REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Esperio: Amazon zgłasza znakomite wyniki, aby złagodzić skutki sześciu koszmarnych miesięcy na indeksach

  • Artykuł sponsorowany

REKLAMA

REKLAMA

Wydaje się, że prezesi Amazona wydostali się z trudnej sytuacji po dwóch nominalnie przynoszących straty kwartałach z rzędu. Teraz spodziewają się skoku w przychodach i zyskach za trzeci kwartał. Wierzcie lub nie, ale dzięki temu udziały największej na świecie platformy e-commerce wzrosły o prawie 13% podczas publikacji wyników na rynku.

Autor: Alex Boltyan, analityk w firmie Esperio

REKLAMA

Więcej szczegółów na stronie Brokera Esperio

Rodzaj ślepej pewności Wall Street może być związany z ogólnym odreagowaniem po opublikowaniu serii innych nie tak złych raportów korporacyjnych, takich jak Google, Microsoft i Meta Platforms. Rzeczywiście, większość raportów w tym tygodniu zawierała dane finansowe, które nie były lepsze niż rzeczywiste oczekiwania analityków, ale przynajmniej lepsze niż te, których obawiali się inwestorzy. Oczekiwania na dalszą podwyżkę stóp po wrześniu ostudził prezes Rezerwy Federalnej (Fed) Jerome Powell, który wykazywał raczej postawę wyczekiwania. Pomogło to głównym indeksom w odreagowaniu i pozwoliło niektórym akcjom nabrać tempa wzrostowego.

 

W pierwszym kwartale 2022 r. siedem lat rekordowych zysków Amazona ustąpiło miejsca pierwszej kwartalnej stracie giganta w wysokości 37,8 centa na akcję. Drugi kwartał przyniósł akcjonariuszom kolejne 20 centów straty, nawet pomimo lepszej sprzedaży ogółem, która wyniosła 121,23 mld USD w porównaniu z 116,44 mld USD od stycznia do marca. Tym razem Amazon musiał pożegnać się z prawie 2 miliardami dolarów, w tym stratą z wyceny przed opodatkowaniem w wysokości 3,9 miliarda dolarów ze swojej starej inwestycji w producenta samochodów elektrycznych Rivian Automotive.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

 

Głównym problemem jest jednak globalna „presja inflacyjna w zakresie kosztów paliw, energii i transportu. Według dyrektora generalnego Andy'ego Jassy'ego. firma podkreśliła, że ​​„widzi przyspieszenie przychodów”, w tym znaczny wzrost przychodów w III kwartale. Już teraz, obrano strategię polegającą na pobieraniu wyższych opłat w pierwszej kolejności od lojalnych klientów w specjalnych abonamentach programu Prime, co może dać im korzyść w postaci większej liczby zamówień, a także na wprowadzeniu tzw. dopłaty paliwowej na handlowców, aby pomóc w zarządzaniu wysokimi kosztami dostawy.

 

Wciąż pozostaje pytanie, czy przesunięcie takiego obciążenia inflacyjnego może w końcu doprowadzić do wzrostu cen detalicznych na Amazonie, a tym samym do pewnego spadku aktywności konsumenckiej w kolejnych miesiącach. Wskaźniki zaufania konsumentów w USA właśnie spadły do ​​dwuletnich minimów, ponieważ gospodarstwa domowe ograniczają swoje wydatki do tańszych, podstawowych rzeczy.

 

Jeden z głównych partnerów Amazona, Walmart, ostrzegł, że w tym roku przyniesie co najmniej 11%-13% niższe zyski w porównaniu z wcześniejszymi szacunkami. Zgodnie z własnymi projekcjami Amazon prognozuje teraz sprzedaż netto między 125 miliardów a 130 miliardów dolarów w ciągu trzech letnich miesięcy, co odpowiada szacunkom analityków na poziomie 126,42 miliarda dolarów. Dyrektor finansowy Amazona, Brian Olsavsky, twierdził, że firma miała „bardzo mocny czerwiec”, retencja subskrypcji Prime była „równie dobra”, a impuls powinien pochodzić z błyskawicznego marketingowego Prime Day, który miał miejsce już w lipcu. Był najlepszy ” według sprzedaży jednostkowej”, ale wyniki finansowe nie zostały jeszcze w pełni obliczone.

 

Analitycy Esperio uważają, że w oparciu o tę retorykę cena akcji Amazona osiągnęła najwyższy punkt od końca kwietnia, przekraczając 137 USD za akcję. Jednak dalsze zmagania o utrzymanie zdobyczy, które zostały osiągnięte do tej pory głównie dzięki pozytywnym prognozom na przyszłość, ale przy dość opłakanej sytuacji w tej chwili, mogą nie być takie łatwe. Nawet jeśli cena zdoła osiągnąć te maksima przy użyciu pozytywnego momentum, później notowania mogą w każdej chwili spaść z powodu ogólnych obaw o recesję.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Artykuł sponsorowany

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA