REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

65 milionów złotych dla małych i średnich firm w Wielkopolsce

REKLAMA

Małe i średnie przedsiębiorstwa z Wielkopolski będą mogły skorzystać z pomocy w ramach inicjatywy finansowej Unii Europejskiej JEREMIE. Bank Gospodarstwa Krajowego podpisał pierwsze umowy w tej sprawie.

BGK, który jest menedżerem Funduszu Powierniczego Wielkopolski, podpisał umowy i uruchomił pierwsze środki dla pośredników finansowych w ramach unijnej inicjatywy finansowej JEREMIE - poinformowała Magdalena Kałdunek-Soroczyńska z Biura Prasowego BGK. Umowy podpisano z Wielkopolską Agencją Rozwoju Przedsiębiorczości sp. z o.o. i Funduszem Rozwoju i Promocji Województwa Wielkopolskiego S.A.

REKLAMA

REKLAMA

Są to pierwsze w Polsce umowy z pośrednikami finansowymi, związane z mechanizmem JEREMIE. Dzięki niemu przedsiębiorcy, którzy nie dysponują dużym majątkiem na zabezpieczenia, będą mogli m.in. łatwiej uzyskać kredyt na działalność. Władze województwa szacują, że do 2015 roku z mechanizmu tego skorzysta kilkaset przedsiębiorstw. Pośrednicy będą mogli oferować poręczenia i pożyczki w wysokości od 20 tys. do miliona złotych.

Wielkopolska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości otrzymała z BGK pożyczkę w wysokości 35 mln zł, natomiast Fundusz Rozwoju i Promocji Województwa Wielkopolskiego - możliwość poręczania pożyczek dla przedsiębiorców w kwocie 30 mln zł.

JEREMIE (Joint European Resources for Micro-to-Medium Enterprises - Wspólne europejskie zasoby dla MSP) ma finansować działalność małych i średnich firm, wykorzystując instrumenty mikrofinansowania, poręczeniowe i pożyczkowe. To nowatorska inicjatywa, uruchomiona przez Komisję Europejską i Europejski Fundusz Inwestycyjny jako jeden z instrumentów wykorzystania środków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności.

Województwo wielkopolskie jako pierwsze korzysta z tego programu. Na jego terenie inicjatywa JEREMIE prowadzona jest przez Bank Gospodarstwa Krajowego i Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Do Funduszu Powierniczego JEREMIE woj. wielkopolskiego wpłynęło ponad 500 mln zł. 75 proc. to środki z UE, a 25 proc. - z budżetu państwa. Z przewidywanych do wykorzystania 200 mln ok. 120 mln zł będzie przeznaczone na poręczenia, a reszta na pożyczki. Pozostałe 300 mln zł ma być rozdysponowane w kolejnych konkursach.

Fundusz Rozwoju i Promocji Województwa Wielkopolskiego S.A. jest jednym z największych funduszy poręczeniowych w Polsce. Przedmiotem jego działalności jest rozwój i promocja woj. wielkopolskiego poprzez pomoc małym i średnim przedsiębiorcom. Głównym celem Wielkopolskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości jest wspieranie podmiotów gospodarczych z regionu.

 

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA