REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zapraszamy na webinarium „Pozapłacowe Świadczenia Pracownicze” - 8 października 2013 r.

Subskrybuj nas na Youtube
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Firma doradcza Accreo wspólnie z portalem Infor.pl zapraszają serdecznie na webinarium o tematyce „Pozapłacowe Świadczenia Pracownicze”, które odbędzie się 8 października 2013 r. o godz. 11.00. Zarejestruj się! Udział w szkoleniu online jest bezpłatny.


Zapraszamy na WEBINARIUM „Pozapłacowe Świadczenia Pracownicze” - 8 października 2013 r.

REKLAMA


W celu skorzystania z webinarium należy się wcześniej zarejestrować.

Zarejestruj się na webinarium!

 

 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

 

 

 


OPIS TEMATU WEBINARIUM
:


Michał Roszkowski, radca prawny, doradca podatkowy, partner w Accreo


Firmy coraz częściej oferują pracownikom dodatkowe świadczenia pozapłacowe, wspierając w ten sposób systemy motywacyjne w przedsiębiorstwach.

REKLAMA

Pomimo spowolnienia gospodarczego znacząca część pracodawców nie zmniejszyła budżetu przeznaczonego na dodatkowe świadczenia na rzecz zatrudnionych. Oznacza to, że pracodawcy są świadomi, jak duży wpływ na motywację pracowników mogą mieć różnego rodzaju świadczenia pozapłacowe. Bardziej zmotywowani pracownicy wykonują swoją pracę efektywniej, co wpływa na zwiększenie przychodów po stronie pracodawcy.

Do najczęściej spotykanych świadczeń pozapłacowych należą m.in.: abonamenty medyczne, telefon służbowy, samochód oraz karty multisport. Coraz chętniej pracodawcy - w celu stworzenia dobrego wizerunku przedsiębiorstwa zarówno wśród obecnych, jak i potencjalnych pracowników - oferują inny, bardziej atrakcyjny zakres różnorodnych benefitów.

Poza tradycyjnymi, takimi jak: dofinansowywanie zakupu  okularów korekcyjnych czy umożliwianie pracownikom nabywania produkowanych przez firmę towarów po niższej cenie, pracodawcy coraz częściej decydują się na organizowanie imprez firmowych i wyjazdów o charakterze integracyjnym.

Z uwagi na to, że istnieje wiele benefitów, jakie mogą zaoferować pracodawcy, pojawiają się trudności w wyborze takiego typu świadczeń, który będzie najbliższy ich realnym potrzebom, przynosząc tym samym najwięcej korzyści przedsiębiorstwu.

Dodatkowym utrudnieniem w wyborze konkretnego świadczenia jest fakt, że pracownicy kierują się zazwyczaj indywidualnymi preferencjami. W takiej sytuacji ciekawym rozwiązaniem jest ustalenie przez pracodawcę kwotowego limitu, w ramach którego każdy z zatrudnionych może wybrać najbardziej odpowiadający mu benefit.


Izabela Ukonu, Starszy konsultant w Accreo

REKLAMA


Świadczenia pozapłacowe to dodatki do wynagrodzenia, które przekazywane są pracownikom najczęściej w sposób bezgotówkowy. Często zdarza się, że pracodawca współfinansuje nabycie przez pracowników towarów lub usług. Głównym ich celem jest zwiększenie motywacji pracowników, poprawienie atmosfery pracy oraz budowa dobrego wizerunku firmy, a więc właśnie z tych powodów przekazywanie świadczeń pozapłacowych na rzecz pracowników  ma nie tylko na celu przysporzenie korzyści pracownikom, ale również nakierunkowane jest pośrednio na zwiększenie przychodów po stronie pracodawcy.

Należy pamiętać, że przekazanie świadczeń pozapłacowych na rzecz pracowników wiąże się z określonymi skutkami podatkowymi. Po stronie pracodawców decydujące znaczenie ma możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów, wydatków poniesionych na zapewnienie świadczeń pracownikom, a także obowiązek opodatkowania VAT przekazanego benefitu. Dlatego firmy, które planują przekazanie pracownikom świadczeń pozapłacowych, powinny dokonać szczegółowej analizy ich zasad opodatkowania.  Szczególną uwagę trzeba zwrócić na właściwe dokumentowanie czynności związanych z przekazywaniem benefitów na rzecz zatrudnionych, gdyż ma to kluczowe znaczenie w odniesieniu do obowiązków w zakresie VAT i CIT.


POZNAJ NASZYCH PRELEGENTÓW:


Izabela Ukonu

Starszy konsultant

Specjalizuje się w doradztwie w zakresie bieżących rozliczeń, ze szczególnym uwzględnieniem podatku dochodowego od osób fizycznych i prawnych.

Posiada 4-letnie doświadczenie w doradztwie podatkowym. Od początku swojej kariery związana z firmą doradczą Accreo. Izabela świadczy usługi doradztwa podatkowego na rzecz zróżnicowanej grupy podmiotów, w szczególności z sektora energetycznego, FMCG oraz dla inwestorów prywatnych.

Ukończyła Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.

Jest autorką licznych artykułów, dodatków branżowych dotyczących tematyki podatkowej. Jest współautorką książki Pozapłacowe Świadczenia Pracownicze, wydanej przez Wydawnictwo Wiedza i Praktyka (maj 2013).


Aleksandra Plichta

Starszy konsultant

Specjalizuje się w bieżącym doradztwie w obszarze podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowego na rzecz polskich i zagranicznych spółek.

Bogate doświadczenie podatkowe zdobywała w wiodących firmach z branży tytoniowej oraz BPO, zajmując się głównie konsekwencjami podatkowymi międzynarodowych transakcji związanych z obrotem towarowym i usługowym. Posiada również doświadczenie w zakresie prowadzenia przeglądów podatkowych oraz projektowaniu i implementacji nowych modelów biznesowych.

W 2011 r. dołączyła do zespołu ekspertów Accreo, gdzie doradza przede wszystkim klientom z branż energetycznej, leasingowej oraz FMCG.

Aleksandra jest absolwentką Wydziału Ekonomiczno-Socjologicznego Uniwersytetu Łódzkiego (Finanse i rachunkowość - Strategie podatkowe). Autorka wielu dodatków branżowych, a także publikacji o tematyce podatkowej. Ekspert d/s szkoleń w zakresie VAT.

Współautorka książki Pozapłacowe Świadczenia Pracownicze, wydanej przez Wydawnictwo Wiedza i Praktyka (maj 2013).


Accreo Sp. z o.o.
jest wiodącą firmą doradczą, oferującą usługi z zakresu doradztwa podatkowego i prawnego dla przedsiębiorstw i klientów indywidualnych. Nasi eksperci posiadają wieloletnie doświadczenie zawodowe oraz bogatą międzynarodową praktykę dla największych podmiotów gospodarczych na świecie. Od ponad 7 lat istnienia na rynku usług konsultingowych, Accreo zdobyło silną pozycję rynkową i obecnie znajduje się w czołówce firm doradczych w Polsce.

Accreo podnosi efektywność działalności zarówno międzynarodowych korporacji jak i rodzimych przedsiębiorstw, oferując pomoc w opracowaniu strategii biznesowych oraz wsparcie w procesie ich implementacji. Oferujemy Klientom wysoki standard usług w połączeniu z międzynarodowym doświadczeniem i całkowitą niezależnością od podmiotów audytorskich.

Cechą wyróżniającą Accreo jest elastyczny model współdziałania grup eksperckich z zakresu prawa i podatków, które w zależności od potrzeb Klientów, łączą się w zespoły projektowe lub zachowują całkowitą odrębność. Tak elastyczny model działania pozwala nam swobodnie zarządzać zespołami ekspertów, optymalizować koszty ponoszone przez Klientów oraz wypracować skuteczne rozwiązania w najbardziej złożonych zagadnieniach prawno-podatkowych.

Wspólne wartości biznesowe, synergia oferowanych usług oraz znajomość wielu specjalizacji branżowych, gwarantują efektywność naszych działań i tym samym tworzą unikalną propozycję nowoczesnych usług doradczych w Polsce.


Kontakt:

Accreo Sp. z o.o.

Ul. Próżna 7

00 - 107 Warszawa

Tel. + 48 22 487 56 10

Fax + 48 22 487 55 10

office@accreo.pl

www.accreo.pl

 

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Accreo

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak założyć spółkę z o.o. z aktem notarialnym?

Umowa spółki z o.o. w formie aktu notarialnego jest konieczna, gdy wspólnicy zamierzają wprowadzić do umowy postanowienia, których dodanie nie jest możliwe w przypadku spółki z o.o. zakładanej przez S24. Dotyczy to m.in. sytuacji, w których wspólnicy zamierzają wnieść wkłady niepieniężne, wprowadzić obowiązek powtarzających się świadczeń niepieniężnych, zmienić zasady głosowania w spółce, uprzywilejować udziały co do głosu, czy do dywidendy.

W jaki sposób hakerzy wykorzystują e-maile do ataków? Mają swoje sposoby

Najpopularniejszą formą cyberataku jest obecnie phishing. Fałszywe wiadomości są coraz trudniejsze do wykrycia, bo cyberprzestępcy doskonale się wyspecjalizowali. Jak rozpoznać niebzepieczną wiadomość? Jak chronić swoją firmę przed cyberatakami?

Co nowego dla firm biotechnologicznych w Polsce? [WYWIAD]

Na co powinny przygotować się firmy z branży biotechnologicznej? O aktualnych problemach i wyzwaniach związanych z finansowaniem tego sektora mówi Łukasz Kościjańczuk, partner w zespole Biznes i innowacje w CRIDO, prelegent CEBioForum 2025.

Coraz trudniej rozpoznać fałszywe opinie w internecie

40 proc. Polaków napotyka w internecie na fałszywe opinie, wynika z najnowszego badania Trustmate.io. Pomimo, że UOKiK nakłada kary na firmy kupujące fałszywe opinie to proceder kwietnie. W dodatku 25 proc. badanych ma trudności z rozróżnieniem prawdziwych recenzji.

REKLAMA

To nie sztuczna inteligencja odbierze nam pracę, tylko osoby umiejące się nią posługiwać [WYWIAD]

Sztuczna inteligencja stała się jednym z największych wyścigów technologicznych XXI wieku. Polskie firmy też biorą w nim udział, ale ich zaangażowanie w dużej mierze ogranicza się do inwestycji w infrastrukturę, bez realnego przygotowania zespołów do korzystania z nowych narzędzi. To tak, jakby maratończyk zaopatrzył się w najlepsze buty, zegarek sportowy i aplikację do monitorowania wyników, ale zapomniał o samym treningu. O tym, dlaczego edukacja w zakresie AI jest potrzebna na każdym szczeblu kariery, jakie kompetencje są niezbędne, które branże radzą sobie z AI najlepiej oraz czy sztuczna inteligencja doprowadzi do redukcji miejsc pracy, opowiada Radosław Mechło, trener i Head of AI w BUZZcenter.

Lider w oczach pracowników. Dlaczego kadra zarządzająca powinna rozwijać kompetencje miękkie?

Sposób, w jaki firma buduje zespół i rozwija wiedzę oraz umiejętności swoich pracowników, to dzisiaj jeden z najważniejszych czynników decydujących o jej przewadze konkurencyjnej. Konieczna jest tu nie tylko adaptacja do szybkich zmian technologicznych i rynkowych, lecz także nieustanny rozwój kompetencji miękkich, które okazują się kluczowe dla firm i ich liderów.

Dziękuję, które liczy się podwójnie. Jak benefity mogą wspierać ludzi, firmy i planetę?

Coraz więcej firm mówi o zrównoważonym rozwoju – w Polsce aż 72% organizacji zatrudniających powyżej 1000 pracowników deklaruje działania w tym obszarze1. Jednak to nie tylko wielkie strategie kształtują kulturę organizacyjną. Często to codzienne, pozornie mało znaczące decyzje – jak wybór dostawcy benefitów czy sposób ich przekazania pracownikom – mówią najwięcej o tym, czym firma kieruje się naprawdę. To właśnie one pokazują, czy wartości organizacji wykraczają poza hasła w prezentacjach.

Windykacja należności. Na czym powinna opierać się działalność windykacyjna

Chociaż windykacja kojarzy się z negatywnie, to jest ona kluczowa w zapewnieniu stabilności finansowej przedsiębiorstw. Branża ta, często postrzegana jako pozbawiona jakichkolwiek zasad etycznych, w ciągu ostatnich lat przeszła znaczną transformację, stawiając na profesjonalizm, przejrzystość i szacunek wobec klientów.

REKLAMA

Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

REKLAMA