REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

O dotacje trudniej firmom, które nie eksportują

Mariusz Gawrychowski

REKLAMA

Firmy, które dotychczas nie eksportowały, oraz te, które nie współpracują z jednostką badawczo-rozwojową, mają mniejsze szanse na uzyskanie dotacji.

Przedsiębiorcy, którzy przygotowują wnioski o unijne dotacje na innowacyjne inwestycje, twierdzą, że urzędnicy w niekorzystny dla nich sposób zinterpretowali kryteria oceny projektów w konkursie na wsparcie z Działania 4.4. w programie Innowacyjna Gospodarka.

REKLAMA

- Firmy, które do tej pory niczego nie eksportowały, nie mogą liczyć na zdobycie punktów w kategorii zwiększenie eksportu. Dostaną je tylko te, które mogą pochwalić się eksportem w ubiegłym roku - mówi właściciel firmy z Dolnego Śląska.

W konkursie będzie można dostać cztery punkty, jeśli firma wykaże, że jej inwestycja w ciągu trzech lat spowoduje wzrost eksportu o co najmniej 20 proc.

REKLAMA

Z sygnałów docierających do GP wynika, że przedsiębiorcy są zbulwersowani interpretacją także innego kryterium oceny projektów. Ci, którzy współpracują z uczelniami wyższymi lub jednostkami Polskiej Akademii Nauk, nie dostaną punktów. Premiowana będzie tylko współpraca z instytucjami, które mają status Jednostek Badawczo-Rozwojowych w myśl stosownej ustawy.

- Powinno doceniać się nawiązanie współpracy ze środowiskiem naukowców, a nie z wybranymi instytucjami. Czy uczelnie wyższe są w czymś gorsze o JBR - pyta przedstawiciel firm z branży informatycznej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dodaje, że w przypadku sfery IT trudno znaleźć w Polsce JBR, z którym jego firma mogłaby nawiązać współpracę na wysokim poziomie.

Zdaniem Ewy Fedor, eksperta ds. funduszy unijnych w Konfederacji Pracodawców Prywatnych, wyłączenie uczelni wyższych to efekt niedopatrzenia albo ignorancji.

- Środowiska naukowe i biznesowe już wcześniej chciały dopuszczenia uczelni wyższych. Stosowane obecnie kryterium jest sprzeczne z główną ideą programu Innowacyjna Gospodarka, czyli promocja współpracy na linii biznes - nauka - podkreśla Ewa Fedor.

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, która dystrybuuje unijne środki z Działania 4.4., zwróciła się do resortu gospodarki z sugestią rozszerzenia definicji jednostek badawczo-rozwojowych o uczelnie wyższe i inne podmioty naukowe oraz z prośbą o zmianę brzmienia kryterium dotyczącego eksportu. Agencja czeka na stanowisko resortów gospodarki i rozwoju regionalnego w tej sprawie.

Mariusz Gawrychowski

mariusz.gawrychowski@infor.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA