REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Gen Z i Millennialsi napędzają rynek kosmetyczny. Czy starsze pokolenia nadążają za ich pielęgnacyjnymi nawykami?

drogeria, kosmetyki
Gen Z i Millennialsi napędzają rynek kosmetyczny. Czy starsze pokolenia nadążają za ich pielęgnacyjnymi nawykami?
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

W 2024 roku wartość rynku kosmetycznego w Polsce przekroczyła 35 miliardów złotych, rosnąc o ponad 6% rok do roku. To głównie Gen Z i Millennialsi napędzają ten wzrost, stawiając na wieloetapową pielęgnację, innowacyjne formuły i kosmetyczne trendy. Tymczasem starsze pokolenia pozostają wierne klasycznym produktom i sprawdzonym markom. Jakie decyzje zakupowe podejmują różne grupy wiekowe? Co będzie kształtować branżę kosmetyczną w nadchodzących latach? Eksperci z PMR Market Experts przeanalizowali rynek i wskazują kluczowe kierunki rozwoju.

Rynek kosmetyczny w Polsce. Rozwój mimo wszystko

Niezależnie od zmiennych warunków gospodarczych rynek kosmetyczny w Polsce nie zwalnia tempa. Potwierdzają to dane z najnowszego raportu PMR Market Experts “Handel detaliczny artykułami kosmetycznymi 2025. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2025-2030”.

– Mimo, że w ostatnich latach inflacja miała duży wpływ na nominalny wzrost wartości rynku, od 2024 roku jej oddziaływanie stopniowo słabnie. Prognozy wskazują, że w kolejnych latach rynek kosmetyczny będzie się rozwijał w sposób stabilny, napędzany wzrostem wynagrodzeń oraz większą siłą nabywczą konsumentów. - mówi Karolina Szałas, Senior Analyst w PMR Market Experts.

Kosmetyki do pielęgnacji ciała wciąż pozostają największą kategorią produktową, ale prognozy wskazują, że do 2030 roku to kosmetyki do makijażu obejmą pozycję lidera.

REKLAMA

REKLAMA

Drogerie nadal dominują ale e-commerce się wzmacnia

Drogerie stacjonarne pozostają kluczowym kanałem sprzedaży – odpowiadają za niemal 40% wartości rynku, co w 2024 roku oznacza blisko 14 miliardów złotych. Dla większości konsumentów to właśnie one pozostają pierwszym wyborem przy zakupie kosmetyków – ich popularność jako miejsce zakupu sięga od 68% do nawet 92% w zależności od kategorii.

Jednocześnie sprzedaż online konsekwentnie zyskuje na znaczeniu. Coraz więcej osób, zwłaszcza młodszych, stawia na wygodę i szeroki wybór, jaki oferują e-sklepy.

– Dynamiczny rozwój e-commerce pokazuje, że jego rola w świecie kosmetyków jest już niepodważalna i wciąż się umacnia – dodaje Karolina Szałas.

Ile kosmetyków mają Polacy? Millenialsi górą

Większość Polaków ma w łazience od 3 do 10 kosmetyków do pielęgnacji twarzy i ciała. Jednak to kobiety królują w ich kolekcjonowaniu – aż 17% z nich deklaruje posiadanie ponad 15 produktów, podczas gdy wśród mężczyzn ten odsetek wynosi zaledwie 4%. Co ciekawe, największe kosmetyczne zapasy gromadzą Millenialsi, czyli urodzeni w latach 1981-1996.

Materiały prasowe

Pokolenie Z i Y rządzą rynkiem kosmetycznym

Młodsze pokolenia stawiają na świadomą pielęgnację, często wybierając produkty o zaawansowanych składach. Żele i pianki do mycia twarzy, maski, serum oraz kremy SPF to ich must-have – 76% przedstawicieli Gen Z sięga po produkty do oczyszczania twarzy. Co więcej, młodzi konsumenci coraz częściej robią zakupy online, szukając kosmetyków dopasowanych do swoich potrzeb i najnowszych trendów beauty.

REKLAMA

Materiały prasowe

Pokolenie X i Boomers – wierni klasyce

Dla starszych pokoleń sprawdzone kosmetyki to podstawa. Kremy do twarzy wciąż są na topie w ich pielęgnacji – sięga po nie aż 93% Baby Boomersów i Silent Generation. Osoby z tych grup wiekowych są też bardziej lojalne wobec sprawdzonych marek i częściej dokonują zakupów stacjonarnie – przede wszystkim w drogeriach i aptekach. W przeciwieństwie do młodszych konsumentów, rzadziej eksperymentują z nowościami rynkowymi i trendami pielęgnacyjnymi.

– Polski rynek kosmetyczny stale się rozwija, a różnice pokoleniowe mają na jego strukturę ogromny wpływ. Młodsze generacje napędzają innowacje i nowe trendy, podczas gdy starsze pozostają wierne klasycznym rozwiązaniom. Jedno jest pewne – przyszłość branży kosmetycznej będzie dynamiczna, a kluczową rolę odegrają zmieniające się potrzeby klientów – podsumowuje Karolina Szałas.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Rynek zamówień publicznych czeka na firmy. Minerva chce go otworzyć dla każdego [Gość Infor.pl]

W 2024 roku wartość rynku zamówień publicznych w Polsce wyniosła 587 miliardów złotych. To ogromna pula pieniędzy, która co roku trafia do przedsiębiorców. W skali Unii Europejskiej znaczenie tego segmentu gospodarki jest jeszcze większe, bo zamówienia publiczne odpowiadają za około 20 procent unijnego PKB. Mimo to wśród 33 milionów firm w UE tylko 3,5 miliona w ogóle próbuje swoich sił w przetargach. Reszta stoi z boku, choć mogłaby zyskać nowe źródła przychodów i stabilne kontrakty.

Za negocjowanie w złej wierze też można odpowiadać

Negocjacje poprzedzają zazwyczaj zawarcie bardziej skomplikowanych umów, w których do uzgodnienia pozostaje wiele elementów, często wymagających specjalistycznej wiedzy, wnikliwej oceny oraz refleksji. Negocjacje stanowią uporządkowany albo niezorganizowany przez strony ciąg wielu innych wzajemnie się uzupełniających albo wykluczających, w całości lub w części, oświadczeń, twierdzeń i zachowań, który dopiero na końcu ma doprowadzić do związania stron umową [1].

"Najtańsza energia to ta, którą zaoszczędziliśmy". Jaka jest kondycja polskiej branży AGD? [WYWIAD]

Polska pozostaje największym producentem AGD w Unii Europejskiej, ale stoi dziś przed kumulacją wyzwań: spadkiem popytu w kraju i na kluczowych rynkach europejskich, rosnącą konkurencją z Chin i Turcji oraz narastającymi kosztami wynikającymi z unijnych regulacji. Choć fabryki wciąż pracują stabilnie, producenci podkreślają, że bez wsparcia w zakresie innowacji, rynku pracy i energii trudno będzie utrzymać dotychczasową przewagę konkurencyjną. Z Wojciechem Koneckim, prezesem APPLiA – Polskiego Związku Producentów AGD rozmawiamy o kondycji i przyszłości polskiej branży AGD.

Kobieta i firma: co 8. polska przedsiębiorczyni przy pozyskiwaniu finansowania doświadczyła trudności związanych z płcią

Blisko co ósma przedsiębiorczyni (13 proc.) deklaruje, że doświadczyła trudności potencjalnie związanych z płcią na etapie pozyskiwania finansowania działalności. Najczęściej trudności te wiązały się z otrzymaniem mniej korzystnych warunków niż inne podmioty znajdujące się w podobnej sytuacji (28 proc.) oraz wymaganiem dodatkowych zabezpieczeń (27 proc.). Respondentki wskazują także odrzucenie wniosku bez jasnego uzasadnienia (24 proc.). Niemal ⅕ przedsiębiorczyń nie potrafi określić czy tego typu trudności ich dotyczyły – deklaruje to 19 proc. badanych. Poniżej szczegółowa analiza badania.

REKLAMA

Kto może korzystać z wirtualnych kas fiskalnych po nowelizacji? Niższe koszty dla Twojej firmy

W świecie, gdzie płatności zbliżeniowe, e-faktury i zdalna praca stają się normą, tradycyjne, fizyczne kasy fiskalne mogą wydawać się reliktem przeszłości. Dla wielu przedsiębiorców w Polsce, to właśnie oprogramowanie zastępuje dziś rolę tradycyjnego urządzenia rejestrującego sprzedaż. Mowa o kasach fiskalnych w postaci oprogramowania, zwanych również kasami wirtualnymi lub kasami online w wersji software’owej. Katalog branż mogących z nich korzystać nie jest jednak zbyt szeroki. Na szczęście ostatnio uległ poszerzeniu - sprawdź, czy Twoja branża jest na liście.

Co zrobić, gdy płatność trafiła na rachunek spoza białej listy?

W codziennym prowadzeniu działalności gospodarczej nietrudno o pomyłkę. Jednym z poważniejszych błędów może być dokonanie przelewu na rachunek, który nie znajduje się na tzw. białej liście podatników VAT. Co to oznacza i jakie konsekwencje grożą przedsiębiorcy? Czy można naprawić taki błąd?

Zmiany dla przedsiębiorców: nowa ustawa zmienia dostęp do informacji o VAT i ułatwi prowadzenie biznesu

Polski system informacyjny dla przedsiębiorców przechodzi fundamentalną modernizację. Nowa ustawa wprowadza rozwiązania mające na celu zintegrowanie kluczowych danych o podmiotach gospodarczych w jednym miejscu. Przedsiębiorcy, którzy do tej pory musieli przeglądać kilka systemów i kontaktować się z różnymi urzędami, by zweryfikować status kontrahenta, zyskują narzędzie, które ma szanse znacząco usprawnić ich codzienną działalność. Możliwe będzie uzyskanie informacji, czy dany przedsiębiorca został zarejestrowany i figuruje w wykazie podatników VAT. Ustawa przewiduje współpracę i wymianę informacji pomiędzy systemami PIP i Krajowej Administracji Skarbowej w zakresie niektórych informacji zawartych w wykazie podatników VAT (dane identyfikacyjne oraz informacja o statusie podmiotu).

Wigilia w firmie? W tym roku to będzie kosztowna pomyłka! Nie popełnij tego błędu

Po 11 listopada, kolejne duże święta wolne od pracy za miesiąc z hakiem. Urlopy na ten czas są właśnie planowane, albo już zaklepane. A jeszcze rok temu w wielu firmach w Wigilię Bożego Narodzenia praca wrzała. Ale czy w tym roku wszystko odbędzie się zgodnie z nowym prawem? Państwowa Inspekcja Pracy rzuca na stół twarde ostrzeżenie, a złamanie przepisów dotyczących pracy w Wigilię to prosta droga do finansowej katastrofy dla pracodawcy. Kary mogą sięgnąć dziesiątek tysięcy złotych, a celem kontrolerów PIP może być w tym roku praca w Wigilię. Sprawdź, czy nie igrasz z ogniem, jeżeli i w tym roku masz na ten dzień zaplanowaną pracę dla swoich podwładnych, albo z roztargnienia zapomniałeś, że od tego roku Wigilia musi być wolna od pracy.

REKLAMA

E-rezydencja w Estonii. Już 2,6 tys. Polaków posiada kartę e-Residency. Założenie firmy trwa 5 minut

E-rezydencja w Estonii cieszy się dużą popularnością. Już 2,6 tys. Polaków posiada kartę e-Residency. Firmę zakłada się online i trwa to 5 minut. Następnie wypełnianie dokumentacji i raportowania podatkowego zajmuje około 2-3 minut.

Warszawa tworzy nowy model pomocy społecznej! [Gość Infor.pl]

Jak Warszawa łączy biznes, NGO-sy i samorząd w imię dobra społecznego? W świecie, w którym biznes liczy zyski, organizacje społeczne liczą każdą złotówkę, a samorządy mierzą się z ograniczonymi budżetami, pojawia się pomysł, który może realnie zmienić zasady gry. To Synergia RIKX – projekt Warszawskiego Laboratorium Innowacji Społecznych Synergia To MY, który pokazuje, że wspólne działanie trzech sektorów: biznesu, organizacji pozarządowych i samorządu, może przynieść nie tylko społeczne, ale też wymierne ekonomicznie korzyści.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA