REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Współpraca na styku biznesu i nauki to nieocenione korzyści także dla firm

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Współpraca na styku biznesu i nauki to nieocenione korzyści także dla firm
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Współpraca praktyków biznesu z instytucjami naukowymi wielu z nas kojarzy się głównie z działalnością społeczną. Korzyści dla uczelni i ich studentów są bowiem dość oczywiste. Mowa m.in. o dostępie do najnowszej wiedzy praktycznej i możliwości warsztatowego pogłębiania umiejętności uczniów, co pośrednio buduje także prestiż szkoły wyższej. A co z takiej współpracy może wynieść biznes? Wbrew pozorom to nie tylko poczucie dobrze wypełnionej misji, ale też korzyści ekonomiczne i wizerunkowe.

Współpraca firm z uczelniami

REKLAMA

Współpraca firmy prywatnej z uczelnią ułatwia późniejszą rekrutację – zyskujemy absolwentów, którzy znają już nieco naszą pracę od kuchni. To wielka oszczędność czasu i zasobów, które w innym wypadku należałoby poświęcić na rekrutację stażystów oraz znacznie dłuższy onboarding nowego pracownika. Innym benefitem jest możliwość budowania w ten sposób swojej marki w gronie jej potencjalnych przyszłych pracowników (employer branding), a także wzmacnianie wizerunku firmy wśród partnerów biznesowych. W grę wchodzi więc realizacja długofalowych celów wizerunkowych. 

REKLAMA

Weźmy za przykład branżę prawniczą, w której działam, a nawet ściślej segment ubezpieczeń transakcyjnych. Kanały dotarcia do potencjalnych odbiorców są tu bardzo ograniczone. Budowanie wizerunku eksperckiego wokół wąsko wyspecjalizowanych tematów, wyłącznie poprzez platformy społecznościowe nie zawsze zdaje egzamin, w szczególności dla podmiotów wchodzących na nowy rynek.

Inaczej jest w przypadku współpracy ze światem nauki. Uczelnie to dla firm naturalna droga do „promocji” świadczonych usług i reprezentowanej kultury korporacyjnej. To także możliwość uzyskania wspólnych korzyści poprzez „łączenie sił” z partnerami biznesowymi i instytucjami branżowymi.

Współpraca z Uniwersytetem Warszawskim

REKLAMA

Wyciągając powyższe wnioski, jako HWF Partners, nawiązaliśmy współpracę z Wydziałem Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Wspólnie z prof. Konradem Osajdą, Kierownikiem Katedry Prawa Handlowego, już wkrótce będziemy mieli przyjemność zaprosić studentów i doktorantów Uniwersytetu Warszawskiego do unikalnego programu ćwiczeniowo-warsztatowego z udziałem rekomendowanych partnerów i doradców z obszaru M&A. Zaproponujemy studentom cykl 12 spotkań, podczas których skupimy się na bardzo konkretnych i niezbędnych dla przyszłych praktyków z tego obszaru aspektach. Omówimy przykład umowy SPA (z ang. share purchase agreement) i jej najważniejsze elementy, przeanalizujemy krok po kroku proces due-diligence czy zbadamy rolę banku inwestycyjnego w procesie przejęcia firmy. 

Dla praktykującego prawnika, działalność naukowa to szansa na eksperckie pozycjonowanie w ramach instytucji o wysokiej renomie, w ściśle określonym gronie odbiorców. Przy okazji to także możliwość zyskania dostępu do ciekawych wydarzeń naukowych. Jako przykład z własnego doświadczenia mogę podać udział w konferencji organizowanej przez studentów London School of Economics, w której miałem przyjemność wziąć udział w roli prelegenta. Przyznaję, że nie spodziewałem się jak wiele ciekawych relacji biznesowych można stworzyć po wystąpieniu na studenckiej konferencji. Takie wydarzenia tradycyjnie przyciągają specjalistów z różnych sektorów, ale o sprecyzowanych oczekiwaniach, otwierając drogę do rozmów w dużo bardziej przyjaznej atmosferze. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Gorąco zachęcam do podejmowania podobnych działań przez inne przedsiębiorstwa, niezależnie od obszaru rynku, w którym się specjalizują. Korporacyjni decydenci powinni mieć na uwadze, że współpraca na styku biznesu i nauki to długoterminowa inwestycja z solidną stopą zwrotu.

Dr Chrystian Poszwiński

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dlaczego rezygnują z założenia własnej firmy: kobiety mają inny powód niż mężczyźni

Aż 47 proc. ankietowanych Polaków nie chciałoby prowadzić własnej firmy – wskazują dane z raportu „Polki i przedsiębiorczość 2024: Bariery w zakładaniu firmy”. Kobiety przed założeniem własnej firmy powstrzymuje sytuacja rodzinna, a mężczyzn – stan zdrowia. Nowe dane.

Branża meblarska mocno traci przez zagraniczną konkurencję, końca kłopotów nie widać

Wysokie koszty produkcji, spadający popyt i silna konkurencja z Azji osłabiają pozycję polskiej branży meblarskiej. Długi sektora, notowane w Krajowym Rejestrze Długów, sięgają już prawie 130 mln zł – coraz więcej przedsiębiorstw musi wybierać między utrzymaniem płynności a spłatą zobowiązań.

Prezydent zawetował. Przedsiębiorcy będą dalej płacić wysoką składkę zdrowotną a może rząd podejmie drugą próbę zmiany

Prezydent zawetował ustawę obniżającą składki zdrowotne dla przedsiębiorców. Rząd jednak nie ustępuje i podejmie kolejną próbę, powtarzając rozwiązania przyjęte w ustawie dokładnie w takiej samej treści. Jaka więc ma być składka zdrowotna gdy uda się przeprowadzić zmiany.

Rolnicy wierzą w dobrą koniunkturę - po dłuższej przerwie znów inwestują w maszyny rolnicze

W I kwartale 2025 roku rolnictwo było branżą z największym udziałem w finansowaniu maszyn i urządzeń przez firmy leasingowe – 28%, wynika z danych Związku Polskiego Leasingu. Rolnicy wracają do inwestowania wierząc w poprawę koniunktury w branży.

REKLAMA

Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

Termin składania wniosków o dopłaty bezpośrednie 2025

Jaki jest termin składania wniosków do ARIMR o dopłaty bezpośrednie w 2025 roku? Czy można złożyć dokumenty po terminie? Co z załącznikami?

REKLAMA

Co każdy prezes (CEO) powinien dziś wiedzieć o technologii?

Każda szkoła zarządzania mówi: deleguj odpowiedzialność. Niezależnie czy mówimy o MŚP czy dużej organizacji, zarządzanie technologią powinno więc być oddane w ręce tych, którzy się na niej znają. Z drugiej strony – jeśli mamy wyprzedzić konkurencję, trzeba inwestować i lewarować biznes przez technologię. Żeby robić to efektywnie, kadra zarządzająca musi rozumieć przynajmniej część świata IT. Problem w tym, że świat technologii jest tak przeładowany informacjami, że często nawet eksperci od IT się w nim gubią. Co warto rozumieć? Jak głęboko wchodzić w poszczególne zagadnienia? Jak rozmawiać z zespołem, który zasypuje wieloma szczegółami? Oto krótki, praktyczny przewodnik.

Działania marketingowe jako kompatybilny element Public Relations

Współczesna komunikacja biznesowa coraz częściej wymaga synergicznego podejścia do działań promocyjnych i wizerunkowych. Marketing i Public Relations (PR), choć wywodzą się z różnych tradycji i pełnią odmienne funkcje, dziś coraz częściej przenikają się i wspólnie pracują na sukces marki. W dobie mediów społecznościowych, globalizacji i błyskawicznego obiegu informacji działania marketingowe stają się kompatybilnym, a nierzadko wręcz niezbędnym elementem strategii PR.

REKLAMA