REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

1000 zł na całe świąteczne zakupy? Taka kwota wystarczy połowie Polaków

1000 zł na całe świąteczne zakupy? Taka kwota wystarczy połowie Polaków
1000 zł na całe świąteczne zakupy? Taka kwota wystarczy połowie Polaków
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Ponad połowa badanych Polaków planuje przeznaczyć na wszystkie świąteczne (chodzi oczywiście o Święta Bożego Narodzenia) zakupy do 1000 zł - wynika z badania opublikowanego 6 grudnia 2023 r. przez Mastercard. Dodano, że ok. 46 proc. odkłada na ten cel z dużym wyprzedzeniem.

Badanie: ponad połowa Polaków planuje przeznaczyć na świąteczne zakupy do 1000 zł

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Minds & Roses na zlecenie Mastercard, mniej niż połowa respondentów odkłada pieniądze na wydatki świąteczne z dużym wyprzedzeniem. Przy czym - jak napisano - świąteczny budżet częściej planują kobiety niż mężczyźni (48 proc. vs. 44 proc.), a także osoby w wieku 18-24 lata i 35-44 lata (po 49 proc.). Odmienną postawę przyjmuje 54 proc. ankietowanych, którzy o świątecznych wydatkach myślą w ostatniej chwili. Natomiast - jak napisano - co trzeci Polak nie przejmuje się tym, ile będzie kosztować celebracja nadchodzących świąt.

Jeżeli chodzi o wydatki na prezenty, to 2/3 badanych zamierza przeznaczyć na nie nie więcej niż 1000 zł, a wśród trzech najczęściej wybieranych kategorii prezentów znajdują się ubrania i dodatki (45 proc.), zabawki (41 proc.), książki (39 proc.). W opracowaniu przekazano, że oprócz klasycznych pomysłów na podarki, Polacy coraz częściej decydują się wspierać pasje swoich bliskich. Taki klucz wyboru upominków zadeklarowało w badaniu 29 proc. Ponadto - jak wskazano - 26 proc. zamierza podarować vouchery, 25 proc. - gry komputerowe, a 17 proc. - bilety na wydarzenia. "Dane z badania pokazują stosunkowo dużą popularność prezentów związanych z emocjami i doświadczeniami, zwłaszcza w młodszej grupie wiekowej" – podsumowała dyrektor generalna Mastercard Polska Marta Życińska.

Z opracowania wynika, że 8 proc. ankietowanych nie planuje zakupu prezentów.

Jeżeli chodzi o finansowanie wydatków świątecznych to - jak wskazuje badanie - 73 proc. respondentów nigdy nie pożycza na ten cel pieniędzy, a jeśli nie ma wystarczających środków, to rezygnuje z części wydatków. Z kolei 27 proc. przyznało, że zdarza im się korzystać z pożyczek od bliskich lub banku, przy czym takie sytuacje częściej przytrafiają się mężczyznom (30 proc.) niż kobietom (23 proc.).

Wskazano też, że w razie konieczności pokrycia niespodziewanych kosztów, 32 proc. ankietowanych gotowa jest sięgnąć po oszczędności, 21 proc. zapłacić kartą kredytową, a 18 proc. skorzystałoby z opcji odroczonych płatności (Buy Now, Pay Later).

Badanie zostało przeprowadzone w listopadzie 2023 r., na grupie 1071 klientów banków w wieku od 18-60 lat. 

(PAP)
autorka: Ewa Wesołowska
ewes/ mmu/

REKLAMA

 

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA