REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Inwentaryzację można zlecić innej firmie

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

Zlecenie inwentaryzacji jest droższe niż przeprowadzenie jej we własnym zakresie. Jednak wyspecjalizowana firma przeprowadzi ją lepiej i ujawni m.in. faktyczne braki.



Wiele przedsiębiorstw zleca przeprowadzenie inwentaryzacji wyspecjalizowanym firmom, które dysponują wykwalifikowanymi zespołami spisowymi i odpowiednim sprzętem. Takie usługi prowadzą często biura rachunkowe.

Nie ma stałego cennika

Jan Krzysztof Fedorowicz, prezes firmy J.K.F. specjalizującej się w przeprowadzaniu inwentaryzacji, przyznaje, że zlecenie tych czynności rzetelnej firmie kosztuje. Dzieje się tak, ponieważ dobre firmy zatrudniają m.in. dobrych informatyków i księgowych.

- Nasza firma wywodzi się z biura rachunkowego, jesteśmy księgowymi, wiemy, że każdy błąd będzie miał swoje konsekwencje - dodaje nasz rozmówca.

Przyznaje też, że nie ma stałego cennika takich usług. Cena określana jest indywidualnie i zależy od wielu czynników, m.in. od miejsca przeprowadzania inwentaryzacji, a także wymagań klienta. Może być ustalana zarówno od godziny pracy pojedynczej osoby (22-30 zł/h), jak i jej dnia spisowego (250 - 500 zł). Należy jednak pamiętać, że wysokie koszty obejmują cały proces: uzgodnienie wymagań, przygotowanie logistyczne, przygotowanie programu dla każdego klienta indywidualnie i stworzenie instrukcji inwentaryzacyjnej oraz rozliczenie spisu.

Bardzo mało firm może sobie pozwolić na oderwanie swoich pracowników od pracy. Dlatego korzystnym rozwiązaniem są usługi zewnętrzne.

- Przygotowujemy i przeprowadzamy cały proces, łącznie z porównaniem stanu faktycznego z dokumentacją księgową. Natomiast klient otrzymuje od nas gotowe bazy danych, raporty, certyfikaty i protokoły inwentaryzacyjne - mówi Jan Fedorowicz.

Na takie usługi powinni się też zdecydować przedsiębiorcy, którym zależy na poznaniu faktycznych braków. Z doświadczeń naszego rozmówcy wynika, że w przypadku przeprowadzania inwentaryzacji przez pracowników firmy często wykazywane są mniejsze różnice niż gdy przeprowadza ją firma zewnętrzna.

WAŻNE!

Inwentaryzacja przeprowadzana przez pracowników spółki niesie ryzyko, że będą oni próbowali ukryć braki

Cele inwentaryzacji

Pozytywne strony zewnętrznej inwentaryzacji widzi również Małgorzata Sobieszek, menedżer w dziale audytu firmy Ernst & Young. Twierdzi ona, że celem inwentaryzacji jest stwierdzenie stanu faktycznego - nawet jeśli oznacza to wykrycie istotnych braków. Jeśli inwentaryzacja przeprowadzana jest przez pracowników spółki, zawsze istnieje ryzyko, że będą oni próbowali te braki ukryć.

- Ryzyko to jest znacznie ograniczone przy inwentaryzacji przeprowadzonej przez zewnętrzną firmę - uważa nasza rozmówczyni.

Z kolei biegła rewident Anna Sirocka, partner Ernst & Young, podkreśla, że w niektórych przypadkach inwentaryzacja wymaga specjalistycznej wiedzy. Na przykład gdy mamy do czynienia z zapasami składowanymi w silosach, zbiornikach czy na hałdach.


Agnieszka Pokojska

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak założyć spółkę z o.o. z aktem notarialnym?

Umowa spółki z o.o. w formie aktu notarialnego jest konieczna, gdy wspólnicy zamierzają wprowadzić do umowy postanowienia, których dodanie nie jest możliwe w przypadku spółki z o.o. zakładanej przez S24. Dotyczy to m.in. sytuacji, w których wspólnicy zamierzają wnieść wkłady niepieniężne, wprowadzić obowiązek powtarzających się świadczeń niepieniężnych, zmienić zasady głosowania w spółce, uprzywilejować udziały co do głosu, czy do dywidendy.

W jaki sposób hakerzy wykorzystują e-maile do ataków? Mają swoje sposoby

Najpopularniejszą formą cyberataku jest obecnie phishing. Fałszywe wiadomości są coraz trudniejsze do wykrycia, bo cyberprzestępcy doskonale się wyspecjalizowali. Jak rozpoznać niebzepieczną wiadomość? Jak chronić swoją firmę przed cyberatakami?

Co nowego dla firm biotechnologicznych w Polsce? [WYWIAD]

Na co powinny przygotować się firmy z branży biotechnologicznej? O aktualnych problemach i wyzwaniach związanych z finansowaniem tego sektora mówi Łukasz Kościjańczuk, partner w zespole Biznes i innowacje w CRIDO, prelegent CEBioForum 2025.

Coraz trudniej rozpoznać fałszywe opinie w internecie

40 proc. Polaków napotyka w internecie na fałszywe opinie, wynika z najnowszego badania Trustmate.io. Pomimo, że UOKiK nakłada kary na firmy kupujące fałszywe opinie to proceder kwietnie. W dodatku 25 proc. badanych ma trudności z rozróżnieniem prawdziwych recenzji.

REKLAMA

To nie sztuczna inteligencja odbierze nam pracę, tylko osoby umiejące się nią posługiwać [WYWIAD]

Sztuczna inteligencja stała się jednym z największych wyścigów technologicznych XXI wieku. Polskie firmy też biorą w nim udział, ale ich zaangażowanie w dużej mierze ogranicza się do inwestycji w infrastrukturę, bez realnego przygotowania zespołów do korzystania z nowych narzędzi. To tak, jakby maratończyk zaopatrzył się w najlepsze buty, zegarek sportowy i aplikację do monitorowania wyników, ale zapomniał o samym treningu. O tym, dlaczego edukacja w zakresie AI jest potrzebna na każdym szczeblu kariery, jakie kompetencje są niezbędne, które branże radzą sobie z AI najlepiej oraz czy sztuczna inteligencja doprowadzi do redukcji miejsc pracy, opowiada Radosław Mechło, trener i Head of AI w BUZZcenter.

Lider w oczach pracowników. Dlaczego kadra zarządzająca powinna rozwijać kompetencje miękkie?

Sposób, w jaki firma buduje zespół i rozwija wiedzę oraz umiejętności swoich pracowników, to dzisiaj jeden z najważniejszych czynników decydujących o jej przewadze konkurencyjnej. Konieczna jest tu nie tylko adaptacja do szybkich zmian technologicznych i rynkowych, lecz także nieustanny rozwój kompetencji miękkich, które okazują się kluczowe dla firm i ich liderów.

Dziękuję, które liczy się podwójnie. Jak benefity mogą wspierać ludzi, firmy i planetę?

Coraz więcej firm mówi o zrównoważonym rozwoju – w Polsce aż 72% organizacji zatrudniających powyżej 1000 pracowników deklaruje działania w tym obszarze1. Jednak to nie tylko wielkie strategie kształtują kulturę organizacyjną. Często to codzienne, pozornie mało znaczące decyzje – jak wybór dostawcy benefitów czy sposób ich przekazania pracownikom – mówią najwięcej o tym, czym firma kieruje się naprawdę. To właśnie one pokazują, czy wartości organizacji wykraczają poza hasła w prezentacjach.

Windykacja należności. Na czym powinna opierać się działalność windykacyjna

Chociaż windykacja kojarzy się z negatywnie, to jest ona kluczowa w zapewnieniu stabilności finansowej przedsiębiorstw. Branża ta, często postrzegana jako pozbawiona jakichkolwiek zasad etycznych, w ciągu ostatnich lat przeszła znaczną transformację, stawiając na profesjonalizm, przejrzystość i szacunek wobec klientów.

REKLAMA

Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

REKLAMA