REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Biuro podróży - pomysł

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Hiszpania
Hiszpania

REKLAMA

REKLAMA

Nowe biuro podróży, aby utrzymać się w tej konkurencji, musi mieć pomysł na ofertę, jakiej nie mają inne biura oraz kapitał rzędu ok. 100 tys. zł na gwarancje bankowe i ubezpieczeniowe, na przedpłaty i zaliczki na imprezy, a także na promocję i zdobycie marki.

Założenie biura podróży oznacza pokonanie wielu procedur biurokratycznych, spore koszty i niskie marże. W ostatnich latach wzrosły wymogi prawne i finansowe dla tej działalności. Wprowadzono konieczność rejestracji biur organizujących wycieczki.

REKLAMA

REKLAMA

Aby rozpocząć prowadzenie działalności w zakresie turystyki, trzeba uzyskać zezwolenie urzędu wojewódzkiego, potem wpis do rejestru organizatorów turystyki i pośredników turystycznych.

Możliwości prowadzenia biura podróży są trzy do wyboru. Zgodnie z obowiązującymi przepisami pojęcie biura podróży może obejmować działalność:
1) organizatora usług turystycznych,
2) pośrednika turystycznego,
3) agenta turystycznego.

Ustawa o usługach turystycznych z dnia 29 sierpnia 1997 r. określa warunki świadczenia przez przedsiębiorcę usług turystycznych na terytorium Polski, a także za granicą, jeżeli umowy z klientami o świadczenie tych usług są zawierane na terytorium Polski.

REKLAMA

Chcąc otworzyć własne biuro podróży, które odniesie sukces i przyniesie Ci zysk, a także utrzyma się na rynku, musisz mieć dobry pomysł na ofertę, taką jakiej nie mają inne biura (przynajmniej w Twojej okolicy) oraz kapitał na gwarancje bankowe i ubezpieczeniowe, na przedpłaty i zaliczki na planowane imprezy, a także na promocję i zdobycie marki na rynku oraz dotarcie do przyszłych klientów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jeżeli zdecydowałeś się na taką działalność zastanów się na jakie szczególnie usługi jest zapotrzebowanie w Twojej okolicy – może organizowanie wycieczek dla młodzieży szkolnej, wyjazdów integracyjnych dla firm, zwiedzanie miasta i okolic, a może po prostu rodzinne wyjazdy do tzw. ciepłych krajów w okresie wakacyjnym a zimą na narty lub też korzystanie z usług rozwijającej się agroturystyki.

Jeśli Twoje biuro będzie działało w małej miejscowości najbardziej korzystna i bezpieczna będzie oferta uniwersalna, przeznaczona dla klientów o różnych oczekiwaniach, wymaganiach i zasobności portfeli. Łączy ich jedno - kupienie atrakcyjnych, dobrych jakościowo wczasów czy wycieczki krajowej lub zagranicznej za jak najniższą cenę. Trzeba mieć oferty nie tylko na zimowe czy letnie turystyczne ,,żniwa'', ale także na sezon martwy, jakim są jesienne miesiące.

W dzisiejszych czasach duże możliwości daje turystyka specjalistyczna, oparta na atrakcjach regionu. W każdym regionie znajdzie się ciekawy obiekt, w którym można zorganizować konferencję, albo park narodowy, na terenie którego można robić wycieczki. Firma może potem nawiązać współpracę z dużymi biurami podróży i sprzedawać im swoje usługi, np. górskich przewodników. Warunkiem powodzenia jest wysoka jakość usług.

Agencja turystyczna

Najłatwiej powołać agencję turystyczną, która sprzedaje wycieczki dużych firm turystycznych. Nie potrzeba pozwolenia, zbędne są ubezpieczenia. Firmę rejestruje się szybciej niż biuro i kosztuje taniej. Wystarczy mieć lokal, komputer obsługujący systemy rezerwacji i umowy z organizatorami wycieczek. Systemy rezerwacji są najczęściej udostępnianie za darmo przez touroperatorów i pozwalają na rezerwacje w systemie on-line. Agent utrzymuje się z prowizji, a wysokość jest ustalana przez organizatora. Agent może ponadto sprzedawać bilety lotnicze, kolejowe i autobusowe oraz ubezpieczenia.

Przykładowo na stronie www.snowtrex.pl/program_partnerski/biura_podrozy znajdziesz przykład umowy partnerskiej z biurem podróży, warunki, obowiązki, zapoznanie się z takim przykładem pozwoli Ci podjąć właściwą decyzję, co robić.

Skorzystaj też z informacji dostępnych w Internecie na stronach związanych z turystyką.

Serwis informacyjny branży turystycznej:
www.tur-info.pl

Portal turystyczny:
www.turyści.info

Lokal/lokalizacja

Dobra lokalizacja biura podróży to właściwa droga do sukcesu przedsięwzięcia. Powinno znajdować się ono w śródmieściu miasta czy centrum dużego osiedla mieszkaniowego, okolica handlowa. Lokal powinien być położony na naturalnym szlaku pieszych, najlepiej na parterze i mieć duże witryny/okna.

Najczęściej wybieranymi lokalami na biuro podróży są lokale znajdujące się w centrach handlowych lub w pasażach z wieloma różnymi sklepami. Takie położenie gwarantuje po pierwsze duży przepływ ludzi a po drugie prawdopodobnie odpowiedzialny za powstanie takie centrum zapewni z góry że wszystkie wymogi dotyczące lokalu (prawne, budowlane, przeciwpożarowe) będą spełnione.

Wybierz więc lokal który będzie na tyle duży aby zmieściły się w nim wygodne dla klientów fotele, stolik, półki z folderami, biurka z komputerami i inny niezbędny sprzęt (np. wydzielone miejsce na małą kuchnię z lodówką aby mieć możliwość zaproponowania klientom gorących i zimnych napojów), toaleta (jeżeli Twój lokal znajduje się z centrum handlowym – toaletę zapewnia centrum).

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatny ebook: Wydanie specjalne personel & zarządzanie - kiedy życie boli...

10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego – to dobry moment, by przypomnieć, że dobrostan psychiczny pracowników nie jest już tematem pobocznym, lecz jednym z kluczowych filarów strategii odpowiedzialnego przywództwa i zrównoważonego rozwoju organizacji.

ESG w MŚP. Czy wyzwania przewyższają korzyści?

Około 60% przedsiębiorców z sektora MŚP zna pojęcie ESG, wynika z badania Instytutu Keralla Research dla VanityStyle. Jednak 90% z nich dostrzega poważne bariery we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. Eksperci wskazują, że choć korzyści ESG są postrzegane jako atrakcyjne, są na razie zbyt niewyraźne, by zachęcić większą liczbę firm do działania.

Zarząd sukcesyjny: Klucz do przetrwania firm rodzinnych w Polsce

W Polsce funkcjonuje ponad 800 tysięcy firm rodzinnych, które stanowią kręgosłup krajowej gospodarki. Jednakże zaledwie 30% z nich przetrwa przejście do drugiego pokolenia, a tylko 12% dotrwa do trzeciego. Te alarmujące statystyki nie wynikają z braku rentowności czy problemów rynkowych – największym zagrożeniem dla ciągłości działania przedsiębiorstw rodzinnych jest brak odpowiedniego planowania sukcesji. Wprowadzony w 2018 roku instytut zarządu sukcesyjnego stanowi odpowiedź na te wyzwania, oferując prawne narzędzie umożliwiające sprawne przekazanie firmy następnemu pokoleniu.

Ukryte zasoby rynku pracy. Dlaczego warto korzystać z ich potencjału?

Chociaż dla rynku pracy pozostają niewidoczni, to tkwi w nich znaczny potencjał. Kto pozostaje w cieniu? Dlaczego firmy nie sięgają po tzw. niewidzialnych pracowników?

REKLAMA

Firmy będą zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec roku. Jest duża szansa na podniesienie obrotu

Dlaczego firmy planują zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec 2025 roku? Chodzi o gorący okres zakończenia roku - od Halloween, przez Black Friday i Mikołajki, aż po kulminację w postaci Świąt Bożego Narodzenia. Najwięcej pracowników będą zatrudniały firmy branży produkcyjnej. Ratunkiem dla nich są pracownicy tymczasowi. To duża szansa na zwiększenie obrotu.

Monitoring wizyjny w firmach w Polsce – prawo a praktyka

Monitoring wizyjny, zwany również CCTV (Closed-Circuit Television), to system kamer rejestrujących obraz w określonym miejscu. W Polsce jest powszechnie stosowany przez przedsiębiorców, instytucje publiczne oraz osoby prywatne w celu zwiększenia bezpieczeństwa i ochrony mienia. Na kanwie głośnych decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych przyjrzyjmy się przepisom prawa, które regulują przedmiotową materię.

Akcyzą w cydr. Polscy producenci rozczarowani

Jak wiadomo, Polska jabłkiem stoi. Ale zamiast wykorzystywać własny surowiec i budować rynek, oddajemy pole zagranicznym koncernom – z goryczą mówią polscy producenci cydru. Ku zaskoczeniu branży, te niskoalkoholowe napoje produkowane z polskich jabłek, trafiły na listę produktów objętych podwyżką akcyzy zapowiedzianą niedawno przez rząd. Dotychczasowa akcyzowa mapa drogowa została zatem nie tyle urealniona, jak określa to Ministerstwo Finansów, ale też rozszerzona, bo cydry i perry były z niej dotąd wyłączne. A to oznacza duże ryzyko zahamowania rozwoju tej i tak bardzo małej, bo traktowanej po macoszemu, kategorii.

Ustawa o kredycie konsumenckim z perspektywy banków – wybrane zagadnienia

Ustawa o kredycie konsumenckim wprowadza istotne wyzwania dla banków, które muszą dostosować procesy kredytowe, marketingowe i ubezpieczeniowe do nowych wymogów. Z jednej strony zmiany zwiększają ochronę konsumentów i przejrzystość rynku, z drugiej jednak skutkują większymi kosztami operacyjnymi, koniecznością zatrudnienia dodatkowego personelu, wydłużeniem procesów decyzyjnych oraz zwiększeniem ryzyka prawnego.

REKLAMA

Coraz więcej firm ma rezerwę finansową, choć zazwyczaj wystarczy ona na krótkotrwałe problemy

Więcej firm niż jeszcze dwa lata temu jest przygotowanych na wypadek nieprzewidzianych sytuacji, czyli ma tzw. poduszkę finansową. Jednak oszczędności nie starczy na długo. 1 na 3 firmy wskazuje, że dysponuje rezerwą na pół roku działalności, kolejne 29 proc. ma zabezpieczenie na 2–3 miesiące.

Na koniec roku małe i średnie firmy oceniają swoją sytuację najlepiej od czterech lat. Jednak niewiele jest skłonnych ryzykować z inwestycjami

Koniec roku przynosi poprawę nastrojów w małych i średnich firmach. Najlepiej swoją sytuację oceniają mikrofirmy - najlepiej od czterech lat. Jednak ten optymizm nie przekłada się na chęć ryzykowania z inwestycjami.

REKLAMA