REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zwrot pojazdów po wynajmie długoterminowym lub leasingu operacyjnym. Nowe przewodniki PZWLP

Subskrybuj nas na Youtube
Zwrot pojazdów po wynajmie długoterminowym lub leasingu operacyjnym. Nowe przewodniki PZWLP
Zwrot pojazdów po wynajmie długoterminowym lub leasingu operacyjnym. Nowe przewodniki PZWLP
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Polski Związek Wynajmu i Leasingu Pojazdów (PZWLP) opublikował 16 czerwca 2023 r. nowe edycje dwóch przewodników zwrotu pojazdów, dotyczące aut osobowych oraz dostawczych do 3,5t DMC. Organizacja ta wprowadza również system licencyjny na komercyjne wykorzystanie swoich przewodników.

Przewodniki PZWLP

Przewodniki PZWLP dotyczące zwrotu pojazdów po wynajmie długoterminowym / leasingu operacyjnym to obecnie doskonale znany, powszechnie stosowany standard rynkowy. Dokumenty te w sposób bardzo precyzyjny regulują i opisują zasady zwrotu samochodów po okresie użytkowania oraz akceptowalne i nieakceptowalne uszkodzenia w zwracanym po zakończeniu kontraktu wynajmu / leasingu operacyjnego pojeździe

Pierwsza edycja Przewodnika PZWLP dotyczyła wyłącznie aut osobowych i została opublikowana w 2007 roku. W 2011 r. opublikowana została rozbudowana i zaktualizowana wersja tego dokumentu, która obowiązywała do tej pory. Z kolei, w 2013 roku PZWLP opublikował przewodnik dedykowany wyłącznie zwrotowi aut dostawczych (do 3,5t DMC), w pełni dostosowany do charakterystycznych cech konstrukcyjnych tego typu pojazdów oraz odmiennej od samochodów osobowych specyfiki ich użytkowania. W przygotowaniu wszystkich dotychczasowych edycji przewodników PZWLP, dotyczących zarówno aut osobowych, jak i dostawczych, eksperci Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów, byli wspierani przez firmy rzeczoznawcze Dekra i SGS. 

REKLAMA

REKLAMA

Nowe przewodniki PZWLP z 2023 roku

16 czerwca 2023 r. PZWLP opublikował gruntownie zmienione i zaktualizowane nowe wersje obydwu swoich przewodników, czyli dla aut osobowych oraz dostawczych. Skala zmian w stosunku do dotychczasowych edycji jest znaczna – począwszy od całkowicie nowej szaty graficznej, przez aktualizację poszczególnych uszkodzeń opisywanych w dokumentach, kończąc na dostosowaniu przewodników do obecnych realiów rynku motoryzacyjnego i technologii aktualnie produkowanych pojazdów oraz uwzględnieniu aut elektrycznych czy hybrydowych. Nowe Przewodniki PZWLP zostały również znacząco rozbudowane, zarówno pod względem opisów, jak i w warstwie ilustracyjnej. Większość zdjęć została wymieniona na fotografie przedstawiające współczesne pojazdy i ich elementy wyposażenia. Ponadto liczba zdjęć została znacznie powiększona - o ok. 50% w przewodniku dotyczącym aut osobowych i ok. 30% w przewodniku odnoszącym się do samochodów dostawczych. 

Podobnie jak w przypadku poprzednich edycji, tak i nowe Przewodniki PZWLP zostały przygotowane we współpracy z firmami rzeczoznawczymi Dekra i Macadam (dawniej SGS). Po raz pierwszy w historii jednak, w prace nad przewodnikami, w pełnym zakresie, zaangażowani byli również eksperci Stowarzyszenia Kierowników Flot Samochodowych (SKFS). W efekcie, nowe przewodniki, obok pozostałych partnerów, są sygnowane także przez SKFS, czyli najważniejszą w Polsce organizację zrzeszającą menadżerów flot samochodowych.   

Opublikowane przez nas nowe Przewodniki PZWLP to ważne wydarzenie dla całego rynku flotowego w Polsce – mówi Robert Antczak, Prezes Zarządu PZWLP. – Jednolity i precyzyjny standard zwrotu samochodów jest bowiem strategiczny dla funkcjonowania branży, a jednocześnie rola wynajmu długoterminowego w finansowaniu w Polsce aut jest obecnie już bardzo duża. W wynajmie długoterminowym znajdowały się niemalże 3 na 10 nowe samochody osobowe nabywane w 2022 r. przez przedsiębiorców w naszym kraju. Warto mocno podkreślić, że nowe Przewodniki PZWLP po raz pierwszy w historii reprezentują tak szeroki kompromis, uwzględniając stanowiska najważniejszych w Polsce organizacji rynku flotowego, a więc PZWLP i SKFS. Dlatego, przewodniki PZWLP nigdy wcześniej nie miały takiej wartości merytorycznej, jak opublikowane właśnie ich nowe edycje.                   

REKLAMA

Dotychczasowe wersje Przewodników PZWLP (edycja z roku 2011 dla aut osobowych i z roku 2013 dla aut dostawczych) są traktowane przez Związek jako archiwalne i nie obowiązujący już standard rynkowy od momentu publikacji nowych przewodników.   

Dalszy ciąg materiału pod wideo

System licencyjny przewodników

Wraz z opublikowaniem nowych przewodników, PZWLP wprowadza również system licencyjny na ich komercyjne wykorzystanie (np. w działalności biznesowej firm wynajmu długoterminowego / leasingowych). Dla każdego z dwóch przewodników (dotyczącego aut osobowych i dostawczych) przewidziana jest odrębna licencja, która jest wydawana na okres 1 roku, z możliwością dalszego jej przedłużania. Firmy zrzeszone w organizacji będą uzyskiwały licencje w ramach członkostwa w Związku, w pozostałych przypadkach licencje będą odpłatne. 

Ceny licencji są uzależnione od skali prowadzonej działalności w zakresie wynajmu długoterminowego / leasingu samochodów, a dokładnie od liczby rejestrowanych przez dany podmiot nowych aut osobowych lub dostawczych w poprzednim roku kalendarzowym (wg danych CEPiK). Przewidzianych jest siedem poziomów cenowych dla każdej z licencji, ceny startują od 1200 zł za jednoroczną licencję na przewodnik dotyczący samochodów osobowych oraz 400 zł w przypadku przewodnika odnoszącego się do aut dostawczych. 

Nowe Przewodniki PZWLP zostały opublikowane na zupełnie nowej stronie www należącej do organizacji www.przewodniki-pzwlp.pl, na której znajdują się również dotychczasowe wersje przewodników oraz wszelkie informacje dotyczące licencji np. cennik, formularz zakupowy, system logowania dla klientów etc.

Ważne

Dla celów niekomercyjnych, np. dziennikarskich, edukacyjnych, nowe Przewodniki PZWLP, podobnie jak w przypadku dotychczas obowiązujących wersji, pozostaną ogólnodostępne i bezpłatne.  

Źródło: Polski Związek Wynajmu i Leasingu Pojazdów (PZWLP) - to organizacja skupiająca 19 firm, specjalizujących się w wynajmie i leasingu aut na polskim rynku flotowym. Do PZWLP należą: ALD Automotive Polska Sp. z o.o., Alphabet Polska Fleet Management Sp. z o.o., Arval Service Lease Polska Sp. z o.o., Avis Budget / Jupol-Car Sp. z o.o., mLeasing Sp. z o.o., Business Lease Poland Sp. z o.o., Carefleet S.A., MHC Mobility Polska Sp. z o.o., Express sp. z o.o. sp. k., LeasePlan Fleet Management Polska Sp. z o.o., Nivette Fleet Management Sp. z o.o., Idea Fleet S.A., Hertz / Motorent Sp. z o.o., 99rent Sp. z o.o., Rentis S.A., Sixt / EuroRent Sp. z  o.o., Volkswagen Financial Services Polska, MM Cars Rental (MM Service Lease Polska sp. z o.o.) oraz Grupa Masterlease. 
PZWLP jest członkiem zbiorowym Związku Polskiego Leasingu (ZPL), Partnerstwa dla Bezpieczeństwa Drogowego oraz Związku Przedsiębiorców i Pracodawców (ZPP). 

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Akcyzą w cydr. Polscy producenci rozczarowani

Jak wiadomo, Polska jabłkiem stoi. Ale zamiast wykorzystywać własny surowiec i budować rynek, oddajemy pole zagranicznym koncernom – z goryczą mówią polscy producenci cydru. Ku zaskoczeniu branży, te niskoalkoholowe napoje produkowane z polskich jabłek, trafiły na listę produktów objętych podwyżką akcyzy zapowiedzianą niedawno przez rząd. Dotychczasowa akcyzowa mapa drogowa została zatem nie tyle urealniona, jak określa to Ministerstwo Finansów, ale też rozszerzona, bo cydry i perry były z niej dotąd wyłączne. A to oznacza duże ryzyko zahamowania rozwoju tej i tak bardzo małej, bo traktowanej po macoszemu, kategorii.

Ustawa o kredycie konsumenckim z perspektywy banków – wybrane zagadnienia

Ustawa o kredycie konsumenckim wprowadza istotne wyzwania dla banków, które muszą dostosować procesy kredytowe, marketingowe i ubezpieczeniowe do nowych wymogów. Z jednej strony zmiany zwiększają ochronę konsumentów i przejrzystość rynku, z drugiej jednak skutkują większymi kosztami operacyjnymi, koniecznością zatrudnienia dodatkowego personelu, wydłużeniem procesów decyzyjnych oraz zwiększeniem ryzyka prawnego.

Coraz więcej firm ma rezerwę finansową, choć zazwyczaj wystarczy ona na krótkotrwałe problemy

Więcej firm niż jeszcze dwa lata temu jest przygotowanych na wypadek nieprzewidzianych sytuacji, czyli ma tzw. poduszkę finansową. Jednak oszczędności nie starczy na długo. 1 na 3 firmy wskazuje, że dysponuje rezerwą na pół roku działalności, kolejne 29 proc. ma zabezpieczenie na 2–3 miesiące.

Na koniec roku małe i średnie firmy oceniają swoją sytuację najlepiej od czterech lat. Jednak niewiele jest skłonnych ryzykować z inwestycjami

Koniec roku przynosi poprawę nastrojów w małych i średnich firmach. Najlepiej swoją sytuację oceniają mikrofirmy - najlepiej od czterech lat. Jednak ten optymizm nie przekłada się na chęć ryzykowania z inwestycjami.

REKLAMA

Debata: Motywacja i pozytywne myślenie

Po co nam kolejna debata na temat motywacji i pozytywnego myślenia? Żeby teorię zastąpić wreszcie procedurą! Debatę poprowadzi Paweł Dudziak.

Firmy płacą ukryty abonament za cyberataki. Raport: większość ofiar wciąż wierzy w skuteczność swoich zabezpieczeń

Nowe badanie Enterprise Strategy Group ujawnia niepokojącą rozbieżność: choć 62 proc. firm padło w ostatnim roku ofiarą cyberataków, aż 93 proc. z nich nadal wierzy w skuteczność swoich zabezpieczeń. Eksperci ostrzegają – brak proaktywnego podejścia do bezpieczeństwa może kosztować organizacje miliony i zrujnować ich reputację.

Powrót do przyszłości: wskazówki dla nowego pokolenia programistów

Dla programistów u progu swojej kariery zawodowej istnieją obecnie dwie całkowicie odmienne drogi wejścia do branży.

ZUS udostępnił nowy formularz wniosku o wakacje składkowe

Zmiana upraszcza zasady wykazywania otrzymanej pomocy de minims. Płatnicy nie muszą już podawać danych organów udzielających pomocy wraz z kwotą i datą jej udzielenia.

REKLAMA

Test zaspokojenia – nowy mechanizm ochrony wierzycieli

Test zaspokojenia wierzycieli jest nową instytucją w Prawie restrukturyzacyjnym. Jej podstawowym celem pozostaje udzielenie odpowiedzi na pytanie, czy postępowanie restrukturyzacyjne rzeczywiście pozostaje najlepszą metodą wyjścia z zadłużenia przez przedsiębiorcę.

Odsetki w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Odsetki stanowią jeden z podstawowych mechanizmów motywowania dłużnika do regulowania należności na rzecz wierzyciela. Założenie jest tu bardzo proste: im dłuższe opóźnienie, tym większe odsetki trzeba zapłacić. Otwarcie postępowania restrukturyzacyjnego właściwie niewiele tutaj zmienia, aczkolwiek w inny sposób się ich dochodzi, a niekiedy również kalkuluje.

REKLAMA