| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > e-Firma > Reklama w Internecie > Marketing w wyszukiwarkach – jak może pomóc wypromować firmę w internecie

Marketing w wyszukiwarkach – jak może pomóc wypromować firmę w internecie


Reklama w wyszukiwarkach jest doskonałą formą promocji dla małych i średnich firm, zarówno pod względem skuteczności i efektywności pozyskania nowych klientów, jak i niskich kosztów związanych z ceną reklamy.

Główną zaletą marketingu wyszukiwarek jest możliwość dotarcia z przekazem reklamowym dokładnie do tych użytkowników, którzy są zainteresowani usługami lub produktami, będącymi w zakresie oferty firmy promującej się. O wyświetlaniu odpowiedniej reklamy, decydują teksty zapytań, które wpisują użytkownicy do pola wyszukiwarki, oczekując uzyskania konkretnych informacji.

W efekcie zadanego zapytania wyszukiwarce użytkownicy mogą otrzymać następujące formy wyników:

  • linki sponsorowane (AdWords)- ramka niebieska,
  • lokalizacja wyników na Google Maps – ramka żółta,
  • naturalne wyniki wyszukiwania, będące wynikiem działań pozycjonowania strony – ramka zielona.

We wszystkich przypadkach celem promocji jest uzyskanie jak najwyższej pozycji serwisu firmy w wynikach wyszukiwania, na wybrane słowa kluczowe oraz frazy wpisywane przez użytkowników w postaci zapytania do wyszukiwarki.

Użytkownikowi, który jest zainteresowany usługami remontowymi w regionie łódzkim, po wpisaniu zapytania o treści: „Usługi remontowe Łódź”, pojawi się wynik wyszukiwania w postaci listy firm zajmujących się działalnością remontową, o lokalizacji w obszarze Łodzi.

Co to jest – linki sponsorowane?

Linki sponsorowane oraz boxy reklamowe jest to rodzaj promocji (w postaci opisu i adresu www firmy), wyświetlanej w wyróżnionym miejscu wśród wyników wyszukiwania.
Charakterystyka: Jest to najszybszy i jednocześnie najefektywniejszy sposób umożliwiający, chcącej promować się firmie, na zaistnienie w czołówce wyników wyszukiwania. Uruchomienie kampanii realizowane jest w ciągu 1-2 dni roboczych, natomiast rozliczanie reklamy odbywa się na zasadzie PPC (Pay Per Click – Płać za kliknięcie), czyli firma płaci wyłącznie za kliknięcia w link swojej promocji, a nie za możliwość wyświetlania reklamy w wyszukiwarce.

Polecamy: Inspiracje i pomysły w reklamie czyli jak reklamować w zgodzie z prawem

Co to jest lokalizacja firmy na Google Maps?

Jest to rozwiązanie umożliwiające zaistnienie firmy w obszarze danej lokalizacji na mapie Googla (w przedstawionym przykładzie jest to region łódzki).

Charakterystyka: Firmy chcące skorzystać z tej opcji, mogą kierować dodatkowo użytkowników do posiadanej strony WWW lub w przypadku jej braku, skorzystać z możliwości stworzenia własnej wizytówki w obrębie wyszukiwarki.

Co to jest - pozycjonowanie stron WWW?

SEO - Search Engine Optimization, czyli pozycjonowanie jest to zestaw działań umożliwiających uzyskanie przez serwis internetowy jak najwyższej pozycji w naturalnych wynikach wyszukiwania.

Charakterystyka: Promocja w postaci pozycjonowania charakteryzuje się długim okresem oczekiwania, na który składa się sukcesywnie realizowana praca, bazująca na odpowiednim doświadczeniu i wiedzy, umożliwiająca optymalizację serwisu, w celu uzyskania pierwszychpozycji w czołówce stron w wynikach wyszukiwania.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Grzegorz Frątczak

Doświadczony coach i trener biznesu, menedżer z dyplomem MBA. Ekspert w CEO Solutions. Akredytowany trener w Ernst &Young Academy of Business.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »