| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > e-Firma > Reklama w Internecie > Jaki wpływ na wyniki firm mają sieci społecznościowe

Jaki wpływ na wyniki firm mają sieci społecznościowe

Sieci społecznościowe zyskują na popularności wśród przedsiębiorców. Firmy wykorzystują je nie tylko do rekrutowania pracowników, ale również do sprzedaży produktów.

Media społecznościowe  w Polsce

W Polsce jedna czwarta (25%) przedsiębiorstw przeznaczyła część swojego budżetu marketingowego na działania prowadzone w serwisach społecznościowych. 57% polskich firm korzysta z sieci społecznościowych w celu pielęgnowania kontaktów biznesowych (na świecie 58%), a niemal połowa z nich (48%) regularnie szuka za ich pomocą przydatnych informacji.

Tylko 34% badanych zadeklarowało, że ich zdaniem główną funkcją sieci społecznościowych jest możliwość zarządzania grupami klientów i utrzymywania z nimi kontaktów (przy średniej światowej 54%). 36% respondentów, czyli o 8% respondentów mniej niż w przypadku globalnej średniej (44%), deklaruje, że animacje audiowizualne na profilu firmowym zrobiły na nich wrażenie. Ponad 30% badanych znalazło pracę korzystając z serwisów społecznościowych.

Polecamy: Jak założyć firmę w jednym okienku?

Badania

„Przeprowadzone przez nas badanie dowiodło, że sieci społecznościowe stały się jednym z głównych narzędzi nowoczesnego biznesu. Choć nadal istnieje grupa sceptyków wątpiących w to, że media społecznościowe staną się ważnym kanałem komunikacji z aktualnymi i potencjalnymi klientami firmy, coraz więcej firm przeznacza realną część swoich budżetów marketingowych na działania w tym obszarze.

Biorąc pod uwagę ponad 5,6 miliona polskich użytkowników Facebooka oraz liczącą ponad 12 milionów użytkowników społeczność portalu Nasza-Klasa.pl , nie dziwi fakt, że Polskie firmy coraz poważniej podchodzą do biznesowych sposobów wykorzystania potencjału tkwiącego w mediach społecznościowych” – mówi Garry Gürtler, Dyrektor Generalny ds. Europy Środkowo-Wschodniej w firmie Regus.

Polecamy: Jak zarobić pierwszy milion?

„Mimo, iż najbardziej popularną funkcją tych sieci jest utrzymywanie kontaktów, serwisy społecznościowe stanowią także doskonałe narzędzie pozwalające firmom na pozyskiwanie nowych klientów oraz pielęgnowanie relacji z obecnymi. Badanie pokazuje również, że organizacje, które jeszcze nie rozpoczęły działań w mediach społecznościowych, mogą tracić znaczące możliwości biznesowe w stosunku do tych, które zdecydowały się na ten krok. Szczególnie mocno jest to widoczne w Holandii (48%), Indiach (52%), Meksyku (50%) i Hiszpanii (50%), gdzie zanotowano najwyższe wskaźniki pozyskania nowych klientów za pośrednictwem sieci społecznościowych” - dodaje.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Anna Resiak

Ekspert podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »