Polska krajem przedsiębiorczych kobiet
REKLAMA
Firmy zarządzane przez kobiety w porównaniu z „męskimi" są ostrożniejsze przy przyjmowaniu nowych pracowników, ostrożnie też oceniają i prognozują wzrost zysków i sprzedaży.
REKLAMA
Są bardziej zorientowane na jakość obsługi klienta, mniej zaś na cenę i jakość produktu lub usługi. Są też bardziej nastawione na wzrost sprzedaży i zysku, a mniej na utrzymanie się na rynku i wzrost udziału w nim.
Kobiety częściej zakładają firmy w sektorze opieki zdrowotnej, edukacji, gastronomii, obsłudze rynku nieruchomości czy innych usługach, gdzie np. o innowacje trudniej, a kredyt jest mniej potrzebny.
Zobacz: Wysokość zasiłku chorobowego dla przedsiębiorcy
Obecne spowolnienie gospodarcze jest silniejsze w „męskim" transporcie i budownictwie niż w usługach, co rzutuje na strategie tych firm.
W porównaniu z naszymi sąsiadami mamy najwyższy odsetek kobiet-pracodawców i pań pracujących na własny rachunek w jednoosobowych firmach.
Zobacz: 2 miliardy złotych dla przedsiębiorców z terenów wiejskich
Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych Lewiatan
REKLAMA
REKLAMA