REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak zaprojektować i wydrukować baner dla małej firmy?

Piotr Węgiełek
Prezes Zarządu Digital Print International
Baner powinien estetycznie się prezentować.
Baner powinien estetycznie się prezentować.
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Banery winylowe to jedna z najpopularniejszych form reklamy zewnętrznej. Współczesne technologie druku wielkoformatowego umożliwiają wydruk nawet jednej sztuki banera, co jest dobrą informacją zwłaszcza dla małych firm.

Kolejną pocieszającą wieścią jest cena usługi. Za projekt graficzny i druk banera o powierzchni 3 m2 zapłacimy od 350 do 500 zł netto w zależności od stopnia skomplikowania projektu. A oto lista czynności, którą należy wykonać, aby stać się szczęśliwym posiadaczem banera reklamującego twoją firmę.

REKLAMA

  • Ustal, gdzie zawiśnie twój baner. Najczęstsze lokalizacje to siatka ogrodzenia lub frontowa ściana siedziby firmy. Zaletą tych miejsc jest to, że nie zapłacisz za ich dzierżawę 100 zł miesięcznie za m2. Jeżeli zamierzasz powiesić kilka banerów, zatroszcz się o darmowe miejsce do ekspozycji każdego z nich.
  • Zastanów się, jakie informacje mają się znaleźć na banerze. Zazwyczaj są to: nazwa produktu lub usługi, numer telefonu, nazwa firmy, adres firmy, hasło reklamowe, adres strony internetowej. W uzasadnionych przypadkach można podać cenę produktu lub usługi. Ważnym elementem projektu jest sugestywne zdjęcie (do kupienia w internetowych bazach zdjęć reklamowych) oraz logo firmy, jeśli zostało ono wcześniej zaprojektowane.
  • Znajdź grafika, który zaprojektuje baner i przygotuje go do druku. Po owocach ich poznacie. Poproś o przesłanie przykładowych projektów banerów reklamowych. Jak sprawdzić, czy to, co prześle grafik, jest dobrym projektem? Wyświetl oceniany projekt na całym ekranie komputera, a następnie odejdź od ekranu na odległość minimum 3 metrów. I zobacz, czego możesz dowiedzieć się z tej odległości. Jeżeli od razu nie rzuca ci się w oczy nazwa produktu lub usługi, to znaczy, że projekt jest do bani, a autor to amator i jego projektów nie chciałbyś nawet za darmo. Oceniając projekt banera zadaj sobie też pytanie, czy osoba przejeżdżająca samochodem obok tego banera zdąży się doczytać, o co chodzi. Pamiętaj: czytelność i komunikatywność ponad wszystko!

Polecamy: Drukowanie banerów reklamowych na co zwrócić uwagę

  • Zleć druk banera sprawdzonej drukarni wielkoformatowej. Jeżeli uważnie przeczytałaś poprzedni akapit, to wiesz już, gdzie szukać informacji o dobrej drukarni solwentowej. Więcej informacji znajdziesz w moim artykule: Drukowanie banerów reklamowych – na co zwrócić uwagę. Czytaj tu. Bądź czujny w następujących sprawach:

a) na czym drukowany jest baner – najlepiej na podłożu tzw. powlekanym (odporniejsze na uszkodzenia mechaniczne);

b) czy plotery drukujące prawidłowo odwzorowują kolory – upewnij się, że drukarnia dba o jakość w tym względzie;

c) czy drukarnia przed drukiem sprawdza poprawność pliku, z którego będzie drukowany baner; jeżeli tak, to ustrzeże cię to przed ewentualnymi błędami w pracy twojego grafika;

Dalszy ciąg materiału pod wideo

d) czy baner jest poprawnie wzmocniony zgrzewem dookoła i zaoczkowany zgodnie z twoimi oczekiwaniami.

Jeżeli zadbasz o powyższe 4 kwestie, to się jeszcze nie ciesz. Co ma wisieć, może jeszcze utonąć. Czytaj dalej.

  • Poprawnie zawieś baner na siatce ogrodzenia lub ścianie frontowej. Jest jedna prosta prawda, którą musisz znać. Baner nie może smutno zwisać jak stare gacie! Powinien być równomiernie naprężony ze wszystkich stron, a jego powierzchnia powinna być sprężysta i płaska jak stół. Gdy mocujesz baner na siatce ogrodzenia, zastosuj plastikowe opaski zaciskowe (oryginalnie stworzone do mocowania wiązek przewodów), które można kupić w marketach budowlanych. Najpierw mocujesz opaski luźno w czterech rogach banera. Następnie równomiernie zaciskasz je z każdego rogu. Potem mocujesz kolejne opaski przewlekając je przez kolejne oczka.

Gdy wieszasz baner na ścianie budynku, potrzebne będą ci kołki rozporowe. Kołki mocujesz w odległości ok. 2 cm od krawędzi banera na wysokości oczek. Opaskę zahaczasz o niewkręcony do końca wkręt. Procedura równomiernego napinania taka sama, jak w przypadku mocowania banera na siatce ogrodzenia.

Polecamy: Jak założyć własną firmę

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ogromne zmiany na rynku pracy w ciągu najbliższych 5 lat

Najbliższe 5 lat na rynku pracy ma przynieść ogromne zmiany. Według Adecco zniknie 83 miliony miejsc pracy, a na ich miejsce powstanie jedynie 69 milionów innych. Jakie posady są zagrożone? 

Nowa usługa finansowa dla prowadzących działalność gospodarczą: gotówka na niski procent

Teraz gotówka na niski procent lub przy spełnieniu dodatkowych warunków całkowicie nieoprocentowana, staje się nową usługą dla przedsiębiorców korzystających w mikrofaktoringu lub dopiero mających w planach skorzystanie z takiego instrumentu. W uproszczeniu ten nowy produkt przypomina zaliczkę tytułem wpływów z przyszłej faktury i pozwala na zachowanie płynności finansowej w okresie gdy jeszcze produkt nie został sprzedany a więc i faktura nie może być wystawiona.

Wartościowe środowisko pracy - czym jest, jak je stworzyć?

Dobra atmosfera w pracy przedkłada się na lojalność pracowników, ich motywację i zaangażowanie. Jak zapewnić pracownikom najlepsze employee journey? 

Jak Nvidia może zyskać na wartości dzięki inwestorom w akcje memy

Dzięki fantastycznemu rocznemu zwrotowi, przekraczającemu obecnie 220%, Nvidia stałą się jedną z najczęściej dyskutowanych spółek w ostatnim okresie i dowodem na to, że rynek technologiczny trzyma się dobrze. Czy spółka należy również do kategorii akcji memów, czy raczej jej wycena jest oparta o solidne podstawy?

REKLAMA

Drogi prąd będzie przyczyną zahamowania sztucznej inteligencji?

Wykorzystanie sztucznej inteligencji to duże koszty energetyczne. Czy bez inwestycji w strukturę centrodanową i energetyczną rozwój AI wyhamuje? 

Chmura obliczeniowa - bezpieczeństwo danych w erze cyfrowej transformacji, czyli dlaczego polskiego przedsiębiorcy nie stać na rezygnację z chmury [WYWIAD]

Czym jest chmura obliczeniowa? Czy przedsiębiorca korzystający z chmury może czuć się bezpiecznie? Czy to opłacalna inwestycja? O tym wszystkim rozmawiamy z Tomaszem Stachlewskim, Head of Technology CEE w AWS. 

OECD: Polska gospodarka zaczyna się powoli ożywiać. Inflacja będzie stopniowo zwalniać

Najnowsza prognoza makroekonomiczna OECD zawiera ocenę globalnej sytuacji gospodarczej oraz szczegółowy opis sytuacji gospodarczej państw członkowskich OECD, w tym Polski.

System kaucyjny do zmiany. Jest nowy projekt

Ministerstwo Klimatu i Środowiska przygotowało projekt nowelizacji ustawy o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi. Odnosi się on do funkcjonowania systemu kaucyjnego. Zgodnie z nim kaucja będzie pobierana w całym łańcuchu dystrybucji. Co jeszcze ma się zmienić?

REKLAMA

Rewizja KPO przyjęta przez rząd. Co z podatkiem od aut spalinowych?

Rewizja Krajowego Planu Odbudowy (KPO) została przyjęta przez Radę Ministrów - poinformowała na platformie X minister funduszy i polityki regionalnej Katarzyna Pełczyńska-Nałęcz.

Nie tylko majówka. W maju będą jeszcze dwa dni ustawowo wolne od pracy. Kiedy?

Dni wolne w maju. Ci, którym nie udało się zorganizować pięcio- czy nawet dziewięciodniowego długiego weekendu, mogą jeszcze spróbować w innym terminie w tym miesiącu. Kiedy jeszcze wypadają dni ustawowo wolne od pracy w najbliższym czasie? 

REKLAMA