reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama

ABC Franczyzy

Public relations

Aktualizacja: 05.09.2011

Public relations – narzędzie polityki promocji »

Pakiet franczyzowy

Aktualizacja: 05.09.2011

Pakiet franczyzowy - nazywany również licencją franczyzową to filar systemu franczyzowego, to koncepcja i tajemnica działania danego systemu. »

Opłata franczyzowa

Aktualizacja: 05.09.2011

Opłata franczyzowa – przychód franczyzodawcy z tytułu udzielonych licencji na korzystanie z pakietu franczyzowego. »

Licencja / pakiet franczyzowy

Aktualizacja: 05.09.2011

Licencja / pakiet franczyzowy - uprawnia franczyzobiorcę do prowadzenia działalności pod znakiem towarowym franczyzodawcy. »

Franczyzodawca

Aktualizacja: 05.09.2011

Franczyzodawca – podmiot, udostępniający swój pakiet franczyzowy biorcy franczyzy. »

Franczyzobiorca

Aktualizacja: 05.09.2011

Franczyzobiorca – przedsiębiorca, któremu w zamian za opłaty franczyzowe i na podstawie pisemnej umowy franczyzowej, franczyzodawca udziela zezwolenia na prowadzenie działalności „pod szyldem”. »

Know – how

Aktualizacja: 05.09.2011

Know – how – (z ang. "wiedzieć jak”) - fachowa wiedza i doświadczenie z danej dziedziny »

Franczyza

Aktualizacja: 05.09.2011

Franczyza - system sprzedaży towarów, usług lub technologii, który jest oparty na ścisłej i ciągłej współpracy pomiędzy prawnie i finansowo odrębnymi i niezależnymi przedsiębiorcami »

Dokument ujawniający

Aktualizacja: 05.09.2011

Dokument zawierający istotne dla franczyzobiorcy informacje o systemie franczyzowym. »

Franczyza a franszyza

Aktualizacja: 11.07.2018

Dwa pojęcia podobnie brzmiące franczyza i franszyza, różniące się jedną literą, są często przedmiotem pomyłek słownych. I choć wyrazy te na pierwszy rzut oka bliskie - prawie robi wielką różnicę… »

Dokument ujawniający

Aktualizacja: 05.07.2010

W myśl sentencji: nieznajomość prawa szkodzi, przystępując do jakiejkolwiek umowy, starajmy się poznać wszelkie jej warunki. Nikt z nas nie chciałby paść ofiarą tzw. zapisu „drobnym druczkiem”… Obowiązek ujawnienia istotnych informacji o działalności i to jeszcze przed podpisaniem umowy, ciąży na franczyzodawcach w krajach, w których ten przepis jest obligatoryjny. »

Prawna regulacja franczyzy

Aktualizacja: 30.11.2016

Akty, które regulują umowę franczyzy to kodeks cywilny i przepisy prawa polskiego jak również akty prawa międzynarodowego. »

Przebieg rekrutacji kandydatów na franczyzobiorców

Aktualizacja: 05.07.2010

Umowa franczyzy zawierana jest z reguły na okres kilku lat, nie jest to oczywiście regułą z uwagi na fakt iż każda z sieci określa to indywidualnie. Niektóre z funkcjonujących systemów franczyzowych nie udzielają wyłączności terytorialnej inne ściśle określają teren działalności przyszłego franczyzobiorcy. Franczyzobiorca, po odbyciu szkolenia, akceptacji oferty proponowanej przez daną sieć, zawarciu umowy franczyzy oraz zapłacie na rzecz franczyzobiorcy przewidzianych tą umową kwot licencyjnych może rozpoczynać działalność. »

Najczęstsze błędy franczyzodawców

Aktualizacja: 02.09.2011

Poszerzenie sieci franczyzowej daje wiele korzyści właścicielowi marki. Jednak działanie w tym segmencie, jak w pozostałych sektorach gospodarki rynkowej jest zagrożone pewnym ryzykiem. Wśród przyczyn porażek franczyzodawców są m.in. niewłaściwy wybór partnera, niedoinwestowanie projektu, a także niewłaściwie poprowadzone testy pilotażowe. »

Obowiązki dawcy franczyzy

Aktualizacja: 05.07.2010

Franczyzodawca decydując się na organizację sieci, musi wiedzieć, że to on jest "trzonem" całego przedsięwzięcia i swoją działalność prowadzić według określonych reguł, które mają obowiązywać tak jego samego jak i biorcę. »

reklama
reklama

POLECANE

reklama

Koronawirus a przedsiębiorcy

reklama

Ostatnio na forum

reklama

Dotacje dla firm

reklama

Eksperci portalu infor.pl

La Strada - Fundacja Przeciwko Handlowi Ludźmi i Niewolnictwu

Fundacja podejmuje działania mające na celu zwalczanie handlu kobietami

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama