REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Współpraca na styku biznesu i nauki to nieocenione korzyści także dla firm

Współpraca na styku biznesu i nauki to nieocenione korzyści także dla firm
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Współpraca praktyków biznesu z instytucjami naukowymi wielu z nas kojarzy się głównie z działalnością społeczną. Korzyści dla uczelni i ich studentów są bowiem dość oczywiste. Mowa m.in. o dostępie do najnowszej wiedzy praktycznej i możliwości warsztatowego pogłębiania umiejętności uczniów, co pośrednio buduje także prestiż szkoły wyższej. A co z takiej współpracy może wynieść biznes? Wbrew pozorom to nie tylko poczucie dobrze wypełnionej misji, ale też korzyści ekonomiczne i wizerunkowe.

Współpraca firm z uczelniami

REKLAMA

Współpraca firmy prywatnej z uczelnią ułatwia późniejszą rekrutację – zyskujemy absolwentów, którzy znają już nieco naszą pracę od kuchni. To wielka oszczędność czasu i zasobów, które w innym wypadku należałoby poświęcić na rekrutację stażystów oraz znacznie dłuższy onboarding nowego pracownika. Innym benefitem jest możliwość budowania w ten sposób swojej marki w gronie jej potencjalnych przyszłych pracowników (employer branding), a także wzmacnianie wizerunku firmy wśród partnerów biznesowych. W grę wchodzi więc realizacja długofalowych celów wizerunkowych. 

REKLAMA

Weźmy za przykład branżę prawniczą, w której działam, a nawet ściślej segment ubezpieczeń transakcyjnych. Kanały dotarcia do potencjalnych odbiorców są tu bardzo ograniczone. Budowanie wizerunku eksperckiego wokół wąsko wyspecjalizowanych tematów, wyłącznie poprzez platformy społecznościowe nie zawsze zdaje egzamin, w szczególności dla podmiotów wchodzących na nowy rynek.

Inaczej jest w przypadku współpracy ze światem nauki. Uczelnie to dla firm naturalna droga do „promocji” świadczonych usług i reprezentowanej kultury korporacyjnej. To także możliwość uzyskania wspólnych korzyści poprzez „łączenie sił” z partnerami biznesowymi i instytucjami branżowymi.

Współpraca z Uniwersytetem Warszawskim

REKLAMA

Wyciągając powyższe wnioski, jako HWF Partners, nawiązaliśmy współpracę z Wydziałem Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Wspólnie z prof. Konradem Osajdą, Kierownikiem Katedry Prawa Handlowego, już wkrótce będziemy mieli przyjemność zaprosić studentów i doktorantów Uniwersytetu Warszawskiego do unikalnego programu ćwiczeniowo-warsztatowego z udziałem rekomendowanych partnerów i doradców z obszaru M&A. Zaproponujemy studentom cykl 12 spotkań, podczas których skupimy się na bardzo konkretnych i niezbędnych dla przyszłych praktyków z tego obszaru aspektach. Omówimy przykład umowy SPA (z ang. share purchase agreement) i jej najważniejsze elementy, przeanalizujemy krok po kroku proces due-diligence czy zbadamy rolę banku inwestycyjnego w procesie przejęcia firmy. 

Dla praktykującego prawnika, działalność naukowa to szansa na eksperckie pozycjonowanie w ramach instytucji o wysokiej renomie, w ściśle określonym gronie odbiorców. Przy okazji to także możliwość zyskania dostępu do ciekawych wydarzeń naukowych. Jako przykład z własnego doświadczenia mogę podać udział w konferencji organizowanej przez studentów London School of Economics, w której miałem przyjemność wziąć udział w roli prelegenta. Przyznaję, że nie spodziewałem się jak wiele ciekawych relacji biznesowych można stworzyć po wystąpieniu na studenckiej konferencji. Takie wydarzenia tradycyjnie przyciągają specjalistów z różnych sektorów, ale o sprecyzowanych oczekiwaniach, otwierając drogę do rozmów w dużo bardziej przyjaznej atmosferze. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Gorąco zachęcam do podejmowania podobnych działań przez inne przedsiębiorstwa, niezależnie od obszaru rynku, w którym się specjalizują. Korporacyjni decydenci powinni mieć na uwadze, że współpraca na styku biznesu i nauki to długoterminowa inwestycja z solidną stopą zwrotu.

Dr Chrystian Poszwiński

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Producenci miodów pitnych apelują o zmiany

Miód pitny jest jednym z najstarszych napojów alkoholowych, kojarzy się z polską kulturą czasów szlacheckich. Związek Pracodawców Polska Rada Winiarstwa apeluje o stosowne zmiany dla producentów miodów pitnych. Czy w Polsce może być boom na miody pitne na podobieństwo tego w USA? 

Wykaz podmiotów podlegających ochronie: 17 spółek strategicznych dla Polski

TVN oraz Polsat dołączą do wykazu firm strategicznych Polski – zapowiedział premier Donald Tusk. Obecnie wykaz ten obejmuje 17 spółek działających w branżach zajmujących się m.in. energetyką, paliwami czy dostawą usług telekomunikacyjnych.

Nowe obowiązki dla przedsiębiorców w związku z GSPR [komentarz ekspercki]

Firmy stoją przed kolejnym wyzwaniem. Od 13 grudnia 2024 roku unijne rozporządzenie o ogólnym bezpieczeństwie produktów (GPSR) wprowadza nowe obowiązki dla przedsiębiorców. Oznacza to surowsze kontrole i wysokie kary. Czy polskie firmy są na to gotowe? 

Firmy przestają mieć obawy przed inflacją i dlatego spodziewają się wzrostu sprzedaży swoich towarów i usług

Subindeks Barometru EFL dla branży produkcyjnej w czwartym kwartale tego roku wyniósł 51,1 pkt. i choć odnotował minimalny spadek w ujęciu kwartalnym (-0,3 pkt.), to jednak prezentuje się optymistycznie. Wszak odczyt przez cały 2024 rok utrzymał się powyżej progu 50 pkt., co oznacza, że firmy produkcyjne cały czas widzą perspektywy rozwoju swojego biznesu.

REKLAMA

Czy firmy w Polsce dbają o zrównoważony rozwój

Aż 40 proc. przedstawicieli działających w Polsce organizacji narzeka na niewystarczające zainteresowanie zarządu w obszar ESG. Tak wynika z badania przeprowadzonego przez LeasingTeam Group. 

Cyfrowe rozwiązania w firmie na drodze do ESG

Biznes obecnie to umiejętne łączenie efektywności operacyjnej i odpowiedzialności ekologicznej i społecznej. Chęć jednoczesnego zachowania konkurencyjności i odpowiedzialności związanej z ochroną środowiska wymaga sięgania po różne rozwiązania, np. cyfrowe. 

ESG w praktyce - jakie kroki podejmować, by zmiany były skuteczne?

Raportowanie ESG działa już w wielu branżach. W 2024 roku presja regulacyjna związana z ESG stała się kluczowym czynnikiem wpływającym na rynek nieruchomości komercyjnych. Chociaż inwestorzy traktują ESG jako wartość dodaną, a nie obciążenie, to nie brakuje wyzwań w tym kontekście. 

Raport: Firmy w Polsce coraz bardziej zaangażowane w działania społeczne i środowiskowe

Raport Francusko-Polskiej Izby Gospodarczej: Firmy w Polsce coraz bardziej zaangażowane w działania społeczne i środowiskowe. Jak firmy operujące na rynku polskim podchodzą do kwestii środowiskowych, społecznych i zarządzania przedsiębiorstwem (ESG)?

REKLAMA

Przedsiębiorców Mikołaj uszczęśliwiłby najbardziej, dając im gotówkę na podróże lub rozwój pasji. Poprawa finansów firmy już nie jest priorytetem

W co zainwestowaliby przedsiębiorcy, gdyby dostali 100 tys. zł od Mikołaja? Nieruchomości i firma są daleko. Work life balance jest na topie także u przedsiębiorców, a specyficzna biznesowa jego odmiana wskazuje na podróże i rozwijanie pasji.

Umorzenie składek. Wnioski do ZUS można składać od 6 stycznia 2025 r.

Umorzenie składek. Wnioski do ZUS można składać od 6 stycznia 2025 r. Kto może złożyć wniosek o umorzenie składek? Jakie warunki należy spełniać, by wystąpić z wnioskiem o umorzenie składek? Co będzie podlegało umorzeniu?

REKLAMA