REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Sprzedawcy samochodów przenoszą salony za miasto

Marcin Jaworski

REKLAMA

Dealerzy samochodowi sprzedają salony w centrach miast i inwestują w siedziby na ich obrzeżach.

Kryzys to dobry czas na konsolidację na rynku dealerskim. Część dealerów myśli o zaprzestaniu działalności, a druga grupa o jej rozszerzaniu - mówi Marek Konieczny z DCG Dealer Consulting.

REKLAMA

Z badania PricewaterhouseCoopers wynika, że około 7 proc. dealerów myśli o wyjściu z branży, a 80 proc. w ogóle nie rozważa takiej opcji. Analitycy PWC wskazują, że wśród ankietowanych, którzy myślą o pozbyciu się salonu, większość to dealerzy, którzy prowadzą działalność od ponad dziewięciu lat, w formie biznesu rodzinnego. Jako przyczyny rezygnacji podają złą sytuację finansową i złą współpracę z dystrybutorem krajowym.

Rozmowy o przejęciach nie są jednak proste.

- Oczekiwania właścicieli salonów zwykle rozmijają się z ofertami potencjalnych kupców - mówi Tomasz Koziejowski, pełnomocnik zarządu ds. finansowych w Carservis.

W praktyce podstawowym aktywum dealera jest atrakcyjnie położona działka oraz budynki, które ze względu na wymagania importerów są z reguły utrzymywane w dobrym stanie. Znaczenie innych elementów, np. wyposażenia, jest mniejsze.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

- Zakup wyposażenia lakierni często jest finansowany przez dostawcę komponentów, ale dealer umownie zobowiązuje się, że przez określony czas będzie zużywał materiały o określonej wartości - mówi Tomasz Koziejowski.

REKLAMA

Na zagospodarowanym rynku rozwijać działalność można tylko przez przejęcia innych podmiotów. Importerzy aut decydujący o rozwoju sieci sprzedaży nie są zainteresowani nadmiernym zagęszczeniem salonów, co powoduje, że np. jeśli w małym mieście jest już salon danej marki, to nie pojawi się drugi.

Zakup dealera sprzedającego 400-500 aut rocznie to koszt od 10 do 25 mln zł. Aby zebrać taką kwotę, inwestujący coraz częściej decydują się na sprzedaż działki w atrakcyjnej lokalizacji i przeniesienie się z działalnością w inne miejsce.

- Można się spodziewać, że wzorem Europy Zachodniej, sieć dealerska zacznie się rozwijać na obrzeżach miast - mówi David Green, partner w PWC.

Najnowszym przykładem takiego trendu jest na przykład Carservis, który sprzedaje swoją flagową lokalizację przy ul. 1 Sierpnia w Warszawie, przenosząc się do kupionego w ostatnim czasie salonu Moto Transus przy ulicy Połczyńskiej. Część środków uzyskanych ze sprzedaży nieruchomości Carservis zamierza przeznaczyć na zakup nowych dealerów.

MARCIN JAWORSKI

marcin.jaworski@infor.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA