REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Dlaczego warto sprezentować kartę podarunkową na Black Friday?

Karty podarunkowe zwiększają szansę na sukces w Black Friday
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Najgorętszy okres w sprzedaży już za chwilę. 24 listopada będzie Black Friday, a po nim jeszcze co najmniej miesiąc zakupowego szaleństwa. Jak wykorzystać potencjał kart podarunkowych w tym czasie? 

Karty podarunkowe na Black Friday? Jak najbardziej!

REKLAMA

Black Friday to prawdziwe święto konsumpcji, które zyskało rozgłos na całym świecie. To moment, w którym konsumenci i sprzedawcy wspólnie odliczają dni do rozpoczęcia sezonu zakupów świątecznych. Ciężko nie zauważyć, że w okresie maksymalnych obniżek cen za środki dostępne na kartach podarunkowych można kupić jeszcze więcej! To duży atut dla klienta, ale też ogromna szansa dla marek, które korzystają z kart podarunkowych jako jednej z form marketingu.

REKLAMA

- Jednym z ważnych elementów budowania lojalności i relacji z konsumentami są karty podarunkowe. Są atrakcyjnym benefitem dla pracowników, dla stałych klientów czy też nowych, potencjalnych odbiorców produktów lub usług. Popularność kart podarunkowych wciąż rośnie. Co ważne, na znaczeniu zyskują także elektroniczne odpowiedniki tych kart. Jak wynika z dostępnych badań, odnotowały one w ostatnim czasie kilkusetprocentowy wzrost popularności – podkreśla Alexander Kubicki, dyrektor marketingu w Sparta Loyalty.

Dlaczego warto zwrócić uwagę na karty podarunkowe podczas Black Friday i Cyber Monday? Odpowiedź jest prosta: karty te stanowią potężne narzędzie marketingowe, które nie tylko angażuje klientów, ale także buduje lojalność wobec marki. Dzięki nim można jeszcze skuteczniej przyciągnąć uwagę do swojej oferty i rozkręcić sprzedaż, wykorzystując specjalne kanały, takie jak newslettery i e-maile, aby przekazywać swoim klientom informacje o dodatkowych korzyściach. 

Sprzedawca może w tym okresie informować o promocjach na karty, przypominać o tym, że karty są doskonałym prezentem dla najbliższych, a także zachęcać konsumentów, aby właśnie teraz zrealizowali otrzymane w ostatnich miesiącach karty podarunkowe.

Lojalny klient na wagę złota

REKLAMA

- Przy planowaniu kampanii lojalnościowej ważne jest dokładne określenie docelowej grupy odbiorców. Odpowiednia strategia, uwzględniająca różnorodność grup wiekowych, może przynieść znakomite rezultaty. Nie zapominajmy, że na przykład seniorzy stanowią znaczną grupę klientów, którą można łatwo zaangażować w programy lojalnościowe. Wystarczy ich tylko odpowiednio pokierować, aby również włączyli się do promocji cyfrowych kart podarunkowych – dodaje Alexander Kubicki.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wielkie sieci handlowe wiedzą, jak wykorzystać potencjał kart podarunkowych podczas Black Friday. W Stanach Zjednoczonych giganci tacy jak np. Amazon, Costco, Sam's Club i Target przygotowują kuszące promocje związane z kartami, dzięki czemu przyciągają różnorodnych klientów. Przykładowo, w 2022 roku firma Adidas zaoferowała kartę podarunkową na zakupy o wartości 100 dolarów za jedyne 75 dolarów.

- Warto jednak zaznaczyć, że nie wszystkie firmy angażują się w tego rodzaju promocje. Na przykład Apple tradycyjnie unika udzielania rabatów w trakcie Black Friday. Niemniej powszechność promocji związanych z kartami podarunkowymi pokazuje, że mają one znaczący wpływ na wyniki sprzedaży – tłumaczy ekspert ze Sparta Loyalty.

Karty podarunkowe dobrym prezentem cały rok

Zwiększanie sprzedaży dzięki kartom podarunkowym to nie tylko kwestia Black Friday. Przedsiębiorcy mogą wykorzystać siłę kart podarunkowych również poza sezonami obniżek. Karty te działają jak magnes przyciągający klientów i budujący ich lojalność. Wykorzystanie ich poza okresem Czarnego Piątku nie tylko zwiększy obroty w ciągu kolejnych miesięcy, ale także pomoże stworzyć trwałą więź z lojalnymi klientami. Bo ci, którzy są nagradzani i doceniani przez jakąś markę, zazwyczaj nie szukają konkurencyjnych ofert.

Wpływ kart podarunkowych na gospodarkę, zwłaszcza w okresie świątecznym, jest ogromny. W samych Stanach Zjednoczonych liczba zakupów online podczas Black Friday w 2022 roku przekroczyła 9,12 miliarda dolarów. Przyczyną tego wyniku może być rosnąca inflacja i w konsekwencji – chęć poszukiwania okazji zakupowych. Karty rabatowe i podarunkowe to świetny sposób na generowanie oszczędności i jednocześnie uczestnictwo w świątecznej tradycji obdarowywania prezentami. 

- Warto pamiętać o tym, że sprzedawca zarabia na kartach podarunkowych dwa razy. Po raz pierwszy w momencie, gdy klient kupuje kartę, a po raz drugi – kiedy osoba obdarowana kartą przychodzi ją zrealizować. Zwykle wartość jej zakupów przekracza bowiem wartość nominalną karty – wyjaśnia Alexander Kubicki. – Co ważne, Black Friday to dla konsumentów posiadających karty podarunkowe najlepszy czas na ich realizację. Dlaczego? Bo właśnie teraz dostaną więcej za kwotę przypisaną do karty. A dodatkowo – korzystając z promocji przygotowanych przez marki – mogą zakupić na dogodnych warunkach nowe karty podarunkowe, którymi obdarują najbliższych. 

Karty podarunkowe mogą stać się prawdziwą receptą na sukces. Pomagają markom zwiększyć sprzedaż, budować lojalność klientów i jeszcze lepiej dostosować się do zmieniających się trendów zakupowych. Dzięki nim wygrany jest i klient, i sprzedawca. Warto wykorzystać ten potencjał.

Więcej ważnych informacji znajdziesz na stronie głównej Infor.pl

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Podatek dochodowy 2025: skala podatkowa, podatek liniowy czy ryczałt. Trzeba szybko decydować się na wybór formy opodatkowania, jaki termin - do kiedy

Przedsiębiorcy mogą co roku korzystać z innej – jednej z trzech możliwych – form podatku dochodowego od przychodów uzyskiwanych z działalności gospodarczej. Poza wysokością samego podatku, jaki trzeba będzie zapłacić, teraz forma opodatkowania wpływa również na wysokość obciążeń z tytułu składki na ubezpieczenie zdrowotne.

Raportowanie ESG: jak się przygotować, wdrażanie, wady i zalety. Czy czekają nas zmiany? [WYWIAD]

Raportowanie ESG: jak firma powinna się przygotować? Czym jest ESG? Jak wdrożyć system ESG w firmie. Czy ESG jest potrzebne? Jak ESG wpływa na rynek pracy? Jakie są wady i zalety ESG? Co należałoby zmienić w przepisach stanowiących o ESG?

Zarządzanie kryzysowe czyli jak przetrwać biznesowy sztorm - wskazówki, przykłady, inspiracje

Załóżmy, że jako kapitan statku (CEO) niespodziewanie napotykasz gwałtowny sztorm (sytuację kryzysową lub problemową). Bez odpowiednich narzędzi nawigacyjnych, takich jak mapa, kompas czy plan awaryjny, Twoje szanse na bezpieczne dotarcie do portu znacząco maleją. Ryzykujesz nawet sam fakt przetrwania. W świecie biznesu takim zestawem narzędzi jest Księga Komunikacji Kryzysowej – kluczowy element, który każda firma, niezależnie od jej wielkości czy branży, powinna mieć zawsze pod ręką.

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym. Sprzedaż majątku przedsiębiorstwa w ramach postępowania restrukturyzacyjnego ma sens tylko wtedy, gdy z ekonomicznego punktu widzenia nie ma większych szans na uzdrowienie jego sytuacji, bądź gdy spieniężenie części przedsiębiorstwa może znacznie usprawnić restrukturyzację.

REKLAMA

Ile jednoosobowych firm zamknięto w 2024 r.? A ile zawieszono? [Dane z CEIDG]

W 2024 r. o 4,8 proc. spadła liczba wniosków dotyczących zamknięcia jednoosobowej działalności gospodarczej. Czy to oznacza lepsze warunki do prowadzenia biznesu? Niekoniecznie. Jak widzą to eksperci?

Rozdzielność majątkowa a upadłość i restrukturyzacja

Ogłoszenie upadłości prowadzi do powstania między małżonkami ustroju rozdzielności majątkowej, a majątek wspólny wchodzi w skład masy upadłości. Drugi z małżonków, który nie został objęty postanowieniem o ogłoszeniu upadłości, ma prawo domagać się spłaty równowartości swojej części tego majątku. Otwarcie restrukturyzacji nie powoduje tak daleko idących skutków.

Wygrywamy dzięki pracownikom [WYWIAD]

Rozmowa z Beatą Rosłan, dyrektorką HR w Jacobs Douwe Egberts, o tym, jak skuteczna polityka personalna wspiera budowanie pozycji lidera w branży.

Zespół marketingu w organizacji czy outsourcing usług – które rozwiązanie jest lepsze?

Lepiej inwestować w wewnętrzny zespół marketingowy czy może bardziej opłacalnym rozwiązaniem jest outsourcing usług marketingowych? Marketing odgrywa kluczową rolę w sukcesie każdej organizacji. W dobie cyfryzacji i rosnącej konkurencji firmy muszą stale dbać o swoją obecność na rynku, budować markę oraz skutecznie docierać do klientów.

REKLAMA

Rekompensata dla rolnika za brak zapłaty za sprzedane produkty rolne. Wnioski tylko do 31 marca 2025 r.

Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi przypomina, że od 1 lutego do 31 marca 2025 r. producent rolny lub grupa może złożyć do oddziału terenowego Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa (KOWR) wniosek o przyznanie rekompensaty z tytułu nieotrzymania zapłaty za sprzedane produkty rolne od podmiotu prowadzącego skup, przechowywanie, obróbkę lub przetwórstwo produktów rolnych, który stał się niewypłacalny w 2023 lub 2024 r. - w rozumieniu ustawy o Funduszu Ochrony Rolnictwa (FOR).

Zintegrowane raportowanie ESG zaczyna już być standardem. Czy w Polsce też?

96% czołowych firm na świecie raportuje zrównoważony rozwój, a 82% włącza dane ESG do raportów rocznych. W Polsce 89% dużych firm publikuje takie raporty, ale tylko 22% działa zgodnie ze standardami ESRS, co stanowi wyzwanie dla konkurencyjności na rynku UE.

REKLAMA