REKLAMA

REKLAMA

Kategorie

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Gen Z i Millennialsi napędzają rynek kosmetyczny. Czy starsze pokolenia nadążają za ich pielęgnacyjnymi nawykami?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
drogeria, kosmetyki
Gen Z i Millennialsi napędzają rynek kosmetyczny. Czy starsze pokolenia nadążają za ich pielęgnacyjnymi nawykami?
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

W 2024 roku wartość rynku kosmetycznego w Polsce przekroczyła 35 miliardów złotych, rosnąc o ponad 6% rok do roku. To głównie Gen Z i Millennialsi napędzają ten wzrost, stawiając na wieloetapową pielęgnację, innowacyjne formuły i kosmetyczne trendy. Tymczasem starsze pokolenia pozostają wierne klasycznym produktom i sprawdzonym markom. Jakie decyzje zakupowe podejmują różne grupy wiekowe? Co będzie kształtować branżę kosmetyczną w nadchodzących latach? Eksperci z PMR Market Experts przeanalizowali rynek i wskazują kluczowe kierunki rozwoju.

Rynek kosmetyczny w Polsce. Rozwój mimo wszystko

Niezależnie od zmiennych warunków gospodarczych rynek kosmetyczny w Polsce nie zwalnia tempa. Potwierdzają to dane z najnowszego raportu PMR Market Experts “Handel detaliczny artykułami kosmetycznymi 2025. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2025-2030”.

– Mimo, że w ostatnich latach inflacja miała duży wpływ na nominalny wzrost wartości rynku, od 2024 roku jej oddziaływanie stopniowo słabnie. Prognozy wskazują, że w kolejnych latach rynek kosmetyczny będzie się rozwijał w sposób stabilny, napędzany wzrostem wynagrodzeń oraz większą siłą nabywczą konsumentów. - mówi Karolina Szałas, Senior Analyst w PMR Market Experts.

Kosmetyki do pielęgnacji ciała wciąż pozostają największą kategorią produktową, ale prognozy wskazują, że do 2030 roku to kosmetyki do makijażu obejmą pozycję lidera.

REKLAMA

Drogerie nadal dominują ale e-commerce się wzmacnia

Drogerie stacjonarne pozostają kluczowym kanałem sprzedaży – odpowiadają za niemal 40% wartości rynku, co w 2024 roku oznacza blisko 14 miliardów złotych. Dla większości konsumentów to właśnie one pozostają pierwszym wyborem przy zakupie kosmetyków – ich popularność jako miejsce zakupu sięga od 68% do nawet 92% w zależności od kategorii.

Jednocześnie sprzedaż online konsekwentnie zyskuje na znaczeniu. Coraz więcej osób, zwłaszcza młodszych, stawia na wygodę i szeroki wybór, jaki oferują e-sklepy.

– Dynamiczny rozwój e-commerce pokazuje, że jego rola w świecie kosmetyków jest już niepodważalna i wciąż się umacnia – dodaje Karolina Szałas.

Ile kosmetyków mają Polacy? Millenialsi górą

Większość Polaków ma w łazience od 3 do 10 kosmetyków do pielęgnacji twarzy i ciała. Jednak to kobiety królują w ich kolekcjonowaniu – aż 17% z nich deklaruje posiadanie ponad 15 produktów, podczas gdy wśród mężczyzn ten odsetek wynosi zaledwie 4%. Co ciekawe, największe kosmetyczne zapasy gromadzą Millenialsi, czyli urodzeni w latach 1981-1996.

Materiały prasowe

Pokolenie Z i Y rządzą rynkiem kosmetycznym

Młodsze pokolenia stawiają na świadomą pielęgnację, często wybierając produkty o zaawansowanych składach. Żele i pianki do mycia twarzy, maski, serum oraz kremy SPF to ich must-have – 76% przedstawicieli Gen Z sięga po produkty do oczyszczania twarzy. Co więcej, młodzi konsumenci coraz częściej robią zakupy online, szukając kosmetyków dopasowanych do swoich potrzeb i najnowszych trendów beauty.

Materiały prasowe

Pokolenie X i Boomers – wierni klasyce

Dla starszych pokoleń sprawdzone kosmetyki to podstawa. Kremy do twarzy wciąż są na topie w ich pielęgnacji – sięga po nie aż 93% Baby Boomersów i Silent Generation. Osoby z tych grup wiekowych są też bardziej lojalne wobec sprawdzonych marek i częściej dokonują zakupów stacjonarnie – przede wszystkim w drogeriach i aptekach. W przeciwieństwie do młodszych konsumentów, rzadziej eksperymentują z nowościami rynkowymi i trendami pielęgnacyjnymi.

– Polski rynek kosmetyczny stale się rozwija, a różnice pokoleniowe mają na jego strukturę ogromny wpływ. Młodsze generacje napędzają innowacje i nowe trendy, podczas gdy starsze pozostają wierne klasycznym rozwiązaniom. Jedno jest pewne – przyszłość branży kosmetycznej będzie dynamiczna, a kluczową rolę odegrają zmieniające się potrzeby klientów – podsumowuje Karolina Szałas.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Outsourcing obsługi prawnej firmy

Ciągle następujące, dynamiczne i nieprzewidywalne zmiany rynkowe wymuszają na przedsiębiorcach konieczność nieustannego dostosowywania swoich strategii do zmieniających się realiów. W obliczu takich wyzwań, wiele firm zwraca uwagę na konieczność optymalizacji funkcjonowania pozaoperacyjnej części swojej działalności. Niczym nowym nie będzie wskazanie, że takim narzędziem jest właśnie outsourcing, który coraz częściej obejmuje także pracę prawników.

Polubownie czy przez sąd – jak najlepiej dochodzić należności w TSL?

W branży TSL nawet niewielkie opóźnienia w płatnościach mogą prowadzić do utraty płynności, a w skrajnych przypadkach – do upadłości firmy. Skuteczna windykacja to często kwestia przetrwania, a nie tylko egzekwowania prawa. Co zatem wybrać: sąd czy polubowne rozwiązanie?

KPO ruszyło z kopyta: prawie 112 mld zł rozdysponowane, kolejne miliardy w drodze

Prawie 112 mld zł z Krajowego Planu Odbudowy już zakontraktowane, ale to dopiero początek. Polska szykuje się na kolejną wypłatę – aż 28 mld zł może trafić do kraju jeszcze przed jesienią. Tymczasem wszystkie inwestycje z KPO są już uruchomione, a wypłaty nabierają tempa.

Prezes BCC: Przedsiębiorcy potrzebują przewidywalności i stabilności. Apel przedsiębiorców

1 czerwca 2025 roku odbyła się druga tura wyborów prezydenckich, w której, najwięcej głosów otrzymał Karol Nawrocki. Oficjalne zaświadczenie o wyborze ma zostać wręczone 11 czerwca 2025 r. Po ogłoszeniu wyników przedstawiciele środowisk gospodarczych wyrazili oczekiwanie, że nowy prezydent będzie współpracował z rządem w sprawach istotnych dla polskiej gospodarki.

REKLAMA

Kontrole na granicy polsko-niemieckiej się intensyfikują. Przedsiębiorcy mówią o odbieraniu renty geograficznej

Przedsiębiorcy Pomorza Zachodniego mówią o odbieraniu im renty geograficznej. Kontrole na granicy polsko-niemieckiej się intensyfikują. W Kołbaskowie i Rosówku tworzą się kilkukilometrowe korki.

Kody kreskowe a system kaucyjny w 2025 roku

Już od 1 października 2025 roku w Polsce zacznie obowiązywać system kaucyjny. Choć dla wielu konsumentów oznacza to przede wszystkim zwrot pieniędzy za plastikowe butelki i puszki, za jego działaniem stoi precyzyjnie zaprojektowany mechanizm. Jednym z kluczowych, choć często niedostrzeganych elementów są kody kreskowe – to właśnie one umożliwiają identyfikację opakowań i prawidłowe naliczanie kaucji.

Kodeks Dobrych Praktyk PZPA – nowe standardy etyczne i operacyjne w branży taxi oraz dostaw aplikacyjnych

Kodeks Dobrych Praktyk - oddolna inicjatywa samoregulacyjnej branży platformowej taxi oraz dostaw na aplikacje. Dokument określa obowiązki pomiędzy partnerami aplikacyjnymi, aplikacjami a kierowcami i kurierami.

Sukcesja w firmach rodzinnych: kluczowe wyzwania i rosnąca rola fundacji rodzinnych

29 maja 2025 r. w warszawskim hotelu ARCHE odbyła się konferencja „SUKCESJA BIZNES NA POKOLENIA”, której idea narodziła się z współpracy Business Centre Club, Banku Pekao S.A. oraz kancelarii Domański Zakrzewski Palinka i Pru – Prudential Polska. Różnorodne doświadczenia i zakres wiedzy organizatorów umożliwiły kompleksowe i wielowymiarowe przedstawienie tematu sukcesji w firmach rodzinnych.

REKLAMA

Raport Strong Women in IT: zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Ruszył nabór do raportu Strong Women in IT 2025. Jest to raport mający na celu przybliżenie osiągnięć kobiet w branży technologicznej oraz w działach IT-Tech innych branż. Zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Gdy ogień nie jest przypadkiem. Pożary w punktach handlowo-usługowych

Od stycznia do początku maja 2025 roku straż pożarna odnotowała 306 pożarów w obiektach handlowo-usługowych, z czego aż 18 to celowe podpalenia. Potwierdzony przypadek sabotażu, który doprowadził do pożaru hali Marywilska 44, pokazuje, że bezpieczeństwo pożarowe staje się kluczowym wyzwaniem dla tej branży.

REKLAMA