REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowy trend - zmiana okularów co sezon?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
okulary
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Okulary jako element stylizacji i w dodatku regularnie wymieniany zgodnie z trendami już nikogo nie dziwi. Przychody na rynku okularów są coraz wyższe i będą się jeszcze zwiększać. Nie tylko ze względu na starzejące się społeczeństwo. 

Rynek okularów ma się dobrze

Jak wyliczają eksperci Statista, przychody na rynku okularów tylko w 2023 roku wyniosą 141,50 mld dolarów, a dalszy wzrost tego rynku w latach 2023-2027 będzie się zwiększać o 4,37% rocznie. Europa, drugi pod względem wielkości rynek optyczny na świecie po Ameryce Północnej, będzie jednym z głównych beneficjentów tego wzrostu. 

REKLAMA

REKLAMA

Główny odpowiedzialny to oczywiście pogarszające się widzenie. Według Światowej Organizacji Zdrowia do 2050 roku ponad połowa światowej populacji będzie miała wadę krótkowzroczności. Rośnie także odsetek osób z problemami ze wzrokiem w dojrzałym wieku. W Polsce na problemy pogarszającego się wzroku skarży się już blisko 70% Polaków. 

– Problemy zdrowotne wynikające z coraz częstszego i dłuższego korzystania choćby z różnego rodzaju urządzeń, jak smartfony, to jedynie wycinek znacznie większego problemu, który także odpowiada za obserwowany wzrost rynku optycznego – zwraca uwagę Jakub Czarzasty, CEO LM PAY SA.

Okulary jako część ubioru

REKLAMA

– Znacznie ważniejszy dla rozwoju rynku optycznego w mojej ocenie jest trend, który związany jest z tym, co obserwujemy także w innych sektorach – chcemy, żeby nasze zdrowie wpisywało się w trend naszego stylu życia i bycia, wyglądu i osobowości. Dziś nikogo nie dziwi, że okulary pojawiają się na wybiegach, w stylizacjach projektantów, są często nieodłącznym elementem mody. A co za tym idzie, pojawia się sezonowa potrzeba ich zmiany, a nie jedynie wynikająca z tego, że akurat jest konieczna, bo zmieniła się wada wzroku. I ta potrzeba nowości, zmiany determinuje nasze potrzeby zakupowe. 

Jak podkreśla, klienci zmienili zwyczaje, częstotliwość zakupów, ale i kanały zakupowe. – Branża optyczna rozwija się dynamicznie, ale i poszukuje wciąż nowych rozwiązań, by jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby klientów i skutecznie docierać zarówno do tych, którzy wciąż odwiedzają tradycyjne placówki, jak tych, którzy robią zakupy w internecie, wykorzystując rozwiązania oparte na AI. To branża, którą warto obserwować – bo zmiany będą zachodziły bardzo szybko – zwraca uwagę Jakub Czarzasty, CEO LM PAY SA.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Prognozy demograficzne GUS wskazują, że w 2050 r. udział Polaków w wieku produkcyjnym w populacji wyniesie 57%, w wieku powyżej 65 roku życia - prawie 33%, a w wieku przedprodukcyjnym niecałe 11%. Coraz więcej będzie więc osób wymagających opieki specjalistów: okulistów, optometrystów i fachowych optyków.

 

Więcej ważnych informacji znajdziesz na stronie głównej Infor.pl

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Materiały prasowe

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Obcokrajowcy wciąż chętnie zakładają w Polsce małe firmy. Głównie są to Ukraińcy i Białorusini [DANE Z CEIDG]

Obcokrajowcy wciąż chętnie zakładają w Polsce małe firmy. Głównie są to Ukraińcy i Białorusini [DANE Z CEIDG]. W pierwszej połowie br. 21,5 tys. wniosków dotyczących założenia jednoosobowej działalności gospodarczej wpłynęło do rejestru CEIDG od osób, które mają obywatelstwo innego państwa. To 14,4% wszystkich zgłoszeń w tym zakresie.

Hossa na giełdzie w 2025 r. Dlaczego Polacy nie korzystają z tego okresu? Najwięcej zarabiają zagraniczni inwestorzy

Na warszawskiej giełdzie trwa hossa. Dlaczego Polacy nie korzystają z tego okresu? Najwięcej zarabiają u nas zagraniczni inwestorzy. Co musi się w Polsce zmienić, aby ludzie zaczęli inwestować na giełdzie?

Umowy PPA w 2025 r. – korzyści i ryzyka dla małych i średnich firm w Polsce

Płacisz coraz wyższe rachunki za prąd? Coraz więcej firm w Polsce decyduje się na umowy PPA, czyli długoterminowe kontrakty na energię z OZE, które mogą zagwarantować stałą cenę nawet na 20 lat. To szansa na przewidywalne koszty i lepszy wizerunek, ale też zobowiązanie wymagające spełnienia konkretnych warunków. Sprawdź, czy Twoja firma może na tym skorzystać.

Rezygnują z własnej działalności na rzecz umowy o pracę. Sytuacja jest trudna

Sytuacja jednoosobowych działalności gospodarczych jest trudna. Coraz więcej osób rezygnuje i wybiera umowę o pracę. W 2025 r. wpłynęło blisko 100 tysięcy wniosków o zamknięcie jednoosobowej działalności gospodarczej. Jakie są bezpośrednie przyczyny takiego stanu rzeczy?

REKLAMA

Umowa Mercosur może osłabić rynek UE. O co chodzi? Jeszcze 40 umów handlowych należy przejrzeć

Umowa z krajami Mercosur (Argentyną, Brazylią, Paragwajem i Urugwajem) dotyczy partnerstwa w obszarze handlu, dialogu politycznego i współpracy sektorowej. Otwiera rynek UE na produkty z tych państw, przede wszystkim mięso i zboża. Rolnicy obawiają się napływu tańszych, słabszej jakości produktów, które zdestabilizują rynek. UE ma jeszcze ponad 40 umów handlowych. Należy je przejrzeć.

1 października 2025 r. w Polsce wchodzi system kaucyjny. Jest pomysł przesunięcia terminu lub odstąpienia od kar

Dnia 1 października 2025 r. w Polsce wchodzi w życie system kaucyjny. Rzecznik MŚP przedstawia szereg obaw i wątpliwości dotyczących funkcjonowania nowych przepisów. Jest pomysł przesunięcia terminu wejścia w życie systemu kaucyjnego albo odstąpienia od nakładania kar na jego początkowym etapie.

Paragony grozy a wakacje 2025 na półmetku: więcej rezerwacji, dłuższe pobyty i stabilne ceny

Wakacje 2025 na półmetku: więcej rezerwacji, dłuższe pobyty i stabilne ceny. Mimo pojawiających się w mediach “paragonów grozy”, sierpniowy wypoczynek wciąż można zaplanować w korzystnej cenie, zwłaszcza rezerwując nocleg bezpośrednio.

150 tys. zł dofinansowania! Dla kogo i od kiedy można składać wnioski?

Zakładasz własny biznes, ale brakuje Ci środków na start? Nie musisz od razu brać drogiego kredytu. W Polsce jest kilka źródeł finansowania, które mogą pomóc w uruchomieniu działalności – od dotacji i tanich pożyczek, po prywatnych inwestorów i crowdfunding. Wybór zależy m.in. od tego, czy jesteś bezrobotny, mieszkasz na wsi, czy może planujesz innowacyjny startup.

REKLAMA

W pół roku otwarto ponad 149 tys. jednoosobowych firm. Do tego wznowiono przeszło 102 tys. [DANE Z CEIDG]

Jak wynika z danych Ministerstwa Rozwoju i Technologii (MRiT), w pierwszej połowie 2025 roku do rejestru CEIDG (Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej) wpłynęło 149,1 tys. wniosków dotyczących założenia jednoosobowej działalności gospodarczej. To o 1% mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku, kiedy takich przypadków było 150,7 tys. Co to oznacza?

Jak liderzy finansowi mogą budować odporność biznesową w czasach niepewności?

Niepewność stała się trwałym elementem globalnego krajobrazu biznesowego. Od napięć geopolitycznych, przez zmienność inflacyjną, po skokowy rozwój technologii – dziś pytaniem nie jest już, czy pojawią się ryzyka, ale kiedy i jak bardzo wpłyną one na organizację. W takim świecie dyrektor finansowy (CFO) musi pełnić rolę strategicznego radaru – nie tylko reagować, ale przewidywać i przekształcać ryzyko w przewagę konkurencyjną. Przedstawiamy pięć praktyk budujących odporność biznesową.

REKLAMA