REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Posiadanie własnej firmy to plan na przyszłość ponad 80 proc. młodych w wieku 8-14 lat

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
81 proc. osób z Polski w wieku 8-14 lat chce posiadać przedsiębiorstwo, prowadzić małą firmę albo mieć poboczny biznes – wynika z raportu
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Młode pokolenie już zarabia. Ma też sprecyzowane plany dotyczące tego, co chce robić w przyszłości. I tak, 81 proc. osób z Polski w wieku 8-14 lat chce posiadać przedsiębiorstwo, prowadzić małą firmę albo mieć poboczny biznes. Pracę dla kogoś innego wybrałoby natomiast 11 proc. badanych.

Młodzi już zarabiają 

REKLAMA

Jak wynika z opublikowanego w piątek badania, 65 proc. osób w wieku 8-14 lat w Polsce zarobiło w zeszłym roku pieniądze, najczęściej dzięki domowym obowiązkowym wykonywanym m.in. dla rodziców, ale również poprzez sprzedaż rzeczy w internecie. 76 proc. wykorzystało do tego celu technologie, przy czym najczęściej były to: media społecznościowe (47 proc.) i internetowe platformy sprzedażowe (46 proc.).

REKLAMA

Zgodnie z raportem firmy Visa, 81 proc. badanych chce posiadać przedsiębiorstwo, prowadzić małą firmę albo mieć poboczny biznes, a 11 proc. wybrałoby "pracę dla kogoś innego". Powołując się na dane Zakładu Ubezpieczeń Społecznych z września br. zauważono, że "preferencje te pozostają w wyraźnym kontraście do obecnej sytuacji w Polsce". Wskazano, iż wśród osób ubezpieczonych w ZUS 71,5 proc. stanowią pracownicy, 10,8 proc. przedsiębiorcy i osoby z nimi współpracujące, a 8 proc. osoby pracujące na podstawie umowy zlecenia lub umowy agencyjnej.

Wśród technologii, które mogą im się przydać w pracy, osoby w wieku 8-14 lat najchętniej wskazywały social media (40 proc.) oraz technologie służące komunikacji (29 proc.). Wiedzę o zarabianiu pieniędzy częściej czerpią ze źródeł publikowanych w kanałach cyfrowych (38 proc.) względem tradycyjnych źródeł, takich jak książki (19 proc.).

Gdzie młode pokolenie szuka inspiracji

REKLAMA

"TikTokerzy i YouTuberzy są głównym źródłem inspiracji dla młodego pokolenia – w największym stopniu ich wyobraźnię pobudzają media społecznościowe i twórcy treści (54 proc.). Rzadziej są to bardziej konwencjonalne źródła inspiracji, jak rozmowa ze znajomymi (35 proc.) czy rysowanie i pisanie (36 proc.)" – zaznaczono w raporcie.

Zapytani o innowacje, które byłyby dla nich pomocne w przyszłości, badani najczęściej wymieniali: roboty i maszyny wykrywające oszustwa, tłumaczące języki i zwalczające choroby. Wśród proponowanych rozwiązań odali m.in.: aparat douszny pozwalający rozumieć każdy język, w którym mówi osoba z obcego kraju, aplikacja do obliczania wszystkich rachunków i oszczędności, zegarek, który alarmowałby o chorobach, czy pierścień, który zachowywałyby się jak telefon.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Cytowany w raporcie dyrektor generalny Visa w Polsce Adrian Kurowski zauważył, że młodsze pokolenia będą miały "ogromny wpływ na sposób działania i myślenia firm oraz rządów, a także na funkcjonowanie całej gospodarki". Dodał, że zmiana przyjdzie szybciej niż nam się wydaje. "Młodzi ludzie oczekują, że życie będzie łatwe i wygodne – zrozumienie ich podejścia to być albo nie być dla firm i warunek zbudowania prężnie rozwijającej się gospodarki" – wskazał Kurowski.

Badanie na zlecenie Visa przeprowadzone przez Opinium na próbie 500 respondentów w wieku 8-14 lat, zrealizowane w Polsce w dniach 15-20 sierpnia br. na podstawie badania internetowego. 

Autor: Adrian Reszczyński

ra/ pad/

Więcej ważnych informacji znajdziesz na stronie głównej Infor.pl

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

REKLAMA

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

REKLAMA

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

Kryzys się skończył, inflacja wyhamowała, a mimo to kradzieży sklepowych jest coraz więcej

Kradzieże w sklepach wciąż są dla branży handlowej wielkim problemem. Choć kryzys się skończył, inflacja wygasa, złodzieje nie rezygnują. Kradną nie tylko kosmetyki czy alkohole - na handel, ale nadal na dużą skalę przedmiotem kradzieży są artykuły spożywcze.

REKLAMA