REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wielomilionowe zadłużenia hoteli

Wielomilionowe zadłużenia hoteli/Fot. Fotolia
Wielomilionowe zadłużenia hoteli/Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

W 2015 r. Krajowy Rejestr Długów zanotował ponad 31,6 mln zł zadłużenia obiektów hotelarskich. Wierzycielami hotelarzy są m. in. firmy z sektora finansowego, handlowego oraz przemysłowego.

W 2015 r. do Krajowego Rejestru Długów wpisanych było niemal 1100 obiektów noclegowych, a ich zadłużenie przekracza 31,6 mln zł - wynika z danych KRD.

REKLAMA

Z zestawień KRD wynika, że w ciągu trzech ostatnich lat liczba zadłużonych obiektów związanych z zakwaterowaniem wzrosła ponad dwukrotnie. Choć w 2012 r. problemy ze spłatą należności wobec kontrahentów miało "zaledwie" 501 takich obiektów, to już w 2015 r. jest ich 1091. "Najczęściej na zaległe płatności czeka branża handlowa i finansowa i to właśnie ta ostatnia jest najczęściej wierzycielem hoteli, pensjonatów itp." - podaje KRD.

Zobacz: Za niezapłaconą grzywnę wpis do rejestru długów

Jak wynika z danych, firmy finansowe mają do odzyskania od hotelarzy ponad 11,4 mln zł, z kolei firmy handlowe 3,64 mln zł. Wśród wierzycieli są także firmy przemysłowe, które mają do odzyskania niemal 2,5 mln zł oraz budowlane - 2,03 mln zł.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

"Średnie zadłużenie obiektów noclegowych notowanych w Krajowym Rejestrze Długów wynosi 28,96 tys. zł" – wskazał prezes KRD Adam Łącki.

Dodał jednocześnie, że hotele, motele i pensjonaty, a więc obiekty, które świadczą usługi o wyższym standardzie średnio swoim wierzycielom zalegają ponad 40 tys. zł, podczas gdy pola kempingowe 15,8 tys. zł, a właściciele kwater prywatnych 14 tys. zł.

Zobacz: Zwolnienie z długu a zgoda dłużnika

REKLAMA

W ocenie szefa KRD olbrzymi wpływ na kondycję branży usług noclegowych ma nierównomierny popyt na usługi i sezonowość. "Niektóre obiekty przez dwa miesiące wakacji muszą zarobić na cały rok funkcjonowania. Taka sytuacja dotyka najczęściej obiektów położonych nad morzem, czy w okolicach jezior. Tu na turystów można liczyć głównie latem. Lepiej radzą sobie obiekty w górach, gdzie sezon trwa praktycznie cały rok" - stwierdził.

Z danych wynika ponadto, że branża hotelarska ma sama problem z nierzetelnymi płatnikami. Właściciele polskich hoteli, moteli, pensjonatów, agroturystyki czy pól kempingowych mają bowiem 4848 dłużników, którzy są im winni łącznie przeszło 45,6 mln zł. Dłużnikami tego typu obiektów najczęściej są firmy, które mimo skorzystania z usług noclegowych, czy konferencyjnych z różnych przyczyn nie opłaciły za nie faktury. Ze statystyk KRD wynika, że średnia kwota takiego zaległego zobowiązania to niemal 10 tys. zł.

Zobacz: Jak odzyskać dług?

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA