| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Dotacje > Regiony > Zasady kwalifikowania wydatków w ramach RP w mazowieckim– część II

Zasady kwalifikowania wydatków w ramach RP w mazowieckim– część II

Unia Europejska oferuje pomoc dla przedsiębiorców z Mazowsza w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego. Warto poznać podstawowe zasady kwalifikowania wydatków w ramach tego programu aby móc skuteczniej ubiegać się o dofinansowania swojej inwestycji.

Okres kwalifikowalności wydatków

Okres kwalifikowalności wydatków jest niczym innym jak przedziałem czasowym w ramach, którego można ponosić wydatki, które będą mogły zostać uznane za kwalifkowalne. Innymi słowy będą mogły zostać zrefundowane ze środków unijnych. 

Zgodnie z obowiązującymi dokumentami okres kwalifikowalności wydatków rozpoczyna się 1 stycznia 2007 r., a kończy 31 grudnia 2015 r., chyba, że Regulamin Konkursu stanowi inaczej.

Warto pamiętać, że dla projektów podlegających pomocy publicznej szczegółowe ramy kwalifikowalności wydatków są określone w przepisach dotyczących pomocy publicznej. Wówczas inwestycja nie może zostać rozpoczęta przed dniem złożenia wniosku o dofinansowanie do instytucji odpowiedzialnej za nabór wniosków. 

Przeczytaj koniecznie Dotacje unijne na rozwój przedsiębiorczości na Mazowszu

Wydatki kwalifikowane

Wydatek kwalifikowany to wydatek, które może zostać pokryty w określonej wysokości i na określonych zasadach ze środków unijnych. W ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego za kwalifikwalne należy uznać wydatki które spełniają w sposób łączny następujące przesłanki:

  • została podpisana umowa o dofinansowanie projektu,
  • zostały one poniesione w okresie kwalifikowalności wydatków,
  • zostały należycie udokumentowane,
  • są zgodne z postanowieniami RPO WM 2007-2013,
  • są niezbędne do realizacji projektu i zostały poniesione w związku z realizacją projektu,
  • zostały dokonane w sposób oszczędny, w oparciu o zasadę dążenia do uzyskania założonych efektów przy jak najniższej kwocie wydatku,
  • zostały przewidziane w zatwierdzonym budżecie projektu,
  • są zgodne ze szczegółowymi wymogami określonymi w zasadach kwalifikowania wydatków w ramach RPO WM 2007-2013.

Za wydatki kwalifikowane można uznać koszty poniesione na przygotowanie dokumentacji projektowej, w tym studium wykonalności, biznesplan, koszty poniesione na dokumentację związaną z oceną oddziaływania na środowisko, mapy, szkice lokalne sytuujące projekt, a także inna niezbędna dokumentacja techniczna lub finansowa.

Podczas przygotowywaniu dokumentacji aplikacyjnej musi pamiętać, że każdy wydatek kwalifikowany powinien zostać uwzględniony w montażu finansowym we wniosku o dofinansowanie i załączniku do umowy o dofinansowanie. Wypłata środków będzie możliwa tylko na podstawie dowodu stwierdzającego dokonanie wydatków. 

Za wydatek niekwalifikowany jest uznawane przygotowanie i wypełnienie wniosku o dofinansowanie projektu.

reklama

Polecamy artykuły

Ekspert:

Tomasz Wydra

Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Zasady kwalifikowania wydatków w ramach RP w mazowieckim
Zasady kwalifikowania wydatków w ramach RP w mazowieckim

Personel i Zarządzanie 4/201730.03 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Polonia Extra

Gazeta dla Polaków w Irlandii

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »