Niezbędny e-podpis w kontaktach z ZUS
REKLAMA
Do korzystania z elektronicznej formy przekazu dokumentów ubezpieczeniowych do ZUS zobowiązani są wszyscy przedsiębiorcy zgłaszający do ubezpieczeń powyżej pięciu osób. Obecnie przesyłaną do ZUS dokumentację rozliczeniową mogą opatrywać niekwalifikowanymi certyfikatami elektronicznymi. Jednakże od 21 lipca certyfikaty te oraz związane z nimi klucze publiczne i prywatne utracą ważność i zostaną zastąpione przez bezpieczny podpis elektroniczny weryfikowany za pomocą ważnego certyfikatu kwalifikowanego.
REKLAMA
REKLAMA
ZUS oferuje szereg usług elektronicznych. Dzięki podpisowi elektronicznemu przedsiębiorcy mają nie tylko możliwość przesyłania dokumentów ubezpieczeniowych i ich korekt. Mogą m.in. złożyć elektroniczny wniosek o wydanie zaświadczenia o niezaleganiu w opłacaniu składek w Elektronicznym Urzędzie Podawczym.
Z bezpiecznego podpisu elektronicznego korzysta coraz więcej firm. Obecnie posługuje się nim już 841 tys. przedsiębiorców. Jego zaletą jest indywidualność i przypisanie do konkretnej osoby. Podpis jest niemożliwy do podrobienia i daje możliwość pełnej weryfikacji osoby, która go złożyła.
Więcej informacji na temat bezpiecznego podpisu elektronicznego wraz z adresami centrów certyfikacyjnych można znaleźć na stronie internetowej ZUS pod adresem: www.zus.pl/bezpiecznypodpis
mojafirma.infor.pl/ZUS
REKLAMA
REKLAMA