REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

LCD oraz LCD LED – jaki telewizor sprawdzi się w firmie?

Kamil Rogala
W telewizorach LCD LED nie tylko kolory są o wiele żywsze, ale przede wszystkim możemy uzyskać idealną czerń.
W telewizorach LCD LED nie tylko kolory są o wiele żywsze, ale przede wszystkim możemy uzyskać idealną czerń.

REKLAMA

REKLAMA

Wiemy już czym charakteryzują się telewizory CRT oraz panele plazmowe, oraz jakie wady posiadają projektory DLP. W tej części dowiemy się, na co zwracać uwagę wybierając telewizor LCD, jakie zalety posiada ekran LCD LED, oraz czy za rozsądną cenę można wybrać coś odpowiedniego dla firmy. Jak więc wybrać telewizor do firmy i na jaki zwrócić szczególną uwagę?

REKLAMA

Obecnie najpopularniejszym typem telewizorów są panele LCD. Technologia tego typu jest obecna na rynku już kilkanaście lat, choć w Polsce tego typu telewizory pojawiły się stosunkowo niedawno. Początki tego typu technologii były dość ciekawe. Mało kto wie, że pierwszy telewizor LCD został wykonany przez firmę Hitachi już w 1989 roku. Cena pierwszego modelu LCD o przekątnej zaledwie 10 cali kształtowała się na poziomie 1600 dolarów. Obecnie model o przekątnej 42 cali możemy kupić za 1600 złotych. Technika się rozwija i z pewnością za kilka lat, oferowane dziś w astronomicznych cenach telewizory 3D będą kosztowały kilkaset złotych.

REKLAMA

Telewizory LCD dzielą się na dwie grupy. Pierwsza z nich, obecnie stosowana coraz rzadziej, to grupa matryc pasywnych. Największą wadą takiego rozwiązania są widoczne smugi podczas wyświetlania dynamicznych scen. Matryce aktywne nie mają tej przypadłości, a wyświetlany obraz jest czysty i wyraźny. Kolejną wadą technologii LCD (głównie w tańszych i nieco starszych modelach) jest mniejszy kąt widzenia. Wada ta nie pojawia się w matrycach typu IPS, jednak w starszych i prostszych matrycach typu TN, efekt ten jest dość dokuczliwy. Może to być sporą wadą, jeśli zastosujemy tego typu telewizor w sali szkoleniowej. Osoby siedzące w skrajnych częściach sali mogą mieć problem ze słabą widocznością ekranu.

Zobacz również: Jak sprawnie zarządzać plikami graficznymi on-line?

Kolejnym problemem może być również gorsze wyświetlanie czerni, która reprezentowana jest przez wygaszenie danych fragmentów matrycy. Niestety nawet wyłączone piksele częściowo przepuszczają światło, co skutkuje nieco szarą czernią. Nie są to jednak wady dyskwalifikujące ekrany LCD, jako narzędzia w firmie tym bardziej, że największą zaletą telewizorów LCD jest ich bardzo niska cena. Telewizor FullHD o przekątnej ekranu 32 cale można kupić już za niecałe 1400 złotych. Tego typu urządzenie sprawdzi się w większości firm.

Sprawdź też: Jak mylna reklama wpływa na postrzeganie serwisu przez internautę?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kupując nowy telewizor do firmy warto również zwrócić uwagę na ekrany LCD wykonane w technologii LED. Jaka jest różnica w porównaniu do zwykłego LCD? Otóż ekrany LCD LED różnią się głównie rodzajem zastosowanego oświetlenia matrycy. Jak sama nazwa wskazuje, w telewizorach LCD LED do podświetlania matrycy wykorzystywane są diody LED. W telewizorach LCD tradycyjnych stosuje się specjalne katody, które podświetlają całą matrycę równomiernie. W modelach LCD LED o mniejszych rozmiarach wykorzystuje się podświetlanie ramowe (dookoła ekranu), zaś w większych modelach podświetlana jest cała matryca z wykorzystaniem technologii LDT, która steruje jasnością diod.

Warto przeczytać: Łamanie bariery przedzakupowej – czy video rozwiąże ten problem?

Ale w czym tkwi różnica? Czy widać jakiś postęp w jakości? Tak i to dość wyraźny. W telewizorach LCD LED nie tylko kolory są o wiele żywsze, ale przede wszystkim możemy uzyskać idealną czerń, dzięki wyłączeniu podświetlania danego fragmentu ekranu. Ponadto telewizory LCD LED są nieco bardziej energooszczędne od starszych braci. Niestety za jakość się płaci. Za odpowiednik telewizora LCD (FullHD, 32 cale) zapłacimy o około 300-400 złotych więcej. Nie mniej jednak warto dopłacić. Telewizor do firmy kupowany jest na wiele lat, dlatego też warto postawić na wyższą jakość i energooszczędność.

W następnej części poradnika dowiemy się czym charakteryzują się ekrany OLED oraz telewizory laserowe.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

REKLAMA

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

REKLAMA

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

Ustawa o kryptoaktywach już w 2024 roku. KNF nadzorcą rynku kryptowalut. 4,5 tys. EUR za zezwolenie na obrót walutami wirtualnymi

Od końca 2024 roku Polska wprowadzi w życie przepisy dotyczące rynku kryptowalut, które dadzą Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) szereg nowych praw w zakresie kontroli rynku cyfrowych aktywów. Za sprawą konieczności dostosowania polskiego prawa do przegłosowanych w 2023 europejskich przepisów, firmy kryptowalutowe będą musiały raportować teraz bezpośrednio do regulatora, a ten zyskał możliwość nakładanie na nie kar grzywny. Co więcej, KNF będzie mógł zamrozić Twoje kryptowaluty albo nawet nakazać ich sprzedaż.

REKLAMA