| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > e-Firma > Firmowa strona WWW > Inwestujemy w stronę WWW. Czy to inwestycja w przyszłość firmy?

Inwestujemy w stronę WWW. Czy to inwestycja w przyszłość firmy?

Czy wiesz, że firmowa strona internetowa to jedna z form reklamy w Internecie? Strona WWW ma również funkcje sprzedażowe, jak i brandingowe. Ile zatem trwa stworzenie takie strony oraz jakie koszty możemy ponieść?  Czy taka inwestycja w stronę firmową przyniesie nam realne zyski? Na te i inne pytania odpowiedzi udzieli ekspert e-marketingu.

Gdy przedsiębiorstwo nie chce zajmować się przygotowaniem strony WWW we własnym zakresie, może zlecić je agencji interaktywnej lub zakupić gotowy projekt. Cena stworzenia witryny przez agencję jest zazwyczaj dość wysoka, a czas przygotowania stosunkowo długi. Jednak agencja w sposób profesjonalny przygotuje firmową stronę WWW, zadba o jej spójność wizualną i merytoryczną, wykona go zgodnie z wytycznymi i oczekiwaniami firmy. Gdy jednak firma chce szybko i tanio przygotować serwis np. na potrzeby właśnie prowadzonej akcji marketingowej, powinna rozważyć inne sposoby stworzenia serwisu.

Gotowy projekt?

Jednym z najtańszych i najszybszych sposobów stworzenia profesjonalnej strony WWW jest zakup gotowego projektu. Firma wybiera odpowiadający jej projekt graficzny i uzupełnia go o materiały własne (logo, grafiki, teksty). Wybór spośród przygotowanych stron WWW jest o tyle korzystny, że klient jest w pełni świadomy, co kupuje. Niektórzy usługodawcy umożliwiają zakup projektów stron internetowych w modelu abonamentowym. Płatność za korzystanie z projektu dokonywana jest raz do roku. Dzięki abonamentowemu systemowi płatności, firma nie ponosi wysokich kosztów na samym początku tworzenia serwisu internetowego, gdy nie jest jeszcze pewna, jakie korzyści przyniesie jej strona WWW. Abonament pozwala także na rezygnacje z posiadania strony np. po pierwszym roku jej użytkowania, lub na zmianę projektu serwisu, gdy zmieni się profil firmy albo jej identyfikacja wizualna.

Polecamy serwis Telefony firmowe

Model abonamentowy umożliwia posiadanie kilku różnych serwisów internetowych firmy lub na przygotowanie stron specjalnie na potrzeby konkretnej akcji promocyjnej, bez ponoszenia zbędnych kosztów. W przypadku rezygnacji z posiadania firmowej strony (np. jeśli firma przestaje istnieć), gdy firma korzysta z usługi strony WWW w modelu abonamentowym, to rezygnacja nie wiąże się z dodatkowymi kosztami. Gdy płatność za stronę WWW jest jednorazowa, to kwota, która stanowiła inwestycję w stronę, jest stracona. W modelu abonamentowym przedsiębiorstwo płaci tylko za czas użytkowania strony, koszt początkowej inwestycji jest dużo niższy, a co za tym idzie potencjalna strata jest niewielka. Jest to niezwykle istotne w przypadku nowych firm.

Jakie realne koszty?

Od kilku do kilkudziesięciu tysięcy złotych firma zapłaci za przygotowanie strony internetowej przez agencję interaktywną. Zakup strony w modelu abonamentowym to zazwyczaj koszt kilkuset złotych rocznie. Bez względu na to, w jakim modelu firma zakupi stronę internetową, kwota inwestycji w firmowy serwis jest nieporównywalnie niższa od kosztów, które wiążą się z innymi formami promocji. Emisja reklam w Internecie, telewizji czy radiu to koszt zdecydowanie dużo wyższy, podobnie jak cena przygotowania, wydruku oraz kolportażu materiałów reklamowych w postaci ulotek, książeczek czy folderów.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

ASCS-Consulting Biuro Rachunkowe

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »