REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wizja firmy jako część planowania strategicznego

Irina Nowochatko
Czym zajmuje się planowanie strategiczne?
Czym zajmuje się planowanie strategiczne?

REKLAMA

REKLAMA

Wizja firmy często odzwierciedla marzenie jej właściciela. Jednocześnie podnosi stopień ambicji w planowaniu strategicznym i ułatwia ocenę relacji między celami firmy, a jej bieżącą wydajnością.

Wizja firmy to obraz przyszłości firmy i jej stanu w ustalonej przestrzeni czasowej. Określa ona kierunki działań, nadaje sens pracy motywując tym pracowników, a także wciąga ich w realizacje celów firmy. Ponadto wizją łączy także bieżące sprawy z kulturą organizacyjną firmy, dzięki czemu tworzą się wspólne wzorce wartości dla pracy wśród pracowników.

REKLAMA

Wizja firmy składa się z pięciu kluczowych składników:

  1. Domena działalności - podstawowy obszar specjalizacji biznesowej,
  2. Odpowiedzialność - wrażliwość firmy na potrzeby i wymagania wartości podmiotów, które mogą wpłynąć na przedsiębiorstwo,
  3. Standardy sukcesu - mierniki długookresowego powodzenia, wyrażone możliwie konkretnie m.in. w sferach finansów, rynku i marketingu.
  4. Kluczowe kompetencje - umiejętności i technologie zapewniające sukces,
  5. Organizacja, rozumiana jako podstawowe zasady systemu kadrowego i hierarchii panujące w firmie.

Zobacz: Przekształcenie jednoosobowego przedsiębiorcy - porada

Poprawnie sformułowana wizja pełni kilka funkcji:

  • Ukierunkowanie - wizja jako punkt odniesienia - umożliwia weryfikację zgodności bieżących działań z długofalowymi zamierzeniami i wartościami,
  • Uwiarygodnienie - wizja jako deklaracja intencji - dotyczy wizji w formie publikowanej, stanowi narzędzie marketingu i Publik Relations,
  • Integrowanie - wizja jako wartość wspólna – jest to wartość, która łączy emocje i wartości wyznawane przez pracowników,
  • Inspirowanie - wizja jako źródło natchnienia - zachęca do innowacji zmierzających do szybszego, lepszego, tańszego wcielenia w życie zamierzeń zawartych w wizji,
  • Stabilizacja - wizja jako obietnica przyszłości – daje poczucie trwałości układu.

Jedna z firm zajmująca się dystrybucją w budownictwie na początku podała takie sformułowanie wizji: Firma dąży do bycia nowoczesnym pod względem organizacyjnym i technologicznym przedsiębiorstwem. Poprzez inwestycje w innowacyjne narzędzia IT, ale przede wszystkim w szkolenia i rozwój kadry, chcemy najlepiej, najszybciej i najbardziej profesjonalnie odpowiadać na potrzeby klienta, pozostając jednocześnie firmą, która będzie postrzegała każdego klienta w sposób zindywidualizowany, stawiamy bowiem na partnerskie relacje człowiek-człowiek (nie tylko sprzedawca-klient).

Zobacz: Jakie zmiany wprowadza rząd wobec przedsiębiorców?

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

REKLAMA

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

REKLAMA

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA