REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Będzie trzecia w tym roku podwyżka cen prądu dla firm

Ireneusz Chojnacki

REKLAMA

Energa podnosi ceny dla odbiorców przemysłowych średnio o 6 proc. To pierwszy duży sprzedawca energii, który planuje kolejną podwyżkę w tym roku, ale raczej nie ostatnią.

Gdańska grupa energetyczna Energa, która obsługuje około 200 tys. klientów korporacyjnych, od września podnosi ceny energii.

REKLAMA

- Powodem zmiany cennika jest sytuacja na rynku hurtowym. O ile w kwietniu na Towarowej Giełdzie Energii za 1 MWh trzeba było płacić 170 zł, o tyle obecnie cena ta przekracza 220 zł. Mimo 25-proc. wzrostu cen na rynku hurtowym nasze stawki wzrastają średnio jedynie o 6 proc. i w porównaniu z niektórymi innymi sprzedawcami w wielu taryfach pozostają nadal niższe - twierdzi Beata Ostrowska, rzecznik Energi.

REKLAMA

Sprzedawcy, kupując energię na dany rok, zwykle nie kupują jej na 100 proc. przewidywanej sprzedaży, ale na mniej. W efekcie gdy ceny hurtowe w ciągu roku rosną, to sprzedawcy też podnoszą ceny detaliczne. W ślady Energi za miesiąc czy dwa pójdą zapewne kolejni sprzedawcy. Na przykład w Vattenfall Sales Poland decyzji o podwyżkach nie ma, ale analizy sytuacji trwają.

- Na razie trwają analizy. Ale to, co zrobiła Energa, odzwierciedla sytuację na rynku. Moim zdaniem jest duże prawdopodobieństwo, że w IV kwartale tego roku inni sprzedawcy też podniosą ceny energii dla przemysłu - mówi Grzegorz Lot, dyrektor ds. sprzedaży w Vattenfall Sales Poland i dodaje, że mimo wszystko oferty z gwarancją cen dla przemysłu firma utrzymuje.

Informacje o możliwych podwyżkach cen docierają też z innych firm, więc prawdopodobnie IV kwartał 2008 r. będzie okresem, trzeciej już w tym roku, powszechnej podwyżki cen energii dla przemysłu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

25 proc.

od kwietnia wzrosły hurtowe ceny energii na TGE

IRENEUSZ CHOJNACKI

ireneusz.chojnacki@infor.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA