REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Od dziś firmy spożywcze mogą starać się o dofinansowanie z ARiMR

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

Od 20 października Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa będzie przyjmowała wnioski na dofinansowanie inwestycji w przemyśle rolno-spożywczym. Firma będzie mogła starać się nawet o 50 mln zł wsparcia. ARiMR ma na ten cel 500 mln zł.

Chodzi o działanie "Zwiększanie wartości dodanej" w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013. Jest to już piąty nabór na to działanie, poprzednie były przeprowadzone w latach 2008-2010.

REKLAMA

Tym razem o unijne pieniądze mogą ubiegać się w pierwszej kolejności "podmioty skonsolidowane", czyli zakłady przetwórstwa rolno-spożywczego, które powstały w wyniku połączenia kilku podmiotów, np. spółdzielni czy spółek, i działają na rynku nie dłużej niż od 1 czerwca 2009 r. oraz centra dystrybucji powstałe po 1 czerwca 2009 r., zajmujące się handlem hurtowym produktami rolnymi. Warunkiem jest też, żeby takie centra były utworzone przez przedsiębiorców działających w branży przetwórstwa rolno-spożywczego od co najmniej 1 stycznia 2007 r.

Agencja będzie przyjmowała wnioski do 9 listopada. Firmy muszą je dostarczyć do centrali ARiMR na ul. Poleczki 33 w Warszawie.

REKLAMA

Jeżeli okaże się, że podmioty skonsolidowane i centra dystrybucji nie wykorzystają w całości dostępnego limitu środków, to od 10 listopada o dofinansowanie będą mogły starać się grupy producentów rolnych oraz uznane organizacje producentów owoców i warzyw, jak również spółdzielnie i spółki będące własnością tych grup i organizacji. Wnioski od tych grup będą przyjmowały oddziały regionalne Agencji.

Termin na złożenie wniosków upływa wtedy, gdy zapotrzebowanie na środki finansowe w złożonych wnioskach przekroczy 120 proc. pieniędzy przeznaczonych na ten cel, ale można je składać nie później niż do końca tego roku. O przekroczeniu limitu i zamknięciu naboru poinformuje ARiMR na swojej stronie internetowej. W tym czasie, czyli od 10 listopada - swoje wnioski mogą składać także podmioty skonsolidowane.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jak wyjaśnia Departament Komunikacji Społecznej, wnioski złożone przez inne podmioty zostaną automatycznie odrzucone.

Wysokość pomocy finansowej jest zależna od wielkości przedsiębiorstwa. Pomoc przeznaczona jest dla mikroprzedsiębiorstw, małych i średnich firm przetwórczych zatrudniających mniej niż 750 pracowników lub osiągających dochód nieprzekraczający 200 milionów euro rocznie.

REKLAMA

Najmniej - 25 proc. kosztów kwalifikowanych - Agencja dopłaci w przypadku dużej firmy. Na najwyższe refundacje kosztów - 50 proc. - może liczyć zakład przetwórczy, który co najmniej 25 proc. surowców rolnych nabywa na podstawie umów zawartych z grupami producentów rolnych lub też zamierza przetwarzać produkty rolne na cele energetyczne.

Dofinansowanie można otrzymać np. na zakup maszyn lub urządzeń służących do przetwarzania produktów rolnych, a także ich magazynowania, zakup specjalistycznych środków transportu przeznaczonych do przewozu produktów rolnych, np. chłodni i izoterm, oraz na pokrycie kosztów poniesionych na wdrażanie systemów zarządzania jakością. Mogą być też współfinansowane inwestycje budowlane lub modernizacja budynków.

Maksymalna wartość pomocy to 50 mln zł w przypadku połączonych firm, a na rozwój centrów handlowych można dostać do 20 mln zł.

Pomoc przysługuje według kolejności złożonych wniosków.

 

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Warto udzielić pełnomocnictwa lub prokury w CEIDG

Prowadzenie własnej firmy to nie tylko pasja i satysfakcja, ale także szereg obowiązków, które co do zasady przedsiębiorca powinien wykonywać osobiście sprawując zarząd nad swoim przedsiębiorstwem. Chodzi tu przede wszystkim o zawieranie umów, czy kontakty z urzędami i sądami. Wraz z rozwojem firmy może okazać się, że konieczne będzie delegowanie części zadań związanych z zarządzaniem przedsiębiorstwem na inne osoby. Aktualnie, każdy przedsiębiorca wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) może ustanowić pełnomocnika lub prokurenta, który będzie reprezentować go w sprawach pozostających w związku z prowadzoną przez tego przedsiębiorcę działalnością gospodarczą.

Biznesowy challenge z dala od zgiełku

Rozmowa z Agnieszką Najberek, dyrektorką sprzedaży MICE w Hotelu Arłamów, o trendach w budowaniu dobrostanu i integracji pracowników.

Outsourcing obsługi prawnej firmy

Ciągle następujące, dynamiczne i nieprzewidywalne zmiany rynkowe wymuszają na przedsiębiorcach konieczność nieustannego dostosowywania swoich strategii do zmieniających się realiów. W obliczu takich wyzwań, wiele firm zwraca uwagę na konieczność optymalizacji funkcjonowania pozaoperacyjnej części swojej działalności. Niczym nowym nie będzie wskazanie, że takim narzędziem jest właśnie outsourcing, który coraz częściej obejmuje także pracę prawników.

Polubownie czy przez sąd – jak najlepiej dochodzić należności w TSL?

W branży TSL nawet niewielkie opóźnienia w płatnościach mogą prowadzić do utraty płynności, a w skrajnych przypadkach – do upadłości firmy. Skuteczna windykacja to często kwestia przetrwania, a nie tylko egzekwowania prawa. Co zatem wybrać: sąd czy polubowne rozwiązanie?

REKLAMA

KPO ruszyło z kopyta: prawie 112 mld zł rozdysponowane, kolejne miliardy w drodze

Prawie 112 mld zł z Krajowego Planu Odbudowy już zakontraktowane, ale to dopiero początek. Polska szykuje się na kolejną wypłatę – aż 28 mld zł może trafić do kraju jeszcze przed jesienią. Tymczasem wszystkie inwestycje z KPO są już uruchomione, a wypłaty nabierają tempa.

Prezes BCC: Przedsiębiorcy potrzebują przewidywalności i stabilności. Apel przedsiębiorców

1 czerwca 2025 roku odbyła się druga tura wyborów prezydenckich, w której, najwięcej głosów otrzymał Karol Nawrocki. Oficjalne zaświadczenie o wyborze ma zostać wręczone 11 czerwca 2025 r. Po ogłoszeniu wyników przedstawiciele środowisk gospodarczych wyrazili oczekiwanie, że nowy prezydent będzie współpracował z rządem w sprawach istotnych dla polskiej gospodarki.

Kontrole na granicy polsko-niemieckiej się intensyfikują. Przedsiębiorcy mówią o odbieraniu renty geograficznej

Przedsiębiorcy Pomorza Zachodniego mówią o odbieraniu im renty geograficznej. Kontrole na granicy polsko-niemieckiej się intensyfikują. W Kołbaskowie i Rosówku tworzą się kilkukilometrowe korki.

Kody kreskowe a system kaucyjny w 2025 roku

Już od 1 października 2025 roku w Polsce zacznie obowiązywać system kaucyjny. Choć dla wielu konsumentów oznacza to przede wszystkim zwrot pieniędzy za plastikowe butelki i puszki, za jego działaniem stoi precyzyjnie zaprojektowany mechanizm. Jednym z kluczowych, choć często niedostrzeganych elementów są kody kreskowe – to właśnie one umożliwiają identyfikację opakowań i prawidłowe naliczanie kaucji.

REKLAMA

Kodeks Dobrych Praktyk PZPA – nowe standardy etyczne i operacyjne w branży taxi oraz dostaw aplikacyjnych

Kodeks Dobrych Praktyk - oddolna inicjatywa samoregulacyjnej branży platformowej taxi oraz dostaw na aplikacje. Dokument określa obowiązki pomiędzy partnerami aplikacyjnymi, aplikacjami a kierowcami i kurierami.

Sukcesja w firmach rodzinnych: kluczowe wyzwania i rosnąca rola fundacji rodzinnych

29 maja 2025 r. w warszawskim hotelu ARCHE odbyła się konferencja „SUKCESJA BIZNES NA POKOLENIA”, której idea narodziła się z współpracy Business Centre Club, Banku Pekao S.A. oraz kancelarii Domański Zakrzewski Palinka i Pru – Prudential Polska. Różnorodne doświadczenia i zakres wiedzy organizatorów umożliwiły kompleksowe i wielowymiarowe przedstawienie tematu sukcesji w firmach rodzinnych.

REKLAMA