REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Przedsiębiorcy ograniczą nękanie pracowników przez klientów

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

Pracodawcy będą musieli przeciwdziałać przemocy i prześladowaniu pracowników w miejscu pracy przez osoby trzecie.

Przemoc i prześladowania w miejscu pracy stają się codziennością dla wielu branż czy grup zawodowych. Nie chodzi tylko o takie zjawiska jak mobbing, czy molestowanie seksualne ze strony współpracowników. Coraz częściej pracownicy padają ofiarami przemocy i agresji ze strony klientów firmy.

– Lekarze i pielęgniarki ratują agresywnych pacjentów, nauczyciele są prześladowani przez uczniów i rodziców a pracownicy urzędów nękani przez niezadowolonych petentów. Przypadki tego typu nasilają się, najwyższy więc czas podjąć działania, by pracodawcy zabezpieczyli swoich pracowników przed przemocą ze strony osób trzecich – mówi Danuta Wojdat z działu zagranicznego komisji Krajowej NSZZ Solidarność.

Po kilkumiesięcznych negocjacjach, przedstawiciele europejskich organizacji i reprezentanci Europejskiej Konfederacji Związków Zawodowych uzgodnili projekt Autonomicznego Porozumienia ramowego o Przeciwdziałaniu Przemocy i Prześladowaniu w miejscu pracy. Propozycje zawarte w przyjętym projekcie porozumienia dają pracownikom i ich reprezentantom wpływ na opracowanie, wprowadzenie i ocenę skuteczności rozwiązań zabezpieczających przed przemocą i pomocy ofiarom przemocy w miejscu pracy. Wszystko wskazuje na to, że porozumienie to zostanie podpisane już w marcu. Na jego podstawie przez 3 lata będą negocjowane i wdrażane w życie porozumienia w poszczególnych krajach członkowskich.

– Być może pracodawcy będą zobligowani do przygotowania specjalnych procedur na wypadek zetknięcia się z prześladowaniami w pracy zarówno ze strony współpracowników, jak i klientów lub usługobiorców. Ważne są szkolenia pracowników, odpowiednie przepisy w regulaminach pracy itp. Nie można opracować jednej procedury dla wszystkich pracodawców. Najlepiej jeśli rozwiązania takie będą wdrażane na poziomie zakładów pracy – uważa Danuta Wojdat.

Podobne autonomiczne porozumienie zostało zawarte w sprawie telepracy. Polscy partnerzy społeczni wynegocjowane rozwiązania w tej kwestii przesłali rządowi, a ten przygotował projekt nowelizacji kodeksu pracy, który ureguluje tę elastyczną formę zatrudnienia. W przypadku porozumienia o przeciwdziałaniu pomocy procedura będzie podobna. Obowiązuje jednak ono tylko członków organizacji pracodawców, które do niego przystąpią, a stronom zależy, by wszyscy pracodawcy mieli u siebie rozwiązania, które ograniczą przemoc i prześladowania w miejscu pracy. By tak się stało, postanowienia zawarte w porozumieniu muszą być powszechnie obowiązującym prawem. Potrzebna jest w tym celu inicjatywa ustawodawcza, np. rządu.

Tomasz Zalewski
Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Susza rolnicza może w tym roku być wcześniej

Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej prognozuje, że susza rolnicza może w tym roku rozwinąć się wcześniej. W raporcie podał także, ze prognozy dotyczące opadów są optymistyczne.

Jak założyć spółkę z o.o. z aktem notarialnym?

Umowa spółki z o.o. w formie aktu notarialnego jest konieczna, gdy wspólnicy zamierzają wprowadzić do umowy postanowienia, których dodanie nie jest możliwe w przypadku spółki z o.o. zakładanej przez S24. Dotyczy to m.in. sytuacji, w których wspólnicy zamierzają wnieść wkłady niepieniężne, wprowadzić obowiązek powtarzających się świadczeń niepieniężnych, zmienić zasady głosowania w spółce, uprzywilejować udziały co do głosu, czy do dywidendy.

W jaki sposób hakerzy wykorzystują e-maile do ataków? Mają swoje sposoby

Najpopularniejszą formą cyberataku jest obecnie phishing. Fałszywe wiadomości są coraz trudniejsze do wykrycia, bo cyberprzestępcy doskonale się wyspecjalizowali. Jak rozpoznać niebzepieczną wiadomość? Jak chronić swoją firmę przed cyberatakami?

Co nowego dla firm biotechnologicznych w Polsce? [WYWIAD]

Na co powinny przygotować się firmy z branży biotechnologicznej? O aktualnych problemach i wyzwaniach związanych z finansowaniem tego sektora mówi Łukasz Kościjańczuk, partner w zespole Biznes i innowacje w CRIDO, prelegent CEBioForum 2025.

REKLAMA

Coraz trudniej rozpoznać fałszywe opinie w internecie

40 proc. Polaków napotyka w internecie na fałszywe opinie, wynika z najnowszego badania Trustmate.io. Pomimo, że UOKiK nakłada kary na firmy kupujące fałszywe opinie to proceder kwietnie. W dodatku 25 proc. badanych ma trudności z rozróżnieniem prawdziwych recenzji.

To nie sztuczna inteligencja odbierze nam pracę, tylko osoby umiejące się nią posługiwać [WYWIAD]

Sztuczna inteligencja stała się jednym z największych wyścigów technologicznych XXI wieku. Polskie firmy też biorą w nim udział, ale ich zaangażowanie w dużej mierze ogranicza się do inwestycji w infrastrukturę, bez realnego przygotowania zespołów do korzystania z nowych narzędzi. To tak, jakby maratończyk zaopatrzył się w najlepsze buty, zegarek sportowy i aplikację do monitorowania wyników, ale zapomniał o samym treningu. O tym, dlaczego edukacja w zakresie AI jest potrzebna na każdym szczeblu kariery, jakie kompetencje są niezbędne, które branże radzą sobie z AI najlepiej oraz czy sztuczna inteligencja doprowadzi do redukcji miejsc pracy, opowiada Radosław Mechło, trener i Head of AI w BUZZcenter.

Lider w oczach pracowników. Dlaczego kadra zarządzająca powinna rozwijać kompetencje miękkie?

Sposób, w jaki firma buduje zespół i rozwija wiedzę oraz umiejętności swoich pracowników, to dzisiaj jeden z najważniejszych czynników decydujących o jej przewadze konkurencyjnej. Konieczna jest tu nie tylko adaptacja do szybkich zmian technologicznych i rynkowych, lecz także nieustanny rozwój kompetencji miękkich, które okazują się kluczowe dla firm i ich liderów.

Dziękuję, które liczy się podwójnie. Jak benefity mogą wspierać ludzi, firmy i planetę?

Coraz więcej firm mówi o zrównoważonym rozwoju – w Polsce aż 72% organizacji zatrudniających powyżej 1000 pracowników deklaruje działania w tym obszarze1. Jednak to nie tylko wielkie strategie kształtują kulturę organizacyjną. Często to codzienne, pozornie mało znaczące decyzje – jak wybór dostawcy benefitów czy sposób ich przekazania pracownikom – mówią najwięcej o tym, czym firma kieruje się naprawdę. To właśnie one pokazują, czy wartości organizacji wykraczają poza hasła w prezentacjach.

REKLAMA

Windykacja należności. Na czym powinna opierać się działalność windykacyjna

Chociaż windykacja kojarzy się z negatywnie, to jest ona kluczowa w zapewnieniu stabilności finansowej przedsiębiorstw. Branża ta, często postrzegana jako pozbawiona jakichkolwiek zasad etycznych, w ciągu ostatnich lat przeszła znaczną transformację, stawiając na profesjonalizm, przejrzystość i szacunek wobec klientów.

Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

REKLAMA