REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wielomilionowe zadłużenia hoteli

Wielomilionowe zadłużenia hoteli/Fot. Fotolia
Wielomilionowe zadłużenia hoteli/Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

W 2015 r. Krajowy Rejestr Długów zanotował ponad 31,6 mln zł zadłużenia obiektów hotelarskich. Wierzycielami hotelarzy są m. in. firmy z sektora finansowego, handlowego oraz przemysłowego.

W 2015 r. do Krajowego Rejestru Długów wpisanych było niemal 1100 obiektów noclegowych, a ich zadłużenie przekracza 31,6 mln zł - wynika z danych KRD.

REKLAMA

Z zestawień KRD wynika, że w ciągu trzech ostatnich lat liczba zadłużonych obiektów związanych z zakwaterowaniem wzrosła ponad dwukrotnie. Choć w 2012 r. problemy ze spłatą należności wobec kontrahentów miało "zaledwie" 501 takich obiektów, to już w 2015 r. jest ich 1091. "Najczęściej na zaległe płatności czeka branża handlowa i finansowa i to właśnie ta ostatnia jest najczęściej wierzycielem hoteli, pensjonatów itp." - podaje KRD.

Zobacz: Za niezapłaconą grzywnę wpis do rejestru długów

Jak wynika z danych, firmy finansowe mają do odzyskania od hotelarzy ponad 11,4 mln zł, z kolei firmy handlowe 3,64 mln zł. Wśród wierzycieli są także firmy przemysłowe, które mają do odzyskania niemal 2,5 mln zł oraz budowlane - 2,03 mln zł.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

"Średnie zadłużenie obiektów noclegowych notowanych w Krajowym Rejestrze Długów wynosi 28,96 tys. zł" – wskazał prezes KRD Adam Łącki.

Dodał jednocześnie, że hotele, motele i pensjonaty, a więc obiekty, które świadczą usługi o wyższym standardzie średnio swoim wierzycielom zalegają ponad 40 tys. zł, podczas gdy pola kempingowe 15,8 tys. zł, a właściciele kwater prywatnych 14 tys. zł.

Zobacz: Zwolnienie z długu a zgoda dłużnika

REKLAMA

W ocenie szefa KRD olbrzymi wpływ na kondycję branży usług noclegowych ma nierównomierny popyt na usługi i sezonowość. "Niektóre obiekty przez dwa miesiące wakacji muszą zarobić na cały rok funkcjonowania. Taka sytuacja dotyka najczęściej obiektów położonych nad morzem, czy w okolicach jezior. Tu na turystów można liczyć głównie latem. Lepiej radzą sobie obiekty w górach, gdzie sezon trwa praktycznie cały rok" - stwierdził.

Z danych wynika ponadto, że branża hotelarska ma sama problem z nierzetelnymi płatnikami. Właściciele polskich hoteli, moteli, pensjonatów, agroturystyki czy pól kempingowych mają bowiem 4848 dłużników, którzy są im winni łącznie przeszło 45,6 mln zł. Dłużnikami tego typu obiektów najczęściej są firmy, które mimo skorzystania z usług noclegowych, czy konferencyjnych z różnych przyczyn nie opłaciły za nie faktury. Ze statystyk KRD wynika, że średnia kwota takiego zaległego zobowiązania to niemal 10 tys. zł.

Zobacz: Jak odzyskać dług?

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
"Umowa z Mercosurem korzystna dla Polski" Jest jeden warunek [WYWIAD]

Jak Polska może stać się liderem wzrostu gospodarczego w Europie? Czy płaca minimalna zabija klasę średnią? Czy umowa z Mercosurem jest zagrożeniem, a może szansą dla Polski? Czy Polska zyska na prezydenturze Trumpa i niestabilnym świecie? Gość Infor.pl - prof. Marcin Piątkowski.

Architekci nowej ery pracy. Zmiana paradygmatu roli działu HR w organizacji

Sztuczna inteligencja wkrótce zmieni to, jak żyjemy, spędzamy wolny czas, a już na pewno to, jak pracujemy. Warto zadać sobie pytanie, kto w erze AI będzie kierował organizacjami i zapewni, że funkcjonowanie pracowników stanie się lepsze niż dotychczas? Odpowiedzią są działy HR. W erze, gdy pracownicy oczekują od firm większego zaangażowania w kwestie społeczne, dział HR powinien wrócić do swoich korzeni i położyć większy nacisk na słowo human, stając się tym samym strażnikiem ludzkości poprzez działania koncentrujące się w równym stopniu na człowieku, jak i na biznesie. Jednak te poczynania należy zacząć od siebie.

Zbliża się obowiązek stosowania przez firmy Europejskiego Aktu o Dostępności: co to oznacza w praktyce. Kto skorzysta, jakie nowe obowiązki dla firm i przedsiębiorców

Zbliża się obowiązek stosowania przez firmy Europejskiego Aktu o Dostępności: co to oznacza w praktyce. Kto skorzysta, jakie nowe obowiązki dla firm i przedsiębiorców. Wielkimi krokami nadchodzi Europejski Akt o Dostępności (European Accessibility Act – EAA), który zacznie obowiązywać już od czerwca 2025 roku. Dyrektywa drastycznie zmieni sposób funkcjonowania produktów w przestrzeni cyfrowej.

ZUS: 1,4 mln przedsiębiorców z ulgami w ramach wakacji składkowych

Ponad 1,6 mln przedsiębiorców złożyło wnioski o zwolnienie z obowiązku opłacenia składek za wskazany miesiąc. Chodzi o wakacje składkowe. ZUS poinformował, że do tej pory przyznano już 1,4 mln ulg. Informacje o tym widnieją na profilach płatnika na Platformie Usług Elektronicznych ZUS.

REKLAMA

Jakie benefity dla pracowników oferują najczęściej małe i średnie firmy?

Ubezpieczenie na życie, spotkania integracyjne i prywatna opieka medyczna to trzy najczęstsze benefity oferowane pracownikom w sektorze MŚP. Choć ponad 90% firm w tej kategorii zapewnia świadczenia pozapłacowe, ich zakres wciąż odbiega od tego, co oferują duże przedsiębiorstwa. Jakie benefity są dostępne dla zatrudnionych w małych i średnich firmach?

Każda podwyżka najniższej krajowej to nowa fala bankructw. Teraz wypadają z rynku te, dla których ciężarem były ubiegłoroczne. Ile upadnie przez wzrost płacy minimalnej 2025 przekonamy się za rok

Przedsiębiorcy uważają, że tak dynamiczne podwyżki płacy minimalnej są na dłuższą metę zabójcze dla gospodarki. Tempa nie wytrzymują mikro i małe firmy, które przez trzy dekady były motorem napędowym polskiej gospodarki. Upadają i lada moment pociągną za sobą te większe i całe branże.

Co przyniesie rok 2025 w branży TSL?

Rok 2025 będzie przełomowy dla sektora transportu, spedycji i logistyki, przynosząc szereg zmian prawnych, technologicznych i operacyjnych. Nowe regulacje celne, wdrożenie innowacyjnych technologii oraz rosnące wymagania środowiskowe zmuszą firmy do adaptacji, by pozostały konkurencyjne w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu rynkowym.

Szablon raportu ESG z omówieniem. Darmowy przewodnik dla MŚP

Darmowa publikacja dla małych i średnich przedsiębiorstw jest już gotowa. Można pobrać szablon raportu ESG z omówieniem. Rzecznik MŚP wspiera przedsiębiorców w raportowaniu niefinansowym.

REKLAMA

Praca w niedziele handlowe za podwójne wynagrodzenie. Czy czekają nas zmiany?

Praca w niedziele handlowe za podwójne wynagrodzenie. Czy czekają nas zmiany? Prezes Związku Pracodawców BCC Łukasz Bernatowicz wskazał, kiedy kwestia niedziel handlowych będzie mogła zostać uregulowana na nowo.

Nowość na stronie Rzecznika MŚP. 2 nowe zakładki

Na stronie internetowej Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorstw pojawiła się nowość - zakładka "Dla przedsiębiorcy" oraz "ESG". Celem zakładek jest dostarczenie mikro, małym i średnim firmom niezbędnych narzędzi oraz wiedzy, które pomogą im efektywniej prowadzić działalność oraz sprostać dynamicznie zmieniającym się wymaganiom rynku.

REKLAMA