REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Sprzedawcy samochodów przenoszą salony za miasto

Marcin Jaworski

REKLAMA

Dealerzy samochodowi sprzedają salony w centrach miast i inwestują w siedziby na ich obrzeżach.

Kryzys to dobry czas na konsolidację na rynku dealerskim. Część dealerów myśli o zaprzestaniu działalności, a druga grupa o jej rozszerzaniu - mówi Marek Konieczny z DCG Dealer Consulting.

REKLAMA

Z badania PricewaterhouseCoopers wynika, że około 7 proc. dealerów myśli o wyjściu z branży, a 80 proc. w ogóle nie rozważa takiej opcji. Analitycy PWC wskazują, że wśród ankietowanych, którzy myślą o pozbyciu się salonu, większość to dealerzy, którzy prowadzą działalność od ponad dziewięciu lat, w formie biznesu rodzinnego. Jako przyczyny rezygnacji podają złą sytuację finansową i złą współpracę z dystrybutorem krajowym.

Rozmowy o przejęciach nie są jednak proste.

- Oczekiwania właścicieli salonów zwykle rozmijają się z ofertami potencjalnych kupców - mówi Tomasz Koziejowski, pełnomocnik zarządu ds. finansowych w Carservis.

W praktyce podstawowym aktywum dealera jest atrakcyjnie położona działka oraz budynki, które ze względu na wymagania importerów są z reguły utrzymywane w dobrym stanie. Znaczenie innych elementów, np. wyposażenia, jest mniejsze.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

- Zakup wyposażenia lakierni często jest finansowany przez dostawcę komponentów, ale dealer umownie zobowiązuje się, że przez określony czas będzie zużywał materiały o określonej wartości - mówi Tomasz Koziejowski.

REKLAMA

Na zagospodarowanym rynku rozwijać działalność można tylko przez przejęcia innych podmiotów. Importerzy aut decydujący o rozwoju sieci sprzedaży nie są zainteresowani nadmiernym zagęszczeniem salonów, co powoduje, że np. jeśli w małym mieście jest już salon danej marki, to nie pojawi się drugi.

Zakup dealera sprzedającego 400-500 aut rocznie to koszt od 10 do 25 mln zł. Aby zebrać taką kwotę, inwestujący coraz częściej decydują się na sprzedaż działki w atrakcyjnej lokalizacji i przeniesienie się z działalnością w inne miejsce.

- Można się spodziewać, że wzorem Europy Zachodniej, sieć dealerska zacznie się rozwijać na obrzeżach miast - mówi David Green, partner w PWC.

Najnowszym przykładem takiego trendu jest na przykład Carservis, który sprzedaje swoją flagową lokalizację przy ul. 1 Sierpnia w Warszawie, przenosząc się do kupionego w ostatnim czasie salonu Moto Transus przy ulicy Połczyńskiej. Część środków uzyskanych ze sprzedaży nieruchomości Carservis zamierza przeznaczyć na zakup nowych dealerów.

MARCIN JAWORSKI

marcin.jaworski@infor.pl

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Podatek dochodowy 2025: skala podatkowa, podatek liniowy czy ryczałt. Trzeba szybko decydować się na wybór formy opodatkowania, jaki termin - do kiedy

Przedsiębiorcy mogą co roku korzystać z innej – jednej z trzech możliwych – form podatku dochodowego od przychodów uzyskiwanych z działalności gospodarczej. Poza wysokością samego podatku, jaki trzeba będzie zapłacić, teraz forma opodatkowania wpływa również na wysokość obciążeń z tytułu składki na ubezpieczenie zdrowotne.

Raportowanie ESG: jak się przygotować, wdrażanie, wady i zalety. Czy czekają nas zmiany? [WYWIAD]

Raportowanie ESG: jak firma powinna się przygotować? Czym jest ESG? Jak wdrożyć system ESG w firmie. Czy ESG jest potrzebne? Jak ESG wpływa na rynek pracy? Jakie są wady i zalety ESG? Co należałoby zmienić w przepisach stanowiących o ESG?

Zarządzanie kryzysowe czyli jak przetrwać biznesowy sztorm - wskazówki, przykłady, inspiracje

Załóżmy, że jako kapitan statku (CEO) niespodziewanie napotykasz gwałtowny sztorm (sytuację kryzysową lub problemową). Bez odpowiednich narzędzi nawigacyjnych, takich jak mapa, kompas czy plan awaryjny, Twoje szanse na bezpieczne dotarcie do portu znacząco maleją. Ryzykujesz nawet sam fakt przetrwania. W świecie biznesu takim zestawem narzędzi jest Księga Komunikacji Kryzysowej – kluczowy element, który każda firma, niezależnie od jej wielkości czy branży, powinna mieć zawsze pod ręką.

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym. Sprzedaż majątku przedsiębiorstwa w ramach postępowania restrukturyzacyjnego ma sens tylko wtedy, gdy z ekonomicznego punktu widzenia nie ma większych szans na uzdrowienie jego sytuacji, bądź gdy spieniężenie części przedsiębiorstwa może znacznie usprawnić restrukturyzację.

REKLAMA

Ile jednoosobowych firm zamknięto w 2024 r.? A ile zawieszono? [Dane z CEIDG]

W 2024 r. o 4,8 proc. spadła liczba wniosków dotyczących zamknięcia jednoosobowej działalności gospodarczej. Czy to oznacza lepsze warunki do prowadzenia biznesu? Niekoniecznie. Jak widzą to eksperci?

Rozdzielność majątkowa a upadłość i restrukturyzacja

Ogłoszenie upadłości prowadzi do powstania między małżonkami ustroju rozdzielności majątkowej, a majątek wspólny wchodzi w skład masy upadłości. Drugi z małżonków, który nie został objęty postanowieniem o ogłoszeniu upadłości, ma prawo domagać się spłaty równowartości swojej części tego majątku. Otwarcie restrukturyzacji nie powoduje tak daleko idących skutków.

Wygrywamy dzięki pracownikom [WYWIAD]

Rozmowa z Beatą Rosłan, dyrektorką HR w Jacobs Douwe Egberts, o tym, jak skuteczna polityka personalna wspiera budowanie pozycji lidera w branży.

Zespół marketingu w organizacji czy outsourcing usług – które rozwiązanie jest lepsze?

Lepiej inwestować w wewnętrzny zespół marketingowy czy może bardziej opłacalnym rozwiązaniem jest outsourcing usług marketingowych? Marketing odgrywa kluczową rolę w sukcesie każdej organizacji. W dobie cyfryzacji i rosnącej konkurencji firmy muszą stale dbać o swoją obecność na rynku, budować markę oraz skutecznie docierać do klientów.

REKLAMA

Rekompensata dla rolnika za brak zapłaty za sprzedane produkty rolne. Wnioski tylko do 31 marca 2025 r.

Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi przypomina, że od 1 lutego do 31 marca 2025 r. producent rolny lub grupa może złożyć do oddziału terenowego Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa (KOWR) wniosek o przyznanie rekompensaty z tytułu nieotrzymania zapłaty za sprzedane produkty rolne od podmiotu prowadzącego skup, przechowywanie, obróbkę lub przetwórstwo produktów rolnych, który stał się niewypłacalny w 2023 lub 2024 r. - w rozumieniu ustawy o Funduszu Ochrony Rolnictwa (FOR).

Zintegrowane raportowanie ESG zaczyna już być standardem. Czy w Polsce też?

96% czołowych firm na świecie raportuje zrównoważony rozwój, a 82% włącza dane ESG do raportów rocznych. W Polsce 89% dużych firm publikuje takie raporty, ale tylko 22% działa zgodnie ze standardami ESRS, co stanowi wyzwanie dla konkurencyjności na rynku UE.

REKLAMA