REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

87 proc. firm daje pracownikom dodatkowe świadczenia

REKLAMA

87 proc. firm daje pracownikom dodatkowe świadczenia - najczęściej są szkolenia i opieka medyczna - ale tylko jedna czwarta informuje pracowników o wartości tych świadczeń - wynika z raportu wydanego przez firmę doradztwa personalnego Sedlak & Sedlak.


W komunikacie poświęconym raportowi "Polityka świadczeń dodatkowych w 2012 roku" wskazano, że 82 proc. przebadanych przedsiębiorstw proponuje zatrudnionym szkolenia i kursy zawodowe. Wśród popularnych świadczeń znajdują się również: podstawowa opieka medyczna (74 proc.), udział w konferencjach branżowych (74 proc.) oraz zajęcia sportowe (66 proc.).

REKLAMA

Mniejszym powodzeniem cieszą się zapomogi w przypadkach losowych (oferuje je 54 proc. firm), również telefon służbowy do użytku prywatnego oraz finansowanie przez przedsiębiorstwo książek czy czasopism naukowych (55 proc.).

"Mediana wartości pakietów świadczeń dodatkowych w badanych firmach w 2012 r. wynosi miesięcznie 200 zł na pracownika. W 10 proc. przedsiębiorstw wartość benefitów przekracza 500 zł na osobę" - poinformowano.

REKLAMA

Według autorów raportu wartość świadczeń różni się w zależności od wielkości przedsiębiorstw, które je oferują. Mediana wartości pakietu jest najniższa w średniej wielkości firmach i wynosi 170 zł na jedną osobę w ciągu miesiąca. Najwyższa mediana występuje w największych przedsiębiorstwach - wynosi 250 zł na osobę miesięcznie.

"Biorąc pod uwagę profil działalności firmy, najdroższe benefity otrzymują osoby zatrudnione w sektorze handlowym. W branży tej mediana wartości pakietu świadczeń wynosi 238 zł na pracownika w ciągu miesiąca" - napisano.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ankieterzy pytali firmy biorące udział w badaniu, czy ich pracownicy są informowani o wartości pakietów świadczeń. Okazuje się, że tylko 26 proc. pracodawców przekazuje zatrudnionym tego typu informacje.

 

"Najczęściej robią to organizacje średniej wielkości - 33 proc. z nich przekazuje pracownikom dane na temat wartości benefitów. Najrzadziej takie informacje są udostępniane przez duże firmy. Tylko 16 proc. z nich komunikuje zatrudnionym wartość pakietu świadczeń" - wyjaśniono.

Z raportu wynika, że zdecydowana większość firm nie monitoruje programu świadczeń. Jedynie 34 proc. przedsiębiorstw kontroluje poziom zadowolenia pracowników z oferowanych im benefitów.

"Jeśli firma decyduje się na wprowadzenie systemu świadczeń pozapłacowych, bardzo ważne jest monitorowanie jego skuteczności. W pierwszej kolejności należy sprawdzić, czy pracownicy w ogóle korzystają z przysługujących im benefitów. Jeśli nie, świadczenia dodatkowe mogą okazać się niepotrzebnym kosztem" - komentuje cytowana w komunikacie Renata Kucharska-Kawalec z Sedlak & Sedlak.

Spośród przedsiębiorstw, które monitorują poziom satysfakcji z oferowanych świadczeń, najwięcej (74 proc.) przeprowadza tego rodzaju badanie raz do roku.

Zgodnie z informacją, w tegorocznej, pierwszej edycji badania przeprowadzonego na potrzeby raportu poświęconego polityce świadczeń dodatkowych, wzięło udział 144 przedsiębiorstw z całej Polski.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PAP
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Posiadanie własnej firmy to plan na przyszłość ponad 80 proc. młodych w wieku 8-14 lat

    Młode pokolenie już zarabia. Ma też sprecyzowane plany dotyczące tego, co chce robić w przyszłości. I tak, 81 proc. osób z Polski w wieku 8-14 lat chce posiadać przedsiębiorstwo, prowadzić małą firmę albo mieć poboczny biznes. Pracę dla kogoś innego wybrałoby natomiast 11 proc. badanych.

    Szef OPZZ: dodatkowe niedziele handlowe w grudniu zaskoczeniem dla pracowników

    Wprowadzenie dodatkowych niedziel handlowych jest zaskoczeniem dla pracowników, którzy niemal w ostatniej chwili dowiadują się, że muszą stawić się do pracy 10 i 17 grudnia - powiedział PAP przewodniczący Ogólnopolskiego Porozumienia Związków Zawodowych Piotr Ostrowski.

    Nawet 130 - z tylu różnych aplikacji SaaS korzystały firmy w 2022 r.

    Rosnący poziom cyfryzacji i powszechny model pracy rozproszonej niesie duże wyzwania związane z ochroną danych poufnych i wrażliwych. W 2022 r. firmy korzystały przeciętnie nawet ze 130 różnych aplikacji SaaS. Jak zapewnić ochronę danych poufnych w tak rozbudowanym środowisku?

    Jak karty podarunkowe mogą uchronić przed poświątecznym spadkiem sprzedaży

    Karta podarunkowa jako narzędzie generowania przychodów? Jak najbardziej. Specjaliści od marketingu nie mają wątpliwości, że nowoczesne technologie wykorzystywane w kartach mogą być kluczem do zwiększania lojalności klientów i zapewniania stałego źródła dochodów. 

    REKLAMA

    Zaskakujący rok na giełdzie. Czego spodziewać się na ostatniej prostej 2023 r.?

    To był zaskakujący rok dla rynków, wyjątkowo pomyślny. Zwłaszcza biorąc pod uwagę widmo recesji, które groziło nam jeszcze na jego początku. Czy ostatnie tygodnie roku znów są obiecujące dla giełdy?

    Branża gastronomiczna chętnie korzysta z nowych technologii. Kody QR zamiast tradycyjnego menu będą już standardem?

    Nowe technologie napędzają branżę gastronomiczną. Usprawniają pracę, zmniejszają marnowanie produktów, ułatwiają kontakt z klientem. Rozwój będzie postępował i digitalizacja to jeden z najważniejszych kierunków w rozwoju tego biznesu.

    Firmy nie są zainteresowane ulgą B+R? A może nie wiedzą, że mogą skorzystać

    Ulga B+R. Dane dotyczące wybranych ulg z rozliczenia PIT za 2022 rok są zaskakujące. W porównaniu z rokiem wcześniejszym, skorzystano z ponad 36% mniej odliczeń zmniejszających podstawę opodatkowania z tytułu kosztów uzyskania przychodów, poniesionych na działalność badawczo-rozwojową. Jak komentują to eksperci?

    Wzrost płacy minimalnej: pracodawcy będą ciąć koszty a pracownicy stracą zapał do pracy?

    Wzrost płacy minimalnej w 2024 r. będzie wyzwaniem dla przedsiębiorców. Niektórzy eksperci prognozują, że paradoksalnie może wpłynąć negatywnie na nastroje pracowników i spowodować kolejne podwyżki. 

    REKLAMA

    Akcje, obligacje, giełda, rynek kapitałowy – komentarz rynkowy - listopad 2023 r. Jak rynek zareagował na wynik wyborów?

    W listopadowym komentarzu rynkowym eksperciVIG/C-QUADRAT TFI sprawdzają jak zachowują się obligacje korporacyjne oraz skarbowe w aktualnym otoczeniu makroekonomicznym; zastanawiają się, czy rynki akcji mogą kontynuować wzrosty z początku listopada. A także analizują jak wynik wyborów przełożył się na krajowy rynek akcji. 

    Złota jesień dla branży reklamowej. Politycy dali zarobić. Nowe trendy w bilboardach

    Politycy zapewnili polskiej branży reklamowej w 2023 roku owocne jesienne zbiory. W przypadku reklamy outdoor przychody wzrosły o 25% w porównaniu z anabolicznym okresem minionego roku. To dla tego segmentu rynku dobry znak, choćby dlatego, że niebawem czekają nas dwie kampanie wyborcze. Jednak najważniejsze dla branży reklamy jest to, że nie musi ona “wisieć” na pasku polityków. Nadal tę formę reklamy najczęściej wybierają firmy z sektora handlowego. To on stoi za najbardziej kreatywnymi rozwiązaniami i inwestycjami w cyfrową część reklamy zewnętrznej. 

    REKLAMA