REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Niemieccy i polscy przedsiębiorcy o polskiej gospodarce

REKLAMA

Zaledwie 23 proc. firm, zrzeszonych w Polsko- Niemieckiej Izbie Przemysłowo-Handlowej, spodziewa się w tym roku poprawy sytuacji gospodarczej Polski. Jednak dobrze ocenia ją dziś 73 proc. badanych - wynika z badań Izby.

 

REKLAMA

Jak zauważają autorzy badania, firmy bardzo zachowawczo odnoszą się do szans poprawy sytuacji gospodarczej w kraju.

 

Wyniki badania pokazują, że w 2008 r. 13 proc. ankietowanych spodziewa się jej pogorszenia. Tymczasem oceniając obecny stan polskiej gospodarki, żadna firma uczestnicząca w badaniu nie wydała negatywnej opinii.

 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Z badania wynika, że popyt wewnętrzny jest jednym z najważniejszych czynników decydujących o atrakcyjności Polski. Kolejne miejsca zajmuje produktywność, zaangażowanie pracowników, stabilność ustawodawstwa, czy kwalifikacje pracowników.

 

"Zaskakująco mała jest waga przywiązania przedsiębiorców do warunków dla działalności rozwojowej i badań" - czytamy w raporcie.

 

Poza popytem wewnętrznym, wszystkie uwzględnione w badaniu czynniki atrakcyjności kraju oceniane są gorzej niż przed rokiem - zauważają specjaliści.

 

Wyniki badania pokazują też, że 60 proc. ankietowanych firm uważa inwestycje w Polsce za dobry wybór. Przedsiębiorcy, którzy rozważaliby inną niż Polska lokalizację, najchętniej przenieśliby się do Czech, Rosji oraz Rumunii, których zaletą są niższe koszty pracy.

 

Przedsiębiorstwa biorące udział w badaniu, pozytywnie oceniły rozwój własnych firm. Prawie 90 proc. spółek w ubiegłym roku zwiększyło swoje obroty. Około trzech czwartych firm planuje w tym roku zwiększyć zatrudnienie, a ponad połowa chce w 2008 r. inwestować.

 

Mniej optymistycznie ankietowani wypowiadali się na temat eksportu. W 2007 r. jedynie 30 proc. firm zwiększyło eksport, a w bieżącym roku planuje to zaledwie 27 proc. spółek.

 

Zdaniem autorów badania, głównym problemem z jakim borykają się przedsiębiorstwa, są rosnące koszty pracy. 90 proc. respondentów sądzi, że będą one nadal rosły.

 

Firmy zapytano także o opinię na temat przyjęcia euro przez Polskę. 89 proc. badanych popiera jego wprowadzenie. Zdaniem 42 proc. ankietowanych 2012 rok to możliwy termin jej wprowadzenia. W opinii 18 proc. firm - 2011, a 11 proc. uznało, że 2013 r.

 

Polsko-Niemiecka Izba Przemysłowo-Handlowa jest największą bilateralną Izbą w Polsce. Skupia 788 polskich firm oraz 186 przedsiębiorstw z Niemiec. Zajmuje się obsługą doradczą firm członkowskich. Odpowiada też za rozwój stosunków z instytucjami po obydwu stronach granicy.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA