REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Trzeba wskazać, jakich informacji niejawnych dotyczy zamówienie

REKLAMA

Przesadne wymagania stawiane uczestnikom przetargu w zakresie ochrony informacji niejawnych mogą stanowić naruszenie zasady uczciwej konkurencji i zasady równego traktowania wykonawców.

Zamawiający w postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego stawiają niekiedy firmom startującym w przetargach wymagania całkowicie niezrozumiałe, nieuzasadnione czy wręcz niezgodne z obowiązującym prawem. Takie praktyki spotykają się z wyraźną krytyką zespołów arbitrów przy prezesie Urzędu Zamówień Publicznych.

Po rozpoznaniu odwołania wniesionego przez Biuro Studiów i Projektów Łączności Przedsiębiorstwo Państwowe w Warszawie, arbitrzy orzekli o unieważnieniu przetargu nieograniczonego przeprowadzonego przez Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego na opracowanie koncepcji rozwoju sieci szerokopasmowej w województwie lubelskim.

Ochrona informacji

Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego zażądał od wykonawców pod rygorem wykluczenia ich z postępowania, aby ich oferty zawierały wykaz trzech osób, które jednocześnie posiadają: uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności telekomunikacyjnej, licencję zabezpieczenia technicznego II stopnia, uprawniającą do wykonywania czynności określonych w ustawie z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (Dz.U. nr 114, poz. 740 z późn. zm.) oraz poświadczenie bezpieczeństwa wydane na podstawie ustawy z dnia 22 stycznia 1999 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz.U. nr 11, poz. 95 z późn. zm.). Zamawiający ponadto wymagał, aby wykonawca posiadał: wyspecjalizowany pion ochrony informacji niejawnych, kancelarię tajną oraz by był w stanie zapewnić ochronę fizyczną, elektromagnetyczną oraz kryptograficzną.

Protest oddalony

Biuro Studiów i Projektów Łączności Przedsiębiorstwo Państwowe wniosło protest na treść specyfikacji, gdyż uznało stawiane wykonawcom warunki za niezgodne z art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2004 r. nr 19, poz. 177 z późn. zm.). W przepisie tym została sformułowana zasada uczciwej konkurencji oraz równego traktowania wszystkich wykonawców. Uczestnik przetargu zarzucał ponadto, że wymagania stawiane wykonawcom są nieuzasadnione w świetle art. 60-64 ustawy o ochronie informacji niejawnych. Protest został w całości oddalony przez Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego. Od niekorzystnego rozstrzygnięcia wykonawca wniósł odwołanie do prezesa Urzędu Zamówień Publicznych.

Po przeprowadzeniu postępowania dowodowego Zespół Arbitrów uznał, że zarzuty zwarte w proteście i odwołaniu zasługują na uwzględnienie. W opinii składu orzekającego Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego nie uzasadnił wystarczająco konieczności spełniania przez wykonawców warunków dotyczących ochrony informacji niejawnych. W szczególności zamawiający nie wykazał, jakich informacji niejawnych będzie dotyczyło zamówienie polegające na opracowaniu koncepcji rozwoju sieci szerokopasmowej. W ocenie arbitrów wymagania zamawiającego nie odpowiadały również przepisom ustawy o ochronie informacji niejawnych.

Sygn. akt UZP/ZO/0-2910/06

Ewa Grączewska-Ivanova
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA