REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Współpraca na styku biznesu i nauki to nieocenione korzyści także dla firm

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Współpraca na styku biznesu i nauki to nieocenione korzyści także dla firm
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Współpraca praktyków biznesu z instytucjami naukowymi wielu z nas kojarzy się głównie z działalnością społeczną. Korzyści dla uczelni i ich studentów są bowiem dość oczywiste. Mowa m.in. o dostępie do najnowszej wiedzy praktycznej i możliwości warsztatowego pogłębiania umiejętności uczniów, co pośrednio buduje także prestiż szkoły wyższej. A co z takiej współpracy może wynieść biznes? Wbrew pozorom to nie tylko poczucie dobrze wypełnionej misji, ale też korzyści ekonomiczne i wizerunkowe.

Współpraca firm z uczelniami

REKLAMA

Współpraca firmy prywatnej z uczelnią ułatwia późniejszą rekrutację – zyskujemy absolwentów, którzy znają już nieco naszą pracę od kuchni. To wielka oszczędność czasu i zasobów, które w innym wypadku należałoby poświęcić na rekrutację stażystów oraz znacznie dłuższy onboarding nowego pracownika. Innym benefitem jest możliwość budowania w ten sposób swojej marki w gronie jej potencjalnych przyszłych pracowników (employer branding), a także wzmacnianie wizerunku firmy wśród partnerów biznesowych. W grę wchodzi więc realizacja długofalowych celów wizerunkowych. 

REKLAMA

Weźmy za przykład branżę prawniczą, w której działam, a nawet ściślej segment ubezpieczeń transakcyjnych. Kanały dotarcia do potencjalnych odbiorców są tu bardzo ograniczone. Budowanie wizerunku eksperckiego wokół wąsko wyspecjalizowanych tematów, wyłącznie poprzez platformy społecznościowe nie zawsze zdaje egzamin, w szczególności dla podmiotów wchodzących na nowy rynek.

Inaczej jest w przypadku współpracy ze światem nauki. Uczelnie to dla firm naturalna droga do „promocji” świadczonych usług i reprezentowanej kultury korporacyjnej. To także możliwość uzyskania wspólnych korzyści poprzez „łączenie sił” z partnerami biznesowymi i instytucjami branżowymi.

Współpraca z Uniwersytetem Warszawskim

REKLAMA

Wyciągając powyższe wnioski, jako HWF Partners, nawiązaliśmy współpracę z Wydziałem Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Wspólnie z prof. Konradem Osajdą, Kierownikiem Katedry Prawa Handlowego, już wkrótce będziemy mieli przyjemność zaprosić studentów i doktorantów Uniwersytetu Warszawskiego do unikalnego programu ćwiczeniowo-warsztatowego z udziałem rekomendowanych partnerów i doradców z obszaru M&A. Zaproponujemy studentom cykl 12 spotkań, podczas których skupimy się na bardzo konkretnych i niezbędnych dla przyszłych praktyków z tego obszaru aspektach. Omówimy przykład umowy SPA (z ang. share purchase agreement) i jej najważniejsze elementy, przeanalizujemy krok po kroku proces due-diligence czy zbadamy rolę banku inwestycyjnego w procesie przejęcia firmy. 

Dla praktykującego prawnika, działalność naukowa to szansa na eksperckie pozycjonowanie w ramach instytucji o wysokiej renomie, w ściśle określonym gronie odbiorców. Przy okazji to także możliwość zyskania dostępu do ciekawych wydarzeń naukowych. Jako przykład z własnego doświadczenia mogę podać udział w konferencji organizowanej przez studentów London School of Economics, w której miałem przyjemność wziąć udział w roli prelegenta. Przyznaję, że nie spodziewałem się jak wiele ciekawych relacji biznesowych można stworzyć po wystąpieniu na studenckiej konferencji. Takie wydarzenia tradycyjnie przyciągają specjalistów z różnych sektorów, ale o sprecyzowanych oczekiwaniach, otwierając drogę do rozmów w dużo bardziej przyjaznej atmosferze. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Gorąco zachęcam do podejmowania podobnych działań przez inne przedsiębiorstwa, niezależnie od obszaru rynku, w którym się specjalizują. Korporacyjni decydenci powinni mieć na uwadze, że współpraca na styku biznesu i nauki to długoterminowa inwestycja z solidną stopą zwrotu.

Dr Chrystian Poszwiński

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

Webinar: Architekci zmiany

Jak dobrać zespół, który skutecznie przeprowadzi transformację?

Ponad 156 mln zł na zagraniczną ekspansję firm! PARP ogłasza wyniki naboru "Promocja marki innowacyjnych MŚP"

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) opublikowała wyniki naboru w konkursie „Promocja marki innowacyjnych MŚP”, realizowanym w ramach programu Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki (FENG). Wsparcie trafi do 183 projektów na łączną kwotę ponad 156 mln zł, które pomogą polskim przedsiębiorstwom w promocji produktów i usług na rynkach międzynarodowych.

Kim jest rzecznik patentowy i jak wspiera przedsiębiorców?

Do 5 września trwa nabór na aplikację rzecznikowską. To ścieżka kariery m.in. dla absolwentów kierunków prawniczych, technicznych i ścisłych. Problem w tym, że wielu studentów nie ma świadomości, że taki zawód zaufania publicznego istnieje i jaka jest jego rola. W Polsce jest dziś 1 tys. rzeczników patentowych.

REKLAMA

Weto prezydenta dla ustawy wiatrakowej a weto dla ustawy o deregulacji w energetyce

Jakie znaczenie ma weto prezydenta dla ustawy wiatrakowej? Najbardziej poszkodowani są mieszkańcy posiadający domy w bezpośrednim sąsiedztwie farm wiatrowych. Mieli otrzymać nawet do 20 tys. zł do podziału dla mieszkańców posiadających nieruchomości w promieniu 1 km od turbiny. Natomiast bardziej problematyczne dla rozwoju OZE jest weto dla Ustawy o deregulacji w energetyce.

Poławianie pereł. W jaki sposób łączyć technologię z autentycznością, by pozyskiwać jak najlepszych kandydatów?

Wyobraź sobie świat, w którym rekrutacja to już nie tylko „polowanie” na talenty, lecz dynamiczny ekosystem przewidywania i kreowania przyszłości organizacji. To scena, na której algorytmy AI nie tylko analizują CV, ale z chirurgiczną precyzją tropią osoby, które za moment zmienią rolę. Czy rekruterzy są gotowi na to, by wykorzystać potencjał AI mądrze, z korzyścią zarówno dla firmy, jak i kandydata?

Fundusz Bezpieczeństwa i Obronności oraz Spółka Specjalnego Przeznaczenia. Ważne zmiany dla polskiej gospodarki i przedsiębiorców [PROJEKT]

W obliczu dynamicznych zmian geopolitycznych i rosnących zagrożeń dla stabilności europejskiej, Polska podejmuje zdecydowane kroki w kierunku wzmocnienia swojej odporności. Jednym z najważniejszych elementów tej strategii jest powołanie Funduszu Bezpieczeństwa i Obronności – inicjatywy, która nie tylko odpowiada na wymogi Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO), ale także stanowi istotny element w budowaniu nowoczesnej, bezpiecznej i innowacyjnej gospodarki.

Dlaczego warto posiadać konto bankowe za granicą?

Wielu przedsiębiorców w Polsce skupia się na bieżącym prowadzeniu biznesu, dbając o sprzedaż, marketing czy rozwój produktów. Jednak nie zawsze równie dużą wagę przykładają do kwestii związanych z bezpieczeństwem finansowym firmy. W praktyce to właśnie sprawy bankowe i podatkowe mogą przesądzić o stabilności przedsiębiorstwa, a nawet o jego być albo nie być.

REKLAMA

Jak chronić tajemnicę przedsiębiorstwa transportowego? Co zrobić w przypadku naruszenia poufności?

Współczesny rynek transportowy charakteryzuje się rosnącą konkurencją, wysoką dynamiką zmian oraz presją na efektywność kosztową. Przedsiębiorstwa działające w tym sektorze muszą nie tylko inwestować we flotę, nowoczesne technologie i kwalifikacje pracowników, ale także skutecznie chronić informacje, które stanowią o ich przewadze rynkowej.

Tańsze tankowanie od września – ORLEN wprowadza nową promocję dla kierowców

Od 1 września 2025 roku na stacjach ORLEN w całej Polsce rusza nowa akcja promocyjna. Kierowcy mogą liczyć na zniżki nawet do 20 zł przy jednym tankowaniu, a co ważne – promocja obowiązuje codziennie, przez cały miesiąc. To kontynuacja wakacyjnych rabatów, ale w nieco innej, bardziej elastycznej formie.

REKLAMA