| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > e-Firma > Reklama w Internecie > Marketing w wyszukiwarkach – jak może pomóc wypromować firmę w internecie

Marketing w wyszukiwarkach – jak może pomóc wypromować firmę w internecie


Reklama w wyszukiwarkach jest doskonałą formą promocji dla małych i średnich firm, zarówno pod względem skuteczności i efektywności pozyskania nowych klientów, jak i niskich kosztów związanych z ceną reklamy.

Główną zaletą marketingu wyszukiwarek jest możliwość dotarcia z przekazem reklamowym dokładnie do tych użytkowników, którzy są zainteresowani usługami lub produktami, będącymi w zakresie oferty firmy promującej się. O wyświetlaniu odpowiedniej reklamy, decydują teksty zapytań, które wpisują użytkownicy do pola wyszukiwarki, oczekując uzyskania konkretnych informacji.

W efekcie zadanego zapytania wyszukiwarce użytkownicy mogą otrzymać następujące formy wyników:

  • linki sponsorowane (AdWords)- ramka niebieska,
  • lokalizacja wyników na Google Maps – ramka żółta,
  • naturalne wyniki wyszukiwania, będące wynikiem działań pozycjonowania strony – ramka zielona.

We wszystkich przypadkach celem promocji jest uzyskanie jak najwyższej pozycji serwisu firmy w wynikach wyszukiwania, na wybrane słowa kluczowe oraz frazy wpisywane przez użytkowników w postaci zapytania do wyszukiwarki.

Użytkownikowi, który jest zainteresowany usługami remontowymi w regionie łódzkim, po wpisaniu zapytania o treści: „Usługi remontowe Łódź”, pojawi się wynik wyszukiwania w postaci listy firm zajmujących się działalnością remontową, o lokalizacji w obszarze Łodzi.

Co to jest – linki sponsorowane?

Linki sponsorowane oraz boxy reklamowe jest to rodzaj promocji (w postaci opisu i adresu www firmy), wyświetlanej w wyróżnionym miejscu wśród wyników wyszukiwania.
Charakterystyka: Jest to najszybszy i jednocześnie najefektywniejszy sposób umożliwiający, chcącej promować się firmie, na zaistnienie w czołówce wyników wyszukiwania. Uruchomienie kampanii realizowane jest w ciągu 1-2 dni roboczych, natomiast rozliczanie reklamy odbywa się na zasadzie PPC (Pay Per Click – Płać za kliknięcie), czyli firma płaci wyłącznie za kliknięcia w link swojej promocji, a nie za możliwość wyświetlania reklamy w wyszukiwarce.

Polecamy: Inspiracje i pomysły w reklamie czyli jak reklamować w zgodzie z prawem

Co to jest lokalizacja firmy na Google Maps?

Jest to rozwiązanie umożliwiające zaistnienie firmy w obszarze danej lokalizacji na mapie Googla (w przedstawionym przykładzie jest to region łódzki).

Charakterystyka: Firmy chcące skorzystać z tej opcji, mogą kierować dodatkowo użytkowników do posiadanej strony WWW lub w przypadku jej braku, skorzystać z możliwości stworzenia własnej wizytówki w obrębie wyszukiwarki.

Co to jest - pozycjonowanie stron WWW?

SEO - Search Engine Optimization, czyli pozycjonowanie jest to zestaw działań umożliwiających uzyskanie przez serwis internetowy jak najwyższej pozycji w naturalnych wynikach wyszukiwania.

Charakterystyka: Promocja w postaci pozycjonowania charakteryzuje się długim okresem oczekiwania, na który składa się sukcesywnie realizowana praca, bazująca na odpowiednim doświadczeniu i wiedzy, umożliwiająca optymalizację serwisu, w celu uzyskania pierwszychpozycji w czołówce stron w wynikach wyszukiwania.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Piotr Barchan

Ekspert ds. Leasingu, Menedżer

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK