REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

PARP: 160 projektów dostanie dofinansowanie na e-biznes

REKLAMA

160 projektów dostanie 74,7 mln zł dofinansowania w ramach rozstrzygniętego właśnie przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości konkursu na wsparcie e-biznesu. W piątek Agencja opublikowała wyniki.

Rozstrzygnięty właśnie konkurs trwał dwa miesiące (od 30 lipca do 30 września 2010 r.). Do rozdysponowania było 320 mln 871 tys. zł. Po raz pierwszy wnioski były przyjmowane przez internet. Zmieniono też kryteria ich oceny, by dofinansowanie otrzymywały najlepiej przygotowane projekty.

REKLAMA

REKLAMA

Jak powiedziała PAP zastępca prezesa Agencji Patrycja Zielińska, dofinansowanie dostanie 160 projektów, otrzymają one łącznie 74 mln 723 tys. zł. To pieniądze, przeznaczone w unijnym programie Innowacyjna Gospodarka na wspieranie działalności gospodarki elektronicznej. Ubiegać się o nie mogą mikrofirmy i małe przedsiębiorstwa.

Zdaniem Rafała Poździka, zastępcy dyr. departamentu społeczeństwa informacyjnego w MSWiA, to, że dofinansowanie otrzyma tylko 160 projektów - choć złożono 1850 wniosków - wynika z nowych kryteriów oceny. "Najwidoczniej przedsiębiorcy nie wzięli tak do końca pod uwagę tych nowych kryteriów i nie przygotowali odpowiednio swoich koncepcji" - powiedział Poździk w rozmowie z PAP.

W poprzednich konkursach o zakwalifikowaniu wniosku decydowała nie tylko ocena merytoryczna, ale też data jego przyjęcia. Tym razem o przyznaniu dofinansowania decydowały tylko punkty otrzymane w ramach oceny merytorycznej.

Poździk jest spokojny o kolejne nabory na dofinansowanie e-usług. Dodał, że przedsiębiorcy muszą oswoić się z nowymi kryteriami oceny. Według niego, w następnym naborze znów o dofinansowanie będzie się ubiegać ok. 2 tys. projektów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Kolejny nabór wniosków planowany jest na przełomie maja i czerwca 2011 r. Do rozdysponowania będzie ok. 77 mln euro (ok. 310 mln zł). Jak wyjaśniła Patrycja Zielińska, PARP analizuje, na których etapach oceny najwięcej wniosków było odrzucanych. Według niej, przedsiębiorcy mają głównie problem z wykazaniem, iż projekt, na który chcą otrzymać dofinansowanie jest uzasadniony ekonomicznie.

Przed kolejnym naborem Agencja planuje zorganizować spotkania informacyjne z potencjalnymi wnioskodawcami. Według Zielińskiej powinny się one odbyć się około połowy kwietnia - po ogłoszeniu kolejnego naboru, kiedy będzie już zatwierdzona dokumentacja konkursowa. Dodatkowo PARP zamierza przeprowadzić transmisję tego spotkania przez internet.

Budżet działania 8.1 unijnego programu Innowacyjna Gospodarka, z którego współfinansowane są e-usługi to ok. 385 mln euro (ok. 1,5 mld zł). W dotychczasowych konkursach PARP przyznała dofinansowanie w wysokości ok. 850 mln zł. Budżet jest zagospodarowany w ok. 54,5 proc.

Agata Hernik (PAP)

 

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA