REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jedzenie w pracy. Jak wpływa na relację pracowników?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
lunch praca jedzenie posiłek
lunch praca jedzenie posiłek
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Jakie są korzyści i preferencje związane z jedzeniem zapewnianym przez pracodawcę oraz wykorzystanie wspólnej przerwy na posiłek w pracy? Czy wspólny posiłek zmniejsza stres czy wręcz przeciwnie? Badanie przeprowadził SmartLunch.

Plusy jedzenia zapewnianego przez pracodawcę

REKLAMA

Według 43 proc. ankietowanych główną korzyścią płynącą z dostarczania jedzenia przez pracodawcę jest możliwość zaoszczędzenia w ten sposób czasu i pieniędzy. Jednak zapewnianie posiłków to nie tylko kwestia wygody, ale także kluczowy element codziennego komfortu pracowników. Niemal 35 proc. badanych docenia przede wszystkim zaspokojenie głodu za pomocą tego benefitu. Czterech na dziesięciu ankietowanych w beneficie żywieniowym najbardziej ceni brak konieczności przynoszenia własnych posiłków do pracy. Z kolei różnorodność i jakość oferowanych potraw są istotne dla niemal co piątego pracownika. Jedynie 5 proc. ankietowanych za najważniejsze uznaje możliwość wspólnego jedzenia z kolegami z pracy.

REKLAMA

- Analiza wyników ankiety pokazuje, że jedzenie zapewniane przez pracodawcę jest doceniane przez pracowników głównie z racji oszczędności czasu i pieniędzy. To szczególnie istotne w dobie szybkiego tempa życia, w którym niekiedy brakuje czasu nawet na przygotowanie porządnego posiłku. Nasze badania wykazują, że zarówno kobiety, jak i mężczyźni mają podobną opinię na ten temat, jednak kobiety nieco bardziej docenią te aspekty – komentuje Mateusz Tałpasz, CEO SmartLunch.

Przerwa obiadowa - co robią pracownicy oprócz jedzenia 

REKLAMA

Przerwa na posiłek to dla pracowników nie tylko czas na jedzenie, ale również na regenerację i integrację. Niemal połowa ankietowanych wykorzystuje ten moment w ciągu dnia na odpoczynek w samotności i relaks. Ponad jedna trzecia badanych spędza przerwę rozmawiając o bieżących projektach i zadaniach. Dla 12 proc. ankietowanych czas na spożycie posiłku w pracy jest okazją do załatwienia pilnych spraw osobistych. Jedynie co dziesiąty badany wykorzystuje przerwę obiadową do nawiązywania nowych znajomości.

– Młodsi pracownicy częściej wykorzystują przerwę na jedzenie do nawiązywania nowych znajomości, podczas gdy starsi koncentrują się na odpoczynku. To pokazuje, jak różnorodne są potrzeby naszych zespołów. Pracownicy biurowi częściej korzystają z możliwości nawiązania nowych kontaktów, co sprzyja budowaniu sieci zawodowych, natomiast pracownicy produkcyjni częściej załatwiają pilne sprawy osobiste podczas przerwy. Benefit żywieniowy pełni więc różne role dla różnych grup pracowników, co podkreśla jego uniwersalną wartość i znaczenie w życiu zawodowym – zauważa Mateusz Tałpasz. 

 

Wspólny posilek integruje 

Wspólne jedzenie w pracy przynosi wiele korzyści, wykraczających poza sam posiłek. Niemal połowa respondentów uważa, że posiłki spożywane ze współpracownikami pozwalają im odstresować się i pożartować. Dla co czwartego respondenta jest to okazja do porozmawiania o prywatnych sprawach. Z kolei 17 proc. badanych docenia możliwość lepszego poznania swoich kolegów. Jedynie 7 proc. pracowników uważa, że wspólne jedzenie umożliwia załatwianie służbowych spraw w luźniejszej atmosferze.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Źródło: W badaniu SmartLunch wzięło udział 10 622 pracowników korzystających z aplikacji SmartLunch. Badanie zostało przeprowadzone w lipcu 2024 roku.

Więcej ważnych informacji znajdziesz na stronie głównej Infor.pl

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Firma w Anglii w 2025 roku – czy to się nadal opłaca?

Rok 2025 to czas ogromnych wyzwań dla przedsiębiorców z Polski. Zmiany legislacyjne, niepewne otoczenie podatkowe, rosnąca liczba kontroli oraz nieprzewidywalność polityczna sprawiają, że coraz więcej firm poszukuje bezpiecznych alternatyw dla prowadzenia działalności. Jednym z najczęściej wybieranych kierunków pozostaje Wielka Brytania. Mimo Brexitu, inflacji i globalnych zmian gospodarczych, firma w Anglii to nadal bardzo atrakcyjna opcja dla polskich przedsiębiorców.

Windykacja należności krok po kroku [3 etapy]

Niezapłacone faktury to codzienność, z jaką muszą się mierzyć w swej działalności przedsiębiorcy. Postępowanie windykacyjne obejmuje szereg działań mających na celu ich odzyskanie. Kluczową rolę odgrywa w nim czas. Sprawne rozpoczęcie czynności windykacyjnych zwiększa szanse na skuteczne odzyskanie należności. Windykację możemy podzielić na trzy etapy: przedsądowy, sądowy i egzekucyjny.

Roczne rozliczenie składki zdrowotnej. 20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców

20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców. Chodzi o rozliczenie składki zdrowotnej. Kto musi złożyć dokumenty dotyczące rocznego rozliczenia składki na ubezpieczenie zdrowotne za 2024 r.? Co w przypadku nadpłaty składki zdrowotnej?

Klienci nie płacą za komórki i Internet, operatorzy telekomunikacyjni sami popadają w długi

Na koniec marca w rejestrze widniało niemal 300 tys. osób i firm z przeterminowanymi zobowiązaniami wynikającymi z umów telekomunikacyjnych - zapłata za komórki i Internet. Łączna wartość tych zaległości przekroczyła 1,4 mld zł. Największe obciążenia koncentrują się w stolicy – mieszkańcy Warszawy zalegają z płatnościami na blisko 130 mln zł, w czołówce jest też Kraków, Poznań i Łódź.

REKLAMA

Leasing: szykowana jest zmiana przepisów, która dodatkowo ułatwi korzystanie z tej formy finansowania

Branża leasingowa znajduje się obecnie w przededniu zmian legislacyjnych, które jeszcze bardziej ułatwią zawieranie umów. Dziś, by umowa leasingu była ważna, wymagana jest forma pisemna, a więc klient musi złożyć kwalifikowany podpis elektroniczny lub podpisać dokument fizycznie. To jednak już niebawem może się zmienić.

Spółka cywilna – kto jest odpowiedzialny za zobowiązania, kogo pozwać?

Spółka cywilna jest stosunkowo często spotykaną w praktyce formą prowadzenia działalności gospodarczej. Warto wiedzieć, że taka spółka nie ma osobowości prawnej i tak naprawdę nie jest generalnie żadnym samodzielnym podmiotem prawa. Jedynie niektóre ustawy (np. ustawy podatkowe) nadają spółce cywilnej przymiot podmiotu praw i obowiązków. W jaki sposób można pozwać kontrahenta, który prowadzi działalność w formie spółki cywilnej?

Polskie sklepy internetowe nie wykorzystują możliwości sprzedaży produktów w innych krajach - do zyskania jest wiele

43% sklepów internetowych nie prowadzi sprzedaży zagranicznej, a 40% posiada wyłącznie polską wersję językową. Tracą przez to ogromną możliwość rozwoju, bo w przypadku firm e-handlowych stawiających na globalizację z obrotów poza krajem zyskuje się średnio o 25% wyższe przychody.

Tego zawodu nie zastąpi AI. A które czeka zagłada? Ekspert: Programiści są pierwsi w kolejce

Sztuczna inteligencja na rynku pracy to temat, który budzi coraz większe emocje. W dobie dynamicznego rozwoju technologii jedno jest pewne – wiele profesji czeka poważna transformacja, a niektóre wręcz znikną. Ale są też takie zawody, których AI nie zastąpi – i to raczej nigdy. Jakie branże są najbardziej zagrożone? A gdzie ludzka praca pozostanie niezastąpiona? O tym mówi Jan Oleszczuk - Zygmuntowski z Polskiej Sieci Ekonomii.

REKLAMA

Branża handlowa traci coraz więcej na kradzieżach w sklepach. Jak handlowcy rozwiązują ten problem

Zmorą branży handlowej wciąż są kradzieże sklepowe. Nasiliły się one w okresie wysokiej inflacji, ale teraz nie słabną w oczekiwanym tempie. Kradzieży z powodów ekonomicznych jest mniej, natomiast rozzuchwalili się złodzieje kradnący dla zysku.

Nadchodzi czas pożegnań z papierowymi fakturami. Wszystko co trzeba wiedzieć o e-fakturowaniu i KSeF

Krajowy System eFaktur powstał by ułatwić życie przedsiębiorcom, ale jest też nowym obowiązkiem, którego przestrzeganie narzuca prawo. Firmy, które nie będą przestrzegać jego zasad, muszą liczyć się z dotkliwymi karami, wynoszącymi nawet 100% kwoty podatku z faktury wystawionej poza KSeF.

REKLAMA