REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Dlaczego warto sprezentować kartę podarunkową na Black Friday?

Karty podarunkowe zwiększają szansę na sukces w Black Friday
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Najgorętszy okres w sprzedaży już za chwilę. 24 listopada będzie Black Friday, a po nim jeszcze co najmniej miesiąc zakupowego szaleństwa. Jak wykorzystać potencjał kart podarunkowych w tym czasie? 

Karty podarunkowe na Black Friday? Jak najbardziej!

REKLAMA

Black Friday to prawdziwe święto konsumpcji, które zyskało rozgłos na całym świecie. To moment, w którym konsumenci i sprzedawcy wspólnie odliczają dni do rozpoczęcia sezonu zakupów świątecznych. Ciężko nie zauważyć, że w okresie maksymalnych obniżek cen za środki dostępne na kartach podarunkowych można kupić jeszcze więcej! To duży atut dla klienta, ale też ogromna szansa dla marek, które korzystają z kart podarunkowych jako jednej z form marketingu.

REKLAMA

- Jednym z ważnych elementów budowania lojalności i relacji z konsumentami są karty podarunkowe. Są atrakcyjnym benefitem dla pracowników, dla stałych klientów czy też nowych, potencjalnych odbiorców produktów lub usług. Popularność kart podarunkowych wciąż rośnie. Co ważne, na znaczeniu zyskują także elektroniczne odpowiedniki tych kart. Jak wynika z dostępnych badań, odnotowały one w ostatnim czasie kilkusetprocentowy wzrost popularności – podkreśla Alexander Kubicki, dyrektor marketingu w Sparta Loyalty.

Dlaczego warto zwrócić uwagę na karty podarunkowe podczas Black Friday i Cyber Monday? Odpowiedź jest prosta: karty te stanowią potężne narzędzie marketingowe, które nie tylko angażuje klientów, ale także buduje lojalność wobec marki. Dzięki nim można jeszcze skuteczniej przyciągnąć uwagę do swojej oferty i rozkręcić sprzedaż, wykorzystując specjalne kanały, takie jak newslettery i e-maile, aby przekazywać swoim klientom informacje o dodatkowych korzyściach. 

Sprzedawca może w tym okresie informować o promocjach na karty, przypominać o tym, że karty są doskonałym prezentem dla najbliższych, a także zachęcać konsumentów, aby właśnie teraz zrealizowali otrzymane w ostatnich miesiącach karty podarunkowe.

Lojalny klient na wagę złota

REKLAMA

- Przy planowaniu kampanii lojalnościowej ważne jest dokładne określenie docelowej grupy odbiorców. Odpowiednia strategia, uwzględniająca różnorodność grup wiekowych, może przynieść znakomite rezultaty. Nie zapominajmy, że na przykład seniorzy stanowią znaczną grupę klientów, którą można łatwo zaangażować w programy lojalnościowe. Wystarczy ich tylko odpowiednio pokierować, aby również włączyli się do promocji cyfrowych kart podarunkowych – dodaje Alexander Kubicki.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wielkie sieci handlowe wiedzą, jak wykorzystać potencjał kart podarunkowych podczas Black Friday. W Stanach Zjednoczonych giganci tacy jak np. Amazon, Costco, Sam's Club i Target przygotowują kuszące promocje związane z kartami, dzięki czemu przyciągają różnorodnych klientów. Przykładowo, w 2022 roku firma Adidas zaoferowała kartę podarunkową na zakupy o wartości 100 dolarów za jedyne 75 dolarów.

- Warto jednak zaznaczyć, że nie wszystkie firmy angażują się w tego rodzaju promocje. Na przykład Apple tradycyjnie unika udzielania rabatów w trakcie Black Friday. Niemniej powszechność promocji związanych z kartami podarunkowymi pokazuje, że mają one znaczący wpływ na wyniki sprzedaży – tłumaczy ekspert ze Sparta Loyalty.

Karty podarunkowe dobrym prezentem cały rok

Zwiększanie sprzedaży dzięki kartom podarunkowym to nie tylko kwestia Black Friday. Przedsiębiorcy mogą wykorzystać siłę kart podarunkowych również poza sezonami obniżek. Karty te działają jak magnes przyciągający klientów i budujący ich lojalność. Wykorzystanie ich poza okresem Czarnego Piątku nie tylko zwiększy obroty w ciągu kolejnych miesięcy, ale także pomoże stworzyć trwałą więź z lojalnymi klientami. Bo ci, którzy są nagradzani i doceniani przez jakąś markę, zazwyczaj nie szukają konkurencyjnych ofert.

Wpływ kart podarunkowych na gospodarkę, zwłaszcza w okresie świątecznym, jest ogromny. W samych Stanach Zjednoczonych liczba zakupów online podczas Black Friday w 2022 roku przekroczyła 9,12 miliarda dolarów. Przyczyną tego wyniku może być rosnąca inflacja i w konsekwencji – chęć poszukiwania okazji zakupowych. Karty rabatowe i podarunkowe to świetny sposób na generowanie oszczędności i jednocześnie uczestnictwo w świątecznej tradycji obdarowywania prezentami. 

- Warto pamiętać o tym, że sprzedawca zarabia na kartach podarunkowych dwa razy. Po raz pierwszy w momencie, gdy klient kupuje kartę, a po raz drugi – kiedy osoba obdarowana kartą przychodzi ją zrealizować. Zwykle wartość jej zakupów przekracza bowiem wartość nominalną karty – wyjaśnia Alexander Kubicki. – Co ważne, Black Friday to dla konsumentów posiadających karty podarunkowe najlepszy czas na ich realizację. Dlaczego? Bo właśnie teraz dostaną więcej za kwotę przypisaną do karty. A dodatkowo – korzystając z promocji przygotowanych przez marki – mogą zakupić na dogodnych warunkach nowe karty podarunkowe, którymi obdarują najbliższych. 

Karty podarunkowe mogą stać się prawdziwą receptą na sukces. Pomagają markom zwiększyć sprzedaż, budować lojalność klientów i jeszcze lepiej dostosować się do zmieniających się trendów zakupowych. Dzięki nim wygrany jest i klient, i sprzedawca. Warto wykorzystać ten potencjał.

Więcej ważnych informacji znajdziesz na stronie głównej Infor.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Twórcy i wykonawcy utworów audiowizualnych dostaną tantiemy za udostępnianie ich dzieł w Internecie. Czy coś się zmieni dla osób korzystających z internetu?

Rada Ministrów 14 maja 2024 r. przyjęła projekt nowelizacji ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Na mocy tych przepisów twórcy i wykonawcy utworów audiowizualnych oraz wykonawcy utworów muzycznych (i słowno-muzycznych) będą mieli prawo do tantiem z tytułu eksploatacji ich dzieł w internecie.

Firma prosi klienta o dane by spersonalizować ofertę, jak reaguje polski konsument

Firmy chcą wiedzieć coraz więcej o swoich klientach po to by łatwiej konkurować z innymi, dostarczając na rynek produkty lepiej dostosowane do oczekiwań i potrzeb nabywców. Konsumenci z kolei są gotowi przekazać więcej danych o sobie, ale nie za darmo – wiedzą już, że takie dane to towar, który ma swoją cenę oczekują więc w zamian dla siebie korzyści. Jakich?

Czy własny bank pozytywnych zasobów pomaga w pracy?

Praca często generuje stres, a z nim każdy radzi sobie na swój sposób. Niejednokrotnie jest to spadek zaangażowania czy motywacji do pracy. Czym jest PsyCap? Zagadnienie analizowały badaczki Uniwersytetu SWPS.

Nowa wersja GPT-4o dostępna dla wszystkich. Asystent głosowy + rozpoznawanie i nazywanie emocji na podstawie obserwacji twarzy przez kamerę

W poniedziałek pokazano nową wersję ChataGPT - GPT-4o. Google raczej nie spadnie z tronu lidera wyszukiwarek ale nowe rozwiązania od Open AI mogą zrewolucjonizować nasze życie. Podróże bez znajomości języka będą jeszcze łatwiejsze, ale coś dla siebie dostaną też duże marki. Nowy ChatGPT będzie mógł odczytywać nasze emocje “na żywo”, a to dla reklamodawców może być wiedza bezcenna. 

REKLAMA

Czy wkrótce już nie będzie nas stać na czekoladę?

Cena tony kakao w połowie kwietnia wynosiła na giełdach ponad 11 tys. dolarów. Eksperci są zdania, że to nie jest koniec podwyżek. Czy wkrótce nie będziemy mogli sobie pozwolić na czekoladę? 

Urlop od płacenia składek ZUS dla mikroprzedsiębiorców. Nowe rozwiązania coraz bliżej?

Sejm uchwalił ustawę o tzw. wakacjach składkowych. Nowe przepisy są skierowane do mikroprzedsiębiorców, wpisanych do CEIDG, którzy ubezpieczają do 10 osób, a ich roczny obrót nie przekracza 2 mln euro. Teraz ustawa trafi do Senatu.

Jest decyzja Rady Polityki Pieniężnej w sprawie stóp procentowych. Ile wynoszą?

Rada Polityki Pieniężnej na posiedzeniu w dn. 8-9 maja 2024 r. utrzymała wszystkie stopy procentowe NBP na niezmienionym poziomie, referencyjna wynosi nadal 5,75 proc. - podał w komunikacie bank centralny.

Polacy już nie oglądają telewizji?

Polacy coraz rzadziej oglądają telewizję, a coraz częściej wybierają platformy streamingowe. Według ekspertów to te oferujące treści sportowe będą wybierane najczęściej. 

REKLAMA

Co to jest sztuka cyfrowa i dlaczego warto w nią inwestować

– Dzięki łączeniu sztuki i nowych technologii możemy dziś pokazać w każdym miejscu na Ziemi wybitnych polskich artystów i nasz wyjątkowy kraj. To również absolutny strzał w dziesiątkę dla branży inwestycyjnej! – mówi Tomasz Jaworski, promotor Polski na świecie, mecenas sztuki, kolekcjoner, Prezes grupy innowacyjnych projektów SMARTVerum.

Brak chętnych do pracy. Restaurator oferuje prawie 1300 zł za pomoc w znalezieniu kelnera

Sezon letni jeszcze się nie rozpoczął, a w branży gastronomicznej i hotelowej już, tak jak co roku, brakuje pracowników. Właściciel bistro w Aoście na północy Włoch oferuje bon wartości 300 euro osobie, która pomoże mu znaleźć kelnera. 

REKLAMA