REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Posiadanie własnej firmy to plan na przyszłość ponad 80 proc. młodych w wieku 8-14 lat

81 proc. osób z Polski w wieku 8-14 lat chce posiadać przedsiębiorstwo, prowadzić małą firmę albo mieć poboczny biznes – wynika z raportu
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Młode pokolenie już zarabia. Ma też sprecyzowane plany dotyczące tego, co chce robić w przyszłości. I tak, 81 proc. osób z Polski w wieku 8-14 lat chce posiadać przedsiębiorstwo, prowadzić małą firmę albo mieć poboczny biznes. Pracę dla kogoś innego wybrałoby natomiast 11 proc. badanych.

Młodzi już zarabiają 

REKLAMA

Jak wynika z opublikowanego w piątek badania, 65 proc. osób w wieku 8-14 lat w Polsce zarobiło w zeszłym roku pieniądze, najczęściej dzięki domowym obowiązkowym wykonywanym m.in. dla rodziców, ale również poprzez sprzedaż rzeczy w internecie. 76 proc. wykorzystało do tego celu technologie, przy czym najczęściej były to: media społecznościowe (47 proc.) i internetowe platformy sprzedażowe (46 proc.).

REKLAMA

Zgodnie z raportem firmy Visa, 81 proc. badanych chce posiadać przedsiębiorstwo, prowadzić małą firmę albo mieć poboczny biznes, a 11 proc. wybrałoby "pracę dla kogoś innego". Powołując się na dane Zakładu Ubezpieczeń Społecznych z września br. zauważono, że "preferencje te pozostają w wyraźnym kontraście do obecnej sytuacji w Polsce". Wskazano, iż wśród osób ubezpieczonych w ZUS 71,5 proc. stanowią pracownicy, 10,8 proc. przedsiębiorcy i osoby z nimi współpracujące, a 8 proc. osoby pracujące na podstawie umowy zlecenia lub umowy agencyjnej.

Wśród technologii, które mogą im się przydać w pracy, osoby w wieku 8-14 lat najchętniej wskazywały social media (40 proc.) oraz technologie służące komunikacji (29 proc.). Wiedzę o zarabianiu pieniędzy częściej czerpią ze źródeł publikowanych w kanałach cyfrowych (38 proc.) względem tradycyjnych źródeł, takich jak książki (19 proc.).

Gdzie młode pokolenie szuka inspiracji

REKLAMA

"TikTokerzy i YouTuberzy są głównym źródłem inspiracji dla młodego pokolenia – w największym stopniu ich wyobraźnię pobudzają media społecznościowe i twórcy treści (54 proc.). Rzadziej są to bardziej konwencjonalne źródła inspiracji, jak rozmowa ze znajomymi (35 proc.) czy rysowanie i pisanie (36 proc.)" – zaznaczono w raporcie.

Zapytani o innowacje, które byłyby dla nich pomocne w przyszłości, badani najczęściej wymieniali: roboty i maszyny wykrywające oszustwa, tłumaczące języki i zwalczające choroby. Wśród proponowanych rozwiązań odali m.in.: aparat douszny pozwalający rozumieć każdy język, w którym mówi osoba z obcego kraju, aplikacja do obliczania wszystkich rachunków i oszczędności, zegarek, który alarmowałby o chorobach, czy pierścień, który zachowywałyby się jak telefon.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Cytowany w raporcie dyrektor generalny Visa w Polsce Adrian Kurowski zauważył, że młodsze pokolenia będą miały "ogromny wpływ na sposób działania i myślenia firm oraz rządów, a także na funkcjonowanie całej gospodarki". Dodał, że zmiana przyjdzie szybciej niż nam się wydaje. "Młodzi ludzie oczekują, że życie będzie łatwe i wygodne – zrozumienie ich podejścia to być albo nie być dla firm i warunek zbudowania prężnie rozwijającej się gospodarki" – wskazał Kurowski.

Badanie na zlecenie Visa przeprowadzone przez Opinium na próbie 500 respondentów w wieku 8-14 lat, zrealizowane w Polsce w dniach 15-20 sierpnia br. na podstawie badania internetowego. 

Autor: Adrian Reszczyński

ra/ pad/

Więcej ważnych informacji znajdziesz na stronie głównej Infor.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA