odpowiednie regulacje prawne dotyczące np. emisji gazów cieplarnianych, ale również rosnący trend obywateli na bycie eko.  Kwestie środowiskowe nabierają coraz większego znaczenia także w przypadku firm. Rosnąca świadomość społeczna skłania nas do kupowania produktów ekologicznych i korzystania z usług ekologicznie zarządzanych przedsiębiorstw.  Z badań CBOS wynika, że coraz chętniej sięgamy po torby na zakupy wielorazowego użytku (83%), segregujemy śmieci (74%), oszczędzamy energię (90%) i wodę (83%), a ekonomiczna jazda samochodem staje się nie tylko opłacalna, ale i modna.

Polecamy: Budowanie sieci kontaktów biznesowych

Eko wydarzenia

Choć w Polsce uważane są jeszcze za nowatorski i odważne, na świecie zyskały już znaczną popularność. Organizatorzy „zielonych” wydarzeń starają się, by każdy etap imprezy był przyjazny dla środowiska naturalnego, np. poprzez oszczędność energii i materiałów. W naszym kraju pierwszą taką akcją zorganizowaną na większą skalę była prezydencja w Unii Europejskiej. Podczas unijnych konferencji przestrzegano dobrych praktyk związanych np. ze stosowaniem naczyń wielorazowego użytku czy ekologicznego papieru. Przykładem podobnych wydarzeń mają być również nadchodzące Mistrzostwa UEFA EURO 2012 czy Igrzyska Olimpijskie w Londynie. Największą  inicjatywą na tym polu wykazał się Radisson Blu Hotel w Krakowie, który jako pierwszy hotel na świecie zdobył brytyjski certyfikat w dziedzinie zrównoważonego zarządzania imprezami. Podczas organizowania „zielonych” konferencji hotel stosuje restrykcyjne zasady dotyczące segregacji śmieci, materiały pochodzą z recyklingu, transport planowany jest tak, by ograniczyć emisję CO2,  zaś posiłki – by nie marnować żywności ani energii.

Piwo jako ekoprodukt

Ekologia pojawia się również tam, gdzie na pierwszy rzut oka raczej byśmy się jej nie spodziewali. Dotyczy to m.in. branży piwowarskiej, która promuje społeczną odpowiedzialność biznesu w różnych dziedzinach, także w kwestii środowiska naturalnego. I tak np. Kompania Piwowarska dąży do ograniczenia zużycia wody, energii cieplnej i elektrycznej przy produkcji piwa. Polityka środowiskowa w zakresie gospodarowania zasobami jest jednym z 10 priorytetów firmy. Opublikowany pod koniec 2011 roku raport zrównoważonego rozwoju Kompanii Piwowarskiej pokazuje systematyczną poprawę w wielu obszarach funkcjonowania. Firma już po raz drugi z rzędu zajęła pierwszą pozycję w Europie i drugą na świecie w realizacji priorytetów odpowiedzialnego biznesu w grupie browarów SABMiller. Produkcja piwa pochłania dużo energii, nie tylko podczas samego warzenia, ale również w czasie schładzania gotowego produktu, transportu produktów do klienta czy też wytwarzania opakowań. Efektywne wykorzystanie, inwestowanie w źródła odnawialne oraz samodzielne generowanie energii to sposoby, jakimi pomagamy chronić środowisko – mówi Klaudyna Gruszecka, kierownik ds. rozwoju ochrony środowiska i BHP w Kompanii Piwowarskiej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy: Outsourcing controllingu - porada

Chcąc być eko, Kompania Piwowarska m.in. zastosowała nowoczesne technologie, zamieniła kotłownie opalane paliwem węglowym na nowoczesne kotłownie gazowo-olejowe oraz wprowadziła stały monitoring zużycia energii elektrycznej i cieplnej we wszystkich trzech browarach. Kolejnym celem, jakie sobie stawia, jest ograniczenie o 50% emisji paliw kopalnych na litr wyprodukowanego piwa do roku 2020.

Eksporterzy chronią środowisko

REKLAMA

Zrównoważony rozwój coraz częściej wprowadzają też firmy eksportujące swoje wyroby na Zachód. Kontrahenci z Unii Europejskiej wymagają od nich odpowiednich certyfikatów oraz polityki środowiskowej. Dobrym przykładem jest tu np. Barlinek, czyli jeden z największych producentów naturalnych podłóg drewnianych na świecie. Firma realizuje zasadę „1 za 1”, w ramach której za każdą sprzedaną paczkę deski współfinansuje zasadzenie drzewa. Dzięki temu wspólnie z nadleśnictwami Lasów Państwowych zasadziła już 820 hektarów lasów.

Ekorozwój staje się powoli światowym megatrendem i zaczyna odgrywać istotną rolę zarówno w zachowaniach  konsumentów, jak i działalności firm. Na znaczeniu zyskuje „zarządzanie przez jakość” (Total Quality Management, TQM), czyli zarządzanie jakością oraz innowacje związane ze środowiskiem. Liczne dobrze prosperujące firmy pokazują, że można pogodzić eco-management z dobrymi wynikami finansowymi, jednocześnie zyskać większe zaufanie klientów, zostać liderem branży i przy okazji – mieć duży wkład w walkę z globalnym ociepleniem.

Polecamy: Powody dla których wybieramy outsourcing

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

REKLAMA

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

REKLAMA

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA