REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Będą znaczne ułatwienia w sektorze ubezpieczeń

REKLAMA

Parlament Europejski przegłosował poprawki do projektu przepisów dotyczących zasad udzielania informacji przez agentów ubezpieczeniowych. Zakup ubezpieczenia ma być znacznie łatwiejszy i bezpieczniejszy.

Normal 0 21 false false false PL X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4 Posłowie wprowadzili zmiany do projektu przepisów dotyczących sprzedaży ubezpieczeń na życie i innych produktów i usług ubezpieczeniowych, w celu wprowadzenia tych samych standardów dla udzielanych informacji oraz takich samych wymagań w odniesieniu do firm i pośredników ubezpieczeniowych na terenie UE.

REKLAMA

Jasne informacje

REKLAMA

Przed podpisaniem kontraktu, kupujący ubezpieczenie powinien otrzymać standardowe informacje, wyrażone prostym zrozumiałym językiem, dotyczące: typu ubezpieczenia, wymagań związanych z kontraktem, zakresu ubezpieczenia oraz ryzyka nieobjętego ubezpieczeniem, sposobu płatności, wypłacanych składek. Kupujący powinni również uzyskać informacje dotyczące całkowitego kosztu ubezpieczenia, włącznie z opłatami za porady i wykonane usługi. Sprzedający ubezpieczenia powinni być zobowiązani do podania własnych danych kontaktowych i ujawnienia wszelkich możliwych interesów będących w konflikcie z dobrem klienta.

Ponadto kraje członkowskie mogą nałożyć na pośredników ubezpieczeniowych obowiązek ujawniania wynagrodzenia, pobieranych prowizji oraz korzyści innych niż pieniężne, dodano w tekście.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Odpowiedź na potrzeby klienta

Wszyscy pośrednicy ubezpieczeniowi powinni podlegać obowiązkowi rejestracji przez upoważniony do tego organ, we własnym państwie członkowskim. Osoby zajmujące się kontaktami z klientem i sprzedażą powinny zostać przeszkolone, w celu jak najlepszego zrozumienia potrzeb i wymagań klienta.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Firmy sprzedające ubezpieczenia powinny być ubezpieczone od odpowiedzialności zawodowej, w wysokości, co najmniej €1,250,000.

W celu ochrony klientów przed niemożnością pokrycia roszczeń lub zwrotu składki przez pośrednika ubezpieczeniowego, pośrednik powinien ustanowić fundusz gwarancyjny lub posiadać trwałą zdolność finansową w wysokości 4% sumy rocznych pobranych składek.

Zobacz również: Zmiany w ustawie o listach zastawnych i bankach hipotecznych

Sprzedaż wiązana i łączona

Jeżeli ubezpieczenie oferowane jest wraz z inną usługą lub produktem dodatkowym jako element pakietu, klient powinien mieć możliwość zakupu poszczególnych jego części razem lub osobno, w zależności od potrzeb oraz otrzymać informacje dotyczące opłat, składek oraz ryzyka dotyczące każdego z komponentów.

Kolejne kroki

Parlament zagłosował tylko nad wprowadzonymi przez siebie poprawkami, bez głosowania legislacyjnego, w celu potwierdzenia swojej pozycji przed negocjacjami z państwami członkowskimi.

Zobacz: Obowiązkowe ubezpieczenia OC

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Parlament Europejski

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA