| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Dotacje > Regiony > Zasady kwalifikowania wydatków w ramach RP w mazowieckim– część II

Zasady kwalifikowania wydatków w ramach RP w mazowieckim– część II

Unia Europejska oferuje pomoc dla przedsiębiorców z Mazowsza w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego. Warto poznać podstawowe zasady kwalifikowania wydatków w ramach tego programu aby móc skuteczniej ubiegać się o dofinansowania swojej inwestycji.

Okres kwalifikowalności wydatków

Okres kwalifikowalności wydatków jest niczym innym jak przedziałem czasowym w ramach, którego można ponosić wydatki, które będą mogły zostać uznane za kwalifkowalne. Innymi słowy będą mogły zostać zrefundowane ze środków unijnych. 

Zgodnie z obowiązującymi dokumentami okres kwalifikowalności wydatków rozpoczyna się 1 stycznia 2007 r., a kończy 31 grudnia 2015 r., chyba, że Regulamin Konkursu stanowi inaczej.

Warto pamiętać, że dla projektów podlegających pomocy publicznej szczegółowe ramy kwalifikowalności wydatków są określone w przepisach dotyczących pomocy publicznej. Wówczas inwestycja nie może zostać rozpoczęta przed dniem złożenia wniosku o dofinansowanie do instytucji odpowiedzialnej za nabór wniosków. 

Przeczytaj koniecznie Dotacje unijne na rozwój przedsiębiorczości na Mazowszu

Wydatki kwalifikowane

Wydatek kwalifikowany to wydatek, które może zostać pokryty w określonej wysokości i na określonych zasadach ze środków unijnych. W ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego za kwalifikwalne należy uznać wydatki które spełniają w sposób łączny następujące przesłanki:

  • została podpisana umowa o dofinansowanie projektu,
  • zostały one poniesione w okresie kwalifikowalności wydatków,
  • zostały należycie udokumentowane,
  • są zgodne z postanowieniami RPO WM 2007-2013,
  • są niezbędne do realizacji projektu i zostały poniesione w związku z realizacją projektu,
  • zostały dokonane w sposób oszczędny, w oparciu o zasadę dążenia do uzyskania założonych efektów przy jak najniższej kwocie wydatku,
  • zostały przewidziane w zatwierdzonym budżecie projektu,
  • są zgodne ze szczegółowymi wymogami określonymi w zasadach kwalifikowania wydatków w ramach RPO WM 2007-2013.

Za wydatki kwalifikowane można uznać koszty poniesione na przygotowanie dokumentacji projektowej, w tym studium wykonalności, biznesplan, koszty poniesione na dokumentację związaną z oceną oddziaływania na środowisko, mapy, szkice lokalne sytuujące projekt, a także inna niezbędna dokumentacja techniczna lub finansowa.

Podczas przygotowywaniu dokumentacji aplikacyjnej musi pamiętać, że każdy wydatek kwalifikowany powinien zostać uwzględniony w montażu finansowym we wniosku o dofinansowanie i załączniku do umowy o dofinansowanie. Wypłata środków będzie możliwa tylko na podstawie dowodu stwierdzającego dokonanie wydatków. 

Za wydatek niekwalifikowany jest uznawane przygotowanie i wypełnienie wniosku o dofinansowanie projektu.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Dorota Adamska

Specjalista ds. Public Relations

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »