REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Dlaczego warto sprezentować kartę podarunkową na Black Friday?

Karty podarunkowe zwiększają szansę na sukces w Black Friday
Karty podarunkowe zwiększają szansę na sukces w Black Friday
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Najgorętszy okres w sprzedaży już za chwilę. 24 listopada będzie Black Friday, a po nim jeszcze co najmniej miesiąc zakupowego szaleństwa. Jak wykorzystać potencjał kart podarunkowych w tym czasie? 

Karty podarunkowe na Black Friday? Jak najbardziej!

REKLAMA

Black Friday to prawdziwe święto konsumpcji, które zyskało rozgłos na całym świecie. To moment, w którym konsumenci i sprzedawcy wspólnie odliczają dni do rozpoczęcia sezonu zakupów świątecznych. Ciężko nie zauważyć, że w okresie maksymalnych obniżek cen za środki dostępne na kartach podarunkowych można kupić jeszcze więcej! To duży atut dla klienta, ale też ogromna szansa dla marek, które korzystają z kart podarunkowych jako jednej z form marketingu.

REKLAMA

- Jednym z ważnych elementów budowania lojalności i relacji z konsumentami są karty podarunkowe. Są atrakcyjnym benefitem dla pracowników, dla stałych klientów czy też nowych, potencjalnych odbiorców produktów lub usług. Popularność kart podarunkowych wciąż rośnie. Co ważne, na znaczeniu zyskują także elektroniczne odpowiedniki tych kart. Jak wynika z dostępnych badań, odnotowały one w ostatnim czasie kilkusetprocentowy wzrost popularności – podkreśla Alexander Kubicki, dyrektor marketingu w Sparta Loyalty.

Dlaczego warto zwrócić uwagę na karty podarunkowe podczas Black Friday i Cyber Monday? Odpowiedź jest prosta: karty te stanowią potężne narzędzie marketingowe, które nie tylko angażuje klientów, ale także buduje lojalność wobec marki. Dzięki nim można jeszcze skuteczniej przyciągnąć uwagę do swojej oferty i rozkręcić sprzedaż, wykorzystując specjalne kanały, takie jak newslettery i e-maile, aby przekazywać swoim klientom informacje o dodatkowych korzyściach. 

Sprzedawca może w tym okresie informować o promocjach na karty, przypominać o tym, że karty są doskonałym prezentem dla najbliższych, a także zachęcać konsumentów, aby właśnie teraz zrealizowali otrzymane w ostatnich miesiącach karty podarunkowe.

Lojalny klient na wagę złota

REKLAMA

- Przy planowaniu kampanii lojalnościowej ważne jest dokładne określenie docelowej grupy odbiorców. Odpowiednia strategia, uwzględniająca różnorodność grup wiekowych, może przynieść znakomite rezultaty. Nie zapominajmy, że na przykład seniorzy stanowią znaczną grupę klientów, którą można łatwo zaangażować w programy lojalnościowe. Wystarczy ich tylko odpowiednio pokierować, aby również włączyli się do promocji cyfrowych kart podarunkowych – dodaje Alexander Kubicki.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wielkie sieci handlowe wiedzą, jak wykorzystać potencjał kart podarunkowych podczas Black Friday. W Stanach Zjednoczonych giganci tacy jak np. Amazon, Costco, Sam's Club i Target przygotowują kuszące promocje związane z kartami, dzięki czemu przyciągają różnorodnych klientów. Przykładowo, w 2022 roku firma Adidas zaoferowała kartę podarunkową na zakupy o wartości 100 dolarów za jedyne 75 dolarów.

- Warto jednak zaznaczyć, że nie wszystkie firmy angażują się w tego rodzaju promocje. Na przykład Apple tradycyjnie unika udzielania rabatów w trakcie Black Friday. Niemniej powszechność promocji związanych z kartami podarunkowymi pokazuje, że mają one znaczący wpływ na wyniki sprzedaży – tłumaczy ekspert ze Sparta Loyalty.

Karty podarunkowe dobrym prezentem cały rok

Zwiększanie sprzedaży dzięki kartom podarunkowym to nie tylko kwestia Black Friday. Przedsiębiorcy mogą wykorzystać siłę kart podarunkowych również poza sezonami obniżek. Karty te działają jak magnes przyciągający klientów i budujący ich lojalność. Wykorzystanie ich poza okresem Czarnego Piątku nie tylko zwiększy obroty w ciągu kolejnych miesięcy, ale także pomoże stworzyć trwałą więź z lojalnymi klientami. Bo ci, którzy są nagradzani i doceniani przez jakąś markę, zazwyczaj nie szukają konkurencyjnych ofert.

Wpływ kart podarunkowych na gospodarkę, zwłaszcza w okresie świątecznym, jest ogromny. W samych Stanach Zjednoczonych liczba zakupów online podczas Black Friday w 2022 roku przekroczyła 9,12 miliarda dolarów. Przyczyną tego wyniku może być rosnąca inflacja i w konsekwencji – chęć poszukiwania okazji zakupowych. Karty rabatowe i podarunkowe to świetny sposób na generowanie oszczędności i jednocześnie uczestnictwo w świątecznej tradycji obdarowywania prezentami. 

- Warto pamiętać o tym, że sprzedawca zarabia na kartach podarunkowych dwa razy. Po raz pierwszy w momencie, gdy klient kupuje kartę, a po raz drugi – kiedy osoba obdarowana kartą przychodzi ją zrealizować. Zwykle wartość jej zakupów przekracza bowiem wartość nominalną karty – wyjaśnia Alexander Kubicki. – Co ważne, Black Friday to dla konsumentów posiadających karty podarunkowe najlepszy czas na ich realizację. Dlaczego? Bo właśnie teraz dostaną więcej za kwotę przypisaną do karty. A dodatkowo – korzystając z promocji przygotowanych przez marki – mogą zakupić na dogodnych warunkach nowe karty podarunkowe, którymi obdarują najbliższych. 

Karty podarunkowe mogą stać się prawdziwą receptą na sukces. Pomagają markom zwiększyć sprzedaż, budować lojalność klientów i jeszcze lepiej dostosować się do zmieniających się trendów zakupowych. Dzięki nim wygrany jest i klient, i sprzedawca. Warto wykorzystać ten potencjał.

Więcej ważnych informacji znajdziesz na stronie głównej Infor.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Źródło zewnętrzne
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(1)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
  • Tośka
    2023-11-15 11:58:02
    gdyby mnie ktoś taką kartę sprezentował bym nie pogardziła a tak to sama chyba sobie roombe podaruje a co mi tam hehe
    0
QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Współpraca na styku biznesu i nauki to nieocenione korzyści także dla firm

Współpraca praktyków biznesu z instytucjami naukowymi wielu z nas kojarzy się głównie z działalnością społeczną. Korzyści dla uczelni i ich studentów są bowiem dość oczywiste. Mowa m.in. o dostępie do najnowszej wiedzy praktycznej i możliwości warsztatowego pogłębiania umiejętności uczniów, co pośrednio buduje także prestiż szkoły wyższej. A co z takiej współpracy może wynieść biznes? Wbrew pozorom to nie tylko poczucie dobrze wypełnionej misji, ale też korzyści ekonomiczne i wizerunkowe.

Kto zakłada firmę by spełnić swoje marzenia a kto przechodzi na swoje, by skorzystać z okazji

Daleko za sobą mamy już etap szybkiego przyrostu firm wskutek wymuszania przez dotychczasowych pracodawców przejścia na samozatrudnienie. Teraz rynek młodych firm znormalniał i niewiele różni się od innych, w krajach o ustabilizowanej od dekad gospodarce.

Przedsiębiorcy z listą oczekiwań do nowego rządu. Na co liczą najbardziej?

Lista oczekiwań przedsiębiorców wobec nowego rządu jest całkiem długa, a otwierają ją: odblokowanie środków z KPO, przywrócenie dialogu społecznego i stabilności wprowadzania zmian w przepisach czy powrót do poprzedniego sposobu rozliczania składki zdrowotnej.

1000 zł na całe świąteczne zakupy? Taka kwota wystarczy połowie Polaków

Ponad połowa badanych Polaków planuje przeznaczyć na wszystkie świąteczne (chodzi oczywiście o Święta Bożego Narodzenia) zakupy do 1000 zł - wynika z badania opublikowanego 6 grudnia 2023 r. przez Mastercard. Dodano, że ok. 46 proc. odkłada na ten cel z dużym wyprzedzeniem.

REKLAMA

Prawdziwa szynka, wędlina, kiełbasa, wędzonka – z czego powinny być zrobione? Określi rozporządzenie

Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi przygotował 5 grudnia 2023 r. projekt rozporządzenia, które ma na celu wprowadzenie zasad stosowania określeń "szynka" „wędlina”, „wędzonka”, „kiełbasa” przy znakowaniu produktów żywnościowych. Po wejściu w życie tych przepisów będzie jasne jakie produkty będą mogły być oznaczane na opakowaniach tymi określeniami. Projekt ten spotkał się ze sprzeciwem polskich producentów żywności roślinnej.

Do 200 tys. euro i szansa rozwoju w USA. 10-12 polskich startupów zostanie wybranych w I kwartale 2024 roku

Maverick Nation wyselekcjonuje technologiczne startupy z Polski i umożliwi im rozwój w Stanach Zjednoczonych. Na początku II kwartału 2024 roku swoich sił w USA spróbuje od 10 do 12 polskich startupów, które na ten cel otrzymają do 200 tys. euro i niespotykane dotąd wsparcie biznesowe. To pierwszy polski, całkowicie prywatny projekt tego typu, utworzony bez wsparcia publicznego ze strony Polskiego Funduszu Rozwoju czy Europejskiego Funduszu Innowacji, co jest ewenementem w inicjatywach tego typu.

Co dostaniemy zamiast podwyżki w 2024 roku? Firmy szukają oszczędności. Ale pracownicy mogą na tym zyskać!

Widmo wysokich kosztów firmowych skłania pracodawców do szukania rozwiązań, które pozwolą optymalizować wydatki. Jednym z nich jest wdrożenie strategii pozapłacowej bazującej na benefitach żywieniowych, która zapewnia oszczędności zarówno firmie, jak i zatrudnionym. Aby przyciągnąć i zatrzymać talenty, firmy coraz częściej już na etapie rekrutacji informują o wartości finansowej benefitów, ponieważ kandydaci nie mają świadomości, z czego składa się całkowity pakiet wynagrodzeń. 

Branża transportowa najdłużej czeka na pieniądze od kontrahentów

Branża TSL jest najszybciej rozwijającym się sektorem gospodarki. Najważniejszą składową tego sukcesu jest transport, który w ciągu ostatnich 10 lat zwiększył zatrudnienie o blisko ćwierć miliona osób (najnowszy raport „Transport drogowy w Polsce 2023”). Skąd zatem biorą się finansowe wyzwania i problemy tej branży? Chociażby z długich terminów płatności. 

REKLAMA

Które branże mają najlepsze perspektywy na przyszły rok?

Pozytywne dane z NBP pokazujące wzrost wskaźnika prognoz popytu dają optymizm firmom. Które branże mają najlepsze perspektywy? 

Czy inwestorzy w spółki memowe są bardziej skłonni do inwestowania w kryptowaluty czy w akcje?

Czy inwestorzy którzy wcześniej kupowali akcje memowej spółki GameStop mogą być zainteresowani bardziej tradycyjną giełdą? Jakie są główne trendy dominujące wśród osób wybierających inwestowanie w te nowe instrumenty?

REKLAMA