REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Esperio: Amazon zgłasza znakomite wyniki, aby złagodzić skutki sześciu koszmarnych miesięcy na indeksach

  • Artykuł sponsorowany

REKLAMA

REKLAMA

Wydaje się, że prezesi Amazona wydostali się z trudnej sytuacji po dwóch nominalnie przynoszących straty kwartałach z rzędu. Teraz spodziewają się skoku w przychodach i zyskach za trzeci kwartał. Wierzcie lub nie, ale dzięki temu udziały największej na świecie platformy e-commerce wzrosły o prawie 13% podczas publikacji wyników na rynku.

Autor: Alex Boltyan, analityk w firmie Esperio

REKLAMA

Więcej szczegółów na stronie Brokera Esperio

Rodzaj ślepej pewności Wall Street może być związany z ogólnym odreagowaniem po opublikowaniu serii innych nie tak złych raportów korporacyjnych, takich jak Google, Microsoft i Meta Platforms. Rzeczywiście, większość raportów w tym tygodniu zawierała dane finansowe, które nie były lepsze niż rzeczywiste oczekiwania analityków, ale przynajmniej lepsze niż te, których obawiali się inwestorzy. Oczekiwania na dalszą podwyżkę stóp po wrześniu ostudził prezes Rezerwy Federalnej (Fed) Jerome Powell, który wykazywał raczej postawę wyczekiwania. Pomogło to głównym indeksom w odreagowaniu i pozwoliło niektórym akcjom nabrać tempa wzrostowego.

 

W pierwszym kwartale 2022 r. siedem lat rekordowych zysków Amazona ustąpiło miejsca pierwszej kwartalnej stracie giganta w wysokości 37,8 centa na akcję. Drugi kwartał przyniósł akcjonariuszom kolejne 20 centów straty, nawet pomimo lepszej sprzedaży ogółem, która wyniosła 121,23 mld USD w porównaniu z 116,44 mld USD od stycznia do marca. Tym razem Amazon musiał pożegnać się z prawie 2 miliardami dolarów, w tym stratą z wyceny przed opodatkowaniem w wysokości 3,9 miliarda dolarów ze swojej starej inwestycji w producenta samochodów elektrycznych Rivian Automotive.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

 

Głównym problemem jest jednak globalna „presja inflacyjna w zakresie kosztów paliw, energii i transportu. Według dyrektora generalnego Andy'ego Jassy'ego. firma podkreśliła, że ​​„widzi przyspieszenie przychodów”, w tym znaczny wzrost przychodów w III kwartale. Już teraz, obrano strategię polegającą na pobieraniu wyższych opłat w pierwszej kolejności od lojalnych klientów w specjalnych abonamentach programu Prime, co może dać im korzyść w postaci większej liczby zamówień, a także na wprowadzeniu tzw. dopłaty paliwowej na handlowców, aby pomóc w zarządzaniu wysokimi kosztami dostawy.

 

Wciąż pozostaje pytanie, czy przesunięcie takiego obciążenia inflacyjnego może w końcu doprowadzić do wzrostu cen detalicznych na Amazonie, a tym samym do pewnego spadku aktywności konsumenckiej w kolejnych miesiącach. Wskaźniki zaufania konsumentów w USA właśnie spadły do ​​dwuletnich minimów, ponieważ gospodarstwa domowe ograniczają swoje wydatki do tańszych, podstawowych rzeczy.

 

Jeden z głównych partnerów Amazona, Walmart, ostrzegł, że w tym roku przyniesie co najmniej 11%-13% niższe zyski w porównaniu z wcześniejszymi szacunkami. Zgodnie z własnymi projekcjami Amazon prognozuje teraz sprzedaż netto między 125 miliardów a 130 miliardów dolarów w ciągu trzech letnich miesięcy, co odpowiada szacunkom analityków na poziomie 126,42 miliarda dolarów. Dyrektor finansowy Amazona, Brian Olsavsky, twierdził, że firma miała „bardzo mocny czerwiec”, retencja subskrypcji Prime była „równie dobra”, a impuls powinien pochodzić z błyskawicznego marketingowego Prime Day, który miał miejsce już w lipcu. Był najlepszy ” według sprzedaży jednostkowej”, ale wyniki finansowe nie zostały jeszcze w pełni obliczone.

 

Analitycy Esperio uważają, że w oparciu o tę retorykę cena akcji Amazona osiągnęła najwyższy punkt od końca kwietnia, przekraczając 137 USD za akcję. Jednak dalsze zmagania o utrzymanie zdobyczy, które zostały osiągnięte do tej pory głównie dzięki pozytywnym prognozom na przyszłość, ale przy dość opłakanej sytuacji w tej chwili, mogą nie być takie łatwe. Nawet jeśli cena zdoła osiągnąć te maksima przy użyciu pozytywnego momentum, później notowania mogą w każdej chwili spaść z powodu ogólnych obaw o recesję.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Artykuł sponsorowany

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jaki model logistyczny wybrać dla swojego sklepu internetowego?

Zakładając sklep internetowy, staniesz przed wyzwaniem organizacji całej jego logistyki. Zanim zaczniesz działalność, będziesz musiał zdecydować, gdzie magazynować swoje towary, z jakimi kurierami współpracować i jak obsługiwać zwroty od klientów. Pochłonie to mnóstwo cennego czasu i spory kapitał. W dzisiejszych czasach możesz tego jednak uniknąć. W jaki sposób? Poznaj najciekawsze modele logistyczne dla e-commerce!

Dobrzy w teorii. Dlaczego nie potrafimy odpoczywać i jak to zmienić?

Potrzeba regeneracji wydaje się oczywista dla każdego, kto funkcjonuje w naprzemiennym cyklu, w którym wysiłek absorbujący przeważającą część naszych aktywności przeplata się z czasem wolnym. Skąd zatem trudność w świadomym uwzględnianiu potrzeby wypoczynku i planowaniu przerw w zawodowym funkcjonowaniu?

Inflacja już niestraszna firmom. Obawia się jej dwa razy mniej firm niż rok temu

W rok o połowę zmalała liczba małych i średnich firm, które boją się, że inflacja może zagrozić ich biznesom. Obecnie to zaledwie co czwarte przedsiębiorstwo. Zaskakujące są jednak branże, w których te obawy są największe. Inflacja straciła też rangę najpoważniejszej obawy.

Startup - jak uzyskać ochronę patentową, ochronę znaku towarowego i prawa autorskie?

W startupach najważniejszy jest pomysł. Jak go chronić i zabezpieczyć się przed nieuprawnionym wykorzystywaniem dzieła i pobierania wynagrodzenia za korzystanie z niego przez podmioty trzecie? Jak uzyskać ochronę patentową, ochronę znaku towarowego i prawa autorskie? Dlaczego tak ważna jest umowa o zachowaniu poufności?

REKLAMA

Spółki: Premia za kontrolę w Polsce w latach 2019-2023 spadła do poziomu 13,6 proc.

Ostatnie lata przyniosły spadek aktywności na rynku wezwań w Polsce. Coraz częściej inwestorzy decydują się na ogłoszenie wezwania z zamiarem wycofania akcji spółki z obrotu giełdowego, gdy już uzyskają kontrolny pakiet akcji – wynika z najnowszej analizy KPMG, która objęła 133 wezwań do sprzedaży akcji spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie w latach 2019-2023.

Firmy będą szukać specjalistów. Jakich?

Z raportu „Barometr Polskiego Rynku Pracy” Personnel Service wynika, że polskie firmy chcą poszukiwać specjalistów od automatyzacji i sztucznej inteligencji. 

Rachunki za prąd w firmie: kto musi płacić za energię elektryczną nawet trzy razy więcej niż cena giełdowa, jak tego uniknąć na przyszłość

Kryzys energetyczny wywołany przez agresję Rosji na Ukrainę doprowadził do gigantycznego wzrostu cen prądu. Wiele małych firm w obawie przed dalszym wzrostem cen zawarło wieloletnie umowy ze stałą ceną na rekordowym poziomie. To one najbardziej ucierpią na uwolnieniu cen energii.

Stare pytania, nowe odpowiedzi. Zmiana podejścia do pożądanych kompetencji menedżerskich

Obecnie organizacje nie są zainteresowane rozwojem konkretnych umiejętności liderskich ani pozyskiwaniem wiedzy, którą łatwo dziś zdobyć. Żyjemy w czasach, w których ciężko jest zaplanować długofalową strategię, dlatego wzrasta znaczenie umiejętności płynnego poruszania się w zmieniających się okolicznościach, tzw. strategizing.

REKLAMA

Wyróżniaj się bo zginiesz: o sukcesie sklepu internetowego decydują nie tylko atrakcyjne towary w dobrej cenie

W sklepie internetowym, zupełnie inaczej niż w tradycyjnym sklepie, wiarygodność osiąga się lub nie już poprzez sam wygląd aplikacji zakupowej. Bez niej nie wyróżniający się z tysięcy inny e-sklep nie odniesie sukcesu nawet oferując bardzo konkurencyjne produkty.

Restauracje ustępują miejsca barom szybkiej obsługi i sklepowej gastronomii, bo takie są wybory „zetek”

Na naszych oczach dzieje się prawdziwa rewolucja w gastronomii. Restauracje, ledwie się odbudowały po pandemii, przegrywają z barami szybciej obsługi i cateringiem, a teraz jeszcze poważnym graczem na rynku staje się gastronomia sklepowa. Wszystko to za sprawą najmłodszych klientów, którzy chcą żyć po amerykańsku.

REKLAMA