REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Dlaczego warto sprezentować kartę podarunkową na Black Friday?

Karty podarunkowe zwiększają szansę na sukces w Black Friday
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Najgorętszy okres w sprzedaży już za chwilę. 24 listopada będzie Black Friday, a po nim jeszcze co najmniej miesiąc zakupowego szaleństwa. Jak wykorzystać potencjał kart podarunkowych w tym czasie? 

Karty podarunkowe na Black Friday? Jak najbardziej!

REKLAMA

Black Friday to prawdziwe święto konsumpcji, które zyskało rozgłos na całym świecie. To moment, w którym konsumenci i sprzedawcy wspólnie odliczają dni do rozpoczęcia sezonu zakupów świątecznych. Ciężko nie zauważyć, że w okresie maksymalnych obniżek cen za środki dostępne na kartach podarunkowych można kupić jeszcze więcej! To duży atut dla klienta, ale też ogromna szansa dla marek, które korzystają z kart podarunkowych jako jednej z form marketingu.

REKLAMA

- Jednym z ważnych elementów budowania lojalności i relacji z konsumentami są karty podarunkowe. Są atrakcyjnym benefitem dla pracowników, dla stałych klientów czy też nowych, potencjalnych odbiorców produktów lub usług. Popularność kart podarunkowych wciąż rośnie. Co ważne, na znaczeniu zyskują także elektroniczne odpowiedniki tych kart. Jak wynika z dostępnych badań, odnotowały one w ostatnim czasie kilkusetprocentowy wzrost popularności – podkreśla Alexander Kubicki, dyrektor marketingu w Sparta Loyalty.

Dlaczego warto zwrócić uwagę na karty podarunkowe podczas Black Friday i Cyber Monday? Odpowiedź jest prosta: karty te stanowią potężne narzędzie marketingowe, które nie tylko angażuje klientów, ale także buduje lojalność wobec marki. Dzięki nim można jeszcze skuteczniej przyciągnąć uwagę do swojej oferty i rozkręcić sprzedaż, wykorzystując specjalne kanały, takie jak newslettery i e-maile, aby przekazywać swoim klientom informacje o dodatkowych korzyściach. 

Sprzedawca może w tym okresie informować o promocjach na karty, przypominać o tym, że karty są doskonałym prezentem dla najbliższych, a także zachęcać konsumentów, aby właśnie teraz zrealizowali otrzymane w ostatnich miesiącach karty podarunkowe.

Lojalny klient na wagę złota

REKLAMA

- Przy planowaniu kampanii lojalnościowej ważne jest dokładne określenie docelowej grupy odbiorców. Odpowiednia strategia, uwzględniająca różnorodność grup wiekowych, może przynieść znakomite rezultaty. Nie zapominajmy, że na przykład seniorzy stanowią znaczną grupę klientów, którą można łatwo zaangażować w programy lojalnościowe. Wystarczy ich tylko odpowiednio pokierować, aby również włączyli się do promocji cyfrowych kart podarunkowych – dodaje Alexander Kubicki.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wielkie sieci handlowe wiedzą, jak wykorzystać potencjał kart podarunkowych podczas Black Friday. W Stanach Zjednoczonych giganci tacy jak np. Amazon, Costco, Sam's Club i Target przygotowują kuszące promocje związane z kartami, dzięki czemu przyciągają różnorodnych klientów. Przykładowo, w 2022 roku firma Adidas zaoferowała kartę podarunkową na zakupy o wartości 100 dolarów za jedyne 75 dolarów.

- Warto jednak zaznaczyć, że nie wszystkie firmy angażują się w tego rodzaju promocje. Na przykład Apple tradycyjnie unika udzielania rabatów w trakcie Black Friday. Niemniej powszechność promocji związanych z kartami podarunkowymi pokazuje, że mają one znaczący wpływ na wyniki sprzedaży – tłumaczy ekspert ze Sparta Loyalty.

Karty podarunkowe dobrym prezentem cały rok

Zwiększanie sprzedaży dzięki kartom podarunkowym to nie tylko kwestia Black Friday. Przedsiębiorcy mogą wykorzystać siłę kart podarunkowych również poza sezonami obniżek. Karty te działają jak magnes przyciągający klientów i budujący ich lojalność. Wykorzystanie ich poza okresem Czarnego Piątku nie tylko zwiększy obroty w ciągu kolejnych miesięcy, ale także pomoże stworzyć trwałą więź z lojalnymi klientami. Bo ci, którzy są nagradzani i doceniani przez jakąś markę, zazwyczaj nie szukają konkurencyjnych ofert.

Wpływ kart podarunkowych na gospodarkę, zwłaszcza w okresie świątecznym, jest ogromny. W samych Stanach Zjednoczonych liczba zakupów online podczas Black Friday w 2022 roku przekroczyła 9,12 miliarda dolarów. Przyczyną tego wyniku może być rosnąca inflacja i w konsekwencji – chęć poszukiwania okazji zakupowych. Karty rabatowe i podarunkowe to świetny sposób na generowanie oszczędności i jednocześnie uczestnictwo w świątecznej tradycji obdarowywania prezentami. 

- Warto pamiętać o tym, że sprzedawca zarabia na kartach podarunkowych dwa razy. Po raz pierwszy w momencie, gdy klient kupuje kartę, a po raz drugi – kiedy osoba obdarowana kartą przychodzi ją zrealizować. Zwykle wartość jej zakupów przekracza bowiem wartość nominalną karty – wyjaśnia Alexander Kubicki. – Co ważne, Black Friday to dla konsumentów posiadających karty podarunkowe najlepszy czas na ich realizację. Dlaczego? Bo właśnie teraz dostaną więcej za kwotę przypisaną do karty. A dodatkowo – korzystając z promocji przygotowanych przez marki – mogą zakupić na dogodnych warunkach nowe karty podarunkowe, którymi obdarują najbliższych. 

Karty podarunkowe mogą stać się prawdziwą receptą na sukces. Pomagają markom zwiększyć sprzedaż, budować lojalność klientów i jeszcze lepiej dostosować się do zmieniających się trendów zakupowych. Dzięki nim wygrany jest i klient, i sprzedawca. Warto wykorzystać ten potencjał.

Więcej ważnych informacji znajdziesz na stronie głównej Infor.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

REKLAMA

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

REKLAMA

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA