| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > e-Firma > Sprzęt biurowy i sieci > Zastępujemy tradycyjny telefon technologią VoIP – co jest niezbędne?

Zastępujemy tradycyjny telefon technologią VoIP – co jest niezbędne?

Telefon tradycyjny w firmie może być generatorem ogromnych kosztów. Można je co prawda zredukować korzystając z różnych konfiguracji pakietów lub po prostu redukując ilość rozmów do niezbędnego minimum. Jeśli jednak to nie przynosi pożądanego rezultatu, warto zainteresować się technologią telefonii internetowej VoIP. Co jest niezbędne do uruchomienia tej technologii w firmie?

Warto również wspomnieć, że za pomocą komputera możemy prowadzić wideo rozmowy oraz wideokonferencje. Jeśli korzystamy z komputera stacjonarnego, oprócz słuchawek z mikrofonem będziemy musieli dokupić kamerkę internetową. Jeśli zależy nam na wysokiej jakości obrazie, warto zainwestować w ten sprzęt kilkadziesiąt złotych. Jeśli zaś korzystamy z laptopa, większość urządzeń ma już seryjne wbudowane kamery internetowe.

Zobacz również: Na co zwracać uwagę kupując aparat kompaktowy dla firmy?

Kolejnym rozwiązaniem może być zakup specjalnej bramki VoIP. Do takiego urządzenia podłączymy tradycyjny telefon, który niegdyś był podłączony do tradycyjnego gniazdka telefonicznego. Bramka VoIP zamienia analogowy sygnał mowy z telefonu na dane VoIP, dzięki temu pozwala na korzystanie z telefonii internetowej bez pośrednictwa komputera. Najprostsza bramka VoIP ma jeden port RJ-45 do podłączenia Internetu oraz gniazdo RJ-11 umożliwiające podłączenie aparatu telefonicznego. Jeśli zamierzamy korzystać z tego typu rozwiązania na większą skalę, warto zainwestować w lepszy sprzęt wyposażony w większą ilość wejść.

Jednym z najpopularniejszych na rynku rozwiązań jest urządzenie Linksys PAP2T, które często oferują sami operatorzy. Jeśli trafimy na tego typu ofertę, warto ją przemyśleć. Urządzenie firmy Linksys umożliwia instalację dwóch odrębnych linii VoIP, także u różnych operatorów. Pamiętajmy jednak, że urządzenie kupione w promocji u konkretnego operatora może posiadać blokadę tej możliwości. Bramkę można skonfigurować i ustawić za pośrednictwem interfejsu WWW.

Jeśli powyższe alternatywy są dla nas nieodpowiednie, istnieje również możliwość korzystania z komórki w celu prowadzenia rozmów przez Internet. Warunkiem jest posiadanie nowoczesnego telefonu, który posiada możliwość wykonywania rozmów internetowych. Nic więc nie stoi na przeszkodzie, aby komórki użyć jako terminalu do połączeń internetowych i odbierać połączenia na swój numer stacjonarny nawet w podróży.

Zobacz również: Kamery Standard-Definition – czy stary format sprawdzi się w firmie?

Jak wiadomo, obecnie wszystkie sieci komórkowe świadczą usługę szerokopasmowego dostępu do Internetu, nawet w ramach zwykłych planów taryfowych. Poza tym w ramach oszczędności możemy dokupić pakiety danych w promocyjnej cenie. Z technologii VoIP w komórce możemy więc korzystać także w telefonie bez obsługi Wi-Fi lub poza zasięgiem takiej sieci. Oczywiście w takim wypadku musimy się liczyć z dodatkową, na szczęście zwykle niewielką, opłatą za transfer danych, która będzie jeszcze niższa po wykupieniu pakietu.

Niektóre modele komórek mają nawet standardowo zainstalowane oprogramowanie do obsługi połączeń VoIP. W pozostałych komórkach niezbędna będzie instalacja specjalnego programu, który z łatwością można znaleźć w Internecie. Tego typu aplikacja pozwoli na dzwonienie przez Internet za pośrednictwem dowolnego operatora VoIP oraz komunikację z użytkownikami Skype.

Wiele zalet i możliwości konfiguracji technologii VoIP sprawia, że jest to bardzo przyszłościowe rozwiązanie, w które warto zainwestować już dziś.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Piotr Kossakiewicz

Prawnik

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »