REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ministerstwo Gospodarki wspiera promocję polskich firm budowlanych

REKLAMA

Polskie firmy budowlane mogą starać się o dofinansowanie udziału m.in. w konferencjach i targach w Arabii Saudyjskiej, Czechach, Kazachstanie, Maroku, Niemczach, Rosji, Szwecji, w Polsce i na Ukrainie. Program opracowało Ministerstwo Gospodarki.

Branżowy Program Promocji Budownictwa resortu gospodarki ma wspierać udział polskich przedsiębiorców w zagranicznych i krajowych imprezach promocyjnych, m.in. w targach, misjach gospodarczych, konferencjach i spotkaniach biznesowych.

REKLAMA

"To pierwszy program dofinansowany z Unii Europejskiej, który od samego początku jest w pełni kreowany z przedsiębiorcami" - powiedziała we wtorek podczas konferencji wiceminister gospodarki Ilona Antoniszyn-Klik.

Program będzie realizowany przez Konsorcjum Polskie Budownictwo, w którego skład wchodzą: Krajowa Izba Gospodarcza, Polska Izba Przemysłowo-Handlowa Budownictwa, Interservis Biuro Targów oraz ASM Centrum Badań i Analiz Rynku.

Program ma zakończyć się do 31 marca 2015 r., nabór wniosków o dofinansowanie już się rozpoczął.

REKLAMA

Uczestnik programu musi pokryć 100 proc. kosztów udziału w wybranym zdarzeniu promocyjnym, by otrzymać - po zakończeniu imprezy - zwrot 75 proc. tzw. kwalifikowanych kosztów udziału, ale łącznie nie więcej niż równowartość 200 tys. euro w ciągu trzech latach.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zdaniem dyrektora Polskiej Izby Przemysłowo-Handlowej Budownictwa Bogdana Porzęckiego fakt, że firma musi sama wyłożyć pieniądze, a dopiero potem dostaje ich zwrot, to słaby punkt programu. "Jeśli w grę wchodzi 200 tys. euro, to oznacza, że program jest kierowany nie do dużych, ale do małych i średnich firm. I właśnie te firmy mogą mieć kłopot z wyłożeniem pieniędzy z góry" - powiedział PAP.

Branżowy Program Promocji Budownictwa jest częścią projektu Ministerstwa Gospodarki pod nazwą "Promocja polskiej gospodarki na rynkach międzynarodowych" w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka Poddziałanie 6.5.1. Ma on na celu: poprawę wizerunku Polski i naszej gospodarki, poprawę dostępu do informacji o Polsce, wzrost inwestycji polskich przedsiębiorców na rynkach zagranicznych oraz wsparcie i pomoc w rozwoju eksportu w branżach gospodarki objętych projektem.

Program pomaga w promocji 15 wybranych branż, m.in. meblarskiej, jubilerskiej, IT, biotechnologicznej, farmaceutycznej, produkcji urządzeń górniczych, odzieżowej, obronnej oraz żywności.

 

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Czy polskie firmy są gotowe na ESG?

Współczesny świat biznesu zakręcił się wokół kwestii związanych z ESG. Ta koncepcja, będąca wskaźnikiem zrównoważonego rozwoju, wpływa nie tylko na wielkie korporacje, ale coraz częściej obejmuje także małe i średnie przedsiębiorstwa. W dobie rosnących wymagań związanych ze zrównoważonością społeczną i środowiskową, ESG jest nie tylko wyzwaniem, ale również szansą na budowanie przewagi konkurencyjnej.

ESG u dostawców czyli jak krok po kroku wdrożyć raportowanie ESG [Mini poradnik]

Wdrażanie raportowania ESG (środowiskowego, społecznego i zarządczego) to niełatwe zadanie, zwłaszcza dla dostawców, w tym działających dla większych firm. Choć na pierwszy rzut oka może się wydawać, że wystarczy powołać koordynatora i zebrać dane, to tak naprawdę proces ten wymaga zaangażowania całej organizacji. Jakie są pierwsze kroki do skutecznego raportowania ESG? Na co zwrócić szczególną uwagę?

ESG to zielona miara ryzyka, która potrzebuje strategii zmian [Rekomendacje]

Żeby utrzymać się na rynku, sprostać konkurencji, a nawet ją wyprzedzić, warto stosować się do zasad, które już obowiązują dużych graczy. Najprostszym i najbardziej efektywnym sposobem będzie przygotowanie się, a więc stworzenie mapy działania – czyli strategii ESG – i wdrożenie jej w swojej firmie. Artykuł zawiera rekomendacje dla firm, które dopiero rozpoczynają podróż z ESG.

Ratingi ESG: katalizator zmian czy iluzja postępu?

Współczesny świat biznesu coraz silniej akcentuje znaczenie ESG jako wyznacznika zrównoważonego rozwoju. W tym kontekście ratingi ESG odgrywają kluczową rolę w ocenie działań firm na polu odpowiedzialności środowiskowe, społecznej i zarządzania. Ale czy są one rzeczywistym impulsem do zmian, czy raczej efektowną fasadą bez głębszego wpływu na biznesową rzeczywistość? Przyjrzyjmy się temu bliżej.

REKLAMA

Zrównoważony biznes czyli jak strategie ESG zmienią reguły gry?

ESG to dziś megatrend, który dotyczy coraz więcej firm i organizacji. Zaciera powoli granicę między sukcesem a odpowiedzialnością biznesu. Mimo, iż wymaga od przedsiębiorców wiele wysiłku, ESG dostarcza m.in. nieocenione narzędzie, które może nie tylko przekształcić biznes, ale również pomóc budować lepszą przyszłość. To strategia ESG zmienia sposób działania firm na zrównoważony i odpowiedzialny.

Podatek od nieruchomości może być niższy. Samorządy ustalają najwyższe możliwe stawki

Podatek od nieruchomości może być niższy. To samorządy ustalają najwyższe możliwe stawki, korzystając z widełek ustawowych. Przedsiębiorcy apelują do samorządów o obniżenie podatku. Niektóre firmy płacą go nawet setki tysięcy w skali roku.

Jakie recenzje online liczą się bardziej niż te pozytywne?

Podejmując decyzje zakupowe online, klienci kierują się kilkoma ważnymi kryteriami, z których opinie odgrywają kluczową rolę. Oczekują przy tym, że recenzje będą nie tylko pozytywne, ale również aktualne. Potwierdzają to wyniki najnowszego badania TRUSTMATE.io, z którego wynika, że aż 73% Polaków zwraca uwagę na aktualność opinii. Zaledwie 1,18% respondentów nie uważa tego za istotne.

Widzieć człowieka. Czyli power skills menedżerów przyszłości

W świecie nieustannych zmian empatia i zrozumienie innych ludzi stają się fundamentem efektywnej współpracy, kreatywności i innowacyjności. Kompetencje przyszłości są związane nie tylko z automatyzacją, AI i big data, ale przede wszystkim z power skills – umiejętnościami interpersonalnymi, wśród których zarządzanie różnorodnością, coaching i mentoring mają szczególne znaczenie.

REKLAMA

Czy cydry, wina owocowe i miody pitne doczekają się wersji 0%?

Związek Pracodawców Polska Rada Winiarstwa wystąpił z wnioskiem do Ministra Rolnictwa o nowelizację ustawy o wyrobach winiarskich. Powodem jest brak regulacji umożliwiających polskim producentom napojów winiarskich, takich jak cydr, wina owocowe czy miody pitne, oferowanie produktów bezalkoholowych. W obliczu rosnącego trendu NoLo, czyli wzrostu popularności napojów o zerowej lub obniżonej zawartości alkoholu, coraz więcej firm z branży alkoholowej wprowadza takie opcje do swojej oferty.

Czy darowizna na WOŚP podlega odliczeniu od podatku? Komentarz ekspercki

W najbliższą niedzielę (26.01.2025 r.) swój Finał będzie miała Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy. Bez wątpienia wielu przedsiębiorców, jak również tysiące osób prywatnych, będzie wspierać to wydarzenie, a z takiego działania płynie wiele korzyści. Czy darowizna na WOŚP podlega odliczeniu od podatku?

REKLAMA