REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Biuro podróży - pomysł

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Hiszpania
Hiszpania

REKLAMA

REKLAMA

Nowe biuro podróży, aby utrzymać się w tej konkurencji, musi mieć pomysł na ofertę, jakiej nie mają inne biura oraz kapitał rzędu ok. 100 tys. zł na gwarancje bankowe i ubezpieczeniowe, na przedpłaty i zaliczki na imprezy, a także na promocję i zdobycie marki.

Założenie biura podróży oznacza pokonanie wielu procedur biurokratycznych, spore koszty i niskie marże. W ostatnich latach wzrosły wymogi prawne i finansowe dla tej działalności. Wprowadzono konieczność rejestracji biur organizujących wycieczki.

REKLAMA

Aby rozpocząć prowadzenie działalności w zakresie turystyki, trzeba uzyskać zezwolenie urzędu wojewódzkiego, potem wpis do rejestru organizatorów turystyki i pośredników turystycznych.

Możliwości prowadzenia biura podróży są trzy do wyboru. Zgodnie z obowiązującymi przepisami pojęcie biura podróży może obejmować działalność:
1) organizatora usług turystycznych,
2) pośrednika turystycznego,
3) agenta turystycznego.

REKLAMA

Ustawa o usługach turystycznych z dnia 29 sierpnia 1997 r. określa warunki świadczenia przez przedsiębiorcę usług turystycznych na terytorium Polski, a także za granicą, jeżeli umowy z klientami o świadczenie tych usług są zawierane na terytorium Polski.

Chcąc otworzyć własne biuro podróży, które odniesie sukces i przyniesie Ci zysk, a także utrzyma się na rynku, musisz mieć dobry pomysł na ofertę, taką jakiej nie mają inne biura (przynajmniej w Twojej okolicy) oraz kapitał na gwarancje bankowe i ubezpieczeniowe, na przedpłaty i zaliczki na planowane imprezy, a także na promocję i zdobycie marki na rynku oraz dotarcie do przyszłych klientów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jeżeli zdecydowałeś się na taką działalność zastanów się na jakie szczególnie usługi jest zapotrzebowanie w Twojej okolicy – może organizowanie wycieczek dla młodzieży szkolnej, wyjazdów integracyjnych dla firm, zwiedzanie miasta i okolic, a może po prostu rodzinne wyjazdy do tzw. ciepłych krajów w okresie wakacyjnym a zimą na narty lub też korzystanie z usług rozwijającej się agroturystyki.

REKLAMA

Jeśli Twoje biuro będzie działało w małej miejscowości najbardziej korzystna i bezpieczna będzie oferta uniwersalna, przeznaczona dla klientów o różnych oczekiwaniach, wymaganiach i zasobności portfeli. Łączy ich jedno - kupienie atrakcyjnych, dobrych jakościowo wczasów czy wycieczki krajowej lub zagranicznej za jak najniższą cenę. Trzeba mieć oferty nie tylko na zimowe czy letnie turystyczne ,,żniwa'', ale także na sezon martwy, jakim są jesienne miesiące.

W dzisiejszych czasach duże możliwości daje turystyka specjalistyczna, oparta na atrakcjach regionu. W każdym regionie znajdzie się ciekawy obiekt, w którym można zorganizować konferencję, albo park narodowy, na terenie którego można robić wycieczki. Firma może potem nawiązać współpracę z dużymi biurami podróży i sprzedawać im swoje usługi, np. górskich przewodników. Warunkiem powodzenia jest wysoka jakość usług.

Agencja turystyczna

Najłatwiej powołać agencję turystyczną, która sprzedaje wycieczki dużych firm turystycznych. Nie potrzeba pozwolenia, zbędne są ubezpieczenia. Firmę rejestruje się szybciej niż biuro i kosztuje taniej. Wystarczy mieć lokal, komputer obsługujący systemy rezerwacji i umowy z organizatorami wycieczek. Systemy rezerwacji są najczęściej udostępnianie za darmo przez touroperatorów i pozwalają na rezerwacje w systemie on-line. Agent utrzymuje się z prowizji, a wysokość jest ustalana przez organizatora. Agent może ponadto sprzedawać bilety lotnicze, kolejowe i autobusowe oraz ubezpieczenia.

Przykładowo na stronie www.snowtrex.pl/program_partnerski/biura_podrozy znajdziesz przykład umowy partnerskiej z biurem podróży, warunki, obowiązki, zapoznanie się z takim przykładem pozwoli Ci podjąć właściwą decyzję, co robić.

Skorzystaj też z informacji dostępnych w Internecie na stronach związanych z turystyką.

Serwis informacyjny branży turystycznej:
www.tur-info.pl

Portal turystyczny:
www.turyści.info

Lokal/lokalizacja

Dobra lokalizacja biura podróży to właściwa droga do sukcesu przedsięwzięcia. Powinno znajdować się ono w śródmieściu miasta czy centrum dużego osiedla mieszkaniowego, okolica handlowa. Lokal powinien być położony na naturalnym szlaku pieszych, najlepiej na parterze i mieć duże witryny/okna.

Najczęściej wybieranymi lokalami na biuro podróży są lokale znajdujące się w centrach handlowych lub w pasażach z wieloma różnymi sklepami. Takie położenie gwarantuje po pierwsze duży przepływ ludzi a po drugie prawdopodobnie odpowiedzialny za powstanie takie centrum zapewni z góry że wszystkie wymogi dotyczące lokalu (prawne, budowlane, przeciwpożarowe) będą spełnione.

Wybierz więc lokal który będzie na tyle duży aby zmieściły się w nim wygodne dla klientów fotele, stolik, półki z folderami, biurka z komputerami i inny niezbędny sprzęt (np. wydzielone miejsce na małą kuchnię z lodówką aby mieć możliwość zaproponowania klientom gorących i zimnych napojów), toaleta (jeżeli Twój lokal znajduje się z centrum handlowym – toaletę zapewnia centrum).

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Relaks nie jest dla słabych. Dlaczego liderom tak trudno jest odpoczywać?

Wyobraź sobie, że siedzisz z kubkiem ulubionej herbaty, czujesz bryzę morską, przymykasz oczy, czując promienie słońca na twarzy i… nie masz wyrzutów sumienia. W twojej głowie nie pędzi pendolino tematów, kamieni milowych i zadań, które czekają w kolejce do pilnej realizacji, telefon służbowy milczy. Brzmi jak science fiction? W świecie liderów odpoczynek to często temat tabu, a relaks – luksus, na który prawdziwy przywódca nie może sobie pozwolić. Uważam, że to już najwyższy czas, abyśmy przestali się oszukiwać i zaczęli zadawać niewygodne pytania dotyczące relaksu – przede wszystkim sobie - powiedziała Dyrektorka zarządzająca, dyrektorka Departamentu Zasobów Ludzkich i Organizacji w KIR Dorota Dublanka.

Polscy wykonawcy działający na rynku niemieckim powinni znać VOB/B

VOB/B nadal jest w Niemczech często stosowanym narzędziem prawnym. Jak w pełni wykorzystać zalety tego sprawdzonego zbioru przepisów, minimalizując jednocześnie ryzyko?

BCC ostrzega: firmy muszą przyspieszyć wdrażanie KSeF. Ustawa już po pierwszym czytaniu w Sejmie

Prace legislacyjne nad ustawą wdrażającą Krajowy System e-Faktur (KSeF) wchodzą w końcową fazę. Sejm skierował projekt nowelizacji VAT do komisji finansów publicznych, która pozytywnie go zaopiniowała wraz z poprawkami.

Zakupy w sklepie stacjonarnym a reklamacja. Co może konsument?

Od wielu lat obowiązuje ustawa o prawach konsumenta. W wyniku implementowania do polskiego systemu prawa regulacji unijnej, od 1 stycznia 2023 r. wprowadzono do tej ustawy bardzo ważne, korzystne dla konsumentów rozwiązania.

REKLAMA

Ponad 650 tys. firm skorzystało z wakacji składkowych w pierwszym półroczu

Zakład Ubezpieczeń Społecznych informuje, że w pierwszym półroczu 2025 r. z wakacji składkowych skorzystało 657,5 tys. przedsiębiorców. Gdzie można znaleźć informacje o uldze?

Vibe coding - czy AI zredukuje koszty tworzenia oprogramowania, a programiści będą zbędni?

Kiedy pracowałem wczoraj wieczorem nad newsletterem, do szablonu potrzebowałem wołacza imienia – chciałem, żeby mail zaczynał się od “Witaj Marku”, zamiast „Witaj Marek”. W Excelu nie da się tego zrobić w prosty sposób, a na ręczne przerobienie wszystkich rekordów straciłbym długie godziny. Poprosiłem więc ChatGPT o skrypt, który zrobi to za mnie. Po trzech sekundach miałem działający kod, a wołacze przerobiłem w 20 minut. Więcej czasu zapewne zajęłoby spotkanie, na którym zleciłbym komuś to zadanie. Czy coraz więcej takich zadań nie będzie już wymagać udziału człowieka?

Wellbeing, który naprawdę działa. Arłamów Business Challenge 2025 pokazuje, jak budować silne organizacje w czasach kryzysu zaangażowania

Arłamów, 30 czerwca 2025 – „Zaangażowanie pracowników w Polsce wynosi jedynie 8%. Czas przestać mówić o benefitach i zacząć praktykować realny well-doing” – te słowa Jacka Santorskiego, psychologa biznesu i społecznego, wybrzmiały wyjątkowo mocno w trakcie tegorocznej edycji Arłamów Business Challenge.

Nie uczą się i nie pracują. Polscy NEET często są niewidzialni dla systemu

Jak pokazuje najnowszy raport Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, około 10% młodych Polaków nie uczy się ani nie pracuje. Kim są polscy NEET i dlaczego jest to realny problem społeczny?

REKLAMA

Polska inwestycyjna zapaść – co hamuje rozwój i jak to zmienić?

Od 2015 roku stopa inwestycji w Polsce systematycznie spada. Choć może się to wydawać abstrakcyjnym wskaźnikiem makroekonomicznym, jego skutki odczuwamy wszyscy – wolniejsze tempo wzrostu gospodarczego, mniejszy przyrost zamożności, trudniejsza pogoń za Zachodem. Dlaczego tak się dzieje i czy można to odwrócić? O tym rozmawiali Szymon Glonek oraz dr Anna Szymańska z Polskiego Instytutu Ekonomicznego.

Firma za granicą jako narzędzie legalnej optymalizacji podatkowej. Fakty i mity

W dzisiejszych czasach, gdy przedsiębiorcy coraz częściej stają przed koniecznością konkurowania na globalnym rynku, pojęcie optymalizacji podatkowej staje się jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej. Wiele osób kojarzy jednak przenoszenie firmy za granicę głównie z próbą unikania podatków lub wręcz z działaniami nielegalnymi. Tymczasem, właściwie zaplanowana firma za granicą może być w pełni legalnym i etycznym narzędziem zarządzania obciążeniami fiskalnymi. W tym artykule obalimy popularne mity, przedstawimy fakty, wyjaśnimy, które rozwiązania są legalne, a które mogą być uznane za agresywną optymalizację. Odpowiemy też na kluczowe pytanie: czy polski przedsiębiorca faktycznie zyskuje, przenosząc działalność poza Polskę?

REKLAMA