REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ministerstwo Gospodarki wspiera promocję polskich firm budowlanych

REKLAMA

Polskie firmy budowlane mogą starać się o dofinansowanie udziału m.in. w konferencjach i targach w Arabii Saudyjskiej, Czechach, Kazachstanie, Maroku, Niemczach, Rosji, Szwecji, w Polsce i na Ukrainie. Program opracowało Ministerstwo Gospodarki.

Branżowy Program Promocji Budownictwa resortu gospodarki ma wspierać udział polskich przedsiębiorców w zagranicznych i krajowych imprezach promocyjnych, m.in. w targach, misjach gospodarczych, konferencjach i spotkaniach biznesowych.

REKLAMA

"To pierwszy program dofinansowany z Unii Europejskiej, który od samego początku jest w pełni kreowany z przedsiębiorcami" - powiedziała we wtorek podczas konferencji wiceminister gospodarki Ilona Antoniszyn-Klik.

Program będzie realizowany przez Konsorcjum Polskie Budownictwo, w którego skład wchodzą: Krajowa Izba Gospodarcza, Polska Izba Przemysłowo-Handlowa Budownictwa, Interservis Biuro Targów oraz ASM Centrum Badań i Analiz Rynku.

Program ma zakończyć się do 31 marca 2015 r., nabór wniosków o dofinansowanie już się rozpoczął.

REKLAMA

Uczestnik programu musi pokryć 100 proc. kosztów udziału w wybranym zdarzeniu promocyjnym, by otrzymać - po zakończeniu imprezy - zwrot 75 proc. tzw. kwalifikowanych kosztów udziału, ale łącznie nie więcej niż równowartość 200 tys. euro w ciągu trzech latach.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zdaniem dyrektora Polskiej Izby Przemysłowo-Handlowej Budownictwa Bogdana Porzęckiego fakt, że firma musi sama wyłożyć pieniądze, a dopiero potem dostaje ich zwrot, to słaby punkt programu. "Jeśli w grę wchodzi 200 tys. euro, to oznacza, że program jest kierowany nie do dużych, ale do małych i średnich firm. I właśnie te firmy mogą mieć kłopot z wyłożeniem pieniędzy z góry" - powiedział PAP.

Branżowy Program Promocji Budownictwa jest częścią projektu Ministerstwa Gospodarki pod nazwą "Promocja polskiej gospodarki na rynkach międzynarodowych" w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka Poddziałanie 6.5.1. Ma on na celu: poprawę wizerunku Polski i naszej gospodarki, poprawę dostępu do informacji o Polsce, wzrost inwestycji polskich przedsiębiorców na rynkach zagranicznych oraz wsparcie i pomoc w rozwoju eksportu w branżach gospodarki objętych projektem.

Program pomaga w promocji 15 wybranych branż, m.in. meblarskiej, jubilerskiej, IT, biotechnologicznej, farmaceutycznej, produkcji urządzeń górniczych, odzieżowej, obronnej oraz żywności.

 

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA