REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zwrot pojazdów po wynajmie długoterminowym lub leasingu operacyjnym. Nowe przewodniki PZWLP

Zwrot pojazdów po wynajmie długoterminowym lub leasingu operacyjnym. Nowe przewodniki PZWLP
Zwrot pojazdów po wynajmie długoterminowym lub leasingu operacyjnym. Nowe przewodniki PZWLP
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Polski Związek Wynajmu i Leasingu Pojazdów (PZWLP) opublikował 16 czerwca 2023 r. nowe edycje dwóch przewodników zwrotu pojazdów, dotyczące aut osobowych oraz dostawczych do 3,5t DMC. Organizacja ta wprowadza również system licencyjny na komercyjne wykorzystanie swoich przewodników.

Przewodniki PZWLP

Przewodniki PZWLP dotyczące zwrotu pojazdów po wynajmie długoterminowym / leasingu operacyjnym to obecnie doskonale znany, powszechnie stosowany standard rynkowy. Dokumenty te w sposób bardzo precyzyjny regulują i opisują zasady zwrotu samochodów po okresie użytkowania oraz akceptowalne i nieakceptowalne uszkodzenia w zwracanym po zakończeniu kontraktu wynajmu / leasingu operacyjnego pojeździe

Pierwsza edycja Przewodnika PZWLP dotyczyła wyłącznie aut osobowych i została opublikowana w 2007 roku. W 2011 r. opublikowana została rozbudowana i zaktualizowana wersja tego dokumentu, która obowiązywała do tej pory. Z kolei, w 2013 roku PZWLP opublikował przewodnik dedykowany wyłącznie zwrotowi aut dostawczych (do 3,5t DMC), w pełni dostosowany do charakterystycznych cech konstrukcyjnych tego typu pojazdów oraz odmiennej od samochodów osobowych specyfiki ich użytkowania. W przygotowaniu wszystkich dotychczasowych edycji przewodników PZWLP, dotyczących zarówno aut osobowych, jak i dostawczych, eksperci Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów, byli wspierani przez firmy rzeczoznawcze Dekra i SGS. 

REKLAMA

Nowe przewodniki PZWLP z 2023 roku

REKLAMA

16 czerwca 2023 r. PZWLP opublikował gruntownie zmienione i zaktualizowane nowe wersje obydwu swoich przewodników, czyli dla aut osobowych oraz dostawczych. Skala zmian w stosunku do dotychczasowych edycji jest znaczna – począwszy od całkowicie nowej szaty graficznej, przez aktualizację poszczególnych uszkodzeń opisywanych w dokumentach, kończąc na dostosowaniu przewodników do obecnych realiów rynku motoryzacyjnego i technologii aktualnie produkowanych pojazdów oraz uwzględnieniu aut elektrycznych czy hybrydowych. Nowe Przewodniki PZWLP zostały również znacząco rozbudowane, zarówno pod względem opisów, jak i w warstwie ilustracyjnej. Większość zdjęć została wymieniona na fotografie przedstawiające współczesne pojazdy i ich elementy wyposażenia. Ponadto liczba zdjęć została znacznie powiększona - o ok. 50% w przewodniku dotyczącym aut osobowych i ok. 30% w przewodniku odnoszącym się do samochodów dostawczych. 

Podobnie jak w przypadku poprzednich edycji, tak i nowe Przewodniki PZWLP zostały przygotowane we współpracy z firmami rzeczoznawczymi Dekra i Macadam (dawniej SGS). Po raz pierwszy w historii jednak, w prace nad przewodnikami, w pełnym zakresie, zaangażowani byli również eksperci Stowarzyszenia Kierowników Flot Samochodowych (SKFS). W efekcie, nowe przewodniki, obok pozostałych partnerów, są sygnowane także przez SKFS, czyli najważniejszą w Polsce organizację zrzeszającą menadżerów flot samochodowych.   

REKLAMA

Opublikowane przez nas nowe Przewodniki PZWLP to ważne wydarzenie dla całego rynku flotowego w Polsce – mówi Robert Antczak, Prezes Zarządu PZWLP. – Jednolity i precyzyjny standard zwrotu samochodów jest bowiem strategiczny dla funkcjonowania branży, a jednocześnie rola wynajmu długoterminowego w finansowaniu w Polsce aut jest obecnie już bardzo duża. W wynajmie długoterminowym znajdowały się niemalże 3 na 10 nowe samochody osobowe nabywane w 2022 r. przez przedsiębiorców w naszym kraju. Warto mocno podkreślić, że nowe Przewodniki PZWLP po raz pierwszy w historii reprezentują tak szeroki kompromis, uwzględniając stanowiska najważniejszych w Polsce organizacji rynku flotowego, a więc PZWLP i SKFS. Dlatego, przewodniki PZWLP nigdy wcześniej nie miały takiej wartości merytorycznej, jak opublikowane właśnie ich nowe edycje.                   

Dotychczasowe wersje Przewodników PZWLP (edycja z roku 2011 dla aut osobowych i z roku 2013 dla aut dostawczych) są traktowane przez Związek jako archiwalne i nie obowiązujący już standard rynkowy od momentu publikacji nowych przewodników.   

Dalszy ciąg materiału pod wideo

System licencyjny przewodników

Wraz z opublikowaniem nowych przewodników, PZWLP wprowadza również system licencyjny na ich komercyjne wykorzystanie (np. w działalności biznesowej firm wynajmu długoterminowego / leasingowych). Dla każdego z dwóch przewodników (dotyczącego aut osobowych i dostawczych) przewidziana jest odrębna licencja, która jest wydawana na okres 1 roku, z możliwością dalszego jej przedłużania. Firmy zrzeszone w organizacji będą uzyskiwały licencje w ramach członkostwa w Związku, w pozostałych przypadkach licencje będą odpłatne. 

Ceny licencji są uzależnione od skali prowadzonej działalności w zakresie wynajmu długoterminowego / leasingu samochodów, a dokładnie od liczby rejestrowanych przez dany podmiot nowych aut osobowych lub dostawczych w poprzednim roku kalendarzowym (wg danych CEPiK). Przewidzianych jest siedem poziomów cenowych dla każdej z licencji, ceny startują od 1200 zł za jednoroczną licencję na przewodnik dotyczący samochodów osobowych oraz 400 zł w przypadku przewodnika odnoszącego się do aut dostawczych. 

Nowe Przewodniki PZWLP zostały opublikowane na zupełnie nowej stronie www należącej do organizacji www.przewodniki-pzwlp.pl, na której znajdują się również dotychczasowe wersje przewodników oraz wszelkie informacje dotyczące licencji np. cennik, formularz zakupowy, system logowania dla klientów etc.

Ważne

Dla celów niekomercyjnych, np. dziennikarskich, edukacyjnych, nowe Przewodniki PZWLP, podobnie jak w przypadku dotychczas obowiązujących wersji, pozostaną ogólnodostępne i bezpłatne.  

Źródło: Polski Związek Wynajmu i Leasingu Pojazdów (PZWLP) - to organizacja skupiająca 19 firm, specjalizujących się w wynajmie i leasingu aut na polskim rynku flotowym. Do PZWLP należą: ALD Automotive Polska Sp. z o.o., Alphabet Polska Fleet Management Sp. z o.o., Arval Service Lease Polska Sp. z o.o., Avis Budget / Jupol-Car Sp. z o.o., mLeasing Sp. z o.o., Business Lease Poland Sp. z o.o., Carefleet S.A., MHC Mobility Polska Sp. z o.o., Express sp. z o.o. sp. k., LeasePlan Fleet Management Polska Sp. z o.o., Nivette Fleet Management Sp. z o.o., Idea Fleet S.A., Hertz / Motorent Sp. z o.o., 99rent Sp. z o.o., Rentis S.A., Sixt / EuroRent Sp. z  o.o., Volkswagen Financial Services Polska, MM Cars Rental (MM Service Lease Polska sp. z o.o.) oraz Grupa Masterlease. 
PZWLP jest członkiem zbiorowym Związku Polskiego Leasingu (ZPL), Partnerstwa dla Bezpieczeństwa Drogowego oraz Związku Przedsiębiorców i Pracodawców (ZPP). 

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wiarygodność ekonomiczna państwa. Problem dla Polski i Węgier

Polska i Węgry mają wyzwania związane z wiarygodnością ekonomiczną – tak wynika z tegorocznego Indeksu Wiarygodności Ekonomicznej. Dotyczy to w szczególności obszarów praworządności, finansów publicznych i stabilności pieniądza.

Obowiązek integracji kas rejestrujących z terminalami odroczony do 31 marca 2025 r.

Obowiązek integracji kas rejestrujących z terminalami odroczony do 31 marca 2025 r. Zapisy zawarto w ustawie o opodatkowaniu wyrównawczym. W rządzie trwają prace nad całkowitą likwidację tego obowiązku.

Uwaga! Cyberprzestępcy nie odpuszczają. Coraz więcej wyłudzeń w branży transportowej – ofiara płaci dwa razy

Fałszywe e-maile coraz częściej są stosowane do wyłudzania środków z firm. Zastosowanie tej metody w transporcie bywa szczególnie skuteczne ze względu na wysoką częstotliwość transakcji oraz międzynarodowy charakter współpracy, co często utrudnia wykrycie oszustwa. Jak się bronić przed wyłudzeniami?

KAS i CBŚP zatrzymały 19 osób wystawiających tzw. puste faktury. Postawiono 29 zarzutów

KAS i CBŚP zatrzymały 19 osób wystawiających tzw. puste faktury. Postawiono 29 zarzutów. Sprawę prowadzi Kujawsko-Pomorski Urząd Celno-Skarbowy w Toruniu i CBŚP, pod nadzorem Zachodniopomorskiego Wydziału Zamiejscowego Departamentu ds. Przestępczości Zorganizowanej i Korupcji Prokuratury Krajowej w Szczecinie.

REKLAMA

Co konkretnie możemy zrobić, by zadbać o zdrowie psychiczne i fizyczne pracowników? [Pobierz BEZPŁATNEGO E-BOOKA]

Pobierz bezpłatnego e-booka. Dbanie o dobrostan pracowników powinno stanowić priorytet dla zarządów i działów HR, zwłaszcza w kontekście współczesnych wyzwań, przed którymi staje zarówno biznes, jak i społeczeństwo. W obliczu prezydencji Polski w Unii Europejskiej, gdzie jednym z priorytetów staje się profilaktyka zdrowotna, warto podkreślić, jak fundamentalne znaczenie ma ona nie tylko dla jednostek, ale i dla całych organizacji.

Efektywność energetyczna budynków. Nowe przepisy to dodatkowe obowiązki dla biznesu

Analizy rozwiązań w zakresie efektywności energetycznej dla wszystkich dużych inwestycji oraz certyfikowane systemy zarządzania energią dla firm energochłonnych. Takie rozwiązania przewidują założenia projektu zmiany ustawy o efektywności energetycznej.

ZUS otrzymał ponad 525,4 tys. wniosków o wakacje składkowe. Wnioski można składać do 30 listopada 2024 r.

ZUS otrzymał ponad 525,4 tys. wniosków o wakacje składkowe. Wnioski o wakacje składkowe można składać wyłącznie drogą elektroniczną do 30 listopada 2024 r. Czym są wakacje składkowe?

Rynek usług kurierskich w Polsce 2024: ostatni okres przyniósł dynamiczne zmiany w obsłudze przesyłek: jak korzystają na nich klienci

Polski rynek usług kurierskich, określany fachowo: KEP (Kurier, Express, Paczka) w ostatnich latach przeszedł intensywne zmiany. Są one odpowiedzią na szybki rozwój e-commerce, zmieniające się oczekiwania konsumentów i postępującą cyfryzację usług logistycznych.

REKLAMA

Tylko motocykliści odkładają zakup opon na wiosnę, branża notuje więc spektakularną dynamikę sprzedaży w tym kwartale i w całym 2024 roku

Branża oponiarska w Polsce, ale i w całej Europie 2024 rok z pewnością odnotuje jako bardzo udany. W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy popyt na opony niemal we wszystkich segmentach rośnie dynamicznie, a klienci finalizują także decyzje zakupowe odkładane na przyszłość  powodu przejściowych problemów finansowych.

Mikro i małe firmy najbardziej boją się rosnących kosztów prowadzenia działalności i podnoszenia składek ZUS-owskich

Czynniki, które bezpośrednio mogą obciążyć finanse firmy w sposób niespodziewany budzą największe obawy małych firm. Zwłaszcza te, które od przedsiębiorcy nie zależ i ma on na nie stosunkowo najmniejszy wpływ. Nie ma w tym nic dziwnego, bo małe firmy w Polsce wciąż cechuje mała płynność finansowa.

REKLAMA