REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pogorszyły się nastroje przedsiębiorców

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

W ostatnich trzech miesiącach zmalało bezpieczeństwo prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce - poinformował prezes BIG InfoMonitor Mariusz Hildebrand. Nieterminowość w płatnościach na koniec ub. r. była głównym powodem pogorszenia nastrojów przedsiębiorców.

"Początek tego roku rozpoczynamy ze znacznie niższym poczuciem bezpieczeństwa wśród przedsiębiorców, w stosunku do wyniku ze stycznia 2010. Jest to niepokojący prognostyk na nadchodzący rok" - powiedział w czwartek Hildebrand prezentując wyniki z 13. edycji raportu BIG, przygotowywanego przez Biuro Informacji Gospodarczej InfoMonitor.

REKLAMA

Według danych raportu, wskaźnik BIG spadł do poziomu 6,98 pkt i jest o 6,39 pkt niższy, niż podczas pomiaru z października ubiegłego roku. Początek 2011 roku rozpoczyna się od najniższego poziomu wskaźnika BIG od lipca 2009.

REKLAMA

"W najnowszej edycji raportu, doszło do ponownego - drugiego z kolei - spadku wartości wskaźnika bezpieczeństwa prowadzenia działalności gospodarczej. Przy obecnym pomiarze, w największym stopniu za pogorszenie nastrojów wśród przedsiębiorców odpowiadają przedsiębiorcy indywidualni. W tej grupie odnotowano spadek wskaźnika BIG, z poziomu 22,83 pkt do 4,64 pkt" - powiedział Hildebrand.

Z raportu wynika, że na pogorszenie nastroju wśród małych i średnich przedsiębiorców wpłynęły kłopoty związane z zatorem płatniczym. "Zatory w płatnościach, które przekraczały nawet 30 dni, wpływały negatywnie na funkcjonowanie przedsiębiorstw, jeśli chodzi m.in. o wypłaty wynagrodzeń pracownikom, składki do ZUS. Trudno w takich warunkach funkcjonować, a zatem spada entuzjazm do rynku" - powiedział.

Dobre nastroje odnotowano w sektorze finansowym. W tej grupie odnotowaliśmy znaczącą poprawę nastrojów - wartość wskaźnika bezpieczeństwa wzrosła z 2,73 pkt do 11,64 pkt.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

"Przedsiębiorcy w tym roku zamierzają utrzymać status zatrudnia oraz wynagrodzenia na obecnym poziomie" - powiedział. Dodał, że 36 proc. przedsiębiorców zamierza zwiększyć płace w swoich firmach, a 23 proc. firm planuje zwiększyć zatrudnienie.

REKLAMA

Z raportu wynika, że większość przedsiębiorców (59 proc.) uważa, iż w 2011 r. zwiększy się sprzedaż ich produktów bądź usług. Przeciwnego zdania jest 9 proc. badanych, a niemal jedna czwarta (24 proc.) jest przekonana o pozostaniu na podobnym poziomie, jak w roku 2010.

Badanie przeprowadzane jest wśród pracowników firm trzech segmentów rynku. Zrealizowano 200 wywiadów w grupach: dostawców usług finansowych, którzy stanowili 35 proc. próby (m.in. banki, spółdzielcze kasy oszczędnościowo-kredytowe, ubezpieczyciele, firmy wydające karty kredytowe), dostawców usług masowych - 35 proc. próby (m.in. spółdzielnie lub wspólnoty mieszkaniowe, dostawcy energii elektrycznej, wodociągi) oraz w grupie przedsiębiorców - 30 proc. próby.

Badanie przeprowadzono od 16 grudnia 2010 r. do 3 stycznia 2011 r.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Warto udzielić pełnomocnictwa lub prokury w CEIDG

Prowadzenie własnej firmy to nie tylko pasja i satysfakcja, ale także szereg obowiązków, które co do zasady przedsiębiorca powinien wykonywać osobiście sprawując zarząd nad swoim przedsiębiorstwem. Chodzi tu przede wszystkim o zawieranie umów, czy kontakty z urzędami i sądami. Wraz z rozwojem firmy może okazać się, że konieczne będzie delegowanie części zadań związanych z zarządzaniem przedsiębiorstwem na inne osoby. Aktualnie, każdy przedsiębiorca wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) może ustanowić pełnomocnika lub prokurenta, który będzie reprezentować go w sprawach pozostających w związku z prowadzoną przez tego przedsiębiorcę działalnością gospodarczą.

Biznesowy challenge z dala od zgiełku

Rozmowa z Agnieszką Najberek, dyrektorką sprzedaży MICE w Hotelu Arłamów, o trendach w budowaniu dobrostanu i integracji pracowników.

Outsourcing obsługi prawnej firmy

Ciągle następujące, dynamiczne i nieprzewidywalne zmiany rynkowe wymuszają na przedsiębiorcach konieczność nieustannego dostosowywania swoich strategii do zmieniających się realiów. W obliczu takich wyzwań, wiele firm zwraca uwagę na konieczność optymalizacji funkcjonowania pozaoperacyjnej części swojej działalności. Niczym nowym nie będzie wskazanie, że takim narzędziem jest właśnie outsourcing, który coraz częściej obejmuje także pracę prawników.

Polubownie czy przez sąd – jak najlepiej dochodzić należności w TSL?

W branży TSL nawet niewielkie opóźnienia w płatnościach mogą prowadzić do utraty płynności, a w skrajnych przypadkach – do upadłości firmy. Skuteczna windykacja to często kwestia przetrwania, a nie tylko egzekwowania prawa. Co zatem wybrać: sąd czy polubowne rozwiązanie?

REKLAMA

KPO ruszyło z kopyta: prawie 112 mld zł rozdysponowane, kolejne miliardy w drodze

Prawie 112 mld zł z Krajowego Planu Odbudowy już zakontraktowane, ale to dopiero początek. Polska szykuje się na kolejną wypłatę – aż 28 mld zł może trafić do kraju jeszcze przed jesienią. Tymczasem wszystkie inwestycje z KPO są już uruchomione, a wypłaty nabierają tempa.

Prezes BCC: Przedsiębiorcy potrzebują przewidywalności i stabilności. Apel przedsiębiorców

1 czerwca 2025 roku odbyła się druga tura wyborów prezydenckich, w której, najwięcej głosów otrzymał Karol Nawrocki. Oficjalne zaświadczenie o wyborze ma zostać wręczone 11 czerwca 2025 r. Po ogłoszeniu wyników przedstawiciele środowisk gospodarczych wyrazili oczekiwanie, że nowy prezydent będzie współpracował z rządem w sprawach istotnych dla polskiej gospodarki.

Kontrole na granicy polsko-niemieckiej się intensyfikują. Przedsiębiorcy mówią o odbieraniu renty geograficznej

Przedsiębiorcy Pomorza Zachodniego mówią o odbieraniu im renty geograficznej. Kontrole na granicy polsko-niemieckiej się intensyfikują. W Kołbaskowie i Rosówku tworzą się kilkukilometrowe korki.

Kody kreskowe a system kaucyjny w 2025 roku

Już od 1 października 2025 roku w Polsce zacznie obowiązywać system kaucyjny. Choć dla wielu konsumentów oznacza to przede wszystkim zwrot pieniędzy za plastikowe butelki i puszki, za jego działaniem stoi precyzyjnie zaprojektowany mechanizm. Jednym z kluczowych, choć często niedostrzeganych elementów są kody kreskowe – to właśnie one umożliwiają identyfikację opakowań i prawidłowe naliczanie kaucji.

REKLAMA

Kodeks Dobrych Praktyk PZPA – nowe standardy etyczne i operacyjne w branży taxi oraz dostaw aplikacyjnych

Kodeks Dobrych Praktyk - oddolna inicjatywa samoregulacyjnej branży platformowej taxi oraz dostaw na aplikacje. Dokument określa obowiązki pomiędzy partnerami aplikacyjnymi, aplikacjami a kierowcami i kurierami.

Sukcesja w firmach rodzinnych: kluczowe wyzwania i rosnąca rola fundacji rodzinnych

29 maja 2025 r. w warszawskim hotelu ARCHE odbyła się konferencja „SUKCESJA BIZNES NA POKOLENIA”, której idea narodziła się z współpracy Business Centre Club, Banku Pekao S.A. oraz kancelarii Domański Zakrzewski Palinka i Pru – Prudential Polska. Różnorodne doświadczenia i zakres wiedzy organizatorów umożliwiły kompleksowe i wielowymiarowe przedstawienie tematu sukcesji w firmach rodzinnych.

REKLAMA