REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Polskie firmy w 2011 r. zainwestowały za granicą 7 mld dol.

REKLAMA

Według firmy doradczej PWC szacunkowa wartość bezpośrednich inwestycji zagranicznych polskich firm w ubiegłym roku wyniosła 7 mld dol., czyli była o 1,5 mld dol. wyższa niż rok wcześniej.

"Około 18 proc. dużych polskich firm jest obecnych za granicą ze swoimi produktami, a 61 proc. z nich zamierza rozszerzać działalność" - powiedział Sławomir Majman, prezes Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych (PAIiIZ) podczas konferencji ws. uruchomienia programu "Polski Czempion". Ma on służyć promocji polskich firm na zagranicznych rynkach.

REKLAMA

"Wartość polskich inwestycji zagranicznych dokonanych od 2000 roku zbliżyła się w 2011 roku do 45 mld dol. Na pierwszym miejscu wśród krajów wybieranych przez polskie firmy jest Wielka Brytania, na drugim Czechy, a na trzecim Niemcy" - poinformował Majman.

REKLAMA

Ryszard Petru z PWC dodał, że w Polsce mamy 60-100 firm, które prowadzą już działalność globalną. Zwrócił uwagę, że polskie produkty są pozytywnie odbierane na Wschodzie, ale na Zachodzie nasze marki są oceniane słabo. Dlatego polscy inwestorzy często sprzedają swoje produkty pod lokalnymi nazwami.

Zdaniem Mateusza Walewskiego z PWC polskie inwestycje zagraniczne wykazały się sporą odpornością na obecny kryzys. "W 2010 roku wartość inwestycji powróciła do poziomu sprzed kryzysu, a w 2011 r. - według naszych szacunków - były już o około 20 proc. wyższe. W tym samym okresie światowy poziom inwestycji spadł do ok. 60 proc. wartości z roku 2007 r." - stwierdził.

Program "Polski Czempion", zainicjowany przez władze Wrocławia, rozwijany jest przez PWC. Partnerem merytorycznym została PAIiIZ. Honorowy patronat nad programem objął wicepremier i minister gospodarki Waldemar Pawlak. Program jest skierowany zarówno do firm, które już działają, jak i do tych, które dopiero rozważają wejście na rynki międzynarodowe.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

PAIiIZ powstała w 2003 roku w wyniku połączenia Państwowej Agencji Inwestycji Zagranicznych (PAIZ) oraz Polskiej Agencji Informacyjnej (PAI). PAIiIZ pomaga inwestorom wejść na polski rynek oraz tworzy pozytywny wizerunek Polski oraz naszych produktów i usług na świecie.

 

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

REKLAMA

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

REKLAMA

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA