REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Współpraca na styku biznesu i nauki to nieocenione korzyści także dla firm

Współpraca na styku biznesu i nauki to nieocenione korzyści także dla firm
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Współpraca praktyków biznesu z instytucjami naukowymi wielu z nas kojarzy się głównie z działalnością społeczną. Korzyści dla uczelni i ich studentów są bowiem dość oczywiste. Mowa m.in. o dostępie do najnowszej wiedzy praktycznej i możliwości warsztatowego pogłębiania umiejętności uczniów, co pośrednio buduje także prestiż szkoły wyższej. A co z takiej współpracy może wynieść biznes? Wbrew pozorom to nie tylko poczucie dobrze wypełnionej misji, ale też korzyści ekonomiczne i wizerunkowe.

Współpraca firm z uczelniami

REKLAMA

Współpraca firmy prywatnej z uczelnią ułatwia późniejszą rekrutację – zyskujemy absolwentów, którzy znają już nieco naszą pracę od kuchni. To wielka oszczędność czasu i zasobów, które w innym wypadku należałoby poświęcić na rekrutację stażystów oraz znacznie dłuższy onboarding nowego pracownika. Innym benefitem jest możliwość budowania w ten sposób swojej marki w gronie jej potencjalnych przyszłych pracowników (employer branding), a także wzmacnianie wizerunku firmy wśród partnerów biznesowych. W grę wchodzi więc realizacja długofalowych celów wizerunkowych. 

REKLAMA

Weźmy za przykład branżę prawniczą, w której działam, a nawet ściślej segment ubezpieczeń transakcyjnych. Kanały dotarcia do potencjalnych odbiorców są tu bardzo ograniczone. Budowanie wizerunku eksperckiego wokół wąsko wyspecjalizowanych tematów, wyłącznie poprzez platformy społecznościowe nie zawsze zdaje egzamin, w szczególności dla podmiotów wchodzących na nowy rynek.

Inaczej jest w przypadku współpracy ze światem nauki. Uczelnie to dla firm naturalna droga do „promocji” świadczonych usług i reprezentowanej kultury korporacyjnej. To także możliwość uzyskania wspólnych korzyści poprzez „łączenie sił” z partnerami biznesowymi i instytucjami branżowymi.

Współpraca z Uniwersytetem Warszawskim

REKLAMA

Wyciągając powyższe wnioski, jako HWF Partners, nawiązaliśmy współpracę z Wydziałem Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Wspólnie z prof. Konradem Osajdą, Kierownikiem Katedry Prawa Handlowego, już wkrótce będziemy mieli przyjemność zaprosić studentów i doktorantów Uniwersytetu Warszawskiego do unikalnego programu ćwiczeniowo-warsztatowego z udziałem rekomendowanych partnerów i doradców z obszaru M&A. Zaproponujemy studentom cykl 12 spotkań, podczas których skupimy się na bardzo konkretnych i niezbędnych dla przyszłych praktyków z tego obszaru aspektach. Omówimy przykład umowy SPA (z ang. share purchase agreement) i jej najważniejsze elementy, przeanalizujemy krok po kroku proces due-diligence czy zbadamy rolę banku inwestycyjnego w procesie przejęcia firmy. 

Dla praktykującego prawnika, działalność naukowa to szansa na eksperckie pozycjonowanie w ramach instytucji o wysokiej renomie, w ściśle określonym gronie odbiorców. Przy okazji to także możliwość zyskania dostępu do ciekawych wydarzeń naukowych. Jako przykład z własnego doświadczenia mogę podać udział w konferencji organizowanej przez studentów London School of Economics, w której miałem przyjemność wziąć udział w roli prelegenta. Przyznaję, że nie spodziewałem się jak wiele ciekawych relacji biznesowych można stworzyć po wystąpieniu na studenckiej konferencji. Takie wydarzenia tradycyjnie przyciągają specjalistów z różnych sektorów, ale o sprecyzowanych oczekiwaniach, otwierając drogę do rozmów w dużo bardziej przyjaznej atmosferze. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Gorąco zachęcam do podejmowania podobnych działań przez inne przedsiębiorstwa, niezależnie od obszaru rynku, w którym się specjalizują. Korporacyjni decydenci powinni mieć na uwadze, że współpraca na styku biznesu i nauki to długoterminowa inwestycja z solidną stopą zwrotu.

Dr Chrystian Poszwiński

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

REKLAMA

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

REKLAMA

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA