Polskie firmy nie chcą iść na rękę klientom
REKLAMA
Spośród wszystkich przebadanych firm zaledwie 40% myśli o wdrożeniu elektronicznych faktur, podczas gdy oczekuje tego od nich ponad 60% klientów. Tylko 16% przedsiębiorstw w Polsce korzysta z możliwości wysyłania faktur drogą elektroniczną, pozostałych 84% nie zastanawia się nad przejściem na elektroniczną formę rozliczeń w najbliższym czasie.
REKLAMA
REKLAMA
Od początku 2011 roku, na mocy grudniowego rozporządzenia Ministerstwa Finansów, przedsiębiorcy mogą wysyłać faktury drogą elektroniczną. Nowe prawo to szansa na uproszczenie wzajemnych kontaktów między kontrahentami, obniżenie kosztów, a przede wszystkim - duże udogodnienie dla klienta indywidualnego. Wszystkie przesłanki wskazują na to, że proces przechodzenia na faktury elektroniczne - dla klientów i tańsze dla przedsiębiorstw - powinien postępować szybko i bez większych problemów.
Raport miał za zadanie zbadać stan wiedzy przedsiębiorców na temat e-faktur oraz chęć do korzystania z tego typu rozwiązań zarówno po stronie klienta indywidualnego, jak i podmiotów wystawiających dokumenty sprzedaży, czyli firm.
Badanie przeprowadzone zostało w dniach 1-4 lutego metodą CATI (Assisted Telephone Interview). Przebadano 511 małych i średnich przedsiębiorstw (w większości korzystających już np. z usług e-mail marketingowych) oraz 1 020 klientów indywidualnych pod kątem ich planów i oczekiwań odnośnie faktur elektronicznych.
Kompletny raport dostępny jest pod adresem: http://www.wybieramefakture.pl/raport.
REKLAMA
REKLAMA