Nowy trend - zmiana okularów co sezon?
REKLAMA
REKLAMA
Rynek okularów ma się dobrze
Jak wyliczają eksperci Statista, przychody na rynku okularów tylko w 2023 roku wyniosą 141,50 mld dolarów, a dalszy wzrost tego rynku w latach 2023-2027 będzie się zwiększać o 4,37% rocznie. Europa, drugi pod względem wielkości rynek optyczny na świecie po Ameryce Północnej, będzie jednym z głównych beneficjentów tego wzrostu.
REKLAMA
REKLAMA
Główny odpowiedzialny to oczywiście pogarszające się widzenie. Według Światowej Organizacji Zdrowia do 2050 roku ponad połowa światowej populacji będzie miała wadę krótkowzroczności. Rośnie także odsetek osób z problemami ze wzrokiem w dojrzałym wieku. W Polsce na problemy pogarszającego się wzroku skarży się już blisko 70% Polaków.
– Problemy zdrowotne wynikające z coraz częstszego i dłuższego korzystania choćby z różnego rodzaju urządzeń, jak smartfony, to jedynie wycinek znacznie większego problemu, który także odpowiada za obserwowany wzrost rynku optycznego – zwraca uwagę Jakub Czarzasty, CEO LM PAY SA.
Okulary jako część ubioru
REKLAMA
– Znacznie ważniejszy dla rozwoju rynku optycznego w mojej ocenie jest trend, który związany jest z tym, co obserwujemy także w innych sektorach – chcemy, żeby nasze zdrowie wpisywało się w trend naszego stylu życia i bycia, wyglądu i osobowości. Dziś nikogo nie dziwi, że okulary pojawiają się na wybiegach, w stylizacjach projektantów, są często nieodłącznym elementem mody. A co za tym idzie, pojawia się sezonowa potrzeba ich zmiany, a nie jedynie wynikająca z tego, że akurat jest konieczna, bo zmieniła się wada wzroku. I ta potrzeba nowości, zmiany determinuje nasze potrzeby zakupowe.
Jak podkreśla, klienci zmienili zwyczaje, częstotliwość zakupów, ale i kanały zakupowe. – Branża optyczna rozwija się dynamicznie, ale i poszukuje wciąż nowych rozwiązań, by jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby klientów i skutecznie docierać zarówno do tych, którzy wciąż odwiedzają tradycyjne placówki, jak tych, którzy robią zakupy w internecie, wykorzystując rozwiązania oparte na AI. To branża, którą warto obserwować – bo zmiany będą zachodziły bardzo szybko – zwraca uwagę Jakub Czarzasty, CEO LM PAY SA.
Prognozy demograficzne GUS wskazują, że w 2050 r. udział Polaków w wieku produkcyjnym w populacji wyniesie 57%, w wieku powyżej 65 roku życia - prawie 33%, a w wieku przedprodukcyjnym niecałe 11%. Coraz więcej będzie więc osób wymagających opieki specjalistów: okulistów, optometrystów i fachowych optyków.
Więcej ważnych informacji znajdziesz na stronie głównej Infor.pl
REKLAMA
REKLAMA