REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Gen Z i Millennialsi napędzają rynek kosmetyczny. Czy starsze pokolenia nadążają za ich pielęgnacyjnymi nawykami?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
drogeria, kosmetyki
Gen Z i Millennialsi napędzają rynek kosmetyczny. Czy starsze pokolenia nadążają za ich pielęgnacyjnymi nawykami?
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

W 2024 roku wartość rynku kosmetycznego w Polsce przekroczyła 35 miliardów złotych, rosnąc o ponad 6% rok do roku. To głównie Gen Z i Millennialsi napędzają ten wzrost, stawiając na wieloetapową pielęgnację, innowacyjne formuły i kosmetyczne trendy. Tymczasem starsze pokolenia pozostają wierne klasycznym produktom i sprawdzonym markom. Jakie decyzje zakupowe podejmują różne grupy wiekowe? Co będzie kształtować branżę kosmetyczną w nadchodzących latach? Eksperci z PMR Market Experts przeanalizowali rynek i wskazują kluczowe kierunki rozwoju.

Rynek kosmetyczny w Polsce. Rozwój mimo wszystko

Niezależnie od zmiennych warunków gospodarczych rynek kosmetyczny w Polsce nie zwalnia tempa. Potwierdzają to dane z najnowszego raportu PMR Market Experts “Handel detaliczny artykułami kosmetycznymi 2025. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2025-2030”.

– Mimo, że w ostatnich latach inflacja miała duży wpływ na nominalny wzrost wartości rynku, od 2024 roku jej oddziaływanie stopniowo słabnie. Prognozy wskazują, że w kolejnych latach rynek kosmetyczny będzie się rozwijał w sposób stabilny, napędzany wzrostem wynagrodzeń oraz większą siłą nabywczą konsumentów. - mówi Karolina Szałas, Senior Analyst w PMR Market Experts.

Kosmetyki do pielęgnacji ciała wciąż pozostają największą kategorią produktową, ale prognozy wskazują, że do 2030 roku to kosmetyki do makijażu obejmą pozycję lidera.

REKLAMA

Drogerie nadal dominują ale e-commerce się wzmacnia

Drogerie stacjonarne pozostają kluczowym kanałem sprzedaży – odpowiadają za niemal 40% wartości rynku, co w 2024 roku oznacza blisko 14 miliardów złotych. Dla większości konsumentów to właśnie one pozostają pierwszym wyborem przy zakupie kosmetyków – ich popularność jako miejsce zakupu sięga od 68% do nawet 92% w zależności od kategorii.

Jednocześnie sprzedaż online konsekwentnie zyskuje na znaczeniu. Coraz więcej osób, zwłaszcza młodszych, stawia na wygodę i szeroki wybór, jaki oferują e-sklepy.

– Dynamiczny rozwój e-commerce pokazuje, że jego rola w świecie kosmetyków jest już niepodważalna i wciąż się umacnia – dodaje Karolina Szałas.

Ile kosmetyków mają Polacy? Millenialsi górą

Większość Polaków ma w łazience od 3 do 10 kosmetyków do pielęgnacji twarzy i ciała. Jednak to kobiety królują w ich kolekcjonowaniu – aż 17% z nich deklaruje posiadanie ponad 15 produktów, podczas gdy wśród mężczyzn ten odsetek wynosi zaledwie 4%. Co ciekawe, największe kosmetyczne zapasy gromadzą Millenialsi, czyli urodzeni w latach 1981-1996.

Ile mamy kosmetyków w łazience

Materiały prasowe

Pokolenie Z i Y rządzą rynkiem kosmetycznym

Młodsze pokolenia stawiają na świadomą pielęgnację, często wybierając produkty o zaawansowanych składach. Żele i pianki do mycia twarzy, maski, serum oraz kremy SPF to ich must-have – 76% przedstawicieli Gen Z sięga po produkty do oczyszczania twarzy. Co więcej, młodzi konsumenci coraz częściej robią zakupy online, szukając kosmetyków dopasowanych do swoich potrzeb i najnowszych trendów beauty.

Jakie kosmetyki kupują poszczególne pokolenia

Materiały prasowe

Pokolenie X i Boomers – wierni klasyce

Dla starszych pokoleń sprawdzone kosmetyki to podstawa. Kremy do twarzy wciąż są na topie w ich pielęgnacji – sięga po nie aż 93% Baby Boomersów i Silent Generation. Osoby z tych grup wiekowych są też bardziej lojalne wobec sprawdzonych marek i częściej dokonują zakupów stacjonarnie – przede wszystkim w drogeriach i aptekach. W przeciwieństwie do młodszych konsumentów, rzadziej eksperymentują z nowościami rynkowymi i trendami pielęgnacyjnymi.

– Polski rynek kosmetyczny stale się rozwija, a różnice pokoleniowe mają na jego strukturę ogromny wpływ. Młodsze generacje napędzają innowacje i nowe trendy, podczas gdy starsze pozostają wierne klasycznym rozwiązaniom. Jedno jest pewne – przyszłość branży kosmetycznej będzie dynamiczna, a kluczową rolę odegrają zmieniające się potrzeby klientów – podsumowuje Karolina Szałas.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Gen Z i Millennialsi napędzają rynek kosmetyczny. Czy starsze pokolenia nadążają za ich pielęgnacyjnymi nawykami?

W 2024 roku wartość rynku kosmetycznego w Polsce przekroczyła 35 miliardów złotych, rosnąc o ponad 6% rok do roku. To głównie Gen Z i Millennialsi napędzają ten wzrost, stawiając na wieloetapową pielęgnację, innowacyjne formuły i kosmetyczne trendy. Tymczasem starsze pokolenia pozostają wierne klasycznym produktom i sprawdzonym markom. Jakie decyzje zakupowe podejmują różne grupy wiekowe? Co będzie kształtować branżę kosmetyczną w nadchodzących latach? Eksperci z PMR Market Experts przeanalizowali rynek i wskazują kluczowe kierunki rozwoju.

O czym influencer powinien pamiętać, oznaczając reklamy? Przepisy, rekomendacje

Nałożenie kary na trójkę znanych celebrytów stanowi dalsze działania prezesa UOKiK w zakresie ukrócenia tzw. kryptoreklamy - tłumaczą Mikołaj Chałas i Sylwia Werpachowska z kancelarii prawnej Chałas i Wspólnicy w Warszawie. Jak prawidłowo oznaczać treści reklamowe i dlaczego jest to ważne?

Wzmożone kontrole u rolników? Chodzi o warunkowość społeczną i dopłaty dla rolników. Stanowisko Głównego Inspektora Pracy

Wzmożone kontrole u rolników? 1 stycznia 2025 r. zaczęły obowiązywać przepisy dotyczące warunkowości społecznej i przyznawania dopłat dla rolników. Znamy stanowisko Głównego Inspektora Pracy Marcina Staneckiego w tej sprawie.

Równowaga IT: On-Premise, Cloud czy Hybrid? Który model najlepiej zoptymalizuje Twoje koszty i infrastrukturę?

Chmura kusi elastycznością, on-premise zapewnia kontrolę, a model hybrydowy łączy to, co najlepsze z obu światów. W dobie rosnących kosztów subskrypcji i regulacji prawnych firmy coraz częściej wybierają strategię Hybrid IT. Czy to przyszłość infrastruktury IT? Sprawdź, jak znaleźć idealną równowagę i zoptymalizować wydatki na technologie.

REKLAMA

Maksymalne ceny energii 2025 - oświadczenie do końca marca?

Przedsiębiorcy muszą do dziś (28 lutego 2025 r.) złożyć oświadczenie wynikające z korzystania z mechanizmu maksymalnych cen energii w drugim półroczu 2024 r. Północna Izba Gospodarcza apeluje do ministerstwa o wydłużenie terminu o miesiąc.

Jak freelancer może zbudować poduszkę finansową? [PORADNIK]

Freelancer to wolność, niezależność, ale i konieczność samodzielnego zarządzania finansami. Jak można zbudować poduszkę finansową i nie martwić się o pieniądze na przyszłość? Poradnik zawiera wskazówki dla freelancerów i wymienia 4 sposoby budowania zaplecza finansowego.

Ekspert o ESG: Brak ujednoliconych standardów raportowania i uproszczonych wymogów dla sektora MŚP

Ekspert o ESG: Brak ujednoliconych standardów raportowania i uproszczonych wymogów dla sektora Małych i Średnich Przedsiębiorstw. Co należy zmienić? Ekspert podpowiada jak przygotować się do raportowania.

Niemcy po wyborach i kontrole na granicy - komentarz polskich przedsiębiorców

Dla przedsiębiorców z Polski współpraca z Niemcami jest najważniejszą współpracą międzynarodową. Po wyborach w Niemczech w 2025 r. niewiele zmieni się w tym przedmiocie. Nie będzie rewolucji i taki stan rzeczy przedsiębiorcy oceniają pozytywnie.

REKLAMA

Tylko kilka dni na złożenie przez firmy informacji o korzystaniu z niższych cen energii?

Wraz z początkiem 2025 r. w przypadku mikro, małych i średnich przedsiębiorców przestał obowiązywać mechanizm zamrożenia cen energii elektrycznej. O tym fakcie większość z nich już z pewnością wie. Jednak praktycznie żaden z przedsiębiorców, którzy korzystali w 2024 r. z tej formy pomocy, nie zdaje sobie sprawy z wynikających z tego tytułu obowiązków. Oczywiście nie mają oni również świadomości potencjalnych sankcji za ich niewykonanie. Za brak oświadczenie firmy będą musiały zwrócić zaoszczędzone środki. Kwota będzie równa różnicy pomiędzy ceną maksymalną, a ceną energii jaka wynikała z zawartej przez niego ze sprzedawcą umowy. Zostanie również powiększona o odsetki. Czy rząd zdąży zmienić te przepisy?- zastanawia się mecenas Rafał Tulej z kancelarii prawnej Causa Finita Szczepanek i Wspólnicy Sp.K.

Kobiety w zarządach? Wciąż daleko do równości! W co piątej spółce rządzą tylko mężczyźni

Mimo rosnącej świadomości na temat równości płci, udział kobiet we władzach spółek z WIG140 wciąż rozczarowuje. Na koniec 2024 roku kobiety stanowiły zaledwie 18,4% zarządów i rad nadzorczych, a w co piątej firmie władze były wyłącznie męskie. Tempo zmian jest dramatycznie wolne – w ciągu roku odsetek kobiet wzrósł o zaledwie 0,4 pkt proc. Ekspertki alarmują: bez realnych działań, takich jak mentoring czy regulacje prawne, nie osiągniemy prawdziwej różnorodności. Dlaczego awans kobiet wciąż napotyka bariery? Sprawdź, co mówią dane i jakie rozwiązania mogą przyspieszyć zmiany.

REKLAMA